Vervoer op Sumatra

Subforum Sumatra 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
tiffhavelaar
Gebruiker
spacer line

Volgende week gaan we naar Sumatra, we komen aan in Medan waarna we doorgaan naar Bukit Lawang,dan Tangkahan,Samosir en terug naar Medan waarna we naar Gili en Bali gaan.
Weet iemand hoe lang je er ong over doet van Tangkahan naar Samosir?en of er vanuit Tangkahan een bus gaat?Zelfde vraag eigenlijk over Samosir naar Medan,weet de tijd ong maar kun je in Samosir makkelijk vervoer regelen naar Medan?

Alvast bedankt,

Tiffany

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Van Tangkahan naar Samosir op ťťn dag is met een auto (met privť chauffeur) minimaal 9 uur rijden (eerder 10 uur) en dan nog tijd, zeg een uur voor de oversteek met de ferry rekenen (volgens mij gaat de laatste om 21:00) .
Vooral het eerste gedeelte van Tangkahan naar Medan is de weg in zeer slechte staat dus het is ook nog eens een intensieve reis.
Als je met openbaar vervoer reist dan duurt het allemaal nog wat langer want de bussen en minivans pikken mensen onderweg op en zetten ze weer af.
Misschien deze lange reis opdelen?

Vanuit Tangkahan moet er bussen rijden (via Binjai) naar de terminal Pinang Baris in Medan.

Vanaf Prapat rijden er bussen naar Medan ongeveer 5 uur.
Vanuit Samosir/Prapat is gemakkelijk vervoer te regelen.

Bedenk dat het verstandig is om voldoende dagen uit te trekken voor Noord Sumatra anders ben je je constant aan het haasten om van bestemming naar bestemming te komen.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Tiffany,

Het is totaal geen probleem om vervoer te regelen van Samosir naar Medan. De rit met taxi duurt ongeveer 4 uur. Kosten 400.000 Rupiah.

Groet,

Pamela

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Een vraag: hoe reis ik het beste van bukit lawang naar samosir? En wat zijn de kostn?

Van samosir naar medan met taxi? Is die 400000 pp of per taxi?

Heb ook ergenw gelezen dat je de trein kan pakken, iemand wat meer info?

Bedankt

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-08-2013 22:11 pbbudd wrote:
Een vraag: hoe reis ik het beste van bukit lawang naar samosir? En wat zijn de kostn?

Van samosir naar medan met taxi? Is die 400000 pp of per taxi?

Heb ook ergenw gelezen dat je de trein kan pakken, iemand wat meer info?

Bedankt
Ik begrijp je vraag niet helemaal.
Van Bukit Lawang naar Samosir? Of van Samosir naar Medan?

Op Noord Sumatera rijden wel treinen maar deze zijn niet bruikbaar voor Bukit Lawang of Samosir. Er is een spoorlijn Medan - Rantauprapat met een aftakking naar Pematang Siantar, ongeveer 1 tot 1,5 uur rijden van Parapat.

De kortste route van Samosir (Parapat) naar Medan is via Pematang Siantar en Tebing Tinggi. Deze weg (en dan met name het stuk Tebing Tinggi - Medan) is altijd verschrikkelijk druk geweest.
Het is vanuit Parapat veel sneller om met een travel (deeltaxi) of taxi naar Medan te reizen (dan met de combi bus/taxi/trein).
Er wordt op dit moment veel aan wegen gebouwd. Misschien kan iemand vertellen hoe de situatie op dit moment is.

ALS het de bedoeling is om van Bukit Lawang naar Parapat te gaan EN de weg langs de noordoostoever van het Tobameer goed is (de laatste keer dat ik er was een gatenkaas) dan zou je ook nog via Kabanjahe en Berastagi kunnen reizen, dat is in elk geval ook een mooiere weg dan het stuk Tebing Tinggi - Medan..

Die Rp 400.000 Parapat-Medan zal de prijs voor een taxi zijn echter met de gestegen benzineprijzen zal dit inmiddels wel verhoogd zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Die 400.000 Rupiah heb ik betaald in maart en dat is per taxi. De wegen waren toen ontzettend slecht. Misschien dat ze in de tussentijd al opgeknapt zijn, wat ik zeer betwijfel. Het viel mij trouwens op dat op Java de wegen ook zeer slecht waren.

pbbudd
Gebruiker
spacer line

Misschien wat onduidelijk ja.

We gaan eerst naar Bukit Lawang. Vanuit daar naar Parapat en uiteindelijk weer naar medan.

Is het gemakkelijk taxi te regelen in bukit lawang? (Naar parapat) evt reisduur en prijs?

Bedankt

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,556 pageviews Een website van indahnesia.com