De 'bouwput' die Jakarta heet

Subforum Java 
60 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik kan wel nu kopen, maar wil het niet. Dan wordt ik gedwongen. Over een jaar liggen de prijzen iets hoger, maar heb ik veel betere kwaliteit. Dus dan doe ik dat wel. Ik wil ook nog een nieuwe auto, zodat ik lekker in de file kan staan in Jakarta. Emoticon: Wink

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Weg van Java? Natuurlijk kan men er iets tegen doen, alleen doet niemand iets.

Dat noem je 'non-crises oriented', Malam. Bij ons zijn ze meer crisis focussed! Als er een probleem ontstaan KAN bij 'ons', eerst z.s.m. kijken hoe we dit kunnen VOORKOMEN.

Hier in Indon is het; laat maar komen, Inch'Allah, Alhamdull'ah, en als 'het' (tsunamie of zo) reeds geschied is geworden geworden, Emoticon: Worship dan de ellende (lees: het 'lot' ) overzien en zachtjesaan kijken wat er nog te redden is.
De laatste instelling kan zijn goede kanten hebben, alleen in dit soort gevallen minder.

Your attitude determines your altitude

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nou.. als hier een crisis, natuurramp of paniek is, dan gaat men eerst uitgebreid op de foto voor op Facebook, Twitter en natuurlijk BB.. daarna steekt men een sigaretje op en gaat men eens aan het werk. Ik zag op tv enkele dagen geleden de brandweer die in een drukke kampung in Jakarta aan het blussen was.. met een sigaret in z'n mond? Het moet niet gekker worden, als mijn huis in brand zou staan en die gast nam de tijd een sigaret op te steken... ,dan zou dat toch best wel eens zijn laatste kunnen zijn .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 23-03-2013 02:59 schreef Yerun:

Wel zoek ik plekken waarvan ik weet dat ze in de buurt van de tol liggen, of komen te liggen. Nu het tol-project Cawang - Bekasi weer wordt opgepakt (dat lag sinds de Krismon stil) is het ineens weer leuk om in hartje Bekasi te kijken (rond station)... maar om te wonen en werken? Nee... absoluut niet.

Tenzij je wat meer geld hebt, kan je - zoals een kennis van mij - in Villa Jatibening Tol wonen. Super stil, je hoort NIETS daar, geen roeptoeters, geen verkeer. En veilig, reken maar; de wacht schiet met scherp! Zonder veel aarzelen.

Hť enne, Yerun, ja steek er nog eentje op HAHAHAHAHA.

Eh, hm HAHAHAHAHA die (zelf)censuur van jouw was cool. Moeten wij als forummers, misschien hier soms meer doen. Zelfcensuur. Crisis-oriented en voorkůmend.
HAHAHAHAHA !

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Oja, daarbij termasuk zwembad, park, mmm prahtih yah, Jatibening... Emoticon: Nice

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hier in Lippo Cikarang hoor ik de roeptoeters ook niet. Die staan aan de rand van de wijken in de kampungs natuurlijk wel naar ons gericht (want zielig, ze hebben geen moskee), maar dat is ver genoeg weg. Zwembad en waterparadijs hebben we ook. Hier is het prima toeven hoor. Alleen als ik weer eens naar jakarta moet, tja. dan sta ik ook zo in de file, maar dat is elders niet anders, ook niet in Jatibening... waar ik dan langs moet.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yogyakarta Yerun. Roept dat niet meer? Het laatste bolwerk der Mohikanen annex Javanen waar ze nog heerlijk leven zoals in het tijdperk van Mataram (alleen geplaagd door moderne technologie zoals HP's en motorfietsen waarvan ze het ordentelijk gebruik niet snappen).

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 22-03-2013 18:18 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik heb het niet over overstromingen Albert maar over het wegzakken van Jakarta door het onttrekken van grondwater. Daartegen kan men weinig doen. Dus weg laten zakken en op tijd een nieuwe hoofdstad bouwen op Kalimantan.

Gelukkig weten de NL ingenieursbureaus o.a Wiiteveen en Bos en Grondmij en nog een paar anderen, wel degelijk hoe ze het verzakken kunnen stoppen.

Zodra Indonesie zelf het e.e.a. publiceert dat de handtekening gezet is en wat men gaat doen. Dan zal ik het je uitleggen. En dan zul je hopenlijk inzien dat het wel degelijk te stoppen is. Maar optillen dat kan niet. Emoticon: Smile

In mijn lang stuk uit de Groene Amsterdammer, is daar ook al over gerept. Ook SBY was daar voorstander van. Maar het is niet mogelijk, het is te laat. En men gaat niet in Jakarta wonen vanwege de overheid, maar vanwege de bedrijven die zich daar gaan vestigen. Daardoor heeft het geen zin om de overheid het te verplaatsen naar elders.

Een stop op het vestigen van bedrijven in Jakarta, zou dan de oplossing moeten zijn. Maar Indonesie is geen China waar alles kan.
Of zou een bedrijf moeten verplichten dat het in de directe nabijheid woongelegenheid bouwt voor de werknemers. Etc.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Hoe lang zal het duren en wat moet er wl niet allemaal gebeuren voordat het er zo uit ziet in Indonesie. In Thailand (plaatje) kan het dus wel.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.YB; Yogya roept zeker nog wel hoor, maar dat is ook in rap tempo drukker geworden, en als straks de Semarang-Solo tolweg af is, zal het nog wel drukker worden daar. Neemt niet weg dat het op de hellingen van de Merapi prima toeven is bijvoorbeeld, en niet zo heet als in de laaglanden.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ach Jakarta heeft de grootste en langste (120km) overspanningen ter wereld, w.b. bruggen... de eetkraampjes kunnen daar al vast wat naartoe verhuizen - en zoals op elke straat voor de lege magen zorgen. Daarna kan heel Jakarta volgen om daar te gaan wonen, hoog en droog. Emoticon: Yeah right!

jstar
Gebruiker
spacer line

Die overpasses of fly-overs creŽren trouwens heel veel schaduw, het Lange Wapper project in Antwerpen zou ook tot zoiets hebben kunnen leiden. En eronder krijg je vanzelf een street hawker cultuur. Met alle consequenties van dien. Veel omwonenden zien de bui al hangen en eisen dus wel tunnels voor metro e.d.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Jakarta 2050, als men het zinken niet stopt.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Geplande locatie van de zee dijk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bij Fatmawati zijn de eerste protesten tegen de MRT geweest. Omwonenden eisen dat deze ook hier onder de grond aangelegd gaat worden, i.p.v. boven de grond. Wat de klachten zijn, buiten dat ding voor hun 2e verdieping (een verfraaiing i.p.v. het zien van de gebouwen aan de overkant als je het mij vraagt) is me niet echt duidelijk. Meer protest om het protesteren.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik zou ook niet leuk vinden als een hoge monorailsysteem "plotseling" mijn woongenot aantast, buiten eventuele prijsdaling.
Of de protest helpt is een andere zaak, "algemeen belang"gaat voor de belangen van een kleine groep.

Wat dacht je van de grote jalan layang in Bandung die de Dagoweg( met kapitale rumah belanda's ) even doorkruist ?

bisa dicek of makemyday .

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Men houd er toch van om langs te kant v/d weg te zitten en naar anderen te gluren? Dan kan het vanuit hun huiskamer. Lekker gluren naar hen die in de trein zitten.

Ht lijkt wel of de Indonesier van de nederlander afstamt. Emoticon: Yes! Emoticon: Confused

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

surya; het is nog veel erger met die jembatan layang non-tol Antasari. Dat ding loopt kilometers van Polda naar Antasari via Kemang. Die huizen stonden vroeger aan een zeer drukke weg, nu aan een zeer drukke weg vrijwel geheel overkapt met 2x2 rijstroken. Ook toen veel protesten, maar het belang van de stad is belangrijker dan diegenen die er aan wonen (gelukkig). En dat zal voor de MRT niet anders zijn mag ik hopen, anders kunnen we wel direct stoppen met het aanleggen van MRT, monorail, tolwegen en jalan layang.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hehehe......een vreemde gewoonte dat langs de kant van de weg rondhangen en kijken naar verkeer dat langs rijdt. Klopt Albert, vroeger deed men dat in NL ook. Maar ik zie dat al 50 jaar niet meer. Nou loopt men hier een paar eeuwen achter (niet qua technologie maar qua mindset) dus....... Allah U'akbar! Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ik denk hoe langzamer verkeer, hoe leuker, toch? Amsterdams terrasje... lopend verkeer...
Of toen ik in de Achterhoek woonde op een stille boerderij... was een gebeurtenis als iemand (altijd een bekende!) langs fietste!

Ik kom al tien jaar niet meer in Frankrijk, door die dorpjes karren, maar daar had je dat ook nog. Misschien nog wel steeds. Iedereen van die dorpjes zit buiten. Mensen met pino-petjes als op Zieleffe's heufd zeg maar, pijpje rokend... Leuk!

Idd dat vind je hier in Indon veel meer nog... (net als bij ons idd 50 jaar terug?), ook in de stad. Labbekakken, niks doen... alleen maar kijkuh... Wat beppen, en lachen met elkaar. Nou moet ik zeggen, t weer telt ook degelijk mee.

Als hier de avondzon alles goudachtig maakt, en je zit buiten in je hempie, kids spelen nog buiten (lekker windje, nooit heet zoals in BJ - Bouwput Jakarta of zo), je ziet allemaal vredige mensen (nooit middelvingers omhoog, of hoofdschopperij, of dronken hufters... woon hier toch al ruim twee jaren... WAT een verademing hierrrrr!!!)... wat wil je nog meer? Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right! Toch echt nog wat Tempo Doeloe! Gelukkkig maar...
(Surya blijf jij maar in dat stinkJakarta zitten, met monorails of stereo of ander gedoe... ik zit hier lekker rustig in Bandung di Atas Emoticon: Bye bye

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 11-04-2013 16:33 Keduadam wrote:

Ik kom al tin jaar niet meer in Frankrijk, door die dorpjes karren, maar daar had je dat ook nog. Misschien nog wel steeds. Iedereen van die dorpjes zitten buiten. Mensen met pino-petjes als op Zieleffe's heufd zeg maar, pijpje rokend... Leuk!

IK ben een grote fan van Frankrijk daar vaak geweest, jaren lang daar gekampeerd.

Doch IndonesiŽ vergelijken met Frankrijk, dat zie ik persoonlijk niet zo zitten. Tenminste niet als je het vergelijk met midden Java. Daar heb ik 7 jaar vertoefd (Jepara).

Leuk klein stadje, alles op loop afstand. Geen files. Zal wel wennen zijn Jakarta.
Ben er een paar keer geweest....

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-04-2013 16:33 Keduadam wrote:

(Surya blijf jij maar in dat stinkJakarta zitten, met monorails of stereo of ander gedoe... ik zit hier lekker rustig in Bandung di Atas Emoticon: Bye bye

Als je in Dago Pakar Resort zit , dan is het goed.
Kan je lekker gaan golfen , kopi drinken bij de kopihuis van Marbella Resort .

Voor mij is het niet te betalen, ik zoek meer in Bandung Centrum.
Hou veel van bedrijvigheid , moet kunnen jalan2 op mijn oude dag .
Even naar de Mall, lekker kopi es drinken bij Star Buck of Dunkin Donut , Oh la la , zoals malam minggu bij de Dago Mall tegenover Carrefour.
Aduh , nikmat dan sedap .

Groot verschil met kopi drinken bij La Place (V.D) of de HEMA in amsterdam .

Albert schreef:
Leuk klein stadje, alles op loop afstand. Geen files. Zal wel wennen zijn Jakarta.
Ben er een paar keer geweest....

Veel sterkte toegewenst.

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Nee joh Surya zo oud ben ik nog niet, VOEL ik me nog niet!
Hou ook van veel jalan2, en woon kos-kosan op Ciumbuleuit, sangat sederhana.
En Dunkin Donut, heerluk ya? maar geef mij maar drie es jeruk in een relaxte rumah makan voor die zelfde prijs Emoticon: Nice En ook wel gezonder...

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,336 pageviews Een website van indahnesia.com