Deportatie even mijn verhaal doen

Subforum Het visumgebeuren 
43 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
renem
Gebruiker
spacer line

zo weer binnen op een VOA.. was ook niet makkelijk , mocht gelijk naar het kantoortje waar ik wel een uur heb gezeten met steeds dezelfde vragen te beantwoorden.
Maar goed het is gelukt..nu op voor de KITAS.

Nogmaals allemaal bedankt voor de reacties, heb mischien niet iedereen geantwoord door wat lichte stress, maar het was zeker goede informatie. dank U

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

goed zo. Emoticon: Party!
succes voor de kitas .
in ieder geval goed van je om dit te vertellen, opdat anderen ook er van kan leren.
er zijn zo veel valkuilen .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Uit het geen Renem is overkomen zou je dus kunnen concluderen dat een blauwe stempel een waarschuwing is.
Een persoon maakt een fout en de Immigratie heeft er begrip voor dat de fout is gemaakt en geeft een waarschuwing.
Dan moet je eruit en krijg je de kans je fout te herstellen om vervolgens weer terug te komen.

Renem ik ben blij voor je dat dit met een sisser is afgelopen.
Wat ik mij nog wel steeds afvraag, hoe is deze informatie bij de Immigratie te recht gekomen?

renem
Gebruiker
spacer line

Ja dat weet ik ook niet precies, heb zelf daar ook dingen gezien in het immigratie kantoor van Mampang waar ik geen touw aan kon vastknopen, oa dacht ik namelijk echt te zien dat ze elkaar geld geven om " mogelijk besmette " paspoorten te mogen onderzoeken, maar goed ik kan ook fout zitten naar 4 uur op een stoeltje in een verre hoek te hebben gezeten ben je ook niet zo scherp meer Emoticon: Smile

volgens mij had Surya het ook gezegt, dat de BKPM een bestands koppeling heeft.
Namelijk precies bij de laatste Sos Budaya extentie gaat je paspoort voor 10 dagen of zo naar de emigratiedienst ( ik denk voor een groottte check.. ) want normale extentie kost maar 3 dagen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nou renem. goed te horen dat je weer veilig terug bent zonder weer een lading shit over je heen te krijgen. En succes met het regelen van je KITAS.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Welcome back ! Gelukkig renem ! Ik ben blij voor jou en je gezin. Inderdaad, kitas en zorgen dat je goed geinformeerd bent. Scheelt niet alleen een ongewenste reis naar Singapore.

En een hoop gedoe, stress waarschijnlijk en onzekerheid.

Succes Emoticon: Party!

Where there is a will there will be relatives.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik heb je met mee geleefd Renem... Emoticon: Yes! Gezien ik zelf totaal gťťn benul hebt over
allerlei formulieren, aanvragen in IR enz.enz. Emoticon: Shut up! ben ik blij voor jou en je gezin dat het goed is gekomen en hopelijk om het jŠren vast te kunnen houden.. Emoticon: Party!

renem
Gebruiker
spacer line

Heb net gisteren mijn Kitas gekregen dus voor mij alles goed afgerond.
Wil alleen nog even vermelden dat met het blauwe stempeltje van deportasi ook een aantekening in het politie dosier komt. Die moet eerst verwijderd zijn voordat je weer in aanmerking komt voor Kitas
Deze verwijdering is niet zo gemakkelijk ik kreeg het zelf niet geregeld. Heb toen hiervoor een agent gebruikt en ook onze ambasade heeft een telefoontje moeten plegen met de politie.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Goed dat je deze extra info even geeft Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Renem
Voor mij reden extra om nog voorzichtiger te zijn met de imigrasi
zeker wanneer je in de toekomst een kitas wilt bemachtigen.
Recentelijk begreep ik dat in Yogja zelfs een aantal nederlandse
studenten veel overlast hebben gekregen omdat hun stage als
werk werd gezien en men daardoor ook het visa wilde intrekken
Men mocht wel achterin de klas zitten (luisteren) maar niet voor de
klas, een presentatie geven want dat was werken.
Daar was ook een aantekening in een dossier gemaakt.
De studenten dachten na hun stageperiode nog een paar weken
rond te trekken in Indonesie maar dat werd bijna onmogelijk gemaakt.
Ook daar moesten de nodige zeilen worden bijgezet om eea
geregeld te krijgen. Uiteindelijk kreeg men de laatste dag voordat het
visa verliep toch nog een verlenging maar leuke herinneringen aan
de imigrasi hebben ze er niet aan over gehouden.

In iedergeval gefeliciteerd met het verkrijgen van je kitas Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

madcat
Gebruiker
spacer line

Ik wil hier aan deze thread nog het een en ander toevoegen aangezien ik in eenzelfde geval ben terechtgekomen. Ik was bezig met een sosial budaya naar een kitas om te gooien, en helaas heb ik bij een stap gekozen om een stel documenten per koerier op te sturen naar de ditjen in jakarta - de koerier is vervolgens mijn hele stapel documenten een maand of anderhalf kwijt geweest, waarna er na zelf naar de ditjen geweest te zijn uit bleek dat ik ondertussen al meer dan 2 maanden zonder visum rondliep - iets wat blijkbaar als "foutje" kan worden opgeschreven op het konto van de immigratiedienst die eerst m'n sosbud nog een verlenging zou geven.

Al met al heb ik een week met wat mensen bij het immigratiekantoor zitten spreken, om toch een soort oplossing te vinden. Daar kwam uiteindelijk wel uit dat een deportatie dan wel ging plaatsvinden, maar dat er geen toevoeging aan een zwarte lijst zou komen mits ik vrijwillig indonesie zou verlaten, en dan met de juiste papieren weer zou terugkeren.

Het verhaal speelt eigenlijk precies hetzelfde als renem's, alleen ben ik op eigen gelegenheid naar het vliegveld gegaan, en ben ik daar door 2 immigratiekantoor-mensen begeleid en heb ik mijn paspoort en het e.e.a. aan documenten weer teruggekregen van ze.

Ik ben nu in Nederland, bezig met een sosbud visa aanvraag bij de indonesische ambassade en ga daarna weer terug naar indonesie; het voordeel (?) wat ik dan wel heb is dat ik het telefoonnummer van een aantal mensen bij de immigratiedienst heb, en die al gezegd hadden dat als er problemen waren bij de terugkomst dat ik dan gewoon moest bellen, want dan werdt dat wel gladgestreken.

Het is alleen wel een lullig gezicht, zo'n blauw stempel met een "ordered to leave RI territory for reasons of deportation within 7 days' in je paspoort. Helaas is het aanvragen van een nieuw paspoort niet echt een optie aangezien dat toch een tijdje duurt, en ik niet zo lang "van huis" wil zijn.

Al met al was dit een geval van een simpel vergissinkje (koerier gebruiken ipv zelf maar ff in de auto te springen) wat wel verstrekkende gevolgen heeft. Maar moet wel zeggen dat er van de kant van de immigratiedienst wel begrip was voor de omstandigheden, dus... we zullen zien of ik een sosbud krijg en hoe dat verder loopt op soekarno-hatta.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb om een andere reden in mijn oude paspoort 4 stempels 'CANCELLED' over mijn KITAS stempels staan. In een donkergroen kleurtje, want de KITAS stempels zijn rood. Ook staat er een handgeschreven tekst in mijn paspoort. Je moet dan ook als met 'enige spoed' het land verlaten (als het kan dezelfde dag) en nieuwe papieren regelen als je wil terugkomen.

Ik ben 1 uur later vertrokken, en diezelfde dag nog teruggekomen op een VoA om vervolgens weer een nieuw KITAS te regelen. Dit heeft nooit tot problemen geleid, zelfs niet eens vragen. Immers de 'zaak' in Indonesie was afgehandeld, en ik had een geldig visum in handen toen ik weer binnen kwam.

Voor diegenen die niet geloven dat ik 1 uur later vertrok en direct terug kwam... dat was van Batam naar Singapore en weer terug. Kan met de boot, duurt 45 minuten enkele reis.

Ik denk dat het, met welke stempel dan ook, niet echt een probleem zal zijn om gewoon weer terug te komen. Al zul je niet de moeite willen doen om op Soetta het hele verhaal te vertellen. Daar hebben ze daar hoogstwaarschijnlijk ook geen trek in.

renem
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.madcat wat zou jouw status moeten zijn in indonesia.
Werk (kitas) of lange vakantie (sosbud) volgens de immigratie dienst ?
Als het werken is dan kom aub niet op sos bud binnen dat is recept voor nieuwe problemen. Tenzij je je zaken even mag regelen voor de aanvraag van kitas maar dan moet je toch weer even het land uit. Een voa is in dat geval handiger.
Hoefde je geen boete voor de overstay te betalen ?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sosbud of VoA om je KITAS te regelen is beiden geen probleem. Eigen ervaring. Je moet toch het land weer uit om je 12-maanden visum te halen (die vervolgens omgezet word in KITAS, al dan niet met werkvergunning).

VoA kan mogelijk wel eens te kort zijn als je niet voldoende voorbereidingen hebt getroffen voor je op die VoA binnenkomt.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Renem, gefeliciteerd zeg Pfieuwh, wat een toestand maken ze hier weer voor de bule.

Mij wilden ze (Emigrasi) destijds Maluku uitgooien, een maand voor t verstrijken van mijn SosBud.
Puur door leugen, achterklap en mij proberen zwart te maken - vooral als Christen t.o. Muslims en wel door ťťn persoontje (terwijl ik vele muslim vrienden heb, met of zonder kerudung ook hier op Java!). Probeer alleen nog een vriendin met een zwarte brievenbus als kledij te krijgen... Emoticon: Yes!

Maar als je vijand intieme(!) connecties heeft bij de Emigrasi, maak je niets.
Misschien kan dit ook best hier t geval geweest kunnen zijn? Emoticon: Confused Emoticon: Confused
Het Indonesische schimmenspel. Wayang poppenkast. Geuniformeerde fietsenmakers.

Heb 'vrienden' in dit land zien omslaan als een blad aan een boom... als het om geld gaat.
Ikke, ikke en de rest kan dan stikken... onvoorstelbaar maar harde realiteit in dit land.
Daar WIL je niet bijzijn...
Het is net als je nooit drinkt en erg oplet in het verkeer.. maar ja je WILT niet bij een ongeluk zijn... maar je hebt altijd dwazen en dronkaards die zorgen dat je er WEL bijbent.
Die bijv. aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Zo is dat met het verkeer hier ook.

(PS Toch moest ik nog dingen afmaken en vrienden in Maluku wat helpen, briefen e.d., dus lukte me het naar KUL te gaan voor alsnog een maandje VOA in die provincie. Emoticon: Smile

Your attitude determines your altitude

madcat
Gebruiker
spacer line

On 01-11-2013 02:17 renem wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.madcat wat zou jouw status moeten zijn in indonesia.
Werk (kitas) of lange vakantie (sosbud) volgens de immigratie dienst ?
Als het werken is dan kom aub niet op sos bud binnen dat is recept voor nieuwe problemen. Tenzij je je zaken even mag regelen voor de aanvraag van kitas maar dan moet je toch weer even het land uit. Een voa is in dat geval handiger.
Hoefde je geen boete voor de overstay te betalen ?

Wonen, m'n vrouw is indonesisch, dus ik had een sosbud, en bij het omzetten naar een kitas is daar het e.e.a. totaal fout gegaan waardoor ik dus uiteindelijk een tijd zonder visum had gezeten, ik ga nu met een VoA terug, dan regelen we in Indonesie via de immigratie zo'n mooie kitas aanvraag die per telex dan naar Singapore gaat, en ga ik begin December een paar dagen naar Singapore om daar het e.e.a. op te halen.

Overstay hoefde niet betaald te worden, maar dat had er meer mee te maken dat ik dat niet in 1 keer had en dus volgens "het systeem" dan uitgezet ging worden, nou heb ik dat wel vrijwillig gedaan maar goed, er kan een staartje aan zitten.

Zit nu eerst maar eens de focus te leggen om te zien of ik a.s. zaterdag op soetta weer de horlogeverkopers kan afpoeieren, en dan daarna kijk ik wel even verder Emoticon: Very funny

madcat
Gebruiker
spacer line

On 01-11-2013 03:46 Yerun wrote:
Sosbud of VoA om je KITAS te regelen is beiden geen probleem. Eigen ervaring. Je moet toch het land weer uit om je 12-maanden visum te halen (die vervolgens omgezet word in KITAS, al dan niet met werkvergunning).

VoA kan mogelijk wel eens te kort zijn als je niet voldoende voorbereidingen hebt getroffen voor je op die VoA binnenkomt.

Kitas kan ook zonder het land te verlaten als het een door echtgenoot/echtgenote gesponsord wordt - en die moet dan wel Indonesisch zijn. En moet alles wel in 1 keer goed gaan...

renem
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.madcat ok ik hoop voor je dat alles goed verloopt.
Als je toch naar Sng moet voor een sosbud is het sneller en minder gedoe met een agent die doen het in 1 dag sochtens je spullen inleveren en om 4 uur weer terug krijgen.
In Singapore zijn er lange rijen heel anders dan in nederland vandaar.

madcat
Gebruiker
spacer line

On 07-11-2013 03:58 renem wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.madcat ok ik hoop voor je dat alles goed verloopt.
Als je toch naar Sng moet voor een sosbud is het sneller en minder gedoe met een agent die doen het in 1 dag sochtens je spullen inleveren en om 4 uur weer terug krijgen.
In Singapore zijn er lange rijen heel anders dan in nederland vandaar.

Hoop ik ook, ik heb in ieder geval er voor gekozen om met een VOA te gaan, heb ook al een ticket naar Singapore geboekt voor een paar weken verder, dus dat zou allemaal goed moeten aflopen. Ben er toch niet helemaal gerust op, wat met zo'n een stempel in je paspoort zal dat toch wel tot vragen gaan leiden.

Heb zo'n agent in Singapore al dus dat gedeelte is al geregeld, moet alleen wel indonesie in komen eerst, en daar zit ik me eigenlijk best over op te stressen.

madcat
Gebruiker
spacer line

Zo, weer in Indonesie. Na aankomst eerst maar eens in de lange rij gaan staan om te betalen voor VOA, toen in de lange rij gaan staan voor het eigenlijke werk. Toen de beambte aldaar die deportatiestempel zag had 'ie zoiets van oh, wacht even, moest toen met de chef mee naar het kantoortje waar de grotere chef zei wacht hier even. Kwartiertje later kwam een andere gast terug met m'n paspoort, en de VOA stempel. Geen vragen of wat dan ook.

Al met al, gelukt. Nu alle handel voor zo'n een fancy telex naar Singapore regelen en daar begin december een vitas scoren.

renem
Gebruiker
spacer line

Jup had ik ook eerste keer met dat deportasi stempeltje uit de rij gehaald precies zoals jij madcat.
Straks met de kitas stempels en voa valt dat stempeltje niet meer zo op.tenminste bij mij zeggen ze niets meer daarover.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,150,257 pageviews Een website van indahnesia.com