Vliegen is ongezond .. echt waar ????

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Vliegen is ongezond vlgs een onderzoek.

http://www.nu.nl/binnenland/34(...)p-zieke-piloten.html

Zieke piloten, maar voor de reizigers is het niet gevaarlijk. (beetje tegenstrijdig)

Ondragelijke stank en teveel TCP in de AC van vliegtuigen.
Dat herken ik wel op sommige vluchten. Vnl bij het opstarten.
Maar als ik de gezondheidsnieuwsrubrieken doorneem dan is bijna alles ongezond.
wanneer je een "gezondheidsfreak" bent dus ook maar stoppen met vliegen Emoticon: Talk to the hand

Gewoon wat meer TCH in de AC van het vliegtuig stoppen dan slaap je heerlijk en
krijg je vanzelf een "be happy don't worry" gevoel Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Die AC in het vliegtuig moet gewoon verplicht op de laagste stand, want bij de meeste maatschappijen zit je te verrekken van de kou.....

hati hati, pelan pelan

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 09-05-2013 22:51 senior wrote:
Die AC in het vliegtuig moet gewoon verplicht op de laagste stand, want bij de meeste maatschappijen zit je te verrekken van de kou.....

Dat heeft volgens mij meer te maken met de vlieghoogte en buitentemperatuur.
Maar ik ben geen expert. Wat ik wel heb gemerkt is dat als er minder snel "gedaald"
wordt, ik minder last heb van "druk op de oren" Soms snap ik ook niet waarom ze boven die 10.000 ft moeten opstijgen als ze daarna na enkele minuten toch weer omlaag moeten. Met name voor korte vluchtjes dus.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

dat toch zo hoog opstijgen komt omdat het veel minder brandstof verbruikt als men hoger vliegt, bovendien moet men klimmen en dalen tot een vastgestelde hoogte omdat het regels zijn. Een beetje dat als je van Amsterdam naar Eindhoven wel netjes rechts rijd en links inhaalt, maar als je alleen Amsterdam Utrecht doet je links zou mogen blijven zitten.

jstar
Gebruiker
spacer line

Vraag me af wat dit met je doet...

ZAVENTEM - De zogenaamde 'continuous descent' krijgt alleen maar positieve effecten toegedicht. Dankzij een aangepaste luchtverkeersleiding en betere technologie kan het nu ook op de drukke Belgische luchthavens.

Van onze redacteur

Op de luchthaven van Zaventem wordt een andere manier van landen uitgeprobeerd: de continuous descent approach (CDA), of geleidelijk landen volgens een vaste daalhoek. Dat heeft het kabinet van de staatssecretaris voor Mobiliteit, Etienne Schouppe (CD&V), gemeld.

Continuous descent vergt een minimaal vermogen en veroorzaakt daardoor minder geluidshinder, en het verbruikt minder brandstof. De geluidswinst laat zich voelen in een zone tussen 15 en 50 kilometer van de luchthaven, dat is de zone vlak voor een toestel op de automatische landing op instrumenten (ILS) overgaat.

Per landing kan 50 tot 150 kilogram brandstof bespaard worden, goed voor 160 tot 470 kilogram CO2.

Tot dusver wordt er op Zaventem getrapt geland. Een piloot laat zijn toestel tot op een bepaalde hoogte dalen en houdt die hoogte aan, tot hij opnieuw bevel van de verkeersleiding krijgt om naar een volgend niveau te zakken. Dat gebeurt zo drie of vier keer (zie grafiek). Bij elke 'trap' moet er weer gas gegeven worden.

Als het dan toch niets dan voordelen heeft, waarom deden ze dan niet al langer aan continuous descent? 'Het is grensoverschrijdend', zegt Guy Viselé, woordvoerder van Belgocontrol, 'we moesten afstemmen op de buurlanden en op Eurocontrol, dat het hogere luchtruim bewaakt. We evolueren nu naar zogeheten functional airspace blocks, grotere, grensoverschrijdende blokken luchtruim. Dat schiep ruimte.'

'CDA is bovendien niet evident in een complex, druk luchtruim als het onze. Het is pas door de technologische vooruitgang, zowel aan boord als op de grond, dat we het algemeen kunnen invoeren', zegt Viselé.

De CDA gaat deze zomer de testfase in met drie maatschappijen (Brussels Airlines, JetairFly en EAT). Na Zaventem volgen de andere luchthavens (Luik, Oostende, Charleroi), waar het ook al sporadisch uitgetest is.

Zowel Belgocontrol als de luchtvaartmaatschappijen, de piloten en de luchthavens waren vragende partij.

'De CDA wordt geen verplichting, maar een mogelijkheid', zegt Viselé. 'Meestal vragen de piloten erom, vanwege het zuinige karakter. Maar als het weer of de drukte het niet toelaten, zal het niet gebruikt worden.'

De invoering van CDA past in een Europees actieplan om de luchtvaart wat zuiniger en groener te maken. Honderd luchthavens zouden het systematisch introduceren tegen 2013. Zaventem zal een van de eerste zijn. Stockholm hanteert al CDA, daar zit het ook nog in de testfase. Schiphol gebruikt het soms. In de VS staat Los Angeles erom bekend.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

JA dat denk ik ook nadat ik in Holland ben aangekomen heb ik een verkoudheid opgelopen en voel mij grieperig.
Maar goed dan heb je zo iets het gaat wel over, want zegt de dokter, huisarts tegen mij, wat wil je dat ik er aan kunnen doen,is uit zieken.....
JA dan sta je met je mond vol tanden,ja mijn ogen zitten ook al bijna dicht, van die verkoudheid.
Van die warme land naar en kouwe kikkerland is een hele overgang....
Maar dan lees ik zo verhaal op internet waarom maak ik dat niet mee was mijn verkoudheid misschien over gegaan.....

Vrouw stript én masturbeert tijdens lange vlucht

Een 46-jarige bloedgeile Britse vrouw is gisteren op het Londense Gatwick Airport in de boeien geslagen nadat ze zich ernstig had misdragen tijdens de vlucht vanaf Kingston, Jamaica.De dame uit Londen besloot halverwege de lange rit al haar kleding uit te trekken en zichzelf te vingeren. Volgens politie was de vrouw -u verwacht het niet- knettertje lam.

British Airways wilde volgens de Daily Mirror verder niet ingaan op het incident, maar bevestigde wel dat er politie aan te pas moest komen. Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

En dan zeg nog maar eens dat vliegen ongezond is..... Emoticon: Devil want dat is het onderwerp van dit topic...... Emoticon: Shut up!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

daar hoef je toch niet al je kleding voor uit te trekken... Emoticon: Devil

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

TNO heeft onderzoek gedaan op dit onderwerp.
https://www.google.com/url?sa=(...)vm=bv.88528373,d.dGc

Het resultaat is weing indruk wekkend.

Ik,kan me voorstellen dat je er nauwelijks ziek van kunt worden.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb voor de eerste keer last van oren gehad bij het dalen.
Ik heb daarvoor nog nooit last gehad.
Ik denk dat het komt, door die verkoudheid die ik al onder mijn leden had.
Bij landen hoor je een bepaalde afglijdende geluid.
Wat mijn nu opvalt is dat de motoren niet meer dat lawaai oplevert, dan vroeger met de 747.
Nu was het de 777 die een goed rustig geluid maak, waardoor je rustiger van word.
Maar twee keer een daling en dan de oren er van pijn doen is voor mij een vreemde gebeuren geweest.....
Hebben meer mensen er last van tegenwoordig, of is het toeval wat ik heb mogen onder vinden........ Emoticon: Sadley Emoticon: Smile

http://mens-en-gezondheid.info(...)bij-het-vliegen.html

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Dat ligt niet aan genoemde turbo olie inderdaad.

Als je verkouden aanboord gaat kun je de purser vragen of de cockpit crew de cabinedruk handmatig regelt. Die is normaal automatisch. En reageert iets later in automatische setting.
Bij de mens duurt het even voor de druk van de oren is bijgesteld, en pijnlijk kan zijn.

Oorpijn bij verkoudheid tijdens een vliegritje is niet nodig.
Vragen aan de crew. Veel mensen weten dit niet.

merdekaSah
Gebruiker
User icon of merdekaSah
spacer line

Waarschijnlijk weet sommige crew dit ook niet Anorak
Singapore airlines,garuda,klm.malaysian airlines,transavia heb ik altijd oorpijn
Etihad en Lion air nog nooit last van gehad

(ik heb het dan niet alleen over vluchten naar/binnen Indonesia)

Sommige crews letten hier wellicht zelf beter op, wellicht omdat ze er zelf ook last
van hebben.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Als je dit weet, kwestie als je gaat boarden waar de crew je opwacht, even vragen aan de head purser of de ze flightdeck wil vragen cabin pressure manual te doen.

Dan doen ze dat echt wel.

Veel mensen weten dit niet. Vandaar de opmerking.
Dan nog iets anders over hier boven over de airconditioning. Als het toestel nog aan de grond staat zie je vaak de slangen nog aan het toestel voor beluchting. Deze komt van de Air Handling Unit, ( AHU) van het vliegveld.

Tussen verlaten van de pier, taxiieen en opstijgen kan de temperatuur tijdelijk niet goed geregeld worden. Dus of warm of koud. Pas na het toestel airborn is en er geen grote vermogen van de motoren wordt gevraagd, schakelt de flightdeck crew wat ze noemen "packs" in. Dan is de airconditioning aanboord volledig ingeschakeld. En,komt de temperatuur vrijsnel terug naar "aangenaam".

Dan nog cabinedruk. Er zit een klep aan de onderzijde van het toestel die de cabine druk automatisch regelt. Deze kan handmatig bediend worden. Dat maakt het voor passagiers aangenamer. Zeker met een aandoening oren/buis van Eustachius. Het ongename deel zit hem in een snelle verandering van hoogte.

Dit is wat ik er van weet Sabar.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Overigens is het artikel zoals bij nu.nl alttijd overdreven zwaar aangezet. Van overmatige of zware hoeveelheden TCP's blijkt uit niets.

Het rapport van TNO is helder. Het vreemde van dit rapport is dat het alleen Boeing toestellen betreft. Type 737. Dezelfde conventionele jets zitten namelijk ook gewoon onder een Airbus.

De discussie betreft een type olie van BP die speciaal voor turbinemotoren zijn.

Uit 80 meetingen blijkt de helft (iets)"meer zelfs dat deze TCP's niet aangetroffen zijn Emoticon: Confused
Dus is het artikel erg zwaar aangezet. Bewijs voor deze stelling ontbreekt dus in deze zwaarte volledig.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Hier nog een aardige voor belangstellenden,

http://www.leer-vliegen.be/Boeing%20737.htm

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,619,348 pageviews Een website van indahnesia.com