De 'bouwput' die Jakarta heet


 Subforum Java 
59 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Uit een ander topic (vanwege offtopic)


On 19-03-2013 10:45 Erwinn wrote:

[quote removed]

Er zijn inderdaad ook plannen voor een monorail, jstar, maar ook plannen voor een daadwerkelijke metro. Die zou gedeeltelijk bovengronds gaan rijden (net als bijna de hele metro van Amsterdam bijvoorbeeld) maar ook voor een groot deel ondergronds. De eerste lijn zou ondergronds moeten lopen van Blok M tot Kota.

Op mijn weblog heb ik onlangs een stukje geschreven over beide projecten, zowel de monorail als de metro: "Grote OV-projecten Jakarta op punt van beginnen". Dat was in februari en toen zei de gouverneur dat de werkzaamheden nog dezelfde maand zouden beginnen. Zo te zien is dat niet gebeurd.

Het monorail-project dat een jaar of 7 (?) geleden door Adhi Karya is begonnen zal overgenomen worden door een andere aannemer. De SK's hiervoor zijn al ondertekend door de gouverneur. Alleen moet men eerst nog berekenen wat de waarde is van de reeds gebouwde pilaren voordat men verder kan, want Adhi Karya krijgt hier voor betaald kennelijk.

Ik zou zeggen: rot lekker op, je project niet afmaken en dan geld vragen voor die paar stukken beton.. maar zo werkt het in Jakarta kennelijk niet.

Wel zit er beweging in diverse projecten:
- MRT
- monorail dus
- ombouw vliegveld Soetta
- aanleg 'missende' stukken tolweg rond Jakarta
- fly-overs die uiteindelijk aan tolwegen gekoppeld gaan worden (denk aan tol Antasari - Depok die aangesloten zal worden op de fly-over Blok M - Antasari)

Best boeiende materie, dus een apart onderwerp van gemaakt. Emoticon: Party!



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Ik rijd zodirect weer voorbij tolpoort Halim, die ze nu op de een of andere manier aan het uitbreiden zijn. Leuk en aardig, maar al die vrachtwagens moeten een kilometer verderop toch allemaal over 1 (gedwongen 2) rijbanen richting Tanjung Priok, dus maakt het helemaal niets uit qua files? Of zie ik het verkeerd?



Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line
 

Gisteren in Jak-Bekasi getoerd, wat een zooitje! Een Pertamina tent die dicht is vanwege korruptie van een twee sterren politiebaasje, die naast dit benzinestation nog -tig hotels enz. heeft (HAD, bedoel ik). Tja DAN gaan ze je toch eindelijk wantrouwen Emoticon: Smile maar nog belangrijker; DAN wordt je toch onteigend (zoals ook deze uitgestorven Pertamina) en vastgezet, dus zelfs ook straf op korruptie hier in praktijk gebracht, wow.

Dan even verderop een geweldige macet, opstopping... verkeer kan geen kant uit... agenten kunnen eigenlijk ook niets doen. Driebaans wegen worden allemaal vijfbaans, en dan moet je voorstellen dat op een vier-kruispunt van die drie- maar nu vijfbaanswegen; duizenden auto's vanuit Noord, zuid, west en oost dus , velen OOK nog willen keren... knettergek en totaal vast dus HAHAHAHA... Emoticon: Cry hoewel, op dat moment maar muziekje draaien tussen al die ernstige gezichten en wat geinen onder elkaar, en naar andere gekwelde Javanen buiten... wat misschien anders geÔnterpreteerd wordt (waar blijft de topic over 'humor in Indon?... of kan je dat zelf doen?) want ooooh die teentjes hier.

Dan zit je tussen 5 (VIJF!!!) grote Malls... ALLES op kijkafstand, zeg maar binnen een vierkante kilometer, waarvan geloof ik er een ( NOG ťťn totaal overbodige) nog in de steigers staat... want t geld was op. Pfffffffff.


Your attitude determines your altitude

jstar
Gebruiker
spacer line
 

Pierre heeft natuurlijk gelijk; ik was gewoon weer eens niet aan het opletten. Moet straks weer in de buurt van Casablanca zijn, kijk er al naar uit.

Denk dat ze wel fliink wat verbeteringen kunnen aanbrengen in de verkeersstromen zonder nu gelijk MRT, MonoRail, etc. te implementeren. Bij mij in de buurt bijvoorbeeld, is er een U-turn van 5 (ja vijf!) rijstroken. Nou ja, 5 rijen auto's gelijktijdig. Je kan je voorstellen wat de chaos is. de hele dag door.

Vraag me ook af wat dat betekent voor alle microbussen, ojeks en bajajs. En de locale economie. Tja, afwachten.



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 21-03-2013 12:37 jstar wrote:


Vraag me ook af wat dat betekent voor alle microbussen, ojeks en bajajs. En de locale economie. Tja, afwachten.

Als bepaalde wijken , verkeeraders geupgraded werden , werden de ojeks, bajaj , kopaja etc vaak " verbannen" naar de periferie .
Tenminste zo was het in de afgelopen 40 jaren.
De locale economie gaat met sprongen vooruit , het is wel de vraag of de plaatselijke bevolking mee kunnen liften,de meesten zijn al lang weg, weggesaneerd, uitgekocht of weggejaagd.

Zie de voorbeelden van de oorspronkelijke bewoners van de wijken Kemang, Kuningan, de gouden wijken naast de jln Thamrin en Sudirman etc.


bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 21-03-2013 05:12 Yerun wrote:
Ik rijd zodirect weer voorbij tolpoort Halim, die ze nu op de een of andere manier aan het uitbreiden zijn. Leuk en aardig, maar al die vrachtwagens moeten een kilometer verderop toch allemaal over 1 (gedwongen 2) rijbanen richting Tanjung Priok, dus maakt het helemaal niets uit qua files? Of zie ik het verkeerd?

Tya, dan zit je ook in de drukste weg , vooral tijdens of na sluiting van kantoortijden.
Heb bijna 2.5 uren gereden van Sentul City naar Gambir , een afstand van 37 km.
Nou dan is een file bij de Amsterdamse ringweg een verademing, je kan daar zelfs als een blinde nog met gemak slalomen/autorijden.

Trouwens bij Lippo Cikarang zijn ze bezig aan het bouwen, appartementen en huizen.
Een kleine duivenhok kost bijna 780 jut.
Te gek voor woorden.
Ik zit nu voor bijna 2 weken in apartementenkomplex van 35 verdiepingen, op de 11de verdiepingen, naast de podomorocity.

En ze zijn weer bezig met bouwen , met meer luxe.



bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya, mijn voordeel is dat ik buiten kantoortijden kan reizen, of midden in de kantoortijden. Ik vertrok gisteren om 11:00 en was om 13:30 bij Harmoni. Ja, dat is 2,5 uur en een nieuw record. Helaas. Gewoon een drama. En dan ook nog eens vier keer (!!) moeten stoppen voor een of andere pejabat die ergens naar toe moet.. met spoed.



renem
Gebruiker
spacer line
 

Straks naar kunningan city met de skuter ik zie er nu al tegen op. Wat een chaos ivm de fly-over daar.... Gelukkig vordert de bouw gestaag maar mij benieuwen of het wat oplost. Denk toch echt dat opvoeding van de chaufeurs meer oplevert ( met name de kopaja bussen grrr)



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

renem; het is leuk zo'n stuk extra asfalt, maar het stopt ook weer ergens, en dan heb je een nieuwe bottle-neck. Antasari is er zoeen.. tijdens spitsuren kun je beter beneden-langs rijden.. want iedereen staat boven stil om weer in te voegen. Emoticon: Talk to the hand



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Jakarta in de zee laten wegzakken zoals al is voorspeld.......de enige oplossing. Ongecontroleerde infrastructuur, een 3e-wereldland mentaliteit met 1e-wereldvooertuigen; dit gaat allemaal nooit samen. Gooi er dan nog eens dat zwaar achterhaalde respect voor pejabats waarvoor hele verkeersstromen worden vastgelegd.



Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

en daar waren er gisteren veel van, zelfs op de terugweg rond middernacht nog 2x zelfs. Net of ze klaar waren van een belangrijke vergadering als we niet beter zouden weten.



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

Ja, respect en angst voor ambtenaren (m.n. de hooggeplaatsten) duiden nog volop op een 3e wereld-mentaliteit. Als men die mentaliteit heeft, ga die dan eens aanpassen aan de moderne tijd (met de moderne technologie). Men kan toch niet meer verwachten dat men nog net zoals in de Majapahit-tijd aan de kant gaat voor een bobo? Nummer 1: de eer die wordt gegund aan een veredelde baboe van het volk (en door het volk gesalarieerd) is zwaar achterhaald. Nummer 2: de huidige moderne infrastructuur en de vervoersmiddelen kan men niet meer gaan benaderen zoals men een sultans-koets op een onverharde zandweg behandelt.



Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line
 

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Y.B.

Iedereen en alles kan veranderen ten goede en ten slechte.

Nederland, daar wordt het op dit moment steeds slechter. Moeten we dat straks ook maar onder laten lopen?




Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

Met een paar stroken asfalt en wat fatsoensnormen los je het verkeersprobleem in Jakarta niet op vrees ik. Buiten dat worden er tienduizenden apartementen gebouwd, daar wonen over een paar jaar heel veel mensen in, die allemaal een auto/morot hebben om naar hun werk te gaan. Meer problemen dus.



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 22-03-2013 09:49 Albert wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Y.B.

Iedereen en alles kan veranderen ten goede en ten slechte.

Nederland, daar wordt het op dit moment steeds slechter. Moeten we dat straks ook maar onder laten lopen?
Nr. 1. Kunnen we eens ophouden om altijd maar NL met RI te vergelijken.
Nr. 2. Niemand laat Jakarta onder lopen; het zakt vanzelf weg vanwege onttrekking aan grondwater. Elk jaar enkele 10 tot 15 centimeters lager onder de zeespiegel (http://www.impactreporters.eu/wp-content/uploads/2011/06/artikel-water-1-34-37-P+45-partners.pdf). Daar is geen houden meer aan. Emoticon: Yes!




Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line
 


On 22-03-2013 12:31 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Nr. 1. Kunnen we eens ophouden om altijd maar NL met RI te vergelijken.
Nr. 2. Niemand laat Jakarta onder lopen; het zakt vanzelf weg vanwege onttrekking aan grondwater. Elk jaar enkele 10 tot 15 centimeters lager onder de zeespiegel (http://www.impactreporters.eu/wp-content/uploads/2011/06/artikel-water-1-34-37-P+45-partners.pdf). Daar is geen houden meer aan. Emoticon: Yes!

1 doe ik niet.
2 Jij stelt duidelijk laat Jakarta maar onderlopen. Dus laat het maar zakken, stop het zakken niet.
3 Het artikel is uit 2011. Er is een boel veranderd sindsdien.
4 nieuwe plannen om de overstromingen te stoppen staan hier niet in. Tevens krijg ik het idee dat je bovenstaande eerder geplaatste stukken txt niet heb gelezen of niet geloofd.

Wacht de komende regenperiode maar af en je zult zien dat er veranderingen zijn. Ik zeg niet dat er geen overstroming meer komen, dat kan niet geregeld worden in een paar maanden tijd.

Het verleden verandert in het andere heden! Ook in Indonesie.



Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 22-03-2013 12:31 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Nr. 1. Kunnen we eens ophouden om altijd maar NL met RI te vergelijken.
Nr. 2. Niemand laat Jakarta onder lopen; het zakt vanzelf weg vanwege onttrekking aan grondwater. Elk jaar enkele 10 tot 15 centimeters lager onder de zeespiegel (http://www.impactreporters.eu/wp-content/uploads/2011/06/artikel-water-1-34-37-P+45-partners.pdf). Daar is geen houden meer aan. Emoticon: Yes!


Juist, nummer ťťn: Nederland is zich bewust van de gevaren, het mag dan op dit moment wel een bestuurlijk bende zijn, maar er worden zeker wel maatregelen genomen om wateroverlast te beperken.
Als namelijk een Dijkgraaf aan de bel trekt dan durft zelfs Den Haag dat niet te betwijfelen, ze weten dat als het fout gaat ze namelijk aan het gas gaan.

Dat ligt in IndonesiŽ anders.
Bewindvoerders nagelen op tekortkomingen is geen cultuur in IndonesiŽ.
Ze komen nog steeds probleemloos weg.
Jakarta is aan het verzuipen, nog 20 jaar en er komt een ramp aan die zijn weerga niet kent.
Waarom zouden politici zich daar op dit moment zich druk om maken.
1) ze worden straks toch niet vervolgt.
2)zakkenvullen is belangrijker.
3)ze hebben niet geleerd vooruit te kijken
4)we hebben 240 miljoen zielen, die miljoen die verzuipen maakt niet uit, immers dan zit ik inmiddels hoog en droog.

In ťťn woord gezegt, derdewereld mentaliteit.



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 22-03-2013 09:49 Albert wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Y.B.

Iedereen en alles kan veranderen ten goede en ten slechte.

Nederland, daar wordt het op dit moment steeds slechter. Moeten we dat straks ook maar onder laten lopen?


Vergeleken met froeher is het duidelijk bergafwaarts.
En toch vind ik dat Amsterdam nog heel erg schoon is , frisse lucht, goed drinkwater , en we kennen de 4 seizoenen.

Als een kleine land in een oud verzadigde (1ste wereld) heeft nederland duidelijk te kampen met de wet van de remmende voorsprong.
En de open grenzen door de E.U, de toevloed van Oost Europeanen en andere arme EU landen.


bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 


On 22-03-2013 17:09 Surya Atmadja wrote:

[quote

Als een kleine land in een oud verzadigde (1ste wereld) heeft nederland duidelijk te kampen met de wet van de remmende voorsprong.
En de open grenzen door de E.U, de toevloed van Oost Europeanen en andere arme EU landen.


???????? Remmende voorsprong ?
Bedoel je dus de vrije structuur/cultuur?
Waar de islam gebruik van maakt en tracht met een kleine minderheid de wil op te leggen op de meerderheid?

Laat ik nu denken als Islam knuffelaar, dat we al die extremistische Islamieten ogenblikkelijk het land uit moeten donderen, wegwezen.
Die asbakken horen hier niet thuis,hebben hier niets te zoeken.
Heb je het Islam geloof ok, we omarmen je.
Denk je van Nederland een Islam staat te maken, optieften.
Eruit pleuren dat soort figuren, net als dat ze In IndonesiŽ met Christenen trachten te doen.

Of zie ik het weer verkeerd????????





pierre
Gebruiker
spacer line
 


Op 22-03-2013 17:26 schreef Malam:

[quote verwijderd]


???????? Remmende voorsprong ?
Bedoel je dus de vrije structuur/cultuur?
Waar de islam gebruik van maakt en tracht met een kleine minderheid de wil op te leggen op de meerderheid?


Precies. de spijker op zijn kop



Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 22-03-2013 15:20 Albert wrote: Wacht de komende regenperiode maar af en je zult zien dat er veranderingen zijn. Ik zeg niet dat er geen overstroming meer komen, dat kan niet geregeld worden in een paar maanden tijd.

Het verleden verandert in het andere heden! Ook in Indonesie.
Ik heb het niet over overstromingen Albert maar over het wegzakken van Jakarta door het onttrekken van grondwater. Daartegen kan men weinig doen. Dus weg laten zakken en op tijd een nieuwe hoofdstad bouwen op Kalimantan.



Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line
 

Ben je gek geworden YB??????
Weg van Java?
Natuurlijk kan men er iets tegen doen, alleen doet niemand iets. Emoticon: Angry
Net voor het memant supremť worden ze wakker, voordeel voor jou en mij?
We maken het niet meer mee Emoticon: Wink



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 


On 22-03-2013 17:44 pierre wrote:

[quote removed]

Precies. de spijker op zijn kop

Sorry, dat kan ik effe niet volgen.

Wet van de remmende voorsprong .
http://nl.wikipedia.org/wiki/W(...)_remmende_voorsprong
" De wet stelt dat een voorsprong op een bepaald domein er vaak toe leidt dat er weinig stimulans is om verdere verbetering of vooruitgang op te zoeken, zodat een ander je vroeg of laat voorbijstreeft. Door te berusten in een voorsprong word je geremd om nog verder te gaan."

Terug naar bouwput verhaal.
Ik logeerde in een groot app.complex, pal naast de Podomoro-city.
Het is een relatief oud gebouw , ziet leuk van buiten , maar ongezellig van binnen.
De huurders (al dan niet tijdelijk) ios van gemeleerde sociale " afkomst" .
Ook duidelijk de groepen jongeren studenten/studenten/werken.De lift is vaak vol en stopt bij de vele etages( 35 etages).
Daarnaast hebben ze pas de Podomoro city gelever( ong 2 jaren) , en nu zijn ze bezig met een grote bouwput), met de naam SOHO.
Het is een A locatie, maar verdomd druk. Veel macet.
Ik moest zelf 1x bijna 45 minuten op de taxi wachten.
S' avond is leuk chillen bij de park van Central Park .
Op loopafstand (+/- 5 min lopen).
Leuk voor vakantie , minder leuk om te wonen.



bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line
 

precies dat Surya; het is leuk voor een paar weken of zo. Maar als je iedere dag daar moeten zitten omdat je er woont? Nee, mij niet gezien. Ik zit er aan te denken om in Bekasi, direct aan de tolweg, een studio te kopen. Kost wat en je hebt geen tuin, maar je zet er een bed in en kunt er slapen mocht het nodig zijn. Ook kun je er 37 vierkante meter aan zooi kwijt of je kunt het onderverhuren. Studio zo groot met airco, bed en tafel doet 1 tot 1,5 miljoen per maand in Bekasi op dit moment.

Maar er wordt nog veel meer gebouwd, dus hoop ik dat ik binnenkort een andere kans krijg om wat beters voor hetzelfde geld te kopen. En natuurlijk gaat men hier ook een prijs-daling tegemoet, want de huidige huizenmarkt is een bubble van zeker 50%... dus ik heb niet heel veel haast om iets te kopen.

Wel zoek ik plekken waarvan ik weet dat ze in de buurt van de tol liggen, of komen te liggen. Nu het tol-project Cawang - Bekasi weer wordt opgepakt (dat lag sinds de Krismon stil) is het ineens weer leuk om in hartje Bekasi te kijken (rond station)... maar om te wonen en werken? Nee... absoluut niet.



Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line
 

De 2kmr(slpkmrs)+zitkmr apartemen huur ik voor 4,9 jut voor 2 weken.
Per dag is het 400K , per week 350K perdag.

Ik krijg wel claustrofobie , en ademt veel CO2.
En dan zit ik op de 11de etage, wat gebeurde als je op de 35ste zit ?

Ik ga toch een andere plek zoeken.Richting Bogor of bandung.
Verslag over mijn laatste avontuurtje komt nog als ik volgende week terug ben in mijn geliefde Amsteleredam.

Ik heb "mijn" 2 duivenhokken gezien , klein (1+1 bedrms), en de prijzen zijn binnen 1 jaar 50% omhoog gegaan.
Als je nu kan kopen, moet je doen.
Je kan altijd tukar tambah , mits de locatie OK is.


bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,627,333 pageviews Een website van indahnesia.com