Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marshall
Gebruiker
spacer line

Beste mensen

Kan iemand mij vertellen hoeveel werkdagen de Ned.ambassade in Jakarta nodig heeft om een toeristenvisum aanvraag te verwerken?

Salam,

Ewoud

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

des te meer je betaald des te eerder je 'm hebt
maar normaliter een dag of 10-14

marshall
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de informatie 10-14 dagen is schappelijk.

Ik heb gehoord dat elke IndonesiŽr (m/v) bij de aanvraag van een Ned.toeristenvisum een verplicht interview heeft op de Ned. ambassade in Jakarta (consulaat ook mogelijk neem ik aan?). Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Wat komt er inhoudelijk aan bod en wat is de meerwaarde van dat interview?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb dat persoonlijk meegemaakt nu bijna 3 jaar geleden, een kleine week voordat we zouden vertrekken naar Nederland moesten we even naar Jakarta om het paspoort na te laten kijken, uren in de rij gestaan en net op het nippertje binnen gelaten.
Vroeg in de morgen weer aangekomen met de trein in onze verblijfplaats en konden we net op tijd het vliegtuig later op de dag halen.
In onze verblijfplaats Yogya hadden ze een subconsul of dat nu nog zo is weet ik niet.
Gewoon een staaltje van machtsvertoon en voor de rest een WASSEN NEUS wat weer de nodige knaken kostte!!!
Dit onderwerp is al vaker aan de orde geweest en het schijnt nog geen haar beter te zijn geworden.
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Er schijnt dan toch verbetering te zijn, een goede vriend van ons is afgelopen week naar de Nederlandse ambassade in Jakarta geweest en was echt te spreken over de vireindelijkheid en goede uitleg van een medewerker van de amabassade.
Hij mocht zelfs samen met zijn vriendin de ambassade binnen om de situatie uit te leggen.
Dat was 3 jaar geleden heel anders, alleen de uitgenodigde persoon mocht naar binnen.
Jan

marshall
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties Jan. Hierbij nog wat vraagjes:
Is dit "interview" na "11-9" ingevoerd of was dat voor die tijd ook al? Het is wel opmerkelijk dat er op de site van de Ned.Ambassade in Jakarta niets over een verplicht interview voor de aanvraag van een visum vermeld staat. Als dit verplicht is dan zou je toch denken dat dit toegevoegd zou worden aan het rijtje "criteria mbt.aanvraag visum".

Een ander vraagje: Na wat gezocht te hebben naar een eventueel subconsulaat kwam ik op nul uit. Is er nog een subconsulaat in Yogjakarta aanwezig? Dit vraag ik omdat mijn vriendin (die dus een toeristenvisum wil aanvragen) in Solo woont, Yogja is toch wat dichterbij dan Bandung (consulaat) of Jakarta.

Vr.gr.Ewoud

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De interviews vind je inderdaad niet op de website, toen ik 3 jaar geleden in Yogya woonde hadden ze daar een sub-consul op freelance-basis, of dat nu nog zo is weet ik echt niet, op de website van de ambassade vind je die niet.
De gegevens van de ambassade vind je op onze site op http://www.parpulo.com/indonesie/ambassade.htm
Succes met de aanvraag
Tuti en Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Misschien dat het interview alleen nodig is als ze de uitgenodigde persoon niet vertrouwen, maar wij horen van bijna iedereen het zelfde verhaal dus zal het toch wel een officiele regel zijn.
Kijk anders ook eens op: http://www.minbuza.nl/
Tuti & Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ewoud,
Deze site is beter http://www.ind.nl/nl/index.asp is ook in de Engelse taal.
Nogmaals succes!!
Succes

Jantje
Gebruiker
spacer line

Bemiddelaar Nederlandse Ambassade:
Cor van der Kruk Yokya hp:0818702823

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Jantje,
Bedankt voor de aanvulling, ik was de naam even kwijt.
Volgens de info van toendertijd deed hij dat op freelance-basis en was niet bevoegd om een paspoort te controleren.
Dus konden wij toen op het laatste moment naar Jakarta, misschien dat het inmiddels anders is.
Groetjes,
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

Beste Krukcor,

Ik woon in IndonesiŽ. Ben daar getrouwd met een Indonesische vrouw. Alle trajecten betr. legalisatie, vertalingen, agama enz. enz. zijn doorlopen. Wat nu nog ontbreekt is de registratie op het gemeentehuis te Den Haag. Hoe kan dit plaatsvinden. Moet ik daarvoor persoonlijk aan het loket in Den Haag verschijnen? Kan ik dat via de Nederlandse Ambassade? Kan iemand anders dat voor mij doen?Kunt u dat voor mij doen? Moet ik originele documenten opsturen. Zo ja, kunt u duidelijk aangeven welke documenten het betreft en hoe e.e.a. in zijn werk gaat? U zou mij en wellicht andere forumleden een groot plezier doen De info op de site van de Ambassade is nogal summier wat dit betreft.
Emoticon: Worship

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Cor,
Ook wij zijn daar heel benieuwd naar, wij hebben dezelfde procedure achter de rug als Jantje.
Drie instanties in Nederland hebben we ruim 3 maanden geleden al per aangetekende brief laten weten dat we officieel zijn gehuwd met bijlages van alle documenten.
Helaas hebben we van de belastingdienst en de UWV geen bericht ontvangen, zelfs geen bevestiging.
Om het huwelijk te laten registreren in Den Haag heb ik begrepen dat ze minimaal 6 maanden nodig hebben voor die registratie te realiseren, al die tijd ben je de originele documenten kwijt wat natuurlijk wel erg lang is.
Hebben we de hele procedure achter de rug wil ik deze procedure met eenvoudig te begrijpen taal opnemen in onze website, die info is er nu al maar het laatste stukje ontbreekt.
Jan
P.S,
Beste Jantje,
Kijk eens bij http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=25615
Misschien dat je daar wijzer van word.
Succes,
Jan

Jantje
Gebruiker
spacer line

Jan,
Bedankt voor de info. Ik ga het er op wagen en maak van alles kopiŽn.

marshall
Gebruiker
spacer line

Even een vraagje; is een kopie van de uitnodigingsbrief (=garantie/sponsor) brief voldoende om te tonen aan de NL ambassade in IndonesiŽ voor de aanvraag van een visum of is een orgineel exemplaar nodig? Dit vraag ik omdat inscannen en per mail versturen de makkelijkste weg is.

Ik heb ondertussen contact opgenomen met C.van der Kruk, subconsul voor de NL ambassade. Voordeel om het visum via hem te regelen is het feit dat slechts eenmaal een reis naar Yogya gemaakt moet worden, waarbij de aanvraag via hem geregeld wordt. 2 weken later wordt het paspoort met visum op het thuisadres van de aanvrager afgeleverd.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Is goede tip Marshall, wij hebben al goede ervaringen met de Subconsul in Kuta, die brengen de spullen wel niet thuis maar voor de rest precies volgens afspraak.
Gaat M. van der Kruk dat soort service geven in Yogyakarta is dat gewoon een goede zaak, ik ken hem persoonlijk van de tijd dat ik in Yogya woonde en ben overtuigd dat de aanvraag voor een visum dan in goede handen is.

Jan

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 27-03-2005 23:55 marshall wrote:
Even een vraagje; is een kopie van de uitnodigingsbrief (=garantie/sponsor) brief voldoende om te tonen aan de NL ambassade in IndonesiŽ voor de aanvraag van een visum of is een orgineel exemplaar nodig? Dit vraag ik omdat inscannen en per mail versturen de makkelijkste weg is.

Een kopie van betreffende documenten is voldoende om bij de ambassade te laten zien. Ik heb de laatste keer alles doorgefaxed (en gemailed). Dit hebben ze geaccepteerd en geen enkel probleem er mee ondervonden. Eerste keer wist ik dit dus niet en heb voor veel geld een koerier dit laten brengen... bleek achteraf dus geheel onnodig Emoticon: Frustrated Dat Fedex de goedkoopste is dat weet ik dan nu wel weer Emoticon: Yes!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

marshall
Gebruiker
spacer line

Nog ff een vraagje:

Bij de aanvraag van een NL toeristenvisum in Ind. is het verplicht om verzekerd te zijn voor de geplande reisperiode....is hierbij een offerte van de betreffende verzekring voldoende? Dit omdat de preciese data van de reis pas bij het boeken vh ticket vaststaan, welke pas geregeld kan worden na ontvangst vh visum?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Een goede vriend van ons heeft de verzekering pas geboekt toen het visum van zijn vriendin rond was.
Hij heeft ons de verzekeringspolis toegestuurd per email (gescande file), wij hebben die uitgeprint en de vriendin neemt die mee mocht er op Schiphol vragen over gesteld worden.
Dit is recent, zij vertekt komende vrijdag naar Nederland.
Succes,
Tuti & Jan

marshall
Gebruiker
spacer line

Tuti en Jan,

Van Dhr.van der Kruk (subconsul) te horen gekregen dat er bij aanvraag v h visum al een afgesloten reis- en ziektekostenverz. (polis) overhandigt moet worden voor de periode dat de aanvrager naar NL komt. Bij Oomverzekeringen gevraagd of bij eventueel niet ontvangen v h visum de verzekering geannuleerd (en geld dus terug ontvangen) kan worden en deze gaf als antwoord dat dit kan mits er bewijs van weigering overhandigt kan worden. Moet dus geen probleem zijn.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Marshall,
Ik ga daar niet over in discussie, het risico op een afwijzing is gewoon te groot.
Als Dhr. van de Kruk jullie helpt neem dan zijn advies serieus, de aanvraag is dan in prima handen.
Het zal niet de eerste aanvraag zijn die misloopt mocht je advies van Jan en alleman overnemen.
Succes,
Tuti & Jan

badut
Gebruiker
spacer line

Mijn verloofde heeft 2 weken geleden een toeriste visa gehaald.
Duurd precies 5 werkdagen na aanvraag.

De aanvraag van de verzekering is meer dan genoeg.

De uitnodigings brief kan een kopie zijn. Ook moet je niet vergeten een loonstrook en een garantieverklaring (die je bij de gemeente kan halen) van jezelf bij de aanvraag te doen.

marshall
Gebruiker
spacer line

In 5 dgn een toeristenvisum dat is snel geregeld. Een uitnodigingsbrief is tevens een garantverklaring (eenzelfde formulier). Ik heb deze via de website van de gemeente waarin ik woonachtig ben kunnen downloaden en printen en laten ondertekenen bij de gemeente.

Bedankt voor de reacties

marshall
Gebruiker
spacer line

Bij deze wil ik even melden dat de visumaanvraag van mijn Indonesische vriendin (voor kort verblijf < 3mndn in NL) via C.van der Kruk goed verlopen is. Het visum was binnen 2 wkn thuisbezorgt.

Bijkomende kosten naast 35 euro voor visumaanvraag:

- bemiddelingskosten: 200.000 rp
- koerierskosten: 75.000 rp (Yogya- ambassade-thuisadres aanvrager)
- stortingskosten: 12.500 rp

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Marshall,
Wij zijn blij om te horen dat alles perfect is verlopen, voor de kosten die C. van der Kruk in rekening brengt hoef je het echt niet te laten.
Veel plezier met je vriendin in Nederland,
Tuti & Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,727,559 pageviews Een website van indahnesia.com