jakarta wel of niet

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
50 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2013 01:29 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Dat kennen we. Probeerden ze bij mij ook eens. Wisten alles beter maar na zelfonderzoek en eigen contacten was ik de helft kwijt. Zelf doen en in je zelf geloven en geen familie mee laten bemoeien. Weten het altijd beter, maar feitelijk juist niet.

BTW, Jakarta heeft veel te bieden. Je kan er dagen rondbrengen. Hoewel ik het zelf slecht uithoud vanwege de files, is het voor een eerste keer zeker de moeite waard. Begrijp je ook de bevolking beter waarom een ieder is gefocust op Jakarta.

OOOOO dacht dat ik de enige was met zo'n oom Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Jee werd er niet goed van en uitendelijk na 3 mnd wachten zelf niet mee gaan Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo
En ben nu idd veel goedkoper uit!!!!!!!!!!!
Waar ik ook af en toe niet goed van word zijn mensen die zeggen "Als het zover is zeg het dan, dan regel ik het wel..........." puntje bepaaltje regelen ze NIKS whahahahhaha

Ik ben op deze site VEEL wijzer (en informatiever) geworden dan van "familie" om maar zo te zeggen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Gewoon doen Grieks, het is best de moeite waard, het blijft een grote stad, veel file/macet vooral wat later in de middag maar ook genoeg te zien. Je vertrekt op Hari Merdeka/17 aug. Wij zijn vorig jaar ook op 17 aug. vertrokken maar dan vanaf Bali met een overstap op Jakarta Soekarno Hatta, geen problemen op het vliegveld ondervonden v.w.b. drukte.
Wil je wat bekijken dan heb je het museum, het Monas, Taman mini, het zee aquarium in Ancol waar het ook ’s avonds leuk is en dan de vele grote Malls, veel kijken en niet kopen want het is daar duur voor onze begrippen.
Buiten de al reeds eerder genoemde Malls heb je ook nog onderstaande.
Mall Taman Anggrek en Mall Central Park naast elkaar aan de Jl Letjen S Parman. Taxi’s stoppen voor de deur.
Mall Plaza Indonesia, Jl. Thamrin en Mall Grand Indonesia daar schuin tegenover aan de Jl. Kebon Kacang Raya en ook vlakbij Mall Thamrin City aan de jl. Thamrin Boulevard = goedkoop en veel batik maar geen kwaliteit, er tegenover is er ’s avonds een pasar met veel eetstalletje.
Wat ik zelf leuk vond was de Trans Jakarta Busway nemen, bepaal je route bij een halte en betaal daarvoor, je kan in en uitstappen langs het hele traject en zo zie je al zittende de stad aan je voorbijgaan, het is net een bovengrondse metro en je zit niet in de file want de bus rijdt over een aparte busbaan.
In Sunda Kelapa kan je bekijken hoe de schepen nog steeds handmatig gelost worden, niet zoveel hout meer maar wel veel zakken cement. Er rijden jongens rond op “antieke” fietsen met een kussentje op hun bagagedrager en dan kan je mee achterop een ritje door de haven maken, uiteraard tegen betaling. Wil je dat zien ga er dan vroeg heen ’s middags is er niet veel bedrijvigheid meer.
Dan heb je nog Taman Mini, Indonesie in het klein, wil je alles bekijken dan heb je daar toch wel even tijd voor nodig.
Overdag valt het wel mee om een taxi te krijgen maar eind van de middag dan wordt het druk en willen ze niet allemaal meer met de meter rijden, het enige wat je dan hoort is macet en als het macet is dan staat de taxi stil en komt niet vooruit dus weinig verdienste en daarom willen ze dan dat je extra betaalt.
Bedenk goed wat je wilt in Jakarta, wil je shoppen zoek dan een hotel bij een of meerdere grote malls, dan kan je er lopend heen. Kijk op booking.com of Agoda bijv. goed waar een hotel ligt.
Kortom, vervelen is niet mogelijk in Jakarta, soms wat ergernissen zoals jam karet en het voorkruipen van Indonesiers als je in de rij voor een kassa staat maar erger je daar niet teveel aan in die paar dagen, lands wijs, lands eer, ze doen maar, kruipen ze voor dan doe ik een stapje naar achteren en zeg “silahkan” en dan is het schaapachtig grinniken. Kortom aanpassen aan het Ind. tempo.
Als je de tijd hebt om wat te googlen, tik gewoon wat woorden in, dan is er veel te vinden over Jakarta, de bezienswaardigeheden en de shopping Malls . Voor wat de veiligheid betreft, ik ben nog nooit bang geweest in Jakarta. Zoek gewoon het gevaar niet op en let op je spullen, sleep niet alles in je handtas mee. Succes met de voorbereidingen van je vakantie.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2013 16:33 schreef 4yoke4:
Gewoon doen Grieks, het is best de moeite waard, het blijft een grote stad, veel file/macet vooral wat later in de middag maar ook genoeg te zien. Je vertrekt op Hari Merdeka/17 aug. Wij zijn vorig jaar ook op 17 aug. vertrokken maar dan vanaf Bali met een overstap op Jakarta Soekarno Hatta, geen problemen op het vliegveld ondervonden v.w.b. drukte.
Wil je wat bekijken dan heb je het museum, het Monas, Taman mini, het zee aquarium in Ancol waar het ook ’s avonds leuk is en dan de vele grote Malls, veel kijken en niet kopen want het is daar duur voor onze begrippen.
Buiten de al reeds eerder genoemde Malls heb je ook nog onderstaande.
Mall Taman Anggrek en Mall Central Park naast elkaar aan de Jl Letjen S Parman. Taxi’s stoppen voor de deur.
Mall Plaza Indonesia, Jl. Thamrin en Mall Grand Indonesia daar schuin tegenover aan de Jl. Kebon Kacang Raya en ook vlakbij Mall Thamrin City aan de jl. Thamrin Boulevard = goedkoop en veel batik maar geen kwaliteit, er tegenover is er ’s avonds een pasar met veel eetstalletje.
Wat ik zelf leuk vond was de Trans Jakarta Busway nemen, bepaal je route bij een halte en betaal daarvoor, je kan in en uitstappen langs het hele traject en zo zie je al zittende de stad aan je voorbijgaan, het is net een bovengrondse metro en je zit niet in de file want de bus rijdt over een aparte busbaan.
In Sunda Kelapa kan je bekijken hoe de schepen nog steeds handmatig gelost worden, niet zoveel hout meer maar wel veel zakken cement. Er rijden jongens rond op “antieke” fietsen met een kussentje op hun bagagedrager en dan kan je mee achterop een ritje door de haven maken, uiteraard tegen betaling. Wil je dat zien ga er dan vroeg heen ’s middags is er niet veel bedrijvigheid meer.
Dan heb je nog Taman Mini, Indonesie in het klein, wil je alles bekijken dan heb je daar toch wel even tijd voor nodig.
Overdag valt het wel mee om een taxi te krijgen maar eind van de middag dan wordt het druk en willen ze niet allemaal meer met de meter rijden, het enige wat je dan hoort is macet en als het macet is dan staat de taxi stil en komt niet vooruit dus weinig verdienste en daarom willen ze dan dat je extra betaalt.
Bedenk goed wat je wilt in Jakarta, wil je shoppen zoek dan een hotel bij een of meerdere grote malls, dan kan je er lopend heen. Kijk op booking.com of Agoda bijv. goed waar een hotel ligt.
Kortom, vervelen is niet mogelijk in Jakarta, soms wat ergernissen zoals jam karet en het voorkruipen van Indonesiers als je in de rij voor een kassa staat maar erger je daar niet teveel aan in die paar dagen, lands wijs, lands eer, ze doen maar, kruipen ze voor dan doe ik een stapje naar achteren en zeg “silahkan” en dan is het schaapachtig grinniken. Kortom aanpassen aan het Ind. tempo.
Als je de tijd hebt om wat te googlen, tik gewoon wat woorden in, dan is er veel te vinden over Jakarta, de bezienswaardigeheden en de shopping Malls . Voor wat de veiligheid betreft, ik ben nog nooit bang geweest in Jakarta. Zoek gewoon het gevaar niet op en let op je spullen, sleep niet alles in je handtas mee. Succes met de voorbereidingen van je vakantie.

Super!!!!!!!! Dank je wel voor je uitgebreide "mail"......waar kan je dan wel BATIK bv kopen van een normale kwaliteit??

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 13-05-2013 17:09 Super!!!!!!!! Dank je wel voor je uitgebreide "mail"......waar kan je dan wel BATIK bv kopen van een normale kwaliteit??

Wat voor Batik zoek je ??
het normale werk (als souvenir) of het echte batik voor ceremonieele doeleinden ?
Batik heb je in diverse prijsklasses rond de 30.000-50.000 heb je al een mooi hempje
(zo'n hempje gaat bij mij toch wel zo'n 3-5 jaar mee)
Let op het woordje OBRAL (uitverkoop)
betere kwaliteit sarongs dan kom je al rond de 150.000-200.000 en luxe batik dan zit je rond de 300.000-500.000 rph echt ceremonieel batik dan reken maar op 750.000-1.000.000 rph Maar op veel plekken hangt "touristenkwaliteit batik tegen een toeristenprijsje" De echte batik kom je alleen tegen in speciaalzaken er wordt ontzettend veel "nep" verkocht maar natuurlijk is alles echte batik als je het vraagt.

Maar ik ben een beetje bevooroordeeld want mijn "hometown" is Batikcity Solo ;
alle batik die niet uit Solo komt is "nep" Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

leomanado
Gebruiker
spacer line

Batik kopen kun je goed in de Pasaraya Mall in Blok M. Twee verdiepingen vol met Indo spullen, schilderijen, houtsnijwerk, heel veel batik etc......
Verder Sarinah, niet ver van Monas, heeft ook een hele collectie batik

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2013 17:17 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Wat voor Batik zoek je ??
het normale werk (als souvenir) of het echte batik voor ceremonieele doeleinden ?
Batik heb je in diverse prijsklasses rond de 30.000-50.000 heb je al een mooi hempje
(zon hempje gaat bij mij toch wel zon 3-5 jaar mee)
Let op het woordje OBRAL (uitverkoop)
betere kwaliteit sarongs dan kom je al rond de 150.000-200.000 en luxe batik dan zit je rond de 300.000-500.000 rph echt ceremonieel batik dan reken maar op 750.000-1.000.000 rph Maar op veel plekken hangt "touristenkwaliteit batik tegen een toeristenprijsje" De echte batik kom je alleen tegen in speciaalzaken er wordt ontzettend veel "nep" verkocht maar natuurlijk is alles echte batik als je het vraagt.

Maar ik ben een beetje bevooroordeeld want mijn "hometown" is Batikcity Solo ;
alle batik die niet uit Solo komt is "nep" Emoticon: Laugh out loud

Nou uuuhhh de "batik" hemdjes zijn bedoelt als souvenier..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud voor de schoonfamilie!! whahahha

Maar moet wel een sarong e.d. kopen die is dan weer voor me tante die er veel heeft ivm haar band waarin ze optreed....

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2013 17:28 schreef leomanado:
Batik kopen kun je goed in de Pasaraya Mall in Blok M. Twee verdiepingen vol met Indo spullen, schilderijen, houtsnijwerk, heel veel batik etc......
Verder Sarinah, niet ver van Monas, heeft ook een hele collectie batik

Super zet ik ook weer op mijn lijstje!!!!

Lees dat er meerdere x over Blok M wordt gesproken is dat dan zo speciaal of goedkoop??

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Batik , een "gewone"batik koop je bij Batik Keris winkels.
Batik Keris is qua kwaliteit relatief goed te noemen.
Vooral de zgn batik sjaals ( kost bij benadering 150.000-160.000 rup) .
Geen silk !

Klopt Pasar Raya (een oudje maar kan nog meegaan) heeft ook Batik , en qua schoppen prettiger dan Sarinah.(warenhuis is gedateerd)
Mooiere batik hemden , kan je bij SOGO kopen .
Kan je verschillende branded batik kopen , maar dan kan het tot een paar miljoen kosten.
Zoals Danar Hadi ,Parang Kancana .
Ik zou gaan shoppen (evt kijken kijken niet kopen) bij Seibu (Alun Alun Indonesia) bij Grand Indonesia Plaza .

Voor een gewone huis tuin keuken batikhemdje kan je al slagen bij Batik Keris( alleen Batik artikelen) of bij Matahari (een soort VD of Bijenkorf) .

http://www.danarhadibatik.com/

Omdat je niet zo veel tijd hebt is mijn advies , ga bij Grand Indonesia Plaza kijken en desnoods naar de naast gelegen Plaza Indonesia .
Voor ikat ( geweven) kan je best bij Thamrin City kijken( zie verhaal van Yoke).

bisa dicek of makemyday .

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2013 17:46 schreef Surya Atmadja:
Batik , een "gewone"batik koop je bij Batik Keris.
Batik Keris is qua kwaliteit relatief goed te noemen.
Vooral de zgn batik sjaals ( kost bij benadering 150.000-160.000 rup) .
Geen silk !

Klopt Pasar Raya (een oudje maar kan nog meegaan) heeft ook Batik , en qua schoppen prettiger dan Sarinah.(warenhuis is gedateerd)
Mooiere batik hemden , kan je bij SOGO kopen .
Kan je verschillende branded batik kopen , maar dan kan het tot een paar miljoen kosten.
Zoals Danar Hadi ,Parang Kancana .
Ik zou gaan shoppen (evt kijken kijken niet kopen) bij Seibu (Alun Alun Indonesia) bij Grand Indonesia Plaza .

Voor een gewone huis tuin keuken batikhemdje kan je al slagen bij Batik Keris( alleen Batik artikelen) of bij Matahari (een soort VD of Bijenkorf) .

http://www.danarhadibatik.com/

Omdat je niet zo veel tijd hebt is mijn advies , ga bij Grand Indonesia Plaza kijken en desnoods naar de naast gelegen Plaza Indonesia .
Voor ikat ( geweven) kan je best bij Thamrin City kijken( zie verhaal van Yoke)

Oke............je krijgt op deze manier echt veel info super bedankt!!

leomanado
Gebruiker
spacer line

hi Grieks

In Pasaraya in Blok M hebben ze heel veel, vandaar. 2 verdiepingen vol met indo spullen van schilderijen tot zilver en van houtsnijwerk van 2 meter hoog tot batik hemden etc......Je kijkt er je ogen uit. Alhoewel de Malls fix prices hebben, kun je hier wel afdingen. Het is aan het eind van de busway, kan niet missen.
Overdag zou ik naar Sunda Kelapa gaan ( ook met busway) en daarna slenteren in Ancol en eten aan het water.
Als je het verkeer voor lief neemt, zul je vast genieten in Jkt.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

[
Oke............je krijgt op deze manier echt veel info super bedankt!!

een A4-tje dat gaat niet lukken Emoticon: Party! neem maar een schrijfblok Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

P.S, niet vergeten om je pinpas te activeren voor buiten Europa
anders lukt al dat shoppen niet Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

grieks1
Gebruiker
spacer line

Op 13-05-2013 18:02 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

een A4-tje dat gaat niet lukken Emoticon: Party! neem maar een schrijfblok Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

P.S, niet vergeten om je pinpas te activeren voor buiten Europa
anders lukt al dat shoppen niet Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Hahahahaha Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud ook daar is al aangedacht!!!!

En idd inmiddels is 1 a-4 2 a4 geworden whahaha Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Voor de Nederlanders was in JL Jaksa dicht bij Sarina de plek waar ze veel doorbrachten.
Of dat nu nog zo is, weet ik niet, want ben er al lang niet meer geweest.
Ik denk dat je beter in die grote warenhuis Sarina, batik te keus en te keur kan kopen, dan in die grote mall's die zijn denk ik veel duurder.
Als je daar iets koop, dan is het leuk om te weten, dat je het gekochte bij een balie laat inpakken, op de afdeling waar je iets koop en die bewaren ze voor je en je krijg een bon voor betaling.
Bij ieder koop krijg je een bon, als je alle koopjes heb, dan kan je met die bonnen naar een kassa gaan, dan krijg je een bewijs dat je betaald heb en dan kan je al die koop weer bij die afdeling afhalen en mee nemen.
Het is maar een weet zodat je goed door heb hoe het daar aan toe gaat...... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

ALs je met de busway van Blok M naar Glodok reis dan heb je de helft van Jakarta gezien.... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Yoke schreef
In Sunda Kelapa kan je bekijken hoe de schepen nog steeds handmatig gelost worden, niet zoveel hout meer maar wel veel zakken cement.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

On 14-05-2013 14:32 zieleffe wrote:
Yoke schreef
In Sunda Kelapa kan je bekijken hoe de schepen nog steeds handmatig gelost worden, niet zoveel hout meer maar wel veel zakken cement.

Click to see original image

Het is niet helemaal handmatig meer; ik zag dit jaar dat ze op de schepen grote takels hebben, dus je zag de mannen niet meer met de zware zakken cement het schip op sjouwen. Een hele verbetering voor hen. En inderdaad ik zag geen hout meer.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Jalan Jaksa is de "wereldberoemde" bekpekker (backpacker) area.
Waar jonge toeristen en veel oude mannetjes rondhangen die vaak voor jonge plaatselijke dames suikeroompjes spelen.
Het is n.m.i een enge bedoening , ben 2 of 3 x langs geweest om idee te krijgen over een "hotel" die populair is (democratische prijzen) .
Ben snel weg gegaan toen ik samen met mijn vriend even willen drinken, werd zelf aangesproken door een super lelijke oude WARIA ( wanita-pria) .
O.M.G alle Je Zus nog aan toe , dat er nog mensen daar willen komen of bivakkeren .

Hoewel ze gaan de buurt wel renoveren ( gezien vorig jaar en afgelopen maart) , ik dacht Aston Condotel Batavia Hotel( 4 Emoticon: Shiny ? en Appartement hotel aan de kruising van Jln Jaksa -K.H Wahid Hasyim .

http://iammorrissey.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 13-05-2013 18:03 Surya Atmadja wrote:
http://www.sarinahshop.com/ind(...)ib=products&brand=17

In Sarina waren er jaren geleden ook grote maten overhemden te koop, geschikt dus voor de wat "vollere of bredere" toerist. Blok M is een soort wijk en daar is in het warenhuis ook veel betaalbaars te koop.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-05-2013 15:35 Pamelabak wrote:

[quote removed]

Het is niet helemaal handmatig meer; ik zag dit jaar dat ze op de schepen grote takels hebben, dus je zag de mannen niet meer met de zware zakken cement het schip op sjouwen. Een hele verbetering voor hen. En inderdaad ik zag geen hout meer.

Het cement zal het hout wel vervangen maar gedeeltelijk worden de schepen toch nog wel handmatig gelost, ik heb ze wel gezien met die zware zakken cement op de rug, 50KG ?
Moet je in Nederland niet doen, krijg je mot met de ARBO.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 14-05-2013 17:17 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Het cement zal het hout wel vervangen maar gedeeltelijk worden de schepen toch nog wel handmatig gelost, ik heb ze wel gezien met die zware zakken cement op de rug, 50KG ?
Moet je in Nederland niet doen, krijg je mot met de ARBO.

Veel dingen die je in Indonesie ziet zijn daar heel gewoon en voor toeristen een reden om de camera te pakken. Zieleffe heeft waarschijnlijk wel wat leuke plaatjes van bv
6 personen op een brommer, het vervoer van eieren op een brommer en meer van dat soort typische indonesische straatbeelden Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jakarta wordt niet voor niets met een durian vergeleken. You'll like it or it will be disgusting. Voor mij het laatste want ik vind het echt verschrikkelijk. Ik probeer de hoofdstad zoveel mogelijk te omzeilen en wil er nog niet eens op vliegen als het niet perse nodig is. Ik was (helaas) drie maanden geleden nog even in Jalan Jaksa en had meteen het "wat-doe-ik-hier gevoel.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die voor het eerst naar Indonesie gaan er geweest willen zijn. Verder is het een kwestie van smaak.
Ik zeg er meteen bij dat ik alle andere grote steden ook niks vind. Makassar, Medan, Yogya, Bandung, Surabaya, Menado hoeft allemaal niet voor mij. Te druk, teveel mensen, altijd in een file en vooral te veel luchtvervuiling. De kleinere steden in het oosten gaan nog wel zoals Ambon, Kupang, Maar Jakarta, voor mij niet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Jakarta is een ervaring. 2-3 daagjes Jakarta als "uitvalshaven" naar attracties in de omgeving of om even Jakarta te "proeven" da's een avontuur.
Als je er toch bent, even een keer doen dan kun je er ook over mee praten.
Voor sommigen heeft Jakarta een charme en ze komen er graag terug en anderen
ontwijken Jakarta liever of gebruiken het enkel als overstapplaats (vaak noodgedwongen) Het is er druk en chaotisch en als je de pech hebt om in het verkeer vast te komen zitten dan is het disgusting.
Jakarta is niet zoals de rest van Indonesie en als je komt voor een "vakantie-ervaring"
vergelijk het dan met een dagje Amsterdam voor een Zeeuw. Je kijkt je ogen uit maar die grote stad da's niks voor een Zeeuw (misschien een paar straatjes wel) Emoticon: Yummie!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het "reisverslag" van Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Grieks1 als ze er is geweest

leomanado
Gebruiker
spacer line

Sabar, iedere vergelijking gaat mank zoals je weet. De jouwe slaat helemaal NERGENS op

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 14-05-2013 18:32 leomanado wrote:
Sabar, iedere vergelijking gaat mank zoals je weet. De jouwe slaat helemaal NERGENS op

Ach ja Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.leomanado ik vind dat Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.grieks1 het zelf maar moet beoordelen wat anderen er allemaal van vinden dat zijn subjectieve meningen
4 daagjes in Jakarta hou ik zelf wel vol, maar ik heb er dan ook familie zitten
ik hoef niet in Jakarta rond te gaan slenteren. Feit is de een vindt Jakarta geweldig en de ander zegt gogogo
Maar ik wist niet dat jij een zeeuw was om die vergelijking te kunnen ontkrachten Emoticon: Laugh out loud

leomanado
Gebruiker
spacer line

klinkt m'n naam zo Zeeuws dan?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,750,884 pageviews Een website van indahnesia.com