Armoede in Indonesie en hoe er mee om wordt gegaan

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ik denk ook aardig wat studenten? Soms kan ik best genieten... En ZEG dat dan ook, of steek mijn duim op Emoticon: Party!
DAT doet dus helemaal noppes niemand hier in het oostelijk halfrond!!
Who cares. Iedereen heeft wel eens bemoediging en meer zelfwaarde nodig!

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Misschien vaak ook wel studenten, tenminste in Bandung?
Ik kan er soms echt van genieten. En steek DAN mijn duim ook op of zeg iets, als ze klaar zijn.

Zoiets wordt helemaal nooit noppes never vertoond op het Oostelijk Halfrond, met al die totempaal gezichten om je heen! Emoticon: Laugh out loud Who cares.

Maar ja iedereen heeft wel eens bemoediging nodig, of wat meer zelfwaarde gevoel, toch?

Ben toch zelf ook ooit zo'n artiest geweest in mijn stud-tijd, rondzwervend met mijn schetsboekkie.

In Bagdad vroeg ik een keer 5 dollar voor de krabbel van een prachtige villa, maar kreeg meteen ook een gigamaaltijd EN de dochter van de huiseigenaar aangeboden.
Toen ik dat laatste weigerde, werd meneer kwaad, HAHAHA! Gauw wegwezen, met volle buik en 5 dollar!
Sjukren, al'hamdull'ah, aleikum salaam enzovoort.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

balen, was mijn tekst kwijt en nu zie ik hem opeens... dus wat dubbel...
signals zijn ook zo ontiegelijk traag hier...

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heb in Bandung tegen over Yogya naast Matahari een bakkerij die vroeger een waung runde waar je kon eten en bier kon drinken lekker koud.
Ooit kwam er een jongen bij ons zitten en die had het over iets wat ik niet begreep, maar mijn vriendin wel, die vertaalde het, dat hij op zoek was om Engels te leren en zo graag met buitenlanders ging praten.
Ik zei hem jual di mataharie buku Engris bayak., aduh pa tidak uwang.
No probleem sama beli buku Engris di Mataharie.
Ik liep samen met hem naar de boekenafdeling en kocht een boek, maar hij wilde een heel duur exemplaar, ja zeg ik mahal boy ini itu buku Engris mura.
Ik kocht het voor hem en weg was hij...............
Och dat zijn van die leuke verhalen, die echt gebeurd zijn....... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Armoede in Indonesie? Waar?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat mij opvalt, is dat IndonesiŽrs bedelaars vaak een paar centen geven.
Ondanks dat er vaak tv programma's zijn te zien dat bedelen een hele lucratieve zaak kan zijn.
Tegen beter weten in geef ik ook wel eens wat, met de nadruk op "wel eens" want als ťťn van de weinige bleekneuzen in het bergstadje waar ik zit, sta ik in de top tien van het bedelaars gilde.
De hoogste score die ik heb gehaald toen een hapje zat te eten was 8 blinde en lamme bedelaars in ťťn uur.

Ik kwam eens in de avond vlak voor sluitingstijd de plaatselijke Indomaret binnen (22.00 uur) toen stond het maatje van de blinde die buiten stond te wachten geld te wisselen, ongeveer 180.000 Rupiah.
Misschien wel een goede dag gehad Emoticon: Worship
Ik liet er een kleine berekening op los, 5 dagen per week, van 9 tot 9 met een gemiddelde van 150.000 per dag is dat rond de 3 miljoen.
Niet onaardig in een gebied waar het minimumloon 1 miljoen is Emoticon: Yummie!

YB schreef:
Armoede in IndonesiŽ? Waar?

Ik vermoed dat dit cynisch is bedoeld en dat daar nog wat achteraan komt. Emoticon: Yes!
Armoede is betrekkelijk, we moeten het niet door westerse ogen bekijken, iemand in Nederland met een minimumloon, gezin 2 kinderen 1237 Euro netto is in ogen van een Nederlander armoede, ondanks dat alle basis behoeften om zonder honger te wonen en te leven er zijn, uiteraard moet iedere cent drie keer worden omgedraaid.

Laat staan als dezelfde Nederlander naar een in hun ogen arm gezin in IndonesiŽ kijkt.
Vergelijkingen gaan helemaal niet op (al zo vaak gezegd)
De eisen van een in onze ogen arme IndonesiŽr liggen veeeeeeeel lager.
Een dak boven zijn hoofd, zodat als het regent hij samen met moeder de vrouw aan een rijk nageslacht kan werken (ook al moeten er 10 pannetjes worden neergezet om de lekkage op te vangen)
Een dagelijkse hap rijst met wat zoute vis en groente, meubelen zijn niet nodig, we zitten en eten gezellig op de grond, wel belangrijk dat er een tv is.
Als die basisbehoefte er is, dan is de in onze westerse ogen stikarme IndonesiŽr al stikgelukkig.
Neem maar aan veeeeeel gelukkiger als die Nederlander met minimum loon.

Altijd maar weer het onderwerp geld, tja ik ben er inmiddels al aan gewend, dat zit er nu eenmaal ingebakken, net als het niet tevreden zijn en het dagelijks gekanker over alles en nog wat van Nederlanders (Incl ik zei de gek Emoticon: Blush )
Als je wat langer in IndonesiŽ bent leer je er doorheen te kijken en door schade en schande wordt je wijs.

Klagen dat dochterlief i.v.m. een programma van haar school naar Yogyakarta moet en niet weten hoe je de benodigde 100.000 bij elkaar moet sprokkelen.
Vervolgens bloed voor je hart krijgen en een helpende hand toesteken is op zich niet erg en geeft veel voldoening.
Zeker als dochterlief enkele weken na haar reisje je hartelijk bedankt, daar doe je het voor.
Als pa dan even erna wordt gebeld en hij haalt een spiksplinter nieuwe Blackberry voor de dag van anderhalf miljoen dan leer je snel, heel erg snel Emoticon: Angry

Armoe is betrekkelijk, een IndonesiŽr zonder tv en aangepakte mobiele telefoon voelt zich straatsteen arm Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Centen omdraaien, 2 of 3x is tijdverdrijf. Dat zouden ze hier moeten leren. Dan houden ze zich bezig met dat, i.p.v. midden op de weg te gaan staan om het verkeer tot een grotere chaos te maken dan het al is.. eeh, pardon: het verkeer te regelen!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-04-2013 13:04 Malam wrote: Armoe is betrekkelijk, een IndonesiŽr zonder tv en aangepakte mobiele telefoon voelt zich straatsteen arm Emoticon: Yes!
Ja Malam, cynisch bedoeld. Gekoppeld aan het hier boven genoemde: de HP (mobieltje) als levensbehoefte. Zo zei laatst iemand: de term sembilan bahan pokok (9 eerste levensbehoeften) behoeft aanpassing en wel sepuluh bahan pokok (10 eerste levensbehoeften). Daarmee doelende op de HP die tegenwoordig tot de 1e levensbehoeften behoort, en de daarbij behorende pulsa (beltegoed).
The joke gaat al lange tijd de ronde dat een Indonesische baby bij geboorte als eerste om een HP huilt/vraagt voor de zuigfles met melk.

Waar legt men prioriteiten? In NL hebben ze ook zgn. levensbehoeften waarvan ik denk: Emoticon: Frustrated Emoticon: Laugh out loud
Maar hier in RI even goed waar status het vaak wint van honger bevredigen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja YB, had ik al enkele jaren geleden geschreven, een kind dat uit de baarmoeder kruipt in de westerse wereld krijgt een paar klapjes op de billetjes om te gaan huilen/ademen.
In IndonesiŽ gooit de vroedvrouw demonstratief een mobieltje in de prullenbak.
Het jong begint ogenblikkelijk tot leven te komen en te schreeuwen Emoticon: Laugh out loud

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Armoede daar heeft men het in Indonesie zelf niet over.
Sommige mensen zeggen we hebben PECH maar eens komt de dag
dat alles gaat veranderen (zomaar !!)
HOOP DOET LEVEN zeg ik dan maar

De "nieuwe" generatie Indonesiers, da;s andere koek.
da's de FUN-generatie (net zoals in Europa) hebben altijd hun zin gehad
nooit echt iets meegemaakt en dan is een playstation,iphone of blackberry
het minimale wat je nodig hebt om er bij te horen Anders voel je je idd een arme sloeber
Velen sluiten dan ook zelfs een lening af om maar zo snel mogelijk aan het nieuwste model te komen. da's net zoiets als de "autobezitters" in holland die iedere 6 maanden aan hun buurman de nieuwste auto willen tonen die ze weer hebben "gekocht"
Daar moet je geen medelijden mee hebben.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik vind het begrip armoede betrekkelijk. Hangt af van de sikon (situatie en context). En hoe iemand het beoordeelt. Deze discussie heb ik jaren lang met collega's gevoerd.
Wat is noodzakelijk en wat niet? Wie bepaalt dat? Wij of zij? Voor ons Nederlanders is status niet zo belangrijk als voor Indonesiers. Dus daarover kunnen we moeilijk oordelen vanuit onze calvinistische denkwijze.
Ik vind het een gevaarlijk begrip zelfs. Armoede wordt snel gezien als armlastig en dat hoeft dus niet zo te zijn. Afgelopen week iemand ontmoet die bewust er voor heeft gekozen arm te blijven om zo spiritueel te kunnen groeien i.p.v. te worden geplaagd door materialisme dat zijn occult vermogen kan aantasten.
Zo zijn er ook vele medelanders hier (expats) die zich hier zeer dermate materialistisch gedragen en op status bogen; iets dat ze back home wellicht niet zouden doen.
En zou kan ik nog wel eindeloos doorgaan.
In een andere topic heb ik er voor gewaarschuwd dat men de Indonesiers niet mag en moet beschouwen als een armoedig/armlastig volk. Dit denigreert hen ten zeerste. Vervelend genoeg is dit al vrij vaak naar voren gekomen bij de zgn. Bali-weldoeners; mensen die onder het mom van allerlei goede dingen hun eigen racisme en discriminatie t.a.v. het volk trachten goed te praten (naast het scheppen van de mogelijkheid tot snoepreisjes). Dit is een foute manier van een charitatieve instelling.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-04-2013 10:45 Yogya-Bali wrote:
Armoede in Indonesie? Waar?

Zo als ik al dacht.
Er komt iets achteraan.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Is armoede een gevolg van sociaal-maatschappelijke verhoudingen die scheef liggen? Van politieke verhoudingen? Ligt het aan de persoon zelf die arm is? Is het het maatschappelijk systeem die hen bewust arm houdt?

Uiteraard is er invloed van buitenaf die een mens arm houdt en hem niet de mogelijkheid schept uit deze armoede te komen. Dit is een theorie die uit de vorige eeuw stamt en door de 50-plussers nog steeds wordt aangehangen.
Maar kan men een persoon zelf ook niet schuld verwijten? Door mijn lange verblijf alhier begin ik steeds meer in dit laatste te geloven hoewel ik ook weet dat armoede van hogerhand in stand wordt gehouden. Maar als dat zo is, waarom heeft men hier in RI dan zo'n abnormaal respect voor degenen die hen feitelijk onderdrukken? Is men er zelf dan ook niet voor verantwoordelijk? Het is altijd makkelijk de schuld naar een ander te schuiven en er zelf niets aan te doen.
Op individueel niveau is dat ook een mentaliteit hier: geen introspectie wat men er zelf aan kan doen maar naar een ander wijzen die de problemen maar moet oplossen.
Ik heb mijn portie de laatste dagen weer volop gehad. Denk ik eindelijk alles weer op een rijtje te hebben, komen er weer een paar aan met het deponeren van hun problemen op mijn stoep en vragen mij er wat aan te doen. Wie heeft die problemen geschapen? Leer dan GVD eens zelf de rotzooi te klaren. Arm? Ja, ze zijn arm. Schuld van het systeem? Nee, eigen schuld vanwege de grenzeloze hang naar status.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

" Emoticon: Cry Bali-) weldoeners" worden zeer welkom ontvangen in Indonesie
Melkkoeien zijn een zeer populair ras in Indonesie.
Dat meneer van der Spek het daar nog niet over heeft gehad snap ik wel want dan is het niet "Opgelicht in het buitenland" maar "Achterlijk in het buitenland"

Armoede is idd betrekkelijk en hangt af van de sikon.

Iemand die wel 35-60 juta uitgeeft aan een trouwerij van zijn oudste kind maar zijn andere kinderen niet naar school kan sturen Da's voor mij geen armoede maar
gewoon een kwestie van verkeerde keuzes.
Als verweer krijg je dan te horen dat is traditie hier.
Ik zeg dan gewoon fuck tradisi.

Ik ben zelf gedeeltelijk ook wel een "weldoener" maar ik zoek mijn projectjes zelf uit
en volg ze ook van dichtbij zodat ik zeker weet dat er niks blijft hangen in verkeerde handjes Men moet mij echt niet proberen op te lichten want dan ben je meteen afgeschreven forever. Belanda Keras zegt men vaak over mij maar dat interresseert me geen bal. ik ben niet in Indonesie om vriendjes te maken

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

interessante stellingen. Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-04-2013 16:27 sabar2 wrote: Iemand die wel 35-60 juta uitgeeft aan een trouwerij van zijn oudste kind maar zijn andere kinderen niet naar school kan sturen Da's voor mij geen armoede maar
gewoon een kwestie van verkeerde keuzes.
Dat bedoel ik nou met die grenzeloze hang naar status. Dus die armoede is zelf gecreeerd en kan (en mag) men een ander niet verwijten.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

status? Geld voor een trouwerij LENEN (!!!) en vervolgens gaan lopen zeuren dat het leven allemaal susah is. Dan denk ik: val even lekker achterover.. en wat doe ik dan? Dan vraag ik heel eenvoudig: waar is dat geld van die lening dan aan op gegaan? Soms kan ik net zo dom reageren als de gemiddelde omstander namelijk. Emoticon: Puh!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik ben het met YB gedeeltlijk eens.
Ik kan een ja en neen spelletje beginnen met YB, heeft geen zin.
De meeste Indonesia lovers krijgen daar een spontaan orgasme van.
In grote lijnen ben ik het eens met YB, heb geen zin meer om alle klachten in het klachtenforum te lezen Emoticon: Blush
Eens in de zoveel tijd geef ik commentaar, ik voel mij niet meer geroepen om elke alle wetenswaardigheden op dit forum te volgen.

Geen Keduadam die met alle geweld antwoord af wil dwingen, geen feministische Elsbeth die op de barricade gaat en al helemaal geen Surya die alles beter weet. Emoticon: Wink

Ik bekijk het tegenwoordig eens in de zoveel dagen, ik mis soms het ťťn en ander op het forum
Ik geef mijn mening, als dat niet in de lijn ligt van ander forumgebruikers, jammer dan Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Soms kan men niet ontsnappen aan hun sociale verplichtingen .

Heb toch wel een paar pesta nikah meegemaakt in mijn naaste omgeving .
De mijne was eenvoudig , thuis en max 450 ( zit dik in de buurt van 500 ) dat was in 1979 .
En alleen 1ste graad familie en beste vrienden die als familie gezien werden.
Zonder zakelijke relaties etc.

De jongere broer van OmSid had " formeel" 700 gasten ,met een Javaanse adat huwelijk ergens in Kebayoran .
Die OmSid liep ook rond in pakaian adat.

Tegenwoordig heb je weddingpackage in diverse hotel berbintang , compleet met . ceremonymasters etc .
http://www.shangri-la.com/jaka(...)ns/wedding-packages/
Uiteraard voor the haves? .

Had per ongeluk een huwelijk in Aryaduta Medan in 2011 gezien waar gasten uit Jakarta speciaal komen aanvliegen en logeren.
Kom toevallig iemand tegen die onze familie uit Jkt kende , je weet wel dari mana etc .

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Goed, opgeruimd en Malam is een week wieberen. Daar is maar 1 medicijn tegen; stoppen met deze persoonlijke aanvallen en gebruik maken van de functies op het forum of wegblijven.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-04-2013 17:16 Surya Atmadja wrote:
Soms kan men niet ontsnappen aan hun sociale verplichtingen
Dat kan men wel maar wil doen geloven dat het niet kan. Al die patserige traditionele bruiloften...... Ik ben er op tegen en ga dan ook principieel zelden er naar toe. Heb altijd wel een smoes er onderuit te komen. Ik ben in NL ook tegen al die opsmuk en ga me wat dat betreft niet aanpassen. Positieve zaken wil ik overnemen, negatieve niet. En dat gepats met die bruiloften is in mijn ogen zeer, zeer negatief. Kan al dat geld niet veel beter worden besteed?
Zo ligt bij mij ook iemand er uit als ie op haj gaat. Pure geldvernietiging, en die zandbakbewoners maar in hun vuistje lachen om al die idioten die de bedevaart naar Mekka maken.
Nee, aan veel armoede hier is men zelf debet.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ja ik zou niet anders wille
dan bij ons in de famille
alleman in 't zelfde water
een voor een in 't zelfde bad
eten doen we uit een bord
met ene lepel en een vork
en 's avonds kruipe we allemaal
in een en 't zelfde bed

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 17-04-2013 16:10 schreef sabar2:

Armoede daar heeft men het in Indonesie zelf niet over.
Sommige mensen zeggen we hebben PECH maar eens komt de dag
dat alles gaat veranderen (zomaar !!)...

Ja zomaar, floeps. Dikke worst zal je bedoeluh, Moham!
Dat (niet die dikke worst) noemen ze nasib . Maar dat weet je wel.
Het Lot. Het zij zo, inch'allah. Maakt de mens lekker passief.
Religie is weer de aandrijfkracht (maar dan in z'n achteruit) hiertoe. Emoticon: Yeah right!

Of misschien takdir. Ditakdirkan, nog sterker.
(niet 'tidakkan'; ontkennen, maar die dylektische grapjes plagen me nog wel eens bij de woorden in Bahasa). Hoewel tidakkan er mee te maken heeft.

Toch heeft die 'gelaten' instelling ook wel weer goede dingen.
Als je die gestresste, ernstige koppies in NL op straat ziet rennen, dan is het hier wel relaxter. Althans, zeker voor 't oog, voor de oppervlakkige kennismaking Emoticon: Shiny

Wat dat betreft vind ik sabar een prachtwoord hier. en die 2 erachter is meervoud, bedenk ik nu opeens?
Ik hoorde trouwens laatst iemand sŤbŤr roepen. Volgens mij kwam die uit Celebes (die Indonaam vergeet ik altijd) of die richting uit.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 18-04-2013 03:56 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat kan men wel maar wil doen geloven dat het niet kan. Al die patserige traditionele bruiloften...... .

Voor zo ver ik het ik beoordelen kan , zijn traditioneel ingestelde mensen MET sociale en maatschappelijke verplichtingen vaak niet kunnen ontsnappen aan hun verplichtingen.
Toen ik daar nog woonde heb ik meegemaakt dat er feesten zijn met ongeveer 500-1000 uitgenodigden in een grote zaal ( men had toen nog geen sterren hotel) , mss Hotel Indonesia in Jkt.
Bij mijn eigen huwelijk in 1979 kwamen maar 450-500 genodigden( i.d praktijk kan iets meer) .
Dat leide toen aan boze reacties van familie uit de 2de graad, en oude vrienden/ relaties van mijn ouders.
Mijn ouders werden ook vaak uitgenodigd bij anderen.
Dat schept wederzijdse verplichtingen .
En ik ben getrouwd met een Bule .
Zie een oude topic waar MB (?) en anderen iets vroegen over het trouwen in Indonesia.
Ik wilde toen alleen naar de KUA en CaPil, meer niet.

Ik zelf kom ook nooit bij vreemde bruiloften.
Werd ook altijd uitgenodigd als ze weten dat ik daar ben.
Je weet zelf "hoeveel"je moet neer tellen voor eenkado bij een bruiloft.
Er zijn verschillende categorieen.

Aan de andere kant heb je ook gelijk als de OKB-ers of OBM-ers(Orang Baru Melek) vaak protserig doen , om te laten zien dat ze geslaagd zijn .
Dat heeft te maken met gengsi en de pas verworven status.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Toen ik daar nog woonde heb ik meegemaakt dat er feesten zijn met ongeveer 1000 uitgenodigden in een grote zaal ( men had toen nog geen sterren hotel) , mss Hotel Indonesia in Jkt.
Bij mijn eigen huwelijk in 1979 kwamen maar 450-500 genodigden( i.d praktijk kan iets meer)

Kijk hier weer eens duidelijk SA zo lang geleden, wat heb je daar nou aan.
Die man begrijpt er geen flikker van, met zijn ouderwetse uitingen over vroeger.
Hij haal altijd zijn eigen aan als voorbeeld, nooit algemeen heden die zich nu voordoen.
Ik ben dan ook solidair met Malam en ga er ook er tussen uit, tot Malam weer terug is
Deze man word door de moderator teveel bescherming genomen.
Laat hij eens opflikkeren met zijn gebral en gezeik van vroeger. Emoticon: Angry Emoticon: Angry
ZIe mijn vorige posting

Keduadam schreef

Volgens mij is die religie het grootste kwaad - hier en wereldwijd - maar wil toch graag jullie optiek horen.
en niet zo graag meer die van Surya, want daar worden we langzamerhand wel wat moe van.

Ik word ook een beetje meer moe van die adviezen die hij geef hier op de site.
Tussen werkelijkheid en fictie heeft hij geen goed beeld van
Ik hoop dat dit zal bijdragen dat je eens afstap van je verleden, en je adviezen en van je politieke correctheid.
Ik loop al jaren met de gedachte hem eens flink de oren te wassen.
Maar je mag niet op de man spelen en daar zit ik mee.
En nu kan ik niet anders............... Emoticon: Angry

Daarom jaren uitstel om het nu toch te doen omdat ik de moderatoren gewaarschuwd heb en van hen kom ik niets te weten.
Want hij leert het nooit omdat hij onzorgvuldige adviezen geeft, die te maken hebben met politieke correctheid zoals ik al schreef, en in onderscheid van een collectief blindheid.
Sommigen van ons weten het dat hij vroeger,( want dat moet ik dan maar schrijven),flink er van langs kreeg van iemand, daar heeft hij tot heden den dagen ook nog niet veel van geleerd, hij is door iemand, die nu niet meer kan reageren, (want die is vertrokken op deze aardbodem), zo vaak gewaarschuwd en zo de kous over zijn kop gepresenteerd, maar mijnheer bleef gewoon door gaan.

Hij geef nu te veel verkeerde voorbeelden van hem zelf, en dat is niet meer te pruimen..... Emoticon: Stupid
Nu ben ik het ook beu om zijn correctheid, die hij etaleer, omdat het zo hoort, maar iedereen weet dat de werkelijkheid halsstarrig is, niet alleen in IndonesiŽ maar in de gehele wereld.
De praktijk en hoe het zouden moeten zijn, is een wereld van verschil.
En als je dat niet kan onderscheiden dan ben je een koe van de eerste order.
Ook de religie waar ik zo elke keer mee kwam en waar ik telkens mijn neus tegen stootte, blijkt door mensen met goed kennis en weerbaarheid weer eens mijn gelijk, daarover bevestigd te geven.
Wel generaliserend, want de meeste mensen met een religie aanhang, hebben een collectieve vervoeringen en aanbidden, alles wat ze in hun geest tevoorschijn toveren.
En daar zijn velen onder gebukt gegaan en nog steeds zwaar onder gebukt, onder stille revolutie ten aanzien van velen onzorgvuldigheid geweest en nog zijn.
Afijn lees zijn bijdrage in andere topics
http://javapost.nl/2012/12/20/(...)-het-geen-goed-plan/
http://www.thejakartapost.com/(...)onsible-bersiap.html
http://www.indisch3.nl/moesson(...)ndisch-in-indonesie/

Op 18-04-2013 00:59 schreef senior:

[quote verwijderd]

Je kan iemand ook door hebben zonder hem daarover steeds aan te vallen of te weerspreken. Gewoon negeren is dan ook een hele goede optie.
De geetaleerde wetskennis door SA is voor een ieder van ons te achterhalen indien gewenst, liever niet via een zoekmachine als Google die allerlei gedateerde en overbodige rotzooi toont. En achtergrond informatie kan men beter verkrijgen van iemand die daar doorlopend woonachtig is en liever niet van personen die 3 of 4 weken per jaar op vakantie gaan om vieze starbuck koffie in een shopping mall te nuttigen.

Dat heb ik al jaren gedaan hem proberen te negeren, maar soms ken je niet om hem heen, zodat je het tegendeel heb bewezen, kom het nog uit zijn koker een mening van jaren terug en zijn familie en wie hij er bij haal, van horen zeggen een eigen mening is dan van jaren geleden.
Ik zit nu al vanaf 2005 maar heb elke keer het gevoel dat je tegen een muur loop te schrijven, met ellendige gevolgen dat anderen op het verkeerde been word gezet.
Malam en Yogya-Bali verwoorden het goed wat er aan de hand is in IndonesiŽ.
Zijn adviezen komen uit een vooroordeel koker van jaren terug.
U moet maar eens de postingen lezen op Jakartapost .
Ik ben geen geleerde intellect, maar ieder weet dat die zaken door mensen geschreven zijn, die het zelf niet hebben meegemaakt maar romantiseren ter plekke een verhaal die de werkelijkheid schaad................... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,687,053 pageviews Een website van indahnesia.com