Gids voor Sulawesi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ruudpc
Gebruiker
spacer line

Voor onze vakantie in oktober 2013 ben ik op zoek naar een lokale gids die ons gedurende 10 dagen kan gidsen door Toraja land. Ik heb al een paar gidsen gevonden maar die komen met prijzen van 900 euro pp voor 10 dagen. Op eerdere trips over Sumatra, Bali, Java etc. heb ik ervaren dat er prima gidsen zijn (incl auto en chauffeur) voor ca 40-50 euro per dag. Wie kan mij helpen aan tips, namen etc?
Groet
Ruud

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Probeer het eens via trvlindoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indosat.net.id
Caraka Travelindo Makassar
http://www.sulawesi-indonesia.com

Ik heb daar persoonlijk goede ervaringen mee gehad.
Gids (engelstalig), goede auto met AC en chauffeur en ook Nederlandse communicatie mogelijk met het kantoor. Met scala aan mogelijkheden voor excursies

Als hotel-tip in Makassar. Hotel Pantai Gapura is me goed bevallen In Toraja, Hotel Marante

http://www.pantaigapura.com/

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

U kunt ook een prijs en informatie opvragen bij Jan Staal in Rantepao:

Jan O. Staal

jan_staalEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com
infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.go2indo.com

PT. Emerald Indonesia tours and travel
The Gateway to Sulawesi
P.O. BOX: 91
Rantepao, Tana Toraja
91831 SULSEL - Indonesia
Tel/fax: 0423-25100

Buiten Sumatera, Java en Bali zijn de transportkosten (aanmerkelijk) hoger dan u ervaren heeft. Op Sulawesi zal men voor een (erkende) gids, chauffeur en (nieuwe) auto incl. brandstofkosten al gauw minimaal Rp. 650 - 750,000,- per dag moeten neertellen. Reken bij een meerdaags programma daar de overnachtingskosten en maaltijdvergoeding voor de gids en chauffeur bij op en al gauw gaat de prijs per dag richting de Rp. 850,000,- tot 1 miljoen.

Verder wordt in heel Indonesie momenteel al door de meeste aanbieders van iedere vorm van land-transport een voorschot genomen op de op stapel staande brandstofprijsverhoging van ca. 40%.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Onze gids in Rantepao vorig jaar spreekt en schrijft Nederlands .Hij is een persoon met aanzien en heeft heel veel connecties ter plaatse.
Misschien moet je hem eens contacteren.
Hoeveel de prijs was weet ik niet meer maar hij was veel goedkoper.

Veel succes

Kornelius Palinggi (spreekt Nederlands en Engels)

email: kornepalgiyahoo.com

mobile no. (62)08124245344

telno. (62) 0423 21802

ruudpc
Gebruiker
spacer line

Beste Sabar,
Dank voor de reactie. Ik ga zeker even kijken op deze website.

ruudpc
Gebruiker
spacer line

Op 03-05-2013 01:29 schreef Amed East Bali:

Jan O. Staal

jan_staalEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com
infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.go2indo.com

The Gateway to Sulawesi
Rantepao, Tana Toraja
91831 SULSEL - Indonesia

Buiten Sumatera, Java en Bali zijn de transportkosten (aanmerkelijk) hoger dan u ervaren heeft. Op Sulawesi zal men voor een (erkende) gids, chauffeur en (nieuwe) auto incl. brandstofkosten al gauw minimaal Rp. 650 - 750,000,- per dag moeten neertellen. Reken bij een meerdaags programma daar de overnachtingskosten en maaltijdvergoeding voor de gids en chauffeur bij op en al gauw gaat de prijs per dag richting de Rp. 850,000,- tot 1 miljoen.

Verder wordt in heel Indonesie momenteel al door de meeste aanbieders van iedere vorm van land-transport een voorschot genomen op de op stapel staande brandstofprijsverhoging van ca. 40%.

Dank voor je uitleg. Is zeker van belang bij onze keuze. Rond de 1 mio vind ik een reeele prijs voor een dag. Zeker een goede leidraad bij het verdere zoekn.

ruudpc
Gebruiker
spacer line

Op 03-05-2013 06:12 schreef Pascal.F:
Onze gids in Rantepao vorig jaar spreekt en schrijft Nederlands .Hij is een persoon met aanzien en heeft heel veel connecties ter plaatse.
Misschien moet je hem eens contacteren.
Hoeveel de prijs was weet ik niet meer maar hij was veel goedkoper.

Veel succes

Kornelius Palinggi (spreekt Nederlands en Engels)

email: kornepalgiyahoo.com

mobile no. (62)08124245344

telno. (62) 0423 21802

Beste Pascal, Deze gids heb ik al gecontacteerd maar noemde mij een prijs die een stuk hoger lag dan ik had verwacht. Ik zal hem nog eens mailen of er geen vergissing is gemaakt. Bedankt voor je reactie

heerke
Gebruiker
spacer line

zie de site www.bongatoraja.com een prima site

heerke
Gebruiker
spacer line

een gids per dag, is 300.000, en een auto per dag, is 350.000, bij elkaar dus 650.000 omgerekend, ongeveer 53 euro per dag.

ruudpc
Gebruiker
spacer line

Beste Heerke,

Dank voor je tip. Deze ga ik zeker een mail sturen. Site geeft duidelijke en to the point informatie.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 05-05-2013 14:26 ruudpc wrote:
Beste Heerke,

Dank voor je tip. Deze ga ik zeker een mail sturen. Site geeft duidelijke en to the point informatie.

Vergeet dan niet expliciet te vragen hoeveel er gerekend wordt voor extra (= meer dan 8) werkuren voor de gids en chauffeur per dag, en wat (bij meerdaagse programma's) de dagvergoeding voor overnachten en eten/drinken voor de gids en chauffeur bedraagt. Voorkomt verrassingen achteraf Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Inderdaad Amed East Bali groot gelijk

De persoon die ik voorstelde werkt zonder problemen enkele uren langer , gaat nog mee een pint drinken en is hoofdgids in Toraja.

Vele geven zich in Toraja uit voor gids.....na 4 x IndonesiŽ weet ik het verschil in gidsen.
Sommige zijn te lui voor uit te stappen en rijden liever verder met de wagen dan een stukje te wandelen.
Nederlands praten en schrijven is ook een pluspunt.

Ik heb het even nagekeken in ik betaalde vorig jaar in augustus. 38 Dollar per dag.
Transport Makassar >> Toraja>> Makassar 382 Dollar.
Driver Ė gids Ė mini bus- benzine + ook nog hun eten inbegrepen

Het kan zeker goedkoper maar indien ik moest teruggaan neem ik hem opnieuw...Ik betaal liever iets meer voor kwaliteit Emoticon: Shiny

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

De vraag was 'een gids voor Sulawesi', en ik denk dat dit een aanvulling kan zijn,
van visuele aard, en wel in een psychologisch-historische stripvorm Emoticon: Smile

Heb deze 'Rampokan Celebes' voor Ä25,- op de kop kunnen tikken, zelfs als speciale Editie, oplage 75, inclusief een genummerde en door de auteur en o.a. klare lijn illustrator (Peter van Dongen) gesigneerde kleurenprent.
Dit deel opent met het bombardement van Makassar in 1950.

Een heel knap stuk werk van vele jaren onderzoek, na zijn eerste deel 'Java' die bekroond werd met vele prijzen. Emoticon: Worship
Het eerste deel, 'Java', daar ben ik nog op zoek naar...

Your attitude determines your altitude

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Wij hebben tot grote tevredenheid een trip naar Torajaland gemaakt met een gids en auto met chauffeur in dec 2011.

We hebben kunnen onderhandelen over de prijs.

http://www.alvintoursindonesia.com

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

indiaan2003
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik lees met aandacht alles over Sulawesi. Maar ik vind weinig over Manado. Wel dat je daar kunt duiken maar niets over vulkaantochten of andere bijzonderheden. Ik ga ook zoals Ruud in oktober naar Sulawesi.
Tevens zoek ik zoek een goedkoop maar betrouwbaar adres voor mijn dochter voor een periode van 3 a 4 maanden. Zij gaat daar stage lopen in het ziekenhuis van Manado. Hotels zijn mooi maar ook prijzig en niet betaalbaar voor een student. Bij mensen in huis is ook geen probleem.
Wie kan mij van informatie voorzien..
Groet Tina

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Indiaan,
Hier kan je wel iets mee http://www.manadosafaris.com/ en zo zijn er meerdere te vinden in Manado.
Veel googelen zou ik zeggen.

Wij zijn vorig jaar in Manado Ė Bunaken enz. geweest en hebben alles zelf geregeld.
Je neemt een auto + driver en maakt hem je programma over wat je wil zien.
Veel goedkoper ( het was de helft ) dan te boeken in hotels.

Voor de stage zou ik het volgende voorstellen .
Er wonen verschillende Nederlanders in Manado die je wel zouden kunnen helpen met logeren in Manado zelf.

http://www.the4fish.com/versio(...)n/the_4_fish_en.html

http://www.bunakenvillage.com/dutch/homedut.htm

Veel plezier

heerke
Gebruiker
spacer line

Op 03-05-2013 01:29 schreef Amed East Bali:

Jan O. Staal

The Gateway to Sulawesi
Rantepao, Tana Toraja
91831 SULSEL - Indonesia

kijk uit wat je doet, vreselijk deur en hij verblijft niet in rantepao, maar woont in nederland, maakt gebruik van lokale touroperator, de veel geld verdient en veel te hoge prijzen vraagt,

aapies
Gebruiker
spacer line

Nog n tour/travel agent in Makassar, tel,081342621418
email; bertustanenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yahoo.com
Heeft voor ons het nodige geregeld, prima taxi met chauffeur.
geweldige wat oudere gids uit de eigen regio van torajaland
ferry`s voor Togian eilanden.
Prijs is kwestie van onderhandelen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een travelbureau hoeft helemaal niet de ferry naar de Togeaneilanden te regelen. Sterker nog, dat kunnen ze niet eens omdat de tickets ter plaatse gekocht worden en de dienstregelingen nogal eens veranderen. Bovendien heb je alleen maar kans dat ook daarop weer commissie gerekend worden.
Het is doodsimpel, je komt aan in Ampana en pas dan weet je of en hoe laat de houten boot of de ferry gaat en je betaalt je ticket.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jan willem
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Wij willen in juli 2014 met onze drie kinderen naar Zuid-Sulawesi en Flores reizen.

In Sulawesi willen we naar een de kalkstenen rotsen, mooie waterval (Makassar) en grottekeningen, naar Tanah Toraja om de 'dodencultuur' te ervaren (lijkt me het absolute hoogtepunt van Sulawesi) en naar de Bada vallei om de megalieten beelden te zien. Eventueel nog naar Togean Islands om te ontspannen en te zwemmen in jellyfish lake.

Onze kinderen zijn 4,10 en 10 jaar oud. Dus met z'n 5-en op stap. Is het dan ook mogelijk een auto+gids+chauffeur te regelen waar we allemaal in passen? Heeft iemand een idee hoelang we hierover doen? Onze kinderen zijn gemakkelijk en kunnen goed tegen reizen, maar we willen het redelijk relaxed doen.

Dus:
-Kan het in 1 auto (wordt dat een mini-van,kan deze dan ook overal heen met het oog op de staat van de wegen)?
-Hoelang duurt het ongeveer?
-Mis ik eventueel een highlight van het eiland?

dank alvast

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jan Willem Je wilt over Sulawesi reizen en ook (nog) naar Flores. Hoeveel weken trek je ervoor uit?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

Op 29-12-2013 15:09 schreef jan willem:
Hallo,

Onze kinderen zijn 4,10 en 10 jaar oud. Dus met zn 5-en op stap. Is het dan ook mogelijk een auto+gids+chauffeur te regelen waar we allemaal in passen? Heeft iemand een idee hoelang we hierover doen? Onze kinderen zijn gemakkelijk en kunnen goed tegen reizen, maar we willen het redelijk relaxed doen.

Dus:
-Kan het in 1 auto (wordt dat een mini-van,kan deze dan ook overal heen met het oog op de staat van de wegen)?
-Hoelang duurt het ongeveer?
-Mis ik eventueel een highlight van het eiland?

dank alvast

In 1 auto/mini-bus moet dit makkelijk kunnen. Op het vliegveld kan je dit direct boeken als je wil. Ga van een prijs uit van 400.000-500.000 RP per dag per auto/busje.

Makassar naar Rantepao/Toraja moet je denken aan een reistijd van 8-9 uur. Ligt aan het tijdstip wanneer je vertrekt uit Makassar. En aankomst in Makassar vanuit Toraja Emoticon: Yes! .

Makassar heeft wel enkele leuke dingen om te bezoeken. Op dit forum vind je wel meer
informatie hierover.

heerke
Gebruiker
spacer line

jan willem:
sulawesi geen probleem, met 5 man + chauffeur in een kijang, moet kunnen, of een suzuki apv.
als je alles wilt in sulawesi, min. 5 dagen in en rond Makassar is het minimum, alleen al het wennen aan het klimaat, met kids is best lastig.
naar Toraja, ten minste 1 week, je bent al een dag onderweg om er te komen.
dan door naar Bada vallei vanaf Toraja, minstens 1 volle dag, wellicht met stop in Tentena, is beter, dus twee dagen. de Vallei min. 3 dagen.
Dan ook nog door naar Togean, gaat niet lukken met auto, maar tot ampana wel, en dan de veerboot. Bij elkaar ben al minstens 4 weken in Sulawesi. Flores zou ik een andere keer nemen. De wegen zijn best aardig te noemen, alleen het verkeer is apart, waardoor de gem. snelheid niet hoger ligt dan 40/50 kmpu. Afstand Makassar Rantepao is 320 km, maar duurt met stops minstens 8 uur, vele stops onderweg daar de scenery erg mooi is. wellicht dat je er beter 2 dagen over kunt doen.
Weg Rantepao, Tentena,is ook zo'n 300 km, maar duurt langer. Je gaat namelijk de bergen in.Alleen al van Rantepao naar Palopo, maar 60 km, duurt al 2 uur.
HOudt het bij Sulawesi zou ik zeggen, andrs maak je je zelf met je kids gek, en is zonde van je vakantie. Juli is watvluchten betreft nog best duur ook.

een touroperator voor vervoer ik sulawesi zou ik onderstaande travelagent nemen.

Caraka Travelindo
Jl. Samalona No. 12
Makassar 90174
South Sulawesi - Indonesia
tel. +62 411 - 3618877
fax +62 411 - 3618889
e-mail trvlindoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indosat.net.id

een beetje onderhandelen met de prijs, krijg je een auto met ch. + onderdak chauffeur voor 60/70 p dag.
boek geen hotels of wisma's vtv, er is genoeg onderweg, zeker in Makassar, Rantepao en Tentena.Vele plaatsjes onderweg zijn er genoeg. een kamer voor 2, + extra bed al snel voor 15 euro.

Neem je een gids in Toraja, ongeveer 350000 rp per dag

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-12-2013 15:09 jan willem wrote:
Hallo,

Wij willen in juli 2014 met onze drie kinderen naar Zuid-Sulawesi en Flores reizen.

In Sulawesi willen we naar een de kalkstenen rotsen, mooie waterval (Makassar) en grottekeningen, naar Tanah Toraja om de 'dodencultuur' te ervaren (lijkt me het absolute hoogtepunt van Sulawesi) en naar de Bada vallei om de megalieten beelden te zien. Eventueel nog naar Togean Islands om te ontspannen en te zwemmen in jellyfish lake.
Ik kan niet zo snel vinden hoe lang jullie gaan maar de Togean eilanden liggen nogal uit de route. Vanuit Toraja heb je 2 dagen nodig om er te komen en naderhand nog eens twee dagen om weer in Makassar te komen. Totaal 4 reisdagen extra.
Uit een ander topic begrijp ik dat je ook naar Lembata wilt en dan zit je automatische in een onpraktische route. Volgens mij kun je de omgeving die je op de Togeaneilanden vindt ook vinden op de eilanden uit de kust van Labuan Bajo (oa. Seraya en Kanuwa.
De route zou dan als volgt zijn:
Vlucht naar Makassar, bezoek aan zuid Sulawesi
Vlucht naar Kupang (kan rechtstreeks vanuit Makassar)
Overnachting in Kupang (of 2, Kupang is best een leuke stad vind ik)
Vlucht met Susi Air naar Lewoleba, overland naar Lembata. Let op: kleine vliegtuig dus op tijd boeken (kan via Ticketindonesia info)
Boot naar Larantuka
Overland naar Maumere eventueel meteen door naar Moni voor bezoek aan Kelimutu en Woluwaru
Moni-Ende (blauwe stenen strand)-Bajawa (Wawo Muda, trekking gunung Inerie en adatdorpen) en/of Riung (zie mijn avatar)
Bajawa-Riung naar Ruteng
Ruteng-Labuan Bajo
Bezoek aan Rinca (met boot 2 a 2,5 uur enkele reis)
Bezoek aan eilanden uit de kust van Labuan Bajo eventueel met overnachtingen op eiland Kanawa of Saraya.
Voor Flores minimaal 8 dagen aanhouden, liever 12 tot 14.
Reistijden (bij benadering en afhankelijk van weersomstandigheden):
Larantuka-Maumere 4 uur
Maumere-Moni 3 uur
Moni-Ende 2 uur
Op Flores kun je gebruik maken van bussen (een kleiner model) of travel (deeltaxi) maar omdat jullie met vijf personen zijn is het misschien handiger om een auto met chauffeur te huren. Prijs zal (afhankelijk hoe het precies ingevuld gaat worden) per dag tussen Rp 600.000 en Rp 1.000.000 zijn

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,761 pageviews Een website van indahnesia.com