60 dagen visum verlengen in bali. Kun je voor de 2e keer 60

Subforum Het visumgebeuren 
85 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
JOYze
Gebruiker
spacer line

Men zegt dat je op bali een 2e keer 60 dagen kunt krijgen.
Dit zou heel nieuw zijn.
Klopt dat ?

JOYze
Gebruiker
spacer line

Wil graag wetdn of dit niruwe 60 dagen. Visum juiste info is.
Heel graag een deskundige reactie
Thanks in advance

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Nee dat is geen juiste info.
30 dagen kan je verlengen met 30 dagen, daarna is het over en uit.
Ook als je met een toeristenvisum van 60 dagen binnenkom, kan je niet verlengen.

Een Sociaal Cultureel visum wel, die kan je na 60 dagen, viermaal voor 30 dagen verlengen.

JOYze
Gebruiker
spacer line

Dank je Malam.
begrijp, dat ik zonder meer indonesia uit moet met mijn 60 dagen toeristen visum
(ben binnen gekomen in Jakarta dd 6-01 . Moet dus voor 6-03 uit Indonesia weg zijn)
en niet eerder Indonesia weer ingaan dan tot 30 dagen voor mijn vertrek terug naar holland.
Terug vlucht is dd 17-04 , dwz niet voor dd 19-03 weer Indonesia willen binnen komen .

Weet jij wellicht ook de konsekwenties als ik wel op ' t aanbod van Bali inga (weer 60 erbij)
tegen betaling van 1.500.000 indonesiese roephies.
Het lijkt niet handig e doch wie niet waagt, die niet "wint "
Mijn reis mail = yozrelleuEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com
Thanks in advance voor je expertise + genomen moeite.

JOYze
Gebruiker
spacer line

Stel je voor dat een toeristen visum op Bali wel met weer 60 dagen verlengd worden kan,
op welkje wijze dan ook.
dat zou toch fantasties wezen.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Het toeristenvisum is slechts 60 dagen geldig, en dus niet verlengbaar.
Maar het visumzegel in het paspoort is 100 % identiek aan het SosBud visumzegel
(z.g. 211-visumzegel), dat wel telkens met 30 dagen verlengd kan worden, tot maximaal 180 dagen.
Dus ik vraag me ook nog steeds af, of zo'n toeristenvisum bij willekeurig welk immigratiekantoor, niet alleen in Bali, gewoon verlengd kan worden, als je daar aan alle overige eisen voldoet, zoals een sponsorbrief, kopieŽn van KTP sponsor, eigen paspoort, retourticket, etc.
Die mensen van het immigratiekantoor zien toch ook niet, of het een toeristenvisum of een SosBud visum is.
Dat kost Rp. 250.000 per verlenging van 30 dagen, plus nog wat extra voor een rode map, kopieŽn en de materai-zegel op de sponsorbrief, totaal ca. Rp. 280.000.
Die formulieren kun je bij het immigratiekantoor zelf allemaal krijgen, ca. 7 dagen voordat je visum verloopt.
Wel je sponsor meenemen, zodat hij een handtekening kan zetten op de sponsorbrief.
Ter plaatse allemaal invullen, inleveren met paspoort, en ca 3 dagen later kun je je paspoort weer ophalen, waarbij je visumdatum met 30 dagen is verlengd.
De maand daarna weer de zelfde procedure.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

jupje, mijn visum-zegel van mijn 12-maanden-visum is ook gelijk aan die van een VoA van 30 dagen. Dat is wellicht omdat het onzinnig is meerdere verschillende zegels te ontwerpen voor hetzelfde doel. Verdere gegevens staan uiteraard allemaal in de computers van de immigratie, voor zover ze niet op je visum zelf vermeld staan.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Dat is er maar ťťn soort visumzegel bestaat, is dus beslist niet waar, er zijn wel degelijk verschillende visum-zegels.
Het zegel van een VOA is wel degelijk anders als een Sosbud of toeristenvisum-zegel.
Op beide laatste zegels staat duidelijk het getal 211 vermeldt, wat in elk geval voor het SosBud visum geldt, dat het verlengt kan worden.
Hoe een 12-maanden visumzegel er uit ziet, kan ik niet beoordelen, en doet er verder in dit geval ook in het geheel niet toe.
Op het 211 visumzegel staat verder alleen de datum vermeldt, tot wanneer het uiterlijk geldig is, 3 maanden na datum van aanvraag. Dan dien je dus gebruik te hebben gemaakt van het visum, dus RI zijn binnengekomen. Verder staat er niets vermeldt op het visum, de datum van binnenkomst wordt door de immigratie via een aparte stempel elders in het paspoort gezet.
Dat via de computer eventueel wordt doorgegeven, of er ofwel een toeristenvisum, ofwel een SosBud visum is aangevraagd, is natuurlijk een ander verhaal.
Alles wordt in Den Haag bij de aanvraag wel gescand, dus het is mogelijk, dat elk immigratiekantoor daar inzage in heeft.
Maar of dat in de praktijk ook gebeurt? Ik heb daar mijn twijfels over.
Bij al die toeristen, en al die verschillende immigratiekantoren?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er zullen vast meerdere zegels zijn, die van 3 jaar geleden is ook anders dan die van nu, maar verder staat alles natuurlijk in het systeem, dus is niet van toepassing hoe je visum eruit ziet. Dat bedoelde ik dus te zeggen.

Praktijk? Ja, computers staan op ieder immigratiekantoor tegenwoordig, ga daar maar gerust van uit. Ik zag een jaar of anderhalf geleden bij binnenkomst een kopie van mijn paspoort waarmee ik in 1999 Indonesie voor het eerst binnen kwam. Dat is voor mij genoeg duidelijkheid dat ze dat prima op orde hebben.

Een visum scannen is niet nodig lijkt me. Kan ik niet over oordelen natuurlijk, maar je gegevens staan toch gewoon vermeld in een centrale database? Dat scannen zal misschien een extra controle zijn, weet ik niet, boeit ook niet. Als mijn paspoort op de scanner gaat op het vliegveld of in Jakarta, of recentelijk in Bekasi, komt er precies te staan wie, wat, waar, hoe lang, wanneer, waarom en dergelijke. Dezelfde informatie, hetzelfde informatiesysteem zo te zien. (uiteraard wil ik daar eigenlijk aan toevoegen).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jupje pas op met speculaties.
Visum toeristen 60 dagen en Sos Bud is inderdaad hetzelfde.
Ik heb de ambassade 6 maanden geleden al gebeld en gevraagd of ik dus nu ook met een 60 dagen toeristen visum kon verlengen zoals met een Sos Bud visum.
Het antwoord was "NEEN"
Vandaar dat je al enkele jaren vingerafdrukken en foto moet laten nemen met een Sos Bud visum.
De kepeutertjes staan op elkaar aan gesloten, OOK die van de ambassade, dus de Immigratie in IndonesiŽ kan met ťťn druk op de knop zien op wat voor visum je bent binnengekomen.
Dus niet speculeren, het KAN niet en je zou met jouw speculeren mensen wel eens op het verkeerde been kunnen zetten.

JOYze
Gebruiker
spacer line

Kortom : met 211 op je visum kun je wel verlengen
en zonder dat niet.

Geloof zonder meer dat computers ondeling connected zijn

Wij willen allemaal dat de corruptie ophoudt.
Nou dan moeten we zelf ook klare wijn schenken

Dank voor ieders inbreng, expertise en support
Groet JOYze (emailadres yozrelleuEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com )
Heb dit onbedoeld niet vermeld, maw mag door een ieder alsnog worden gedaan.
Lukte mij niet nu.

milja5verf
Gebruiker
spacer line

wij willen 3 maanden naar bali, halen een visum voor 60 dagen in denhaag.
kunnen we dan 3 dagen naar singapore en weer terug naar bali voor 30 dagen?
of is er een makkelijkere manier?

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Uiteraard is er een makkelijkere manier, want die 3 daagse vlucht naar Singapore kun je je besparen.
Je moet dan i.p.v. een 60-daags toeristenvisum in Den Haag een z.g. 60-daags SosBud visum aanvragen. In tegenstelling tot het eerstgenoemde type visum is dit laatste visum ter plaatse bij een immigratiekantoor verlengbaar met telkens 30 dagen, tot maximaal 180 dagen.
De kosten in Den Haag zijn gelijk, n.l. Ä 45, maar behalve een kopie van je vliegticket moet je verder een brief van een lokale sponsor overleggen, met een originele handtekening van hem (dus geen kopie of scan), en verder nog een kopie van diens KTP (lokaal identiteitsbewijs).
Dat vinden van een sponsor is waarschijnlijk wel een probleem, als je voor het eerst naar IndonesiŽ gaat, en daar geen lokale kennissen hebt.
Maar als je een nederlands visumbureau inschakelt voor de aanvraag van je visum, hebben ze daar waarschijnlijk wel een oplossing voor.
In IndonesiŽ kun je dan wel een plaatselijke sponsor vinden, b.v. de hoteleigenaar of -manager waar je verblijft.

ricolatta
Gebruiker
spacer line

Masak ik nu een foutje? Ik en mijn vrouw hebben nu voor de Derde keer een toeristen visum voor 60 dagen gehaald in den haag en en dus al drie keer over verlengd naar 180 dagen maandelijks dan. Hier nooit problemen gehad op lombok.
Dit werd me trouwens ook aangeraden op de ambassade in den haag 2 jaar geleden. Zij kraste sosbud door en maakte toeristen visum van en zei je moet gewoon op lombok verlengen steeds.
Nu wil ik gaan rondreizen kan ik steeds met een andere sponsor komen omdat ik rondreis?

vierenhalm
Gebruiker
spacer line

Mijn visumaanvraag voor 60 dagen, bij de Indonesische ambassade in Kuala Lumpur, werd niet afgegeven. Voor de 40 euro, die ik wel moest betalen, kreeg ik toch maar 30 dagen. Het kost sowieso 2 dagen om daar je visum te krijgen, en niet 1 dag, zoals ik op dit forum las.We moesten er heel vroeg heen omdat alleen de eerste 120 aanvragen worden behandeld. In de rij met lange broek en lange mouwen, op straat en in de zon. Uren wachten, beide dagen, en dan voor 2 keer zoveel geld als het visum on arrival en nog maar 30 dagen! Welkom in IndonesiŽ? Dat gevoel heb ik nog steeds niet.
Het visum moest nu toch verlengd worden terwijl ik dat had willen voorkomen.
Het verlengen hebben we nu overgelaten aan een "agent" die voor 600.000 rp de verlenging zou regelen.Paspoort afgegeven en betaalt maar nu is er opeens bedacht dat we zelf naar Mataram moeten komen om een foto te laten maken!! Vanaf Gili weer een hele onderneming en ik ben bang dat ook dit weer draait om geld.
Ik wil iedereen waarschuwen dat veel informatie, die je vooraf krijgt, ook via dit forum, alweer achterhaald kan zijn. Natuurlijk zonder uitleg of opgaaf van redenen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

viernhalm, enkele jaren geleden schreef ik ook al dat mijn ervaringen in Kuala Lumpur (de ambassade dan, de stad is prima) tegenvielen. ook ik heb daar ooit eens 30 dagen gekregen en 60 gevraagd. Het lange wachten was toen nog niet zo erg, ook was er nog geen limiet.

Reden te meer naar Singapore te gaan en daar via een agent je visum te laten regelen. In de ochtend brengen is in de namiddag ophalen. En deze info is nog altijd correct, in ieder geval vorige week nog.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik ken iemand die steeds naar Penang gaat, om de ambassade van KL te vermijden. De service in Penang zou uitstekend zijn.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

simpati
Gebruiker
spacer line

om de ambassade van KL te vermijden
Ik heb ťťn keer een visum aangevraagd is Kuala Lumpur, het toppunt van onvriendelijk voor mij als het even kan nooit meer!
Personeel kwam gewoon ťťn uur later dan de tijd dat het paspoort met visum kan worden afgehaald.
Het gedeelte voor de IndonesiŽrs lijkt op een VEEMARKT !
Te hopen is dat je niet naar het toilet heeft!
De taxi's in die buurt doen mij denken aan de TAXIMAFIA in Bali.

In Penang is de service uitstekend, vervoer er naar toe is eenvoudig, de buurman is het Adventist Hospital, een aanrader bij gezondheidsklachten of om te lunchen

Zelf ben ik de laatste keer in Bangkok geweest, service ook prima en erg vriendelijk.

In Singapore heb ik meerdere keren een visum aangevraagd via een agent, is uiteraard duurder maar ook een goede en snelle service .
Groetjes,
Jan

vierenhalm
Gebruiker
spacer line

Jammer dat ik deze informatie niet heb gevonden toen ik de reis voorbereidde! Weet iemandtoevallig wat me in Lombok nog te wachten staat? Het paspoort en geld is al afgegeven, maar nu moeten we erheen voor foto's. Hoeveel dagen en geld zou ik daar weer extra voor moeten uittrekken?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. vierenhalm:

Nog nooit - en de laatste verlenging van een 30 dagen VoA waar ik bij betrokken was / kennis van had, was afgelopen week (hier op Bali) - heeft iemand zijn foto moeten laten nemen op het "Kantor Imigrasi". Hier in Bali hoeft de persoon die een verlening van zijn / haar VoA wil, niet eens (meer) zelf te verschijnen.

De verlenging van een 30-dagen VoA kost - op zichzelf - IDR 250,000,-.

If you have nothing to loose, you can risk everything

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

In Jakarta hebben we het laten doen en de kosten waren idr350.000.
wel pasfoto's er bij leveren in mijn geval vanaf de paspoort gekopieerd
na 5 dgn terug in mijn geval een week 7dgn.. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Theo65
Gebruiker
spacer line

Wat sneu voor je vierenhalm. Wellicht dat de agent in kwestie denkt, de man heeft 600.000 rp betaald voor een verlenging, er moet vast wel meer uit te halen zijn. Met name nu ik lees dat een verlenging op Bali 250.000.-- rp kost.

Hoe kom je aan die agent? Als dit geen truc is om wat extra geld uit je zak te kloppen, zou dit bij hem bekend moeten zijn en zou hij je hierop eerder moeten hebben gewezen. Toen jij de stukken aanleverde voor de verlenging. Ik neem aan dat jullie beiden de stukken goed hebben doorgenomen en daar zat geen foto bij. Hij had er toen gelijk naar moeten vragen, anders is hij als 'agent' die dit soort zaken regelt tegen een vorstelijke beloning, geen knip voor de neus waard.

Maar met deze opmerking ben je uiteraard niet geholpen.

Ik zou hem voor de voeten werpen dat je navraag hebt gedaan bij de immigration en dat zij je gemeld hebben, dat bij verlenging van het visum het overleggen van een foto niet is vereist. Dat je ook hebt begrepen dat hij je overvraagd heeft en dat het bedrag dat aan een tussenpersoon c.q. agent betaald wordt ongeveer 250.000.-- rp bedraagt.

Dat, indien de zaak niet wordt afgewikkeld zoals oorspronkelijk afgesproken, jij de zaak bij de autoriteiten zal melden.

Dit is misschien juist niet de manier om deze zaak op te lossen. Ik heb er geen ervaring mee en zal die ook nooit hebben, maar dit even terzijde.

Ik zou er in elk geval niet zo snel aan toegeven, anders zullen ze door blijven gaan met dit soort aso praktijken.

Maar laat de kenners hier een goed advies op geven. En mocht het onverhoopt niet helpen, betaal de extra kosten maar. Succes er mee.

Theo65
Gebruiker
spacer line

Ik heb zojuist een landgenoot gesproken die al jaren Indonesie bezoekt. Sterker nog, hij is hier geboren en spreekt ook de taal.

Van hem heb ik begrepen dat in plaatsen zoals Yogya, Surabaya en nog meer, het gebruikelijk is dat de dienst zelf een foto van je maakt. Ze accepteren geen foto die je zelf heb gebracht. Neen, ze moeten het zelf maken. Het heeft uiteraard met geld te maken, want de kosten van een foto moeten ook betaald worden.

Waarschijnlijk is deze procedure ook gebruik in Mataram en zal je helaas een gang daar naar toe moeten maken.

En als in de 600.000.-- rp die je betaald hebt ook de kosten voor het visum is inbegrepen, heb je denk ik niet te veel betaald.

Blijft onverlet mijn eerdere opmerking, dat de agent je veel eerder hierop had moeten wijzen.

guna2
Gebruiker
User icon of guna2
spacer line

On 15-12-2013 01:21 Theo65 wrote: Van hem heb ik begrepen dat in plaatsen zoals Yogya, Surabaya en nog meer, het gebruikelijk is dat de dienst zelf een foto van je maakt.

Ja. Niet zozeer `gebruikelijk' als wel: het moet. En die plaatsen zijn niet erg toevallig gekozen, het zijn plaatsen met een Kantor Imigrasi.

Het heeft uiteraard met geld te maken, want de kosten van een foto moeten ook betaald worden.

Nee, het heeft niets met geld te maken - voor deze ene keer - want het kost niets, nop, nul. Bovendien gaat het niet alleen om een foto, ook je vingerafdrukken worden genomen. Je kun die zooi niet zelf opsturen omdat zowel de foto als de vingerafdrukken rechtstreeks naar JKT worden doorgefloten (via een onbeveiligde internetverbinding). De laatste keer dat ik alweer een foto moest laten maken, dacht ik, Bekijk het maar, lupa. Maar ik kwam er niet onderuit. Ka Ł thee met peren als je op de Gili's zit, maar het moet (zij het niet voor een VoA-verlenging). Resistance is futile.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Schijnbaar is het nog steeds niet bekend dat de imigrasi-diensten in Indonesie
de algemene wetten/regels op hun eigen manier interpreteren en/of uitvoeren.
Wat bij de ene dienst kan/mag, kan bij een andere dienst ineens heel anders zijn.
Zo is het nu eenmaal in Indonesie, "ervaren" reizigers weten inmiddels de weg
bij "hun dienst" en/of hebben contacten waardoor eea "gladjes" verloopt maar
onervaren toeristen zijn vaak "prooi" van louche agenten en/of ambtenaren.
Wat ze in Den Haag of Jakarta ook zeggen per plaats kan eea verschillen.
Je kunt luisteren naar mensen die zeggen/denken alles te weten of naar experts
die eea ter plaatse vaak zelf ervaren. Ikzelf zou dat laatste doen.
Mooier kan ik het niet maken en "klagen" bij een agent dat wat hij/zij zegt niet klopt
en/of dat zijn/haar prijs te hoog is, da's vragen om problemen
Als je weet dat iemand de boel besodemieterd neem dan volgende keer een ander
en ga geen problemen op je nek halen voor die paar tientjes.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,759,902 pageviews Een website van indahnesia.com