Pinnen via ATM op Java + Bali nu lastig vanwege skimming?

Subforum General chat 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > General chat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
semyorka
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Ik heb begrepen dat het sinds kort lastig is om geld te pinnen op Java, was in het nieuws blijkbaar.. Kan dat kloppen?
Blijkbaar veel scams met skimming daar nu?

Mijn broertje gaat binnenkort in Mei naar Java en Bali, waar kan hij het beste pinnen? Want om constant met veel cash Emoticon: Stupid rond te lopen is ook geen aanrader lijkt me

Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Gon Emoticon: Party!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je moet vooraf toestemming van je bank vragen anders kan je niet eens pinnen in Indonesia.
Scammen komt juist veel voor op Bali, minder op Java. De Indonesische banken hebben zelf hun spaarders nagetrokken wie veel in Bali pint en een ieder die veel in Bali pint, moest zijn pincode veranderen. Betekent dus dat Bali de boosdoener is en niet Java.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Je moet vooraf toestemming van je bank vragen anders kan je niet eens pinnen in Indonesia.

Via internetbankieren kan je bij de Rabo bank je pas deblokkeren voor Azie voor een bepaalde tijd. Dus vlak voor vertrek deblokkeren en bij thuiskomst weer blokkeren. Voor Europa is de pas standaard gedeblokkeerd. Er zijn meerdere banken die het zo doen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

ING hetzelfde, inloggen en de pas overzetten van Europa naar Wereld.
www.ing.nl/betaalpas-buitenland.
Pinnen bij een ATM van een bankgebouw is over het algemeen vrij veilig omdat er meestal security bij zit dus minder kans dat er aan de automaat wordt gerommeld.
Er zijn ook banken die een ATM binnen hebben staan, uiteraard alleen bereikbaar op openingstijden, maar wel het veiligst.

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik weet niet of het echt werkt, maar heb het ergens gelezen.
Als men je bankkaart steelt en je wordt verplicht je pincode te geven, geef ze dan in omgekeerde volgorde(1234 wordt 4321), dan kan men wel 1-malig geld afhalen maar de kaart wordt verder geblokkeerd.
Weet dus niet of het werkt, maar ik zou het wel proberen moest het mij overkomen.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Pinnen is in Indonesie met een buitenlandse (Nederlandse) bankpas niet moeilijker nu dan 7 jaar geleden. Voor mensen die hier regelmatig komen stond 'Indonesie' al op 'aan', en dus is het gewoon een kwestie van pas in de gleuf en gaan met de banaan.

Vorig jaar was het even zo dat pinnen van vrijdagmiddag tot maandagmiddag soms niet ging, maar dit is ook weggesleten in de maanden erna.

Pin inderdaad zoveel mogelijk bij automaten waar bewaking is, dus bankkantoren en daarna winkelcentra, 24-uurswinkels (die ook vaak minder dan 24 uur per dag open zijn). Pin ook tijdens kantoortijden, zodat als je problemen hebt, je direct iemand bij de bank aan z'n jasje kunt trekken en er melding van kunt maken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

....en pin bij automaten met een smalle gleuf (niet vies gaan denken), dat zijn de nieuwste waar men niet kan skimmen. Fijne vakantie.....

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Oei dat is nieuw voor mij YB.
Kan je dat wat beter uitleggen?
Wat bedoel je?
Ik pin meestal in de bank zelf, maar soms in nood wel eens in een buiten ATM.
Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 11-04-2013 14:57 Yogya-Bali wrote:
....en pin bij automaten met een smalle gleuf (niet vies gaan denken), dat zijn de nieuwste waar men niet kan skimmen. Fijne vakantie.....
en die met dikke lippen (tja, oorzaak-gevolg) van groen plastic met een afbeelding van een slotje erin lijken ook veiliger, BNI heeft soms een ijzeren voorzet-stukje waar ik moet pielen om de kaart erin te krijgen, da's niet alles.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Zijn net 1,5 week terug vanuit Indonesië. Hebben totaal geen moeilijkheden en onrechtmatigheden ondervonden bij het pinnen. Niet op Sumatera, noch op Java en noch op Bali. Hebben zo'n beetje overal gepind: Banken, winkelcentra, ATM's (binnen en buiten) etc.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Als er een ding is waar men in Indonesie geen problemen zal veroorzaken Is het toeristen (buitenlanders) het moeilijk maken om te pinnen in Indonesie.
geld moet rollen en dat komt in het algemeen niet in voldoende mate van de binnenlandse lokale bevolking.
Soms ligt er wel eens een ATM uit ivm "storingen" maar dat is meestal de dag erna
al weer opgelost. Om "skimming" te voorkomen kun je beter op "bewaakte" punten de ATM gebruiken en die smalle gleuven en dikke lippen hebben elders de voorkeur.
Ik heb er tot eind januari 2013 geen last van ondervonden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 11-04-2013 11:15 nsenada wrote:
Ik weet niet of het echt werkt, maar heb het ergens gelezen.
Als men je bankkaart steelt en je wordt verplicht je pincode te geven, geef ze dan in omgekeerde volgorde(1234 wordt 4321), dan kan men wel 1-malig geld afhalen maar de kaart wordt verder geblokkeerd.
Weet dus niet of het werkt, maar ik zou het wel proberen moest het mij overkomen.

Dit is toch geen grap?
Een foute pin zou geen toegang tot je saldo moeten geven of is dit nou heel dom gedacht.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

33,434,216 pageviews Een website van indahnesia.com