als vrouw alleen reizen door Sulawesi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsvanboom
Gebruiker
spacer line

Ben een vrouw van 57 jaar en wil raag een maand alleen door Sulawesi reizen. Heeft iemand ervaring....gevaarlijk of niet?
Ben nu in MaleisiŽ en daar zijn geruchten over onrust in Centraal Sulawesi. Is iemand op de hoogte van de recente ontwikkelingen daar?

Alvast dank, Els

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien kan ik je wel eea vertellen. Je kunt me via de mail bereiken (zie in mijn profiel)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Een nuttige hint misschien. Als iemand echt vervelend gaat doen, met je knokkels hard net onder zijn adamsappel stoten. Kan zijn laatste adem zijn, maar jij leeft tenminste nog.

Voordeel van Indonesia, jij wordt als slachtoffer gezien. Hoop ik... als het ooit mocht voorkomen. Dit NIET in NL toepassen, want de rechters draaien daar vaak de boel gewoon om. Tenminste, nog steeds. Als eindelijk meer mensen op de PVV stemmen, gaat ook dat w.s. een keer over. Emoticon: Party!

Your attitude determines your altitude

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Als ik de reisverhalen van Anne Mieke goed heb gelezen, geen goede optie.
Ze kunnen je nog geen minuut met rust laten, niet dat dit mijn ervaring is in IndonesiŽ, maar wel volgens AM.
Ik heb een slurfje dus kan de mening van AM niet delen, niettemin weet ik hoe IndonesiŽrs zijn na enkele jaren ervaring.
Hoe stel je je eigen op, waar ga je op in en wat zoek je.
Het lijkt me vrij veilig om door Sulawesi te reizen, neem wel mee dat actie altijd reactie op roept.
Narcistisch gedrag roept reacties op, gedraag je je normaal dan heb je geen last.
Het feit dat AM alleen persoonlijk wil reageren is geen goed teken.
Een algemene vraag op een forum, moet algemeen beantwoord worden, als iemand zegt email me maar dan zit er wat fout.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Els, als iemand je kan vertellen hoe het is om alleen te reizen in Indonesie, dan is het Anne Mieke wel.
Ik ben een paar keer op Sulawesi geweest, maar nooit alleen.
Ik ben ook in Centraal Sulawesi geweest, maar da's lang geleden. De onlusten kwamen pas daarna en hoe het nu is, weet ik niet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Els als iemand je inderdaad kan vertellen hoe alleen te reizen in IndonesiŽ dan is het Anne Mieke wel, maar dan in het openbaar.

= edit: leg maar even uit waarom het per se in het openbaar MOET van jou. =

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Malam, is het mogelijk dat ik in een topic reageer - wat overigens nog maar sporadisch doe - zonder dit ik dit allemaal achter me aan krijg? Er zijn hier wel meer mensen die vragen om per mail te reageren. Dat ik dat doe is nu precies om jouw reactie. Het houdt maar niet op blijkbaar.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Allemaal leuk en aardig, maar het lijkt me dat degene die dit topic geopend heeft meer heeft aan het doorlezen van de vele reisverhalen van Anne Mieke, die overigens onder bovengenoemde heren destijds gretig gelezen werden. Sterker nog, ze werden gekopieerd, er werd gevraagd om het in boekvorm uit te geven.
Dat er blijkbaar buiten het forum om iets persoonlijks wordt uitgevochten, (afgewezen minnaars, zo klinken jullie) is jullie zaak. Het zou jullie sieren als jullie nieuwe (en wat mij betreft oude ook) bezoekers hier buiten laten.
En het zou handig zijn als Anne Mieke gewoon haar antwoorden hier geeft, dan hebben anderen hier misschien ook nog iets aan.
Nogmaals: ik kan wel wat over Sulawesi vertellen, maar ik heb er nooit als vrouw alleen gereisd. Malam en Siebjans, kunnen jullie Els daar verder mee helpen?

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Elsbeth, niets aan toe te voegen... dus... Emoticon: Shut up!

Excuus Emoticon: Blush

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Els, is het de bedoeling dat je vanuit Malaysia meteen doorvliegt?
Wat zijn precies je plannen? Laat even weten of je nog reissuggesties nodig hebt of had je alleen deze vraag over het alleen reizen. Als je bij de zoekfunctie Sulawesi intypt, kom je veel informatie tegen.
Ik heb het idee dat het prima kan. Zeker in de Minahasa en in Tanatoraja, Zuid en Centraal Sulawesi kan ik minder goed beoordelen.
Geweldig als je hiervoor een maand uit gaat trekken!
Succes!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Iemand kan prima zelf bepalen hoe en wat zij of hij wil reageren. En het is dan helemaal niet nodig om met een hele reeks offtopic tegenvragen te komen. Deze worden zodirect weggehaald, alsmede de offtopic reacties daarop.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Offtopic of ontopic, ik ben anders wel bang dat de kwestie "Als vrouw alleen reizen door Sulawesi" zeer eenzijdig zal worden overgebracht naar Elsvanboom. Datgene dat AM aan negativiteit heeft meegemaakt tijdens haar reizen, heeft ze hoogstwaarschijnlijk voor een deel zelf over zich afgeroepen. Een ander kan veel minder last hiervan hebben.

Ik ben wel geen vrouw maar heb vele jaren reisgezelschappen over heel Sulawesi gebracht en ik zie voor Elsvanboom geen enkel gevaar. Neem foto's van je (klein)kinderen mee en als je die niet hebt die van je neefjes/nichtjes en laat die gewoon regelmatig zien.Op jouw leeftijd verwacht men dat je (groot)moeder bent en zal men je alleen maar respecteren. Ik ken je leefsituatie niet Els, maar mocht het zo zijn dat je ongehuwd bent, noem dat niet. Zeg desnoods dat je weduwe bent of je man het te druk heeft thuis/werk om mee te gaan. Geen wulps gedrag (daar is Bali voor) maar speel gewoon het gemiddelde huisvrouw en moeder type. Voldoe aan het gangbare lokale verwachtingspatroon van een vrouw van 57 jaar (gehuwd/weduwe, kinderen, kleinkinderen, etc.) dan zal je weinig last hebben en is alleen reizen voor een vrouw heel goed te doen in Sulawesi; zowel Noord, Midden als Zuid.
Gaan, doe het. Het is prachtig.

leomanado
Gebruiker
spacer line

De spijker op z'n kop Yogya-Bali:

Voldoe aan het gangbare lokale verwachtingspatroon ..... Vermeld er nog wel even bij dat je een "godsdienst" moet hebben. Daar vraagt "men" naar en zeg aub niet dat je er geen hebt.

Geniet ervan Els, je zal er geen spijt van krijgen

elsvanboom
Gebruiker
spacer line

Beste mensen bedankt voor de input. Ik weet genoeg

groet,
Els

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-03-2013 09:27 elsvanboom wrote: Ben nu in MaleisiŽ en daar zijn geruchten over onrust in Centraal Sulawesi. Is iemand op de hoogte van de recente ontwikkelingen daar?
Niets van bekend Els. Doorgaans weet ik dat juist snel als er iets "gaande" is maar er is mij niets van bekend. Ik denk dat Malaysia de aandacht probeert af te leiden van haar eigen onrust in Oost-Malaysia.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In bepaalde gebieden heb je vaak "kerusuhan", onderlinge ruzies met soms gebruik van geweld.

Een Bule Wisman(buitenlandse toerist/en blank) wordt per definitie nooit betrokken , of het gebeurde echt per ongeluk.
Een alleen reizende toeriste is in Indonesia echt veilig .
Heb nooit gelezen zoals dat verhaaltje van Nederlandse echtpaar in Australie(?) of een Westerse echtpaar in India .

Uiteraard moet men rekening houden met gedrag/kleding(zoals Y-B vertelde) en niet naar No Go areas gaan op een bepaalde tijd.

bisa dicek of makemyday .

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Waarom zou dat negatieve informatie zijn? Als ze denkt iets te delen per mail? Geen probleem toch? Waarom het direkt negatieve informatie zou moeten zijn ontgaat me.

Jeroen heeft er geen probleem mee. Prima toch?

De bal ligt niet bij Malam maar bij Anne Mieke. Als er vragen zijn horen we dat wel van de topic starter lijkt me. Wat een forummer mee kan geven aan advies hier is toch ook prima?

Ik heb geen ideeen die ik hier zou moeten zetten als advies. Het belangrijkste staat hier wel.

Where there is a will there will be relatives.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 31-03-2013 09:29 schreef elsvanboom:
Beste mensen bedankt voor de input. Ik weet genoeg

groet,
Els

Het lijkt me dat dit topic gesloten kan worden, gezien de reactie van Els gisteren.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik ga even ruimen. Het topic blijft gewoon open, misschien heeft iemand er nog iets aan.

En reakties aan moderatie kan in het daarvoor bestemde topic Emoticon: Smile

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

En een slotje

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,938,090 pageviews Een website van indahnesia.com