(corruptie) borobudur

Subforum In het nieuws 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 10-04-2013 09:15 Surya Atmadja wrote:
Ben ik met jou eens dat er duidelijk verschillen zijn tussen Indonesiers en Niet Indonesiers.
Bij de 1ste keer Borobudur bezoek (1079) hebben ze nog geen verschil.
Later wel ( ben een paar keren geweest ).

Op veel plaatsen tarief verschil turis of domestic, geeft niks. In verhouding voor beiden net zo duur toch?
En Surya is toch geen fossiel? De eerste keer borobudur in 1079 ??? Emoticon: Party!

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-04-2013 18:15 Peter191064 wrote: Op veel plaatsen tarief verschil turis of domestic, geeft niks. In verhouding voor beiden net zo duur toch?
Please , hou toch eens op de Indonesiers te zien als arme en armlastige mensen.
1e. Het gros van de domestieke toeristen heeft meer geld dan de gemiddelde buitenlandse toerist. Het zijn niet de armen die een dagje naar de Borobudur gaan. Er lopen hier meer rijke mensen rond dan in heel NL.
2e. Het blijft een feit dat men onderscheid maakt op huidskleur en niet op nationaliteit, in de simplistische veronderstelling verkerende dat "licht" buitenlands is en "donker" Indonesisch (zie mijn anecdote).
3e. De toerist heeft meer respect voor het bouwwerk (en de religie van de bouwers) dan de gemiddelde lokale bezoeker die overal vuilnis achterlaat, geen respect toont voor het boeddhisme (voor hen is het gewoon gengsi om te kunnen tonen dat men er is geweest, meestal zonder gids want het gaat alleen om de foto als bewijsstuk en niet om de betekenis van het gebouw, een gigantisch mooie stupa door hun voorvaderen gebouwd) en als een kudde wilde dieren over het bouwwerk heenrolt met vernielingen.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ja ook wel eens gezond, lijkt me om eens te noemen dat die (niet de) IndonesiŽrs arm zijn (en meer arm dan lastig) Emoticon: Smile
Het is ook m.i. de mindset, wat enorm meespeelt. Het is niet de toestand, maar het standpunt. Hoe en wat kies ik te denken. Maar dat denken kan behoorlijk vast zijn gaan zitten vanwege adat en religie, de eeuwen door.

WIJ denken och, zielig, ik moet helpen enz... vanwege onze achtergrond vaak. Trouwens niets mis mee, maar t kan doorslaan.
Zij, met die andere religie o.a. als basis van hun denken, denken anders. Over t algemeen dan... Want je mag best, en je moet discrimineren. Er moet meer gediscrimineerd worden! Onderscheiden dus (want dat betekent het gewoon). Zelfs, 'generaliseren' ja, om sommigen van jullie 'rechtvaardigen' alvast voor te zijn. En het vingertje niet te gauw op te heffen (ůůk een mindset meer van 'ons'; zwartwit be-of veroordelen ipv de meer holistische focus van 'hen' hier).

Heb dat heel sterk in het M-Oosten - waar ik een tijd verbleef (en niet in hotels, maar op straat tussen de bevolking!) - gezien en gehoord en dagelijks meegemaakt,
Zelfmedelijden, ik-gerichtheid, 'de ander die doet het weer' mindset, 'zij' (altijd Amerikanen en Joden) zijn slecht.... en ik ben zielig...
En vooral 'Inch'Allah kreunen en er gebeurt niets, met hun armoe, hun opleiding enz.
Alleen nog het zoveelste saffie als 'drug' voor depressieve emoties opsteken.

Weinig of nooit van: 'He man, pak een goed boek!" Ga je wat verdiepen in iets nuttigs!
Weinig of niets zie je van een eerlijk: 'Sorry, ik heb t verkeerd'. Emoticon: Shut up!
Laat staan een oprecht, 'Wil je me vergeven voor wat ik deed of dacht over jou?'
Of, 'ik wil het graag goedmaken, hoe doe ik dat?' of zo, enz. (Voor velen bij 'ons' al te zalverig geworden, vanwege de hardheid en verwording van de innerlijke mens).
Ja hier in Indonesia ťťn keer per jaar, 'Maaf Mohon, Lahir dan Batin'. Emoticon: Blush Overigens een openbaar prachtgebaar (rijmt) op zo'n feest... dat zouden we in NL mogen overnemen!
Persoonlijk, maar op elk niveau, t/m de regering...!

Your attitude determines your altitude

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 11-04-2013 06:20 Keduadam wrote: Ja hier in Indonesia ťťn keer per jaar, 'Maaf Mohon, Lahir dan Batin'. Emoticon: Blush Overigens een openbaar prachtgebaar (rijmt) op zo'n feest... dat zouden we in NL mogen overnemen!
Persoonlijk, maar op elk niveau, t/m de regering...!
Tja, maar of ze het menen? En dan nog uitsluitend 1x per jaar?
Keduadam, je meent toch niet dat het generaliseren op basis van huidskleur door de Indonees goedpraat? Ik neem aan dat je iets anders bedoelt want dat is juist een heeeeeel verkeerde manier van discrimineren waarmee vele fouten worden gemaakt.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Er zijn er die het vast wel menen, maar verder ga ik daar niet over...

Nee bij 'generaliseren' dacht ik niet aan dat soort ongezond gedrag hierboven beschreven, betr. huidskleur! Belachelijk Emoticon: Angry
Hoewel, ik ZIE liever mooie goudgebronste Javanen dan negers bijvoorbeeld. Oohhueuheuh... schokkend, wat zeg je nu?! Ja want t gaat puur over huidskleur!
Okay voor het goede begrip - anders gaan mensen me nog demoniseren -, voeg er dan meteen achter, sinds een paar jaar ZIE ik Javaanse, Sundanese mensen (ihb vrouwen) ook liever dan Hollands glorie. Enzovoort. Maar een ander oordeelt/discrimineert weer heel anders. Gelukkig maar.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-04-2013 09:14 Keduadam wrote:
Er zijn er die het vast wel menen, maar verder ga ik daar niet over...
Als ik (denk ook dat vele =dus niet alle) ma'af lahir bathin zei , dan meen ik het ook.
Dat er mensen zijn die het niet meenden staat buiten kijf omdat ze weer dezelfde fouten maken zoals liegen/bedriegen en mensen benadelen etc.
Je kan het zien zoals het biechten bij meneer pastoor.

Nee bij 'generaliseren' dacht ik niet aan dat soort ongezond gedrag hierboven beschreven, betr. huidskleur! Belachelijk Emoticon: Angry
Hoewel, ik ZIE liever mooie goudgebronste Javanen dan negers bijvoorbeeld.
Ik heb nog nooit een goud gebronste Javaan/Javaanse gezien.
Ehwaar.

Oohhueuheuh... schokkend, wat zeg je nu?! Ja want t gaat puur over huidskleur!
Okay voor het goede begrip - anders gaan mensen me nog demoniseren -, voeg er dan meteen achter, sinds een paar jaar ZIE ik Javaanse, Sundanese mensen (ihb vrouwen) ook liever dan Hollands glorie.
S maken kan verschillend zijn . Emoticon: Nice

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yogya-Bali mijn feedback op jou opmerking was precies het tegenovergestelde van wat ik bedoelde, sorry:
"Ja ook wel eens gezond, lijkt me om eens te noemen dat die (niet de) IndonesiŽrs arm zijn.." moest zijn: "Ja ook wel eens gezond, lijkt me om eens te noemen dat die (niet de) IndonesiŽrs NIET arm zijn".

Heb ik vandaag weer eens gezien, die rijken bij bosjes. Mercedessen, dikke Bmw's... Heb nu eens dat Savoy Homan hotel in Bandung van binnen gezien. Eten is nog te doen, zeker als je in zo'n prachtige TempoDoeloe entourage zit, alles roodachtig, met palmen in het midden, echt apart!
...maar als je daarnaast in dat cafť de menukaart even doorneemt, wow! Alleen voor de rijken dus...
Liqueurtjes, of spiritualiŽn beginnen meen ik al gauw bij 100 ribu. Flesje wijn, 3,2 Juta of zo...
Hoegaarden biertje is te krijgen! maar wel voor 70.000...
En de tent zit vol hoor, hele families die zich daar verveeld hebben neergestreken Emoticon: Yes!

Ik voelde me helemaal hard en onwennig, toen ik even later moeder en kind op de Bragastraat zag slapen en ik niks gaf...

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

IYa Surya, smaken verschillen, en veranderen heb ik gemerkt!
Gelukkig maar, anders zou het zo saai zijn op deze wereld Emoticon: Stupid

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Pak , tegenwoordig is Savoy Homann Bandung , de oude bolwerk van Londho in tempo doeloe tijd (only the happy few) ook haar glans verloren.
Ik logeerde vaak soms daaro als ik genoeg heb in andere hotels te slapen.
Een keertje "luxe" Emoticon: Cry wat heet Emoticon: Confused ) is niet te versmaden.
Toch ?

Zie oude verhaal, meer omong kosong
http://forum.indonesiepagina.n(...)cording_to_sidia.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)m_pulang_kampung.php

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,948,286 pageviews Een website van indahnesia.com