reis java-bali

Subforum Java 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rastamuffy
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal, na 2 weken rondneuzen hier op het forum, bekijken wat haalbaar is en wat leuk is om te gaan zien heb ik hier een opzet van een zelf opgezette rondreis, zou u even mee kunnen kijken of dit idd te doen is, met name het java gedeelte ;-)

dag 1 24-aug Jakarta-Bogor 17.00 taxi blue bird
dag 2 25-aug Bogor botanische tuinen
dag 3 26-aug Bogor-Bandung via Puncak auto met chauffeur
dag 4 27-aug Bandung ciater warmwaterbronnen
dag 5 28-aug Bandung-Pangandaran trein om 8.00
dag 6 29-aug Pangandaran green canyon
dag 7 30-aug Pangandaran-Yogyakarta ???
dag 8 31-aug Yogyakarta Borobodur
dag 9 1-sep Yogyakarta Prambaram
dag 10 2-sep Yogyakarta
dag 11 3-sep Yogyakarta-Malang ???
dag 12 4-sep Malang Bromo
dag 13 5-sep Malang
dag 14 6-sep Malang-Denpasar-Kuta ??? vliegticket 39 euro lion air naar denpasar
dag 15 7-sep Kuta
dag 16 8-sep Kuta
dag 17 9-sep Kuta-candidasa
dag 18 10-sep candidasa
dag 19 11-sep candidasa
dag 20 12-sep candidasa
dag 21 13-sep Ubud
dag 22 14-sep candidasa
dag 23 15-sep candidasa nieuwe maan mola mola
dag 24 16-sep candidasa nieuwe maan mola mola
dag 25 17-sep candidasa nieuwe maan mola mola
dag 26 18-sep candidasa
dag 27 19-sep Denpasar- Jakarta vlucht tickets rond 40 euro
dag 28 20-sep Jakarta-Amsterdam 09.05 vertrek
dag 29 21-sep amsterdam 6.45 aankomst

de vraagtekens zijn dat we nog niet weten welk vervoer we hiervoor gaan gebruiken. in candidasa lijkt een mooie uitvalsbasis voor het duikgedeelte naar de mola mola maar ook naar het vliegtuigwrak. Ubud leek ons wel leuk voor 1 dag...is dit haalbaar qua reizen?

bedankt alvast! ben benieuwd naar jullie meningen!!

Groetjes Kitty

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

opmerkingen?

Je plaatst een vrij standaard race-schema om alles in 1 vakantie te proppen met een waterhoofd op Bali.

Is een zware teleurstelling die warmwaterbronnen. Hordes toeristen en vuiligheid want al die Indonesiers flikkeren hun afval in dat lekkere warme water. Emoticon: Laugh out loud Wissel maar in voor een bezoekje aan de Tangkuban Perahu vulkaan, vlakbij.. half uurtje rijden als ik het niet mis heb.

dag 5 28-aug Bandung-Pangandaran trein om 8.00

Er rijden treinen tot Cilacap (stops in Kawunganten, Sidareja), maar dat is nog een flink eind weg (meer dan een uur) van Pangandaran en er is geen fatsoenlijk vervoer. Neem een travel (=minibusje).

dag 7 30-aug Pangandaran-Yogyakarta ???

Kan prima met de travel, vertrekt iedere dag in de ochtend ergens. Prijs weet ik niet, reken op 4 tot 5 uur reizen.

Uiteraard met de trein, verschillende vertrekmogelijkheden

Verder: wat moet je 8 dagen in een gehucht als Candi Dasa? Als je een goede reden hebt, prima, maar anders lekker inkorten en een dagje langer nemen in Bandung, Yogya bijvoorbeeld.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Niet helemaal uiteraard, want er zijn ook meerdere rechtstreekse vliegverbindingen tussen Yogjakarta en Bandung mogelijk.
Scheelt weer een halve dag reizen, hoewel die treinreis ook wel z'n charmes heeft, dwars door midden- en oost-Java.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Niets Oost – Java
Niets West – Bali
Oost – Bali Amed ook al niet.
Ubud maar 1 dag
Candi Dassa 7 dagen Emoticon: Frustrated beton en geen strand

Ieder zijn zin natuurlijk maar mij niet gezien.
Daar kan je een andere vakantie mee maken Emoticon: Yes!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 28-02-2013 09:46 jupje wrote:

Niet helemaal uiteraard, want er zijn ook meerdere rechtstreekse vliegverbindingen tussen Yogjakarta en Bandung mogelijk.
Scheelt weer een halve dag reizen, hoewel die treinreis ook wel z'n charmes heeft, dwars door midden- en oost-Java.
Jupje, er wordt gevraagd naar Yogya - Malang, en daartussen vliegen kan niet. Ja, kan wel, Jogja - Surabaya en dan met de travel naar Malang... da's twee/drie uurtjes, met vertrek rechtstreeks van het vliegveld.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens kan Yogya-Malang ook met de travel,bus,auto, vrachtauto en wat nog niet meer.. maar de trein is het meest comfortabel. Als je een nachttrein hebt wel lange mouwen en een sweater meenemen, de airco staat op standje Antarctica en is niet af te stellen.

Erwinn
Gebruiker
User icon of Erwinn
spacer line

Op 28-02-2013 08:22 schreef Yerun:

Is een zware teleurstelling die warmwaterbronnen. Hordes toeristen en vuiligheid want al die Indonesiers flikkeren hun afval in dat lekkere warme water. Emoticon: Laugh out loud Wissel maar in voor een bezoekje aan de Tangkuban Perahu vulkaan, vlakbij.. half uurtje rijden als ik het niet mis heb.

Ik ben verschillende keren in Ciater geweest en heb hele andere ervaringen. Er zijn verschillende resorts in en rond Ciater. Ik ben steeds bij de Sari Ater Hot Spring Resorts geweest. Dat bestaat uit twee delen: een zwembad met warm vulkaanwater (vrij saai) en een mooie rivier met allerlei vijvertjes en watervallen e.d. met het warme vulkaanwater. Hier is het meestal ook niet al te druk.

In mijn beleving is het het mooiste om 's avonds laat naar de hotsprings te gaan (het is tot ver in de nacht open), als de buitenlucht koel is en het water dus heet. Ook is het dan natuurlijk rustiger, zeker op doordeweekse dagen.

Dat kan prima met een bezoek aan de Tangkuban Perahu-vulkaan overdag gecombineerd worden, en een bezoek aan bijvoorbeeld een theeplantage en/of een ananassenboerderij in de buurt.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Kitty, ik zou het, net als de vorige posters, ook wat anders indelen.
Als je helemaal naar Pangandaran gaat, dan zou ik daar ook minstens 2 dagen blijven, je hebt er nu maar 1.
3 dagen Yogyakarta is oké, liever 4/5.
Malang.Bromo ben ik nooit geweest, kan ik niet over oordelen.
Kuta spreekt mij niet zo aan, eerder Legian/Seminyak, misschien is de ergste drukte in september voorbij.
8 daegn Candidasa lijken mij veel te veel. voor 1 dag zou ik niet naar Ubud gaan. Juist de omgeving van Ubud is leuk en erg mooi, Ubud zelf is gigantisch toeristisch en zou ik nooit voor één dag doen. Ik zou die dagen meer richting Amed trekken, of een andere plaats in het Oosten (Padangbai).
Maar eigenlijk zou ik van Bali een paar dagen afsnoepen als inruil voor meer West Java.
Langzamer het traject van Bandung naar Yogyakarta.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Kitty,

ik maak op uit de Mola mola en volle maan dat jullie duikers zijn en daarom (te?) lang Candidasa als uitvalsbasis gebruiken?

Net zoals de vorige mensen al hebben aangegeven dat je er betere en mooiere bestemming zijn in Bali (Padangbai, Amed, Tulamben) om dor te brengen in combinatie met duiken.

Las op internet dat je met name pulau Penida en pulau Lembongan moet zijn voor de mola mola (maanvis).

http://www.baliocean.com/du/oc(...)unfish_nl.blueseason

Misschien kunnen andere mensen op dit forum meer vertellen of deze eilanden de moeite waard zijn om te verblijven?

Als je veel tijd wil besteden voor duiken op Bali moet je misschien overwegen om een bepaald gedeelte van Java te laten vervallen om zodoende meer tijd vrij te maken voor zodat je een wat rustiger en evenwichtiger programma krijgt.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

rastamuffy
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,
bedankt voor al die opmerkingen/meningen......daar kan ik wel wat mee al is het idd een persoonlijke smaak....wij zijn idd duikers(ik een beetje meer dan mijn man, vandaar dat er ook genoeg cultuur in gaat dit keer) en ik dacht dat candidasa een mooie uitvalsbasis was voor zowel de mola mola bij lembongan, als voor het grote scheepswrak dat meer naar boven ligt bij Amed en zo. ik heb inmiddels nu ook reisboeken dus die snuffel ik uiteraard ook nog door.

inmiddels bij baliocean gekeken voor de mola mola maar die willen perse( highly recommended zoals zij dat noemen :-) ) dat je op padang bai vertoeft vanwege logistieke redenen( lekker makkelijk ophalen de gasten in 1 en dezelfde buurt)

ook wij hebben idd zitten kijken om malang en Bromo over te gaan slaan(meer tijd bij yogya) en dan eerder naar bali en dan tussen het duiken door met een autohuur de omgeving ook een beetje verkennen..daar komt ubud dan ook tussen...

enfin...we hebben nog een half jaar dus we blijven nog even doorsnuffelen.....

bedankt voor jullie reacties tot nu toe...........fijn dat er mensen zijn die zo meedenken om andermans vakantie top te maken!

Groetjes Kitty

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Kitty,
Tangkuban Perahu vulkaan overslaan. Als je voor het eerst in Indonesie bent, mag je de Bromo niet missen. Neem privé vervoer vanuit Bandung en stop onderweg bij Kampung Naga. Pangandaran is leuk voor twee/drie nachten. Erg toeristisch, zeker in het weekend. Misschien varen er weer boten door de mangroven. Dat kun je dan in Pangandaran regelen. Met de boot door de mangroven, naar Cilacap en dan verder met de bus naar Yogya.
Als je van verschrikkelijke drukte houdt moet je in Kuta zijn. Hou je daar niet van blijf daar dan weg.
Candidasa. Rustig plekje waar vissers best wel een tripje met jullie willen maken naar Nusa Penida of Lembongan.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

rastamuffy
Gebruiker
spacer line

bintangjan...dat klinkt heel erg gaaf..dat stukje java....ik ga er naar kijken!!

rastamuffy
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,

de reis is iets aangepast, door opmerkingen van jullie en natuurlijk door inmiddels meer info...nu zit ik te denken om iets meer yogyakarta te doen waardoor er minder tijd is tussen bandung en yogyakarta.....

mijn nieuwe idee is om er 2 dagen over te doen vanuit bandung naar yogya, maar vind het moeilijk te bepalen wat je dan ertussen zou kunnen zien, doen met in de achterliggende gedachte dat alles per auto gaat.......

dus mss kunnen jullie mij nog eens helpen op dit gebied?/

superthanks!

Kitty

rastamuffy
Gebruiker
spacer line

dag 1 24-aug Jakarta-Bogor 17.00 taxi blue bird
dag 2 25-aug Bogor botanische tuinen
dag 3 26-aug Bogor-Bandung via Puncak
dag 5 28-aug
dag 6 29-aug
dag 7 30-aug aankomst Yogyakarta
dag 8 31-aug Yogyakarta
dag 9 1-sep Yogyakarta Borobodur
dag 10 2-sep Yogyakarta Prambaram
dag 11 3-sep Yogyakarta-Denpasar vliegtuig

zo ziet er nu een beetje uit...om de tijd te hebben om een aantal dingen beter te zien en in een chill modus te blijven.........

rastamuffy
Gebruiker
spacer line

nu hebben we ook meer tijd om te kijken hoe Bali er uit ziet.....want hoe dan ook...ik wil daar nog graag 9 dagen duiken in hebben...;-)

leomanado
Gebruiker
spacer line

Ik zou zeker niet zolang in Candi Dasa blijven. Daar ben je na een dag wel uitgekeken en zou dat inwisselen voor Padangbai als je naar Lembongan wilt. Als je wilt duiken op Bali ga dan naar Menjangan in het westen. M.i. de beste duiklocatie op Bali. Een paar dagen Ubud, (wandelen in de sawa's) een paar dagen Amed ( duiken/wrak) en de rest Mejangan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

72,641,835 pageviews Een website van indahnesia.com