Info gevraagd voor car + driver huren, gids. + reisschm adv

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
geraldine
Gebruiker
spacer line

Ik wil graag aankomende zomer met man en kinderen naar Sulawesi (oudste 21, jongste 13) Ik denk dat we naar Manado vliegen en vanuit daar richting Torajaland reizen, ik denk dan weer terug richting het noorden waar we plantages, Minahasa, bergmeren, sawa's, meer van Tondano, NP Dumoga kunnen bezoeken en uiteraard Bunaken om lekker te snorkelen.

Zien we dan ook de spookdiertjes en de coconutcrabs? (lekker eng)

Als we dus niet naar het zuiden gaan missen we Bira is dat erg ?

Ik denk dat de Togean eilanden ook heel erg mooi zijn om te duiken, maar volgens mij is het niet makkelijk om daar heen te reizen. Of heeft iemand goede tips?

Verder zou ik graag meer willen weten over hotels op Bunaken, ik vind de hotels die op internet staan, erg duur. Zijn er ook hotels die ook goed zijn maar minder duur? Hoe kom ik dat te weten?

Ik denk dat het slim is wanneer we voor een aantal dagen blijven in Torajaland en dat we daarvoor een gids en auto huren, of auto met chauffeur heeft er iemand een adres, of tips?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Bira is een leuke plek, met mooie witte stranden maar om er helemaal voor naar zuid-Sulawesi te rijden zou voor mij iets teveel zijn. Ook in centraal Sulawesi en in het noorden zult u hele mooie stranden tegenkomen.

Bij de Togean eilanden duiken is erg mooi, maar de verblijfs accommodatie aldaar is beperkt, duur en laag van niveau qua service en faciliteiten. Men kan alleen per boot op de Togeans komen, en de overtocht duurt tussen de 4 en 7 uur, afhankelijk of men vanuit het noorden (Gorontalo) of zuiden van de golf komt.

U moet ook niet op Bunaken (inderdaad veel overprijsde hotels, met veplichte afname van xx duiken per dag) gaan zitten maar lekker op het vaste land, in een hotel met duik-centrum in / nabij Manado. Bijv. "Lumba-lumba Diving" of Hotel "Santika" ( http://www.santika.com/ , even in het drop down menu naar Manado klikken ).

Bij Santika hotel moet u niet direct boeken, maar hen vragen om een aanbieding te maken voor uw voorgenomen verblijf. Of boeken via Agoda ( http://directrooms.com/indones(...)Sh2rUCFUd76wod4lcAhw )

Neemt u voor uw transportbehoefte in / naar / van Torajaland eens contact op met dhr. Jan Staal, die in Rantepao gevestigd is. Email adres: infoEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.go2indo.com

If you have nothing to loose, you can risk everything

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

In aanvulling op de zeer nuttige info van Amed East Bali nog: Toraja is vanuit het zuiden veel beter bereikbaar dan vanuit het noorden. Met de auto vanuit Manado naar Toraja rijden is niet iets dat ik zou aanraden voor een gezin met kinderen.
Dan zou ik eerder vliegen naar Makassar en vanuit daar naar Toraja gaan, lijkt misschien wat omslachtig maar wel comfortabeler.

m.vr.gr.

koming

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Geraldine,

Spookdiertjes kun je heel gemakkelijk spotten in Tangkoko NP niet eens zo ver vanaf Menado. Waarschijnlijk ook wel in Dumoga Bone maar in Tangkoko kan je ze nauwelijks ontlopen en tevens kun je daar zwarte makaken zien.

Coconutcrabs schijnen nog op de Togians voor te komen maar je moet denk ik geluk hebben wil je ze zien (volgen mij eten de lokale mensen daar die krabben maar wat graag).

Als je op Bunaken zou willen verblijven (zijn er echt geen redelijk geprijsde guesthouses te vinden of richt je je echt op luxere resorts?) heb je wel weer het voordeel dat je rechtstreeks vanaf het strand de betere snorkelplekken kunt bereiken. Met name de drop offs (slechts100 mtr of zo vanaf het strand) zijn spectaculair om daar te zwemmen en te snorkelen. Het strand is echter niet zo veel soeps, daarvoor beter naar de Togians of elders.

Kijk onderstaande link voor de schema van de ferrys naar de Togeans.
http://www.waleakodi.com/schedule.html
Andere optie (anders dan vanuit Gorontalo) zou kunnen zijn om te vliegen vanaf Menado/Makassar naar Luwuk en vanuit daar met de auto/bus naar Ampana.

Ik vind/vond het absoluut de moeite waard om de Togian eilanden te bezoeken.
Je moet er dan wel minimaal 4 dagen voor uittrekken om er optimaal van kunnen genieten, beter nog een week zelfs of...??.
Mooie stranden, snorkelen, duiken en weer terug in je hangmat om van de mooie zonsondergangen te genieten en daarna staren naar de heldere sterren aan de hemel. Emoticon: Shiny
Er zijn wel degelijk redelijk geprijsde accommodatie op de Togians (bijv. http://poyalisa.blogspot.nl/ ) maar verwacht dan geen luxe en internet etc.
Meestal hebben de guesthouses daar een Mandi bak/teil (soms wordt deze gevuld met water van de grotere hoofd eilanden) met koud water. Niet zo erg toch? Het is daar warm zodat een koude plens water welkom zal zijn.

Je route moet bepalen aan de hand van wat je echt wil zien en hoeveel tijd je hebt.
onderschat niet de reistijden in Sulawesi.

Vanuit Singapore heb je een rechtstreekse vlucht naar Menado weet ik.

Daarin tegen kun je vanuit Makassar kun je weer makkelijk naar Toradja dan door naar Centraal Sulawes via Tentana naar Ampana voor de Togians.

Veel plezier met de voorbereiding Emoticon: Wink

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Geraldine,
Ik ben in 2009 voor de derde keer naar Tana Toraja geweest.
Per toeval heb ik hier in Nl Dodo ontmoet, een Indonesier die in Makssar woont en (o.a.)actief is in de toeristenbranche.
Dit is zijn e-mailadres: donow77 hotmail.com.
Hij heet Mursalim Dodo. Hij heeft 3 jaar geleden transport voor ons geregeld van Makassar naar Rantepao . We hebben daarvoor de in NL. afgesproken prijs van Rp.1.000.000 betaald, wat echt behoorlijk aan de dure kant was. maar goed, we zijn dan ook met 6 man en je zit echt 9 uur in de auto (met een lunchpauze van een half uur). Ook heeft hij ons in contact gebracht met de Guide coordinator in Rantepao. De naam van die guide coordinator, die inderdaad een uur na onze aankomst in ons hotel stond om afspraken te maken, is:
Enos 628124246228, vanuit Indonesie 0812424622
De naam van onze gids in Rantepao was: Otto Miting . Zijn emailadres is:
toraja_ottoyahoo.com. Een erg aardige, rustige en bescheiden man.
We hebben 3 dagen met Otto en een chauffeur rondgetourd, iets wat we normalerwijs altijd met openbaar vervoer doen, maar nu met 4 kinderen erbij was het wel heerlijk geregeld.
We hebben ons een beetje overgegeven aan zijn ideeen, maar konden zelf van alles inbrengen. Na 3 dagen hebben we zelf nog 2 dagen rondgedoold in de regio.
Tanatoraja is echt een prachtig gebied, ik heb er spijt van dat ik er niet wat langer heb gewandeld. Je kunt gewoon een lokaal busje vanuit Ranteapo nemen en je ergens af laten zetten. Loop de rijstvelden in en een paar uur later hop je weer op een lokaal busje.
Daar heb je echt geen reisbureau voor nodig.
Ik meen dat we voor die dagen met gids en chauffeur 600.000 Rp. per dag kwijt waren. Kan ongetwijfeld ook goedkoper, maar ik vond het een prima prijs.
We hadden 4 nachten een erg simpel hotelletje (Wisma Irama) gezellig, maar wel heeeeel erg basic. Daarna hebben we onszelf verwend met nog 2 nachten Toraja Heritage, wat wel heel mooi is.Maar daar moet je vooral weer NIET gaan eten(duur en niet lekker).
Wel erg gezellig was in de hoofdstraat Restoran Riman, een lokaal klein tentje, waar zowel Indonesiers (vnl. gidsen uiteraard en toeristen komen). Meerdere keren gegeten, wat je maar bedenken kan, met de beste wil van de wereld kwamen we niet boven de 250.000Rp. met z;n zessen. Zo zing je het wel even uit.
M.a.w.: ruim de tijd nemen, ik zou er een dag of 5 voor uittrekken. En vooral niet naar de megabegrafenissen gaan (waar de andere toeristen je plat lopen), maar juist (als je dat uberhaupt al wil), naar een kleine ceremonie gaan.

Wat betreft je reisschema: je kunt vanuit Singapore rechtstreeks naar Manado vliegen, daar Bunaken een paar dagen, Tomohon/Tangkoko/Minahassa etc. Dan zou je over land, deels over zee richting Tanatorja kunnen gaan, om te eindigen in Makassar. Dan heb je echt een prachtreis.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,807,865 pageviews Een website van indahnesia.com