Ubud of ???

Subforum Bali, het godeneiland 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
balitrotter
Gebruiker
spacer line

Hallo,
Ik lees tegenwoordig veel dat Ubud te druk zou geworden zijn, voor velen hoeft het niet meer.. Een jaar of zes geleden waren wij in Ubud. Zijn er vergelijkbare dorpjes waar we nu heen zouden kunnen? Het is ons alleen maar te doen om de natuur, wandelen in de rijstvelden, een paar lekkere plaatselijke restaurantjes..
Het apenbos hoef ik niet meer, ik ben er trouwens door een uitgehongerde aap in mijn vinger gebeten Emoticon: Angry

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Zie dat je nog steeds geen antwoord hebt gekregen. Bali is nu eenmaal een toeristisch eiland en dus ook Ubud ! Alhoewel, ga je naar Benidorm dan sterft het van de toeristen, ga je er even buiten dan valt 90% weg. Voor Ubud idem, temeer daar Ubud als gemeente zeer uitgebreid is, het apenbos ligt vlakbij de markt en dus in het centrum. Maar ga eens de richting van bijv. de kampong Sanggingan of nog iets verder Tegallalang. Redelijk veel natuur en nog relatief rustig. Via bijv. Booking.com vindt je in deze omgevingen nog voldoende betaalbare hotels en guesthouses.
Suk6 Rob

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ubud was 15 jaar geleden al de meest westerse plaats van heel Indonesie, zowel qua percentage inwoners als mentaliteit. Na de film van Julia Roberts is het nog erger geworden. Expats uit Ubud komen in het weekend overvliegen naar Yogyakarta waar ze dan in accomodaties op het platteland verblijven om nog enig Indonesisch gevoel te ervaren. Dat is volgens hen in Ubud en omgeving al geheel verdwenen; daar is alles op de expat/toerist gericht en geen vleugje Indonesie aanwezig.
Volgens degene die ik gisteren sprak, kan je in de wijde omgeving van Ubud niet eens meer echt Indonesisch eten. Het is allemaal westers of aan de westerling aangepast Indonesisch voer.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ubud is erg druk, m.n. door de busladingen dag-toeristen die aangevoerd worden en losgelaten worden in het centrum. De kleinschalige verkeers-infrastructuur in en rondom het stadje Ubud is van dien aard dat er al gauw files en opstoppingen ontstaan.

Verder, doordat Ubud een plaats is waar men meestal 2, hooguit 3 nachten verblijft is er ook een continue aan- en afvoer / beweging van verblijvende toeristen, middels bussen, huurauto's of gecharterd transport.

Aan de buitenrand van Ubud kun je best nog wat rustige accommodatie vinden, met landelijk uitzicht.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. YB - Is m.i. wel wat overdreven van die expats die in / rondom Ubud wonen. Als ze namelijk 20 tot 30 km. buiten Ubud in bijv. Sidemen, Bangli of Tabanan gaan zitten, hebben ze platteland en sawah's te over. Niet echt nodig om daarvoor helemaal naar Yogya te vliegen. Maar, klinkt stoerder om dat binnen je sociale kring te kunnen verkondigen "Wij zijn het weekend weer naar Yogya geweest" i.p.v. "We zijn het weekend weer naar Tabanan geweest".

Ook dat er geen (echt) Indonesisch eten meer verkrijgbaar is, is m.i. overdreven. Ik kan tientallen restaurants en/of warungs vinden / aanwijzen in Ubud die niets anders (of merendeels) serveren dan Indonesische pot. Maar, dat zijn misschien niet de "popie jopie" of "ons kent ons" plaatsen waar de doorsnee expat gezien wil (of moet) worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Uiteraard wordt er overdreven door deze Ubud-expats. Maar het geeft wel enigszins aan welke kant Ubud opgaat. 20 jaar geleden kwam ik er voor het eerst en vond het toen al de meest "westerse" plaats in RI. Toen ik vorig jaar daar kwam (doorgaans mijd ik die plaats - if not necessary - als ik op Bali ben) vond ik het vele malen erger (na "Eat, Pray, Love" Emoticon: Wink . De Balinees fungeert als figurant in een expatdecor.

rijstetertje
Gebruiker
spacer line

Bedankt Robbert,
Maar ik da dan ook niet naar Benidorm. Emoticon: Smile Dan mag het in Ubud nog zo druk zijn, die sfeer kun je niet met Benidorm vergelijken. Ik zal er zeker nog eens een paar uurtjes heen gaan maar niet meer verblijven. Tegellalang, Sanggingan, dat zal ik zeker bekijken. Tamelijk prijzig in die regio, maar er zijn goedkopere bij ook op Booking.com. Ik gebruik dat trouwens altijd als leidraad. Meestal neem ik dan rechtstreeks kontakt op.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Ik ben er afgelopen jaar meer dan een week geweest en met een motor/scooter tot je beschikking is er in de omgeving veel moois te zien. En betreffende het eten, zodra je buiten de toeristische straten komt zijn er nog voldoende warungs en "Kaki-Lima" te vinden waar ze spotgoedkoop prima eten verkopen. Maar je moet wel even zoeken daar er meer en meer warungs een westers georiŽnteerde kaart voeren.

Prettig verblijf toegewenst in RI.

Peter

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-04-2013 06:21 Peter191064 wrote: Prettig verblijf toegewenst in RI.
Peter, volgens mij wil Balitrotter helemaal niet naar RI maar uitsluitend naar de speldeknop Bali. Wat doet men zich toch tekort om niet even verder te kijken.

balitrotter
Gebruiker
spacer line

Euhh..YB.. Lees ik hier iets op de verkeerde manier? Wat is er mis met "uitsluitend naar de speldeknop Bali" te willen gaan? Ik wil idd alleen maar naar Bali en ik wil ook niet verder kijken, maar doe ik mezelf dan iets tekort??
Wat wil trouwens RI zeggen? (I zal wel IndonesiŽ zijn) Sorry hoor ik ben mischien een beetje dom maar ja... geen kenner.
Met het antwoord van Robbert kan ik wel wat. (verder kijken) Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-04-2013 16:26 balitrotter wrote: Ik wil idd alleen maar naar Bali en ik wil ook niet verder kijken, maar doe ik mezelf dan iets tekort??
In principe kan je dat zelf invullen.

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 10-04-2013 16:26 balitrotter wrote:
Euhh.. maar doe ik mezelf dan iets tekort??

Te kort doe je jezelf nooit, er zijn zat mensen die AziŽ / IndonesiŽ alleen in hun dromen bereiken.
Op Bali kun je vele kanten op, er is zat te zien en te doen buiten de vaste toeristen oorden.
Rondje Bali is leuk, ik zou er zo weer een week of wat kunnen doorbrengen.
Maar dat wil niet zeggen dat de rest van IndonesiŽ minder leuk is, in tegendeel alles heeft er zo zijn charmes.
En het mooie is: Wat de ťťn niet leuk vindt daar kan jij soms van genieten, zodoende kom je dan meestal mede genieters tegen en geen zeiksnorren die altijd weer iets af te kraken hebben van hoe het ergens is, en hoe het "daar" veel beter / mooier / goedkoper is. Hier zeggen ze dan: Bei uns zuhause ist alles . . . . . . . !!
Hoe dan ook, vermaak je op Bali en geniet van de dingen die jij leuk vindt om te doen.
Dan heb je vakantie en kun je relaxen op jou manier.

Greets uit Zeeland Emoticon: I love it

balitrotter
Gebruiker
spacer line

Voila zie. Zo is dat Peter. Grappig hoor.. zeiksnorren. Had ik nog niet gehoord.

Groetjes uit BelgiŽ... Dus dicht bij Zeeland Emoticon: Bye bye

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Probleem blijft dat Bali een soort magische naam heeft voor de mensen die nooit in Indonesie geweest zijn. Het is een imago, net als maui, honolulu of aruba dat hebben. Maar Bali is voor velen toch een tegenvaller (drie collega's zijn er geweest, allemaal zelfde mening achteraf), omdat ze witte zandstranden verwachten en schone dames die in hun blote tetten de was aan het doen zijn in een riviertje.
De waarheid is echter anders, je komt aan in een stad die drukker is dan Amsterdam of Brussel, waar het stikt van de dronken toeristen en niets is meer authentiek. Er zijn nog wel mooie plekken te vinden natuurlijk, maar je moet dan wel buiten de toeristengebieden komen. Indonesie heeft veel meer te bieden dan Bali, dat bedoelt Yogya-Bali ook te zeggen, hoewel niet helemaal tactvol, maar ik begrijp hem wel.
Voor mij voelt het ook vaak als een persoonlijke belediging (gek genoeg) als vrienden naar mijn vaderland afreizen en dan alleen Bali bekijken. Een gemiste kans, dat is misschien de beste omschrijving.

From Dayeuhkolot with love

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Veel mensen zeggen ook in ga op vakantie in Spanje en gaan dan naar Benidorm
en verder niks.
Zo gaan mensen ook naar Indonesie wanneer ze alleen naar Bali gaan.
Da's hun vakantie waar ze vaak lang voor hebben gespaard of naar hebben uitgekeken.

Een gemiste kans is het zeker, wanneer je iets meer wilt zien van het land.
Maar er zijn ook mensen die tevreden zijn met hun vakantie als ze binnen de hekken van een resort verblijven. Ieder zijn meug.
Feit is wel dat Bali niet op heel Indonesie lijkt zoals ook Benidorm niet op heel Spanje lijkt. Gelukkig niet Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

elsbeth
Gebruiker
spacer line

"Een gemiste kans is het zeker, wanneer je iets meer wilt zien van het land".

Dat is het precies, Sabar. Als je iets meer wilt zien van het land, maar een hoop mensen willen dat helemaal niet. En waarom zou dat ook moeten?
Monyet, ik ken de bezoekersstatistieken niet, maar volgens mij zijn heel erg veel mensen erg enthousiast over Bali. Hordes mensen blijven er terug komen, 5,6, 15 keer.
Ik heb hier op het forum nog maar weinig mensen gezien die zo vaak naar Sumatera, Flores, Sulawesi teruggaan. Zelfs verstokte bezoekers van deze eilanden komen ter afsluiting nog even terug naar Bali. Ik denk dat dat niet alleen maar is vanwege hun vlucht terug naar Europa.
YB, ik kan me goed voorstellen dat het in jouw ogen doodzonde is dat mensen "al dat andere moois" laten liggen. Jij bent in de omstandigheid dat je er al tig jaar woont en voor je werk ook nog in alle uithoeken bent geweest. Daardoor kun je alles met elkaar vergelijken.
Bali heeft toch wat heel veel mensen zoeken: lekker klimaat, veel weelderig groen, wandel/fietsmogelijkheden, surfen/zwemmen/duiken/snorkelen, cultuur, goede bereikbaarheid, leuke hotels met over het algemeen aardige mensen etc. Qua comfort lijkt het het meeste op thuis, dat is denk ik wat veel mensen toch erg trekt. Ik vind andere eilanden leuker, maar ik begrijp heel goed wat anderen er zoeken.
Wat betreft Ubud heb ik de laatste keer exact hetzelfde gedacht als YogyaBali: "De Balinees fungeert als figurant in een expatdecor". Dat vond ik een hele nare gewaarwording. Maar ook hier geldt: pak een busje, laat je ergens droppen en wandel terug. Genoeg plaatsen waar je bijzoderw einig anderen tegen komt.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 13-04-2013 21:28 elsbeth wrote:
ik ken de bezoekersstatistieken niet, maar volgens mij zijn heel erg veel mensen erg enthousiast over Bali. Hordes mensen blijven er terug komen, 5,6, 15 keer.
Ik heb hier op het forum nog maar weinig mensen gezien die zo vaak naar Sumatera, Flores, Sulawesi teruggaan. Zelfs verstokte bezoekers van deze eilanden komen ter afsluiting nog even terug naar Bali. Ik denk dat dat niet alleen maar is vanwege hun vlucht terug naar Europa.

Jarenlang had ik "gedroomd" om ooit een keer naar het Godeneiland Bali te gaan en .. die droom werd werkelijkheid maar het was niet zoals ik verwacht had en ik ben toch echt in heel Bali geweest. Wel een ervaring dat geef ik toe, maar in mijn geval een zware tegenvaller.
Ik heb inmiddels mijn "stekkie" gevonden op Java en de enige reden waarom ik even op Bali zou willen komen is als overstap naar Yogjakarta als het ticket via Bali goedkoper is als via Jakarta en ook Jakarta hoeft van mij niet het is dat ik er soms moet zijn (overstappen) en er familie heb wonen maar anders heb ik daar ook niks te zoeken.
In Yogja en Solo (surakarta) kan ik me prima vermaken.
Maar voor mij is het ook geen vakantie maar een verblijf (+vakantie)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Delen van Bali had ik hoogstens 6x gezien , van af 1979( voor de honeymoon reis).
Toen was Bali nog relatief ongerept.

Heb nooit aangetrokken gevoeld qua natuur en mensen(ken de taal niet).
Mijn kampung halaman is West Java en daar heb je goede plaatsen die ook mooi zijn .
Nadeel is dat het te groot en ver van elkaar liggen.
Bali is kleiner en compacter , dat maakt het ook aantrekkelijk.

Inmiddels heb ik ook afgezien om een plek te verwerven op de Godeneiland Bali.
Is te duur en overgewaardeerd.
Ik blijf toch liever in mijn eigen Land der Goden( Parahyangan) .
Heb veel familie/vrienden , ken ook de taal etc.

Als mensen toch naar Bali willen, moeten ze zelf weten.
Het is hun keuze , wie ben ik om er grapjes te maken zoals BaliLovers etc.
Toch ?

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ik heb nog geen folders gezien met fc foto's van dronken Aussie's, vuile stranden, en de uitleg van de betekenis 'Bali' (demon), enz. Of plaatjes van na 'de bom' (zoals een buurman me meteen herinnerde). Die folders printen ze natuurlijk niet.
En ach,mdat zou wel erg negatief zijn, maar wel behoorlijk 'underground' haha!

Maar ook als ze wat meer waarheid (?)* zouden laten zien, trekt het eiland me nog niet.
Ook voor het snorkelen, kan ik in Maluku veel beter, lijkt me!

* Ach ja wat is 'waarheid'. Het is ook 'waar je de nadruk op legt'.
En ik mag niet meepraten hier (wel ťťn keertje dan dit zeggen) want ik ben er (gelukkig?) nog nooit geweest!
Indonesia is zo groot ongeveer als de USA, of Europa... als ik misschien 160 jaar wordt, is Bali aan de beurt Emoticon: Laugh out loud

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

M.a.w. nu gaat 'iedereen' naar Bali. De gigamassa... als je info zoekt over 'Indonesia'' googelt of zo... meteen dat 'Bali' weer. Alsof er niets anders is!
Okay dus, als ik 160 ben misschien; maar onder een voorwaarde: dat NIEMAND er meer heen gaat.

Want als IEDEREEN er heen gaat, ga IK dus juist niet Emoticon: Nooo

Your attitude determines your altitude

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ubud is eigenlijk de kern van de dorpen eromheen die voor het gemak ook vaak Ubud genoemd worden zoals Padangtegal en Peliatan.

Er zijn veel homestays of (zeer) luxe hotels waarbij je direct in de natuur zit, in een stuk bos of aan de rand van een rijstveld en waar je helemaal niets mee krijgt van de ďkermisĒ. De pasar van Ubud met vooral veel souvenirs en kleding en waar je vrijwel alleen maar toeristen ziet en in hordes (tientallen touringcars op de parkerplaats) werd vorig najaar verbouwd (ik weet niet of het al klaar is). Met 10 minuten wandelen loop je de hype uit en de natuur in. Dat (en het wat gunstiger klimaat) maakt Ubud toch nog een ideale plek om het eiland verder te verkennen, al was het maar omdat je centraal zit (en niet eerst de file Kuta/Nusa Dua-Denpasar door moet waarmee je met een betje pech een uur kwijt bent).

Of Bali cq Ubud de ideale vakantieplek is moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. De jaren na de Balibommen was het relatief rustig maar nu zijn er meer toeristen dan ooit (niet alleen westerse maar ook meer uit de regio en Indonesie zelf). Er zijn zeker wel mooie plekken op Bali maar veel van de bekende tempels, meren, watervallen en stranden zijn vergeven van winkeltjes en het is er altijd druk. Het is dus linksaf waar iedereen rechtsaf gaat. Gewoon wandelen door de rijstvelden doen nog steeds niet veel mensen. Het is maar net wat je wil in een vakantie. Op Bali is alles bij de hand; prachtige hotels, goede wegen, veel vervoersmogelijkheden, goed en ook westers eten, Engelssprekende dokters voor het geval dat en eindeloze shopmogelijkheden. Als je dat juist allemaal niet zoekt dan zijn er in Indonesie heel veel andere mogelijkheden waar je de natuur en cultuur voor jezelf alleen hebt. Bijvoorbeeld Flores op nog geen anderhalf uur vliegen van Bali
Dat zou dan de invulling voor de ??? in het onderwerp kunnen zijn (en nog heeeeeel veel andere mogelijkheden)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ach, het is zo vreselijk persoonlijk.
Ik raadde iemand een paar jaar geleden Sumatera aan. Die jongen is toen op Sumatera en op Bali geweest. En vond Sumatera VRESELIJK tegenvallen en Bali vond hij helemaal geweldig.
Zo werkt dat, zo iemand zal het enorm jammer vinden dat ik meerdere keren mijn tijd heb "verspild" op Sumatera.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

haha, vrouwen die in hun blootje de was doen.. nou, ga dan maar lekker naar de binnenlanden op Java. Daar zijn ze nog te vinden, maar je moet dan weer niet verwachten dat het allemaal wulpse grieten van 18 zijn natuurlijk.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 14-04-2013 15:01 Yerun wrote:
haha, vrouwen die in hun blootje de was doen.. nou, ga dan maar lekker naar de binnenlanden op Java. Daar zijn ze nog te vinden, maar je moet dan weer niet verwachten dat het allemaal wulpse grieten van 18 zijn natuurlijk.

WAAR, waar ?
Van 19 mag ook wel.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

waar? heb regelmatig in de binnenlanden van midden Java rondgereden op de motor 'in mijn jonge jaren' toen ik nog een motor had en in Jogja woonde. Regelmatig zoiets mogen zien, maar vond het niet boeiend genoeg er voor te stoppen of zo.

Misschien zijn ze in de rivieren rond Ubud ook nog wel te vinden?

19 is al oud he Surya, hier in Indonesie dan.. Emoticon: Wink

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 14-04-2013 15:13 Yerun wrote:

19 is al oud he, . . . . . .hier in Indonesie dan.. Emoticon: Wink

Jongens foei, voor je het weet wordt er ťťn of ander vaag onderzoek gestart Emoticon: Frustrated

PS, op Bali en zelfs bij rondje wandelen ( 25 Km. ) bij Ubud ook gezien in de rijstvelden.

Peter

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,967,312 pageviews Een website van indahnesia.com