Kitas aanvragen en subonderwerpen

Subforum Het visumgebeuren 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
gerry deuren
Gebruiker
spacer line

mala's bicara sama orang dia!! heeft tottaalgeen kennis van????
lebi baik berenti atau pulang kampong 'kalo punya waktu!!! tolol Emoticon: Yes!
OPMERKING BEHEERDER

Posten doen we hier in of Nederlands, of Engels. Volgende dergelijk posting gaat de shredder in.

Geplaatst door oyibo @ 19-02-2013 07:21

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

???? Ben ik nou gek of.....??!!! Emoticon: Confused Emoticon: Frustrated
Nog grof ook. Emoticon: Confused

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Indonesisch vind ik 6 spelfouten in en wel tig stijlfouten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yogya-Bali Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 14-02-2013 04:59
Zowel ik als mijn eega nemen steeds meer afstand van bule 's (m.n. de londho 's) die het presteren je advies te vragen en vervolgens zeggen: "Nee, dat klopt niet, het is zus en zo..." Nog geen 30 minuten geleden nog zo iemand aan de lijn. Capek deh. Ik vraag me af waarom ze me lastig vallen en kostbare tijd van mij vragen als ze toch gewoon doen wat ze al van plan waren.
Ook hier op het forum waart een grote groep tukang ngeyel rond: eigenwijs en hardleers.
Didn't I tell you??!!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ahum, als we het nou toch over taalfouten hebben: vorige keer dacht ik nog dat het een verspreking van je was, maar het is toch echt didn't I tell you.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Al verbeterd Elsbeth (voordat ik jouw commentaar las).

elsbeth
Gebruiker
spacer line

haha, ik geef je het voordeel van de twijfel...

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

no body is perfect!! en oordelen doen ze graag op dit topig'
het zijn meestal mensen die acher de''Graniems' en thuis niks in te brengen hebben''
kijk eens wat vaaker in de Spiegel' en vraag of het waar is''paling Malu''

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

U bent helderziende en pscholoog. U weet dat de meeste forumleden achter de geraniums zitten. Als psycholoog weet u ook dat deze personen thuis niets in te brengen hebben.
Een prachtige ontleding van de gemiddelde forumbezoeker.
Verder geeft u hier op deze topic onvolledige verkeerde info die lezers op een verkeerd been kunnen zetten. De spiegel is de uwe.
En....wederom een stijlfout in het Indonesisch dat meer op plat pasar Maleis lijkt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Verder geeft u hier op deze topic onvolledige verkeerde info die lezers op een verkeerd been kunnen zetten.
Dit topic? Op dit forum, en bovendien veelvuldig!

robertino
Gebruiker
spacer line

Op 13-02-2013 08:51 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]
Ook hierbij heb ik enige vraagtekens. Welke nationaliteit heb je Gerry? Heb je de Nederlandse (ook al zijn je ouders hier geboren), heb je een wettig huwelijk voordat de kids zijn geboren, dan zijn je kinderen in 1e instantie Nederlander, daar kan geen invloedrijke familie of "jalan tikus" om heen. Er is een compleet legale weg dit te voorkomen maar die ga ik hier niet verkondigen.

Het is te doen, heb een kind met mijn ind echtgenote voordat wij trouwden, nooit geen gedonder gehad, en nu nog niet, via ind ambassade hier en daar geen problemen, als je maar netjes betaalt, ..de wetgeving in indonesie is kei hard als de belasting hier, maar makkelijk kunnen ze je ook maken. gewoon positief blijven , alles komt goed

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Volgens de oude UU Keimigrasian kan men altijd de oude nationaliteit terug vragen.
Dat werd ontkend tijdens een persoonlijke gesprek met iemand van immgrasi Den Haag toen ik 8 jr geleden informeerde voor mijn zoon.
De nieuwe Undang2 bied meer mogelijkheden .

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Robertino, de wet in Indonesia is duidelijk.Zie opmerking van Y-B.
Als je nog kan regelen ( via saudara etc) moet je nu doen.
In de toekomst kan je vriend/saudara etc met pensioen gaan of de wetten worden strikter na geleefd.
Laat je goed informeren.

bisa dicek of makemyday .

robertino
Gebruiker
spacer line

hoeveel kost een kitas (suami ikut istri nu ongeveer?/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 01-05-2013 17:51 robertino wrote:
hoeveel kost een kitas (suami ikut istri nu ongeveer?/

Met of zonder "spaarbankboekje" ??
Met of zonder agent ??
Met of zonder multiple entry / exit ??
Met of zonder werkvergunning ??

de prijzen varieeren ook soms
ruwe schatting tussen 40 - 100 juta (traject t/m kitab,ticket inbegrepen)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

pelaut
Gebruiker
spacer line

Heb 2 maanden geleden een KITAS (suami ikut istri) geregeld via Pak Raya van ALP consulting, ze hebben een website onder die naam en kantoor vlakbij Sarinah Thamrin. Voor Jakarta zelf 9 Jt incl. multiple entry voor KITAS (daarbuiten 11 wat ik betaalde voor daerah Bekasi) waarbij ze alles zelf voor mij hebben geregeld. Alleen 20 minuten op het immigrasi kantoor geweest voor de foto en vingerfadrukken. Hij heeft het precies zo geregeld als aangegeven op de website, niets meer en niets minder en precies voor het afgesproken bedrag, heel professioneel. Ook goed bereikbaar per mail en telefoon. Wilde het toch even laten weten omdat anderen er misschien ook iets aan hebben, heb veel negatiefs meegemaakt met allerlei regelaars / agenten in Indonesie, dit keer was het een verassend positieve ervaring. Ben bij hem terecht gekomen via internet, de openheid en duidelijke gegevens op internet, incl. hele procedure en prijs zoinder verborgen kosten, trok me aan en ik ben in niets teleur gesteld. Groeten en sukses met het regelen van Kitas en kitap,

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik neem aan dat je deze bedoeld Pelaut ??

http://www.indonesiaimmigration.com/

pelaut
Gebruiker
spacer line

Precies sabar2, dat is de site die ik bedoel.

pelaut
Gebruiker
spacer line

Hieronder de mail met prijsinfo die ik kreeg van Pak Raya. 7 + 2 voor KITAS + multiple entry in Jakarta, 9 + 2 = 11 buiten Jakarta voor Bekasi. Helft vooraf betaald, rest toen de KITAS werd overhandigd.

Mengenai biaya pengurusan sbb:

1. Paket Visa & KITAS berlaku 1 tahun IDR 9 Juta (harga untuk wilayah Bekasi)
2. Biaya Multiple Exit re-entry Permit 1 tahun IDR 2 Juta.

Note:
Harga diatas idak termasuk biaya pengambilan visa di KBRI d iluar negeri.

Lama Proses Telex visa : 7 hari kerja
Lama proses pemgambilan visa di KBRI : 2-3 hari, kecuali di Singapore via agent 1 hari selesai
Lama proses Kartu KITAS : 8 hari kerja

Cara Pembayaran:

1. DP 50 % dimuka dari total sebesar IDR 11 Juta.
2. Sisa Pembayaran setelah masuk Indonesia, saat akan mengurus kartu KITAS di imigrasi.

Untuk pembayaran dapat ditransfer ke rekening kami dengan data terlampir dalam email ini.

Demikian dari saya dan terima kasih.

Kind Regards,
M : +62 816 165 3497
F : +62 21 5696 2195
E : raya.alpEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indonesiaimmigration.com
www.indonesiaimmigration.com

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Pelaut aangezien je recentelijk de procedure hebt doorlopen wellicht dat je me wat
informatie kunt geven. Hoeveel diende er minimaal op het "spaarbankboekje" te staan
en hoelang moet dit blijven staan. Welk bewijs moest je daarvan overhandigen ?

In de ALP website staat vermeldt 3 juta maar ik hoor van anderen dat dit een hoger bedrag moet zijn.

jstar
Gebruiker
spacer line

Hmm, 9 juta is veel te veel. Voor een KITAS door een agent geregeld , hoef je niet meer dan 4 miljoen kwijt te zijn. Ik betaal nu 3 miljoen per KITAS extension. Als men het zelf zou doen (ťťn keer gedaan en nooit meer) kost het ca. 800K. Die agenten vragen gewoon wat ze willen en proberen natuurlijk de bule af te zetten; want weten zij veel? Je moet dus echt meerdere kontakteren want de prijzen verschillen nogal wat.

Ik lees trouwens ook niet of de SKLD, SKTT, STM, Blue Book etc. erbij inbegrepen zijn?

Tevens is het raar dat ze toch weer de VITAS (+telex) route doen, beter met SosBud.

Met een goede agent en voor vrouw gesponsorde KITAS heb je meestal trouwens geen financieel bewijs nodig. Des te jonger, des te groter de kans dat ze er om vragen. Maar het is inderdaad 3 miljoen voor KITAS als ze het vragen. Voor een SosBud extension is 2,5 voldoende.

jstar
Gebruiker
spacer line

De officiele prijs voor een MERP voor 1 jaar is trouwens 1 miljoen; lekker snel verdiend als ze het dubbele vragen. En het is ongelofelijk eenvoudig aan te vragen. Ook is een MERP maar voor 11 maanden geldig, dus het gaat steeds meer uit de pas lopen met de ITAS. Dus dan wordt het eenvoudiger (en zinvoller) het apart aan te vragen.

pelaut
Gebruiker
spacer line

Beste Sabar2 en jstar, bij mijn kitas was alles inbegrepen, dus SKLD. SKTT, blue book POA, STM etc. Het zal best goedkoper kunnen, alleen is dat geld het me niet waard om dagenlang in Jakarta en omgeving in files te staan onderweg naar de verschillende instanties. We hebben een scan gemaakt van de voorkant en laatste pagina van ons spaarbank boekje bij de bank BCA, herinner me niet goed wat het minimale bedrag was maar als de website 3 Jt zegt gaa ik ervan uit dat dat klopt, het was in ieder geval geen schokkend bedrag. Heb de Vitas route (buitenland ophalen) gekozen omdat ik meestal buiten Indonesie verblijf en zo meteen na aankomst in Jakarta aan de slag kon. Na inleveren papieren op dezelfde dag dat ik op Cenkareng aankwam had ik precies een week later de KITAS en POA (blue book) in handen. Sabar2, als je meer info nodig hebt laat het me weten.

mijsie
Gebruiker
spacer line

Hallo ik ben maureen
zit al vanaf 2007 in jakarta en heb een kitas.wij willen nu een kitap aanvragen.mijn vraag is als wij van agent wilt veranderen kunnen wij dan als nog voor een kitap gaan.of moeten wij weer van voren af beginnen met kitas.ik heb nl een mening verschil met onze agent,want hun maken verschillende regels ben ik achter gekomen.wij betalen denk ik al genoeg maar krijgen niet allemaal het zelfde aangeboden.
ik hoop dat iemand mij kan uit leggen hoe of wat mijn rechten zijn.
Djw maureen

jstar
Gebruiker
spacer line

Zoals bij elke KITAS, kan je een KITAP via een willekeurige agent aanvragen. Dit moet zeker niet dezelfde zijn.

Een vriend heeft 20 miljoen betaald, maar moest het zoals gewoonlijk wel omlaag onderhandelen, ze vroegen eerst 30 miljoen. Voor een doe-het-zelver kost het iets meer dan 3 juta.

Voor de zekerheid; je denkt toch niet dat je eerst de vijf KITASen moet verzamelen? Als je meer dan twee jaar gehuwd bent en een door de echtgenoot gesponsorde KITAS hebt (dus op KITAS III), kan je een KITAP aanvragen. Dus niet met een werk gesponsorde KITAS tenzij je topmanager bent. Andere opties voor KITAP zijn met Indonesische ouders of als (ťťn van) de ouders een KITAP heeft/hebben.

mijsie
Gebruiker
spacer line

jstar,mijn man en ik hebben een 55 plus visa toen wij in 2007 naar jakarta zijn verhuis.visa kitas via pelita geregeld.dat was allemaal okee.
elk jaar laten verlengen kost rp 6.500.000 pp zonder re-entry permit.nu na 5 jaar willen wij dus een kitap kost 70 jt voor ons samen.

iemang anders heeft het ook laten regelen met de zelfde agent die wij hebben,maar werd andere regels gemaakt.
deze 1 persoon kreeg voor rp32.000.000 met stm+5 skld+2 jaar re-entry permit erbij.

dus heb ik een mail naar de agent gestuurd,maar geen antwoord nog gekregen.
wij zijn alle2 nl van nationaliteit,wel hier geboren.
dus volgens jou kunnen wij over stappen naar een andere agent,en goedkoper
kan je mij dan zeggen welke agent het is.

wij moeten voor de 24 mei beslissen wat te moeten doen.want het moet 3 mnd van te voren aangevraagd worden de kitap.
als wij te laat zijn dan moeten wij het land uit bijv naar singapore en daar een kitas visa aanvragen,dus betekend denk ik voor ons weer 5 jaar wachten of niet soms.

ik hoop dat iemand ons een advies kan geven.Djw maureen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,558,416 pageviews Een website van indahnesia.com