Overstappen Jakarta

Subforum Java 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Trui80
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Op 9 maart vliegen wij van Amsterdam naar Jakarta. Daar komen we (als alles volgens schema gaat) op 10 maart om 8.25 uur (Indonesische tijd) aan. Vervolgens moeten we een vlucht halen naar Yogyakarta om 10.30 uur (AirAsia). Is dit te doen? Is het wellicht verstandig vast een visum te regelen in Nederland om tijd te besparen?

Ik hoor graag van jullie.

songo
Gebruiker
spacer line

Mijn ervaring is dat je te maken kunt krijgen met soms lange wachttijden bij:

- aankoop visa on arrival
- wachtijd bij immigratiedienst
- wachten op je koffers. Deze moet je daarna zelf meenemen en weer inchecken bij.
doorvlucht.
- rekening houden met tijdig inchecken doorvlucht en tijdig aanwezig zijn in wachtruimte.
- mogelijke vertraging op vluckt naar Jakrta.

2 uur. Tussen aankomst en doorvlucht is redelijk krap.
Visum vooraf in nederland regelen spaart alleen tijd tov voa., maar tijd blijft krap!

tujuan sama jalan yang lain aja

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

2 uur is aan de hele krappe kant. Als uw internationale vlucht ook maar een beetje vertraging heeft, dan kunt u met een probleem opgezadeld worden.

VoA aanvragen op JKT kan soms wel 30 tot 45 minuten duren.
Daarna dient u met uw bagage van de int. arrivals hall naar de binnenlandse vertrekhal te gaan.
De AirAsia counter sluit 45 minuten voor vertrektijd voor passagiers die ruimbagage bij zich hebben.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Juist, regel een visum in Nederland, het is krap zoals Songo en Amed al aangaven.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik dacht dat de flight al geboekt is, ook de aankomst en vertrektijden .

Ik hoop dat je mazzel hebt , bij mijn gezin duurde het tussen 10 minuten tot soms 30 min-45 min.
Hangt af of er veel vliegtuigen landen en of de VOA loket voldoende personeelsbezetting hebben.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zoals ik al vermoed had reageert Surya ook weer (hij had de naam Malam namelijk gezien)
Niet dat hij een panklaar antwoord geeft.
10 minuten tot 45 minuten Emoticon: Confused

Nogmaals het is krap, niet alleen voor de immigratie, maar je zal ook van de ene terminal naar de andere moeten.
Internationaal naar lokaal Emoticon: Yes!

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ik zou het er niet op gokken. 2 uurtjes? pfft , no way >

hati hati, pelan pelan

jstar
Gebruiker
spacer line

Vervelend hoor, je zit dan dat laatste uur in het vliegtuig in de stress continu op je horloge te kijken en naar de flight tracking te staren.

Als je achterin het vliegtuig zit kan je flink wat mensen voor je hebben aan de douane, zelfs als zij geen VOA nodig hebben (ASEAN landen).

Met welke vlucht komen jullie aan? Waarschijnlijk op terminal 2? Air Asia zit op terminal 3 (ook voor internationaal trouwens) en dat kost ook wat tijd (cf. Malam).

Zou toch echt die tweede vlucht herbekijken. En als je die latere van Lion erbij boekt? Dat kost je ca. 38 Euro extra pp. Natuurlijk, ťťn van de twee vluchten naar Yogya is dan weggegooid geld, maar ja, de consequenties van de vlucht missen zijn ook niet te onderschatten.

Yahyah
Gebruiker
spacer line

In oktober 2011 vlogen wij met Garuda van Ams naar Jkt. Hťt grote voordeel van Garuda tůen was dat je op Schiphol al een visum kon kopen. 12 Uur later zagen wij de enorme wachtrij voor de immigratie op Jkt terminal. Wij waren blij!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

2 uurtjes overstaptijd da's krap beter is 3 uur vlgs mijn eigen ervaringen
maar een beetje stressen is voor nederlanders normaal dan heb je in iedergeval een spannend verhaal als je thuiskomt en kan er weer geklaagd worden over hoe slecht het in Jakarta geregeld is. Als je alles mee hebt kan het binnen 10 minuten geregeld zijn maar dan moet je "de weg weten" da's dus alleen voor "ervaren" reizigers weggelegd.
Wil je echter stressvrij beginnen dan regel je je visum vooraf en neemt een ruime overstaptijd Een visum vooraf regelen brengt je dan in contact met de ambassade (da's vaak ook stress hahaha) maar da's beter als een hartstilstand onderweg
Neem alles niet zo zwaar, gewoon zakje zout erbij en een beetje voorbereidt aan de reis beginnen dan komt alles goed

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-02-2013 12:46 sabar2 wrote:

Als je alles mee hebt kan het binnen 10 minuten geregeld zijn maar dan moet je "de weg weten" da's dus alleen voor "ervaren" reizigers weggelegd.

Dat zeg ik ook .
Afhankelijk of het druk is.
Mijn gezin konden binnen 10 minuten al bij de koffers band uitgave staan.
Soms duurt het daar zelfs langer , vandaar ongeveer 30-45 minuten .
Ben een paar keren met de Garuda geweest , toeristen die visa nodig hebben komen zo buiten wandelen , nog niets 5 minuten of een groene plastic kaart af te geven.
Inmiddels is die regeling al ingetrokken , maar hoorde (weet niet of waar is) dat ze het weer willen invoeren .
Voordeel is dat je zo snel buitenkomt (me een VOA aan boord geregeld) en 30 kg vrije bagage (aanbieding?) ,

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Twee woorden: niet doen!
Het kan allemaal heel plaatselijk zijn.Toen ik anderhalve week geleden aankwam ging alles smooth en simpel en stond ik binnen een half uur buiten vanaf het moment dat de vliegtuigdeuren opengingen. Dit keer duurder de bagage het langst.
Dan nog: Air Asia vliegt vanaf een andere terminal en dat kost soms meer tijd dan je denkt. De originele inchecktijd voor Air Asia zal ook wel 2 uur van te voren zijn.
Dus al met al veel te krap. Als ik zelf vlieg met MAS of SQ neem ik meestal een doorvlucht die niet eerder vertrekt dan 12.00 uur.
Tip: om sneller via de VOA kantoortjes te komen:reserveer het stuk naar Jakarta zoveel mogelijk vooraan in het vliegtuig.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Vorig jaar 4 uur tussen de vluchten en het was voldoende.Het duurde in totaal toch nog 6 uur omdat ik een binnenlandse vlucht had om 21:00 uur.
Binnenlandse vertragingen vanaf de morgen zorgen op het einde van de dag voor langere vertragingen.
Volgens mij is 4 uur genoeg.
Ik kwam uit Qatar

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik lees steeds weer 'kan genoeg zijn mits'... ja, dat klopt 100%, maar diegenen die te laat zijn zullen dat risico nooit meer willen nemen als ze het eenmaal meegemaakt hebben.

Het gaat vast 95% van de keren goed met een korte tot zeer korte aansluiting, maar die 5% hangt na afloop in de email met de vraag of er echt geen geld is terug te halen voor hun niet gehaalde vlucht.. Jammer om zo eenvoudig honderden euro's weg te gooien direct aan het begin van je vakantie.

Dat zeg ik ook .
Afhankelijk of het druk is.
maar weet jij wanneer het druk is? Nee, jij weet dat niet. Sterker nog, ik ook niet! Ja, ik heb een algemeen beeld, maar daar heb je niets aan als je op Jakarta aan komt. natuurlijk is het om 01:00 rustig en om 13:00 druk, maar daar heb je erg weinig aan. Heeft er 1 toestel vertraging en komt het tegelijk met dat van jou aan op een rustig tijdstip, staan er wel 400 mensen in 1 keer bij de immigratie te hanssen en moeten die bagage-knakkers ineens hun sigaretjes uitmaken en de nasi bungkus aan de kant schuiven om te gaan werken.

En als het eenmaal te laat is, dan breekt het zweet uit en moet er gehaast worden.

Ik heb 1 keer een AirAsia vlucht gemist die rond 07:00 vertrok uit KL. Ik dacht: tijd genoeg, om 4 uur opstaan, direct taxi en rijden maar (is een dik uur toch nog). De avond ervoor te laat naar bed (tja, Jalan P. Ramlee, dan krijg je dat) en de wekker niet goed gezet. Schrok om 5 uur wakker... Tjah... dat was mijn leermoment en koste me 'maar' dik 500 Ringgit. Toch jammer.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overmorgen naar Jogja, vertrek om 14:00, dat is rustig op de weg.. meestal. dus gewoon om 10:00 van huis. Ben ik te vroeg? Dan pak ik een gratis lounge met mijn BCA of BNI kredit card, ben ik op tijd, dan check ik in en vlieg ik snel. Beiden is prima. Zo vaak ben ik niet op het vliegveld, dus kan ik een beetje rondkijken ook.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,597,724 pageviews Een website van indahnesia.com