Realistisch budget en kind op de scooter

Subforum Bali, het godeneiland 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Charlotka
Gebruiker
spacer line

In een opwelling hebben we een ticket naar Bali geboekt van 29 april tot 3 juni. Na behoorlijk wat zoekwerk op internet lijkt de reis toch een stuk duurder uit te vallen dan gehoopt.
Wij dachten dat het wel mogelijk zou zijn een huisje/bungalow te huren voor een maand voor 1200euro voor 4 personen (oma, ouders en 3-jarig kind). Schoon, zwembad en niet te ver van het strand. En niet te ver van Jimbaran, aangezien we daar een kennis meerdere malen gaan opzoeken. Ik heb tot nu toe niks kunnen vinden. Zou het wel mogelijk moeten zijn? Of kunnen we beter ter plekke zoeken? Het budget opschroeven is geen optie. Het zwembad opgeven?
Daarnaast wil mijn man (ook uit kostenbesparing) 2 scooters huren ipv van een auto. Ik met schoonmoeder op een en hij met ons 3-jarig kind op de ander. Dat lijkt me erg onveilig, ook al doen de Balinezen het zelf wel. Of ben ik nou een bange moeder?

Bedankt!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het is dan geen hoogseizoen, dus volgens mij zou je wat betreft huisvesting wel wat moeten kunnen vinden. Daar komen vast nog wel reacties op van mensen die daar beter in this zijn.
Wat betreft zwembad: persoonlijk moet ik er niet aan denken een huis met zwembad te huren met een 3 jarig kind erbij. Dat betekent de godganse dag het kind in de gaten houden en permanent bandjes om (tenzij het zwembad met een hek afsluitbaar is).
Wat betreft de scooter: ook dat zou ik nooit doen, zeker niet met een 3 jarig kind.
Je ziet: ik beschouw jou zeker niet als een bange moeder, denk dat ik nog wel een graad erger ben, al noem ik het geen bangheid maar realisme.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Charlotka, over prijzen op Bali kan ik weinig zeggen, ik denk dat er veel gebruikers op dit forum je daar behoorlijk wijzer kunnen maken.

Ik maak me wel zorgen over de scootergedachte van je echtgenoot.
Allereerst zou hij het in Nederland in zijn kersenpit halen om een 3 jarige op de scooter mee te nemen?
Ten tweede) de scooter in Indonesië is geen 49.9 CC maar meer dan 100 CC dus een motor.
Ten derde) wil je legaal rijden dan heb je dus beiden een motorrijbewijs nodig met een internationaal rijbewijs.

In Nederland moeten kinderen zelfs in de auto in een kinderzitje met veiligheidsgordel zitten, zou dat voor niets zijn?
Een 3 jarige op een scooter?
Dat ook nog in het verkeer in Indonesië waar nagenoeg geen verkeersregels/discipline bestaan en jaarlijks duizenden motor/scooterrijders te pletter worden gereden?

Er is maar één antwoord mogelijk NEEN

Ik wil hier geen foto plaatsen, te stuitend.
Ga in Google naar "tabrakan motor" en kijk naar de afbeedingen, dan is je man gelijk genezen van de gedachte een 3 jarige op een scooter mee te nemen.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Charlotka,

Google eens naar Villa Puri Royan. Is in Jimbaran vlakbij het strand. Wellicht hebben zij wat voor 4 personen. Wij verblijven daar atijd op doorrreis naar NL of verder RI in. Lekker dichtbij het vliegveld.
Ik ben het met Malam eens. Je riskeert je eigen leven en dat van je kind zeker niet door op dit soort scooters te gaan rijden. Als je een onderkomen in Jimbaran hebt kun je gaan lopen, toch.
En...hebben jullie er rekening meegehouden dat een Visum on Arrival slechts 30 dagen geldig is en als ik het goed heb uitgerekend zijn jullie daar 36 dagen.
Ook weer extra kosten. Visum aanvragen in NL.

Succes

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Arjenmirte
Gebruiker
spacer line

Misschien moet je is kijken op micazu villa arie in sanur.
Meestal valt daar wel een goede deal te sluiten.
Succes. Emoticon: Bye bye

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

In de maand April valt vrijwel zeker een deal te maken met een van de kleine hotels (met zwembad) in Jimbaran. Graag zullen ze jullie Euro 1,200,- per maand accepteren en jullie daar 2 kamers voor geven.

Je kunt als alternatief ook gewoon eerst een paar dagen in een (goedkoop) hotel verblijven en dan Pa op zijn scooter op pad sturen om te kijken wat er aan huizen te huur staat en een deal laten maken voor 1 maand huur / gebruik.

Als je een goedkoop huis met zwembad te huur vindt, houdt er dan rekening mee dat dit (ook hier op Bali) vaak excl. verbruik van elektra, water en personeel is. M.n. als er buitenlanders verblijven die vaak en lang de airco’s en zwembadpomp laten draaien, kan zo’n bedrag behoorlijk oplopen en een onprettige verrassing zijn als je uitchekt.

Scooter rijden en peuters gaat m.i. niet samen. Allereerst is er het erg drukke en gevaarlijke verkeer (m.n. in het zuiden van Bali en daar ligt Jimbaran ook), ten tweede is de temperatuur / zonnekracht veels te sterk voor een peuter. Je zult namelijk ook op de scooter regelmatig voor de stoplichten of in een file staan te wachten, en je wordt dan echt gaar gebakken! Babies en peuters hebben een slechte “warmte-huishouding” en lopen binnen no time tegen een zonnesteek of warmtestuwing op.

Omdat de Balinezen wel met hun kleine kinderen op de motor rondrijden, is zeker geen reden om dat als buitenlander ook te gaan doen. Er zijn nml. nog VEEL meer dingen die een doorsnee Balinees doet en die jij als buitenlander nooit zou doen Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Scooter (en dan nog met een peuter) zonder ooit in Bali te hebben gereden? Sorry dat ik het zeg, maar laat je nakijken. Ik heb genoeg ongelukken gezien van buitenlanders die hier heel lelijk onderuit zijn gegaan (inclusief moi, coma en bijna 3 weken hospitaal). Please, doe jezelf een plezier en haal dat rare idee uit zijn hoofd.

Accomodatie in Jimbaran? http://www.homebalihome.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo ,

Persoonlijk vindt ik dit een zeer slechte start voor op vakantie te vertrekken.
Als men iedere € moet omdraaien voor men hem kan uitgeven,er moest zo maar eens iets foutlopen.

Ik zou 30€ uitgeven aan een dokter hier en mijn annulatieverzekering aanspreken.
Beetje verder sparen en zonder zorgen vertrekken.

Misschien uw schoonmoeder met de scooter laten rijden Emoticon: Yes! Emoticon: Yummie!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Charlotka, mag ik vragen wat je begroting is voor de hele reis?
Dan kunnen we een inschatting maken of dit reeeel is. Misschien heb je wel veel te veel begroot voor eten e.d.

Charlotka
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor alle reacties.
Ik zal de tips voor accommodatie allemaal gaan bekijken. En fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het idee van ons lieve kind op een moter niet zie zitten.

Elsbeth vroeg om de begroting:

Accomodatie (35dagen x 35 euro) 1225,- euro
Excursies auto+chauffeur (4dagenx 30 euro) 120,- euro
Openbaar vervoer, taxi etc. 100 euro,-
Eten
1 persoon 21 dagen x 10,- euro 210,- euro
2 personen 35 dagen x 10,- euro 700,- euro
1 kind 35 dagen x 5,- euro 175,- euro
Souvenirs 200,- euro
Entreegelden, snorkeluitrusting huren, fiets etc. 200,- euro
Visum 4x 25$ + 3x25$ (175$) 135,- euro
-------------------------------------------------- +
3280,- euro

Ben benieuwd of dit een realistische begroting is. Bedankt alvast!

Ps Annuleren is geen optie en een visum aanvragen in Nederland helaas ook niet, aangezien we ons paspoort nodig hebben.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Denk dat jullie je budget post "Souvenirs Euro 200,-" moeten verplaatsen naar de post "eten", die m.i. aan de wat krappe kant is.

Verder: de post van Euro 200,- voor "entreegelden, snorkelsets, fiets huren, etc." is ook aan de wat lage kant. Voorbeelden: Als niet residerende buitenlander betalen jullie (volwassene) de volgende entreeprijzen:

Bali Marine & Safari Park US$ 49,-
Bali Zoo US$ 24,-
Waterbom Park US$ 31,-

If you have nothing to loose, you can risk everything

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Daar staat wel tegenover dat heel veel andere toeristische attracties veel goedkoper zijn. In plaats van het bezoeken van dierentuinen en pretparken zou je op Bali ook goedkopere dingen kunnen bezoeken, zoals het apenbos van Ubud (20.000 rupiah geloof ik) en de tempel Tanah Lot (30.000 rupiah).

En heel veel dingen zijn ook gratis natuurlijk (het strand bijvoorbeeld). En veel tempels hebben een hele lage toegangsprijs en dat wordt alleen duur als je er een gids bij huurt.

Met het budget dat jullie geven moet het denk ik wel lukken, maar net als 'Amed East Bali' zou ik ook het souvenirbudget wat verkleinen en naar het eten verplaatsen. Je kunt het eten ook wel goedkoper krijgen (5 euro per dag p.p moet lukken), maar met een kind erbij zou ik niet teveel risico's nemen.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

ChArlotka,

Hoe ga je dat dan met jullie visum doen?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-03-2013 08:16 Charlotka wrote:
Ps Annuleren is geen optie en een visum aanvragen in Nederland helaas ook niet, aangezien we ons paspoort nodig hebben.
overweeg toch 1 van de twee maar, anders ben je tijdens je vakantie 1, 2 of 3 hele dagen kwijt bij de immigratie.. met de kosten voor het daadwerkelijk verlengen dan nog erbij natuurlijk.

Als je daar niet op beknibbeld is het met enkele uren wel gedaan, wil je ook niets meer utigeven dan volgens de prijskaartjes nodig is, dan zul je heen en weer moeten al naar gelieven van de heren/vrouwen immigratie.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het lijkt mij, in tegenstelling tot vorige posters, een heel erg krap budget.
Ik weet het: je moet het maar net hebben om het budget op te kunnen rekken.
MAAR: blijkbaar zijn je verwachtingen hoog gespannen, want ik neem aan dat je toch flink in de buidel hebt getast voor de tickets (hoewel, laagseizoen).
Ik vind de begroting m.n. aan de kant van het eten (daar hoort ook drinken bij) heel erg laag, zeker voor Bali. Ook de begroting voor vervoer is m.i. heel erg laag, tenzij je nauwelijks de deur uit wilt. Als je 35 dagen weg bent en dan maar 4 dagen een auto wilt huren, dan moet je volgens mij je taxibudget gaan ophogen.
Reken erop dat je heel zeker weten onvoorziene kosten hebt, die moet je echt meebegroten.
Erwin: € 5,- p.p.p.d. voor eten en drinken??? Op Bali?? Als gemiddelde voor 35 dagen??
Ik zou het heel knap vinden, maar leuk?
Ik mis overigens nog de post vaccinaties.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

En vergeet niet af te dingen bij het kopen van souvenirs........ Emoticon: Shiny
Altijd minder dan de helft betalen, geen medelijden te hebben met die mensen, want ze hebben best wel geld, in die handels bisnis .............. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou het heel knap vinden, maar leuk?
Zoals je al zei, niet iedereen heeft het budget om 'lekker ruig' te doen, maar 5 euro pppd aan eten... dan wordt het veel lokale hap nasi goreng, soto ayam, ceker ayam, mie goreng... want je moet 3x per dag eten, tenzij je ontbijt bij je hotel/apartement/huisje krijgt... en dan is 2,50 euro per maaltijd nog krapjes.

Niet om op te scheppen, maar als ik op Bali ben voor een vakantie, dan eet ik normaal buiten de deur (op ontbijt na) en dat kost dan gemiddeld 10 euro per persoon per maaltijd. Alcohol erbij (al is het een biertje) zit je al vrij snel op 15 euro per persoon per maaltijd. uiteraard kan het goedkoper, maar dat doe ik thuis wel weer..

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-03-2013 13:25 Erwinn wrote:
Daar staat wel tegenover dat heel veel andere toeristische attracties veel goedkoper zijn. In plaats van het bezoeken van dierentuinen en pretparken zou je op Bali ook goedkopere dingen kunnen bezoeken, zoals het apenbos van Ubud (20.000 rupiah geloof ik) en de tempel Tanah Lot (30.000 rupiah).

En heel veel dingen zijn ook gratis natuurlijk (het strand bijvoorbeeld). En veel tempels hebben een hele lage toegangsprijs en dat wordt alleen duur als je er een gids bij huurt.

Met het budget dat jullie geven moet het denk ik wel lukken, maar net als 'Amed East Bali' zou ik ook het souvenirbudget wat verkleinen en naar het eten verplaatsen. Je kunt het eten ook wel goedkoper krijgen (5 euro per dag p.p moet lukken), maar met een kind erbij zou ik niet teveel risico's nemen.
Goedkoop het apenbos bezoeken doe je natuurlijk door het paadje direct links van de ingang in te lopen om richting Nyuh Kuning te lopen, naar de hotels en villa's aldaar.. niemand die je zal vragen om entree en aan apen geen gebrek.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Precies, dat apenbos hoef je geen cent aan uit te geven. Ik vond die beesten eerlijk gezegd altijd vreselijk. En al die gekken die die beesten gaan voeren, waardoor je nauwelijks met goed fatsoen over het paadje naar Nyuh Kuning kunt lopen.
Ik liep daar zelfs met mijn bril in mijn broekzak, omdat het regelmatig voorkomt dat die van je kop afgrissen, net als bij Ulu Watu. Aan de hand van mijn kinderen (zeker in het donker zie ik geen F..zonder bril), baande ik mij wel een weg. Hilarische taferelen, hoort er ook bij.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bovendien, je gaat naar Indonesie, overal en nergens heb je van die apen. En dan doel ik niet op de gemiddelde Indonesier, maar echte apen.. die zitten eigenlijk in ieder groengebied wel volgens mij..

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zelfs je broek trekken ze naar beneden................ Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Enne....Charlotka...vergeet één ding niet over je hoofd te zien....

Als één van jullie ziek wordt ( hopelijk niet) kan je flink in je buidel tasten vooral voor
een buitenlander....
Ik had medicijnen nodig vanwege een ernstige voedselvergiftiging het kostte mij even
1 miljoen ruphia...omgerekend 100.00 euro , die krijgt je terug als je pas
weer in Nederland bent via de zorgverzekering en vergeet ook niet een reisverzekering te sluiten met een bepaling dat het óók voor ziekenhuisopname is bedoeld. Als je waar ter wereld in een ziekenhuis komt te liggen dat kan je die opname-dagen zelf betalen, alleen de medicatie wordt vergoed via je zorgverzekering !! Of anders je zorgverzekering vragen of dat ook vergoed wordt, anders staat je een nare verrassing te wachten....

Leest goed wat bovenstaande leden schrijven die daar al tig jaren wonen.

Een advies...ga niet van de karretjes op straat eten kopen ...vooral niet voor je kind, en ook géén paddenstoelen-ragoût eten, gezien Indonesië helemaal geen paddenstoelen kent.....dáár heb ik mijn voedselvergifting aan te danken Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Ik wens jou en je familie een fijne vakantie toe, Bali is een prachtig eiland, en je kan het duur of goedkoop maken als je het zelf wil.... Emoticon: Party!

PS. je hebt 2 apen reservaten,...één ervan moet je beslist niet heen gaan, deze apen komen naar je toe en jatten/ pakken alles wat los en vast zitten en zijn agressief als ze niet krijgen wat ze willen hebben !!! . In het andere reservaat zie je de apen liggen, spelen enz.enz. maar ze komen niet naar je toe ....nóóit een aap aaien, het zijn wilde apen vergeet dat niet!!

petermax
Gebruiker
spacer line

Je beter boeken Dana guesthouse op Bali € 18.- per kamer en daar krijg je schooter erbij

petermax
Gebruiker
spacer line

Je moet maar eens kijken Dana guesthouse op Bali per kamer kost € 18,- en krijg gratis scooter er bij

pierre
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. charlotka

Ik zou toch maar even na denken over het feit waar bintangjan over begon, namelijk je VOA. deze is echt maar 30 geldig geldig ( inclusief aankomstdag en vertrek dag) en jullie hebben dus 6 dgen overstay. dit gaat behoorlijk in de kosten lopen als jullie terug willen vliegen.

wat Yerun ook al zegt, verlengen in Indonesie kost je een aantal vakantiedagen en dan heb ik het nog niet over de kosten.

Een 60 dagen visum aanvragen op de ambassade in Den Haag is zeker geen overbodige luxe. of maak gebruik van een visa dienst.
een visa in Nederland aanvragen ben je je paspoort maar een paar dagen kwijt, als je hier nu mee begint heb je nog tijd genoeg voordat het 29 april is.

Denk niet te licht over het feit van overstay.

je kunt alleen een visa van 30 dagen krijgen zodra je aankomt op het vliegveld.
verlengen bij de immigratie is mogelijk, maar kost je een hoop geld en een aantal vakantie dagen ( wachttijden)
Deze kun je wel beter gebruiken

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,771 pageviews Een website van indahnesia.com