Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
simpati
Gebruiker
spacer line

Ik zit nu weer op luchthaven in Surabaya, het bezoek van 6 dagen zit er weer op, de laatste 3 dagen heb ik in een hotel geslapen omdat ik DE TERREUR UIT DE TOETERS VAN DE MOSKEE niet langer kon aanhoren, de eerste drie dagen van 04:00 in de morgen tot laat in de avond.

Wat ik in 2012 allemaal heb moeten mee maken gun ik mijn grootste vijand nog niet, alles kan en wil ik hier niet schrijven maar ik ben in 2012 opnieuw getrouwd met een Indonesische jongedame, de imam kwam op trouwplechtigheid 35 minuten te laat, dat kan ik niet vergeven en zeker niet vergeten.
Meer dan 10 jaar heb ik mijn best gedaan om de Indonesische cultuur te accepteren, het schijnt niet mogelijk te zijn dat zelfs een geestelijke een keer zijn best doet om de Westerse cultuur te accepteren en gewoon tijdig om mijn trouwplechtigheid te komen.

Deze wond zal niet meer genezen, ik woon voorlopig steeds voor maximaal 30 dagen in Thailand en maak dan een visarun naar Indonesie en om mijn lieve vrouwtje te onmoeten.
Jan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-02-2013 06:07 Keduadam wrote:

[quote removed]

Ik bedoel, ik meen toch echt te lezen in dat boek dat je van een ongelovige (alles wat niet Muslim is dus) mag stelen, en deze persoon mag je ook beduvelen ("als het in belang is van ... het geloof, of Allah" - dat weet ik niet precies meer, is lang geleden dat ik het las).

Meent te lezen ? Waar , kan je hier quoten in welke vers dat zit ?
Het is nieuw voor mij.

De Joden , de Christenen zijn volkeren van het boek , dus geen ongelovigen.
Dat geldt ook voor andere gelovigen.
Stelen/beduvelen ( "naaien" Emoticon: Wink is gewoon fout .
Dat staat ook duidelijk beschreven , zelfs als je betrapt werd bij het stelen kan de rechter zware straffen geven zoals tsjakaaa !! ( hand weg ).

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 05-02-2013 08:19 Surya Atmadja wrote:
Meent te lezen ? Waar , kan je hier quoten in welke vers dat zit ?
Het is nieuw voor mij.

De Joden , de Christenen zijn volkeren van het boek , dus geen ongelovigen.
Dat geldt ook voor andere gelovigen.
Stelen/beduvelen ( "naaien" Emoticon: Wink is gewoon fout .
Dat staat ook duidelijk beschreven , zelfs als je betrapt werd bij het stelen kan de rechter zware straffen geven zoals tsjakaaa !! ( hand weg ).
Is mij ook onbekend. nog nooit in de Al Qoran tegen gekomen. Daarentegen is voor Balinese hindoes wel een weg geopend voor "beduvelen"; de religie en cultuur staan daar open voor. Zo hebben de Baliers ook altijd het leegroven en plunderen van gestrande schepen openlijk gepromoot en was dat de reden dat de Nederlanders Bali binnen vielen begin 20e eeuw.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 31-01-2013 10:47 Harry1978 wrote:
In de tijd dat ik op Bali was (kortgeleden) kreeg ik via de plaatselijke politie, vooral de indruk dat moslims hier de grootste criminelen zijn (diefstal motoren; iedereen geschokt, gooien van bierflessen naar voorbijgangers tijdens oud en nieuw, etc.)

Aan Balinezen is niets menselijks vreemd, dus ze moeten zeker niet / niet teveel naar "anderen", Moslims of buitenlanders wijzen in het kader van "Zie eens hoe slecht die zijn" zonder eerst eens de hand in eigen boezem te steken.
Hoe was 't ook alweer? "Geen koe zo bont of er zit wel een vlekje aan".

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jan,

Ik kan me wel een beetje in je inleven denk ik. Ik hoop echt dat je in Thailand je rust vindt en een fijner leven krijgt.
Je komt toch nog regelmatig terug in Indonesie straks lees ik dus ik ga ervan uit dat vaarwel aan permanent leven in Indonesie is en niet aan Indahnesia.

Maak er wat van.

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Beste Surya, ik wil graag, voor één keer, hier wat dieper,op in gaan. Vooruit, gaan we.

Tja. Liegen en ontkennen van feiten... haram of halal? 
De koran laat toe, sterker nog, gebiedt onze Muslim vriend de waarheid te verhullen of ronduit te liegen en bedriegen in confrontatie met de ongelovige, de kafir. Dat heet dan 'taqiyya' (lettt. 'vrees, voorzichtigheid'), maar dit begrip wordt vanzelfsprekend door de Muslims en vooral door Islamisten (die de koran veel beter kennen als andere Muslims... zoals vriend Surya dus Emoticon: Laugh out loud anders uitgelegd, en de 'harde kantjes' worden er graag van afgesleten. Ook dit is opnieuw: bedriegen (taqiyya dus) tegenover de ongelovige (kafir). Zoiets als: 'Ik lieg om te verhullen dat ik lieg om te verhullen dat ik lieg...'
Ik wil als ik mijn koran heb in NL, dit gaan opzoeken welke sura's hiernaar verwijzen.
Maar misschien kan ik tijd vinden om dat digitaal te doen... dan hoor je van me z.s.m. okay?

je zegt iets over 'ongelovigen'... wel dit zijn de feiten uit de sura's en toch echt weer heel anders dan jij beweert.
Oproepen om niet-Muslims, kafirs (vooral Joden en Christenen) te doden o.a. in sura 9:29,5, 47:4, 8:12, 5 Emoticon: I love it 2, en nog meerdere. Het laatst genoemde sura maakt een soort definitie van ongelovigen: '...degenen die zeggen dat God de Messiah is de Zoon van Maria'. Dus Christenen en Joden (ook wel apen en varkens genoemd in de koran).
'O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen Emoticon: Nooo niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet', sura5:51.

Niet-moslims, 'ongelovigen' dus, worden door de sharia niet eens als mensen erkend. 
'Honderden miljoenen niet-moslims hebben tot op de dag van vandaag met hun leven moeten betalen. De islam is met zijn in de koran opgeschreven opdracht tot massamoord op niet-moslims daarmee de grootste ideologie van mensenvernietiging in de menselijke geschiedenis en in zijn kern gericht op genocide', E.J. Bron, Wordpress.

Een dikke mist van 'taqiyya', misleiding van niet-Muslims door Muslims wordt in stand gehouden... helemaal in de traditie van de zelfverklaarde profeet die 'de techniek van misleiding van de kafir' tot kunst had verheven (Mohamed: 'Oorlog is Misleiding', zie samenvattende 'Sahih Al-Bukhari' door Muhammad Muhsin Khan, p614).

Heb zelf veel opgetrokken met MO-Muslims (ook massa-moordenaar Arafat persoonlijk gesproken, toen ik nog 'links' was HAHA Emoticon: Blush ), in Jordanie, Irak, Iran, Dubai, Lebanon, Syria. Over hun mindset kan ik een boek schrijven... Heel apart. Een van de talloze voorbeelden van misleiding is van de Mufti van Syrië (Sheikh Ahmed Hassoun) laatst, met de volgende uitspraak ten overstaan van een delegatie Amerikaanse academici: 'De islam gebiedt zijn volgers - de gelovigen - om het Judaïsme te beschermen'. 

Dat is een sterk staaltje taqiyya, want hij weet als geen ander dat hetgeen hij poneert absoluut onwaar is. Hij voert een aantal verzen uit de koran aan (5:17-5 Emoticon: I love it 2 -9:30...) die nogal onschuldig lijken. Maar hij 'vergeet' er uiteraard aan toe te voegen dat Allah's uitverkoren profeet er 'andere gedachten' op nahield, dat staat genoteerd in de veel betrouwbaardere hadiths, zoals Bukhari (3.34.426, om maar een voorbeeld te noemen). 

Die Syrische mufti - toch geen meeloper in de islamitische wereld - vertelde in dat zelfde gesprek dat 'indien Mohamad hem zou bevelen iemand te doden, hij zou antwoorden dat Mohamad geen profeet is'. De mufti gaat er - in zijn poging om de onwetende kafir te misleiden - van uit dat de oproepen tot doden in de koran (2:191-4:89 -9:5 enzovoort) zijn gedicteerd door Allah, niet door de profeet. Maar opnieuw vertelt Bukhari (9.84.57-1.2.24 etc) ons een andersluidend verhaal. E n z o v o o r t .

Maar no problem verder, ik hou van Muslims, heb een aantal Muslim vrienden, alleen ik hou niet altijd van wat ze beweren. Mijn wijlen vader was lektor in de Islamologie en was populair bij de intelligensia in Indonesia, terwijl hij zijn eigen vrienden in de Ned. Herv. Kerk vaak shokeerde! Ik heb niets tegen Muslims. En helemaal al niet in Indonesia, waar ik geboren en getogen ben.
Vaak kunnen we een voorbeeld aan ze nemen Emoticon: Shiny want over één kam scheren mag je nooit. Maar ik heb 't nu even over de bron, de kern van onze mindset. De keuze in ons denken en leven. En gelukkig mogen we (nog) verschillend denken...

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Een Sura en nog een Sura voor Surya. Oja Surya, als je genoemde sura's niet kan vinden... dat moet dan aan de uitgave of vertaling liggen. Dus gewoon een vers eerder of een vers later zoeken, en gij zult vinden.
(Wie niet zoekt, zal ook niet vinden).
Natuurlijk kan t ook aan mij liggen' waarvoor mijn excuus voor onzorgvuldigheid hierin.

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Anne Mieke,
Ik vind het erg jammer dat wij elkaar nooit persoonlijk hebben ontmoet, als er een forumlid is waar ik graag eens een goed gesprek zou hebben ben jij dat wel, we hebben dan misschien wel een heel andere kijk op Indonesië maar ik denk dat wij geen lange uitleg nodig hebben om te weten waar de ander het over heeft.
Een ontmoeting kan nog altijd komen, wie weet in Bangkok, mocht je een goedkoop tiicket kunnen boeken voor Bangkok kan ik jou altijd helpen aan een voordelige en nette kamer.
Groetjes,
Jan

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

beste jan ik kan mij er beste wat van voor stelen'ik woon al langer dan 15 jaar in indonesia en voel mij hier op mijn gemak 'ik heb een huis in jawa waar ik ook veel geluidshinder heb maar ik hoor het al niet meer ''ik leg mij er zelf bij neer ' niet dat ik Moslim ben'jan ik denk dat het geen zin heeft om te gaan strijden tegen iets waar ik zeker van ben dat het geen enkel zin heeft jan 'ik neem veel ook met een korreltje zout' ik heb ook een huis op bali waar ik me zelf heerlijk voel ''en geen geluid van de Moskee''dan kan ik beter op de Markt gaan staan'''maar ik denk dat het weinig zin heeft om te gaan vluchten'en Vluchten helpt niets 'je zelf tegen komen doe je altijdt !!! Merdeka '' Emoticon: Confused

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Of liegen wel of niet mag? We hebben in Nederland het alom bekende spreekwoord 'Een leugentje om bestwil' en ik denk niet dat dit afkomstig is uit een cultuur uit het Midden-Oosten, maar uit 'onze' Joods-Christelijke achtergrond, om maar even in populaire politieke termen te blijven.

Ik woon in een woonwijk die redelijk rustig is, ja aan de rand staan de speakers van de moskee uiteraard deze kant op gericht, want ze willen graag alles delen, vooral met mensen die een ander geloof aanhangen of gewoon een voltijd baan hebben en liever niet al om 4 uur gewekt willen worden. Maar dat is geloof ik redelijk standaard in dit land. Ik noem het altijd maar terreur, ook gewoon op z'n Indonesisch als ik me er weer eens aan irriteer. En daarna? Doorgaan, er is nog genoeg te doen hier voor mij, dus door een 'paar' schreeuwlelijke toverballen (deze term heb ik eerlijk permanent geleend, niet gestolen) laat ik mijn leven hier niet verpesten.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ik geloof ook niet dat het TERREUR UIT DE TOETERS de werkelijk reden is waarom Jan verkast van RI naar Thailand. Er zullen meer zaken een rol spelen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 06-02-2013 06:42 BintangJan wrote:
Ik geloof ook niet dat het TERREUR UIT DE TOETERS de werkelijk reden is waarom Jan verkast van RI naar Thailand. Er zullen meer zaken een rol spelen.
Dat geloof ik ook direct, maar als spreekwoordelijke druppel is deze vorm van terreur direct een hele emmer, dus dan kan het zomaar zijn dat de balans direct omslaat.

simpati
Gebruiker
spacer line

Het is inderdaad precies zoals Jeroen schrijft, de laatste druppel.
Ik ben al vaker op een besluit terug gekomen maar ik vrees dat Indonesie niet meer de plek zal zijn waar ik mij gelukkig kan voelen.
De uiteindelijke beslissing zal worden genomen samen met mijn huidige vrouw, zoals nu gescheiden leven kan natuurlijk ook niet voor eeuwig.
Groetjes uit Bangkok,
Jan

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Bintang Jan,
Die TOETERS EN DE SCHIJNHEILIGE TOESTANDEN er om heen zijn voor mij wel degelijk de voornaamste reden, ik kon werkelijk geen moment ongestoord genieten van mijn muziek collectie.
De dichstbijzijnde toeters staan op minder dan 50 meter van mijn huis, met het bouwen van die moskee hebben ze gewacht tot het moment dat mijn huis klaar was met maar een reden TREITEREN EN LATEN VOELEN DAT ZIJ DE BAAS ZIJN!
Er liggen al meer 15 van die gebouwen met TOETERS binnen 1 km van mijn huis, als de toeters alleen gebruikt zouden worden voor de azan (vijf maal daags de oproep voor het gebed) was er geen vuiltje aan de lucht.
Groetjes,
Jan

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun wat flauw, is natuurlijk TOTAAL niet te vergelijken met - waar ik t over had - de roots, de mindset, paradime, vanuit een 'heilig' boek, van generatie op generatie. 'Een leugentje om bestwil, ach als sommige mensen dat denken, hun verantwoordelijkheid. Maar als je de Bijbel leest, het NT (in absolute TEGENSTELLING met de koran waar dit wordt aangemoedigd) - en daar ging het om - wordt dat absoluut veroordeeld. Simpel is that.
Maar, als je t moeilijk wil maken, ja daar zijn wij NL'ers goed in. we weten het altijd weer net even beter. Daarnaast vergeten we onze RIJKE cultuur en achtergrond, inderdaad Joods Christelijk! Waar jij je aan stoot, maar het blijft een FEIT... helaas dan voor jou!
Zielig, zodra je uitkomt voor onze Joods-Christelijke achtergrond (sorry voor jou dan HAHAHA!!) zijn mensen meteen in hun kuif gepikt! Alsof ze zich hevig moeten schamen en zich aan moeten sluiten bij zo langzamerhand de MASSA van vnl. linkse ontkenners en betweters. waar NL zo aan kapot gaat de laatste jaren.
Ja over religie (wat Jezus Zelf ook zo haatte!) heb ik t niet. Maar dat begrijp je toch niet.
Ik kan er ook niets anders van maken. Wat In de westerse, van oorsprong! Christelijke, NOG vrije landen (religieuze mensen vooral, maar ook de zgn. 'atheisten' e.d.) ervan gemaakt hebben, de laatste halve eeuw... ZONDER Gods Woord, zonder (anti-religieus!) eenvoudig Christelijk, levendig geloof! DAT is een heel ander verhaal. Maar je hoeft alleen om je heen te kijken. Natuurlijk ben je t er niet mee eens. Hoeft ook niet. FEITEN vs gevoelsmatigheden... zo is dat toch maar.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Simpati, nou ga ik t wat meer begrijpen... die azan is 'okay' voor jou, maar de 'rest'!
Nu kan ik er meer inkomen. Hoewel toen ik een jaar in Bandung woonde, was er één van die roeptoeters die begon al voor 04.00 'sochtends. Iemand vermoedde dat deze Muslims extra hun best wilden doen, nog vromer wilden lijken als de andere moskees om hen heen... Best mogelijk. maar waar houdt het op?
Maar dan inderdaad, de 'REST'!... als bijv. zo'n vroom kind uit de straat - met afgrijselijke valse stem - ook nog de kans krijgt om urenlang die slogans te schreeuwen (is geen zingen meer)... Niet echt prettig. En dan tegen elkaar in... soms moest ik gewoon lachen, hoe ze dit kunnen presteren. Maar je kunt dus echt dan niet even bellen met iemand... of wat eigen, muziek met bepaald (hemel)hoger niveau beluisteren (Yerun: uit Joods-Christelijke bronnen... Handel, Bach... WOW!! Emoticon: Party! Of zelfs Bob Dylan met zijn krakerige lyrics, dat niveau KAN gewoon niet uit de Muslim mindset komen. Onmogelijk. Tja, allemaal FEITEN.)

Woon nu even in Ambonstad, in een wijk waar je geen Muslim roeptoeters hoort, maar getoeter vanuit een kerk! Begint elke ochtend om 05.30... Een hardop gebed, dan wat Christelijke liederen, wat je 50 jaar geleden in NL hoorde, soms zelfs met draaiorgelmuziek! Duidelijk een reactie... Wat bizar, maar het is nog 'zuiver' Emoticon: Confused vergeleken met moskeegeluiden.
Maar ook wel weer om overheen te komen... ik hoop langer dan tien jaar?!

All the best Simpati! We horen graag van je en bedankt dat je het ons even deelde. Zo herkenbaar...

simpati
Gebruiker
spacer line

Assalamu Allaikum Keduadam,
Ik heb het bij dit topic niet één keer gehad over het Islamitisch geloof maar steeds weer over de MOSLIM CULTUUR .
De http://nl.wikipedia.org/wiki/Azan is een onderdeel van het geloof.
Ik heb geen enkele behoefte om het geloof af te kraken, ik heb genoeg in de KORAN gelezen om te weten waar ik over schrijf, die hele MOSLIM CULTUUR in de plaats waar ik woonde is voor mij MUNAFIK en niets minder dan dat.
Ik moet gauw stoppen met schrijven anders komen er hier zaken te staan waar ik later spijt van krijg.
Salam,
Jan

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ach.....aardige forumleden ... Moslim cultuur /Geloof en alles wat erom heen draait is
gewoon griezelig en blijft eng omdat de opmars van de Islam niet tegen is te houden....

Kijkt bijvoorbeeld in China een uitgesproken communistisch land.....zelfs dáár is de Islam aanwezig....je zou alleen maar kunnen afvragen waar is de Islam nou NIET aanwezig?? Ik vermoed ergens in de Himalaya gebergte en Groenland waar de Eskimo's wonen.....????

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ooit was het christelijke geloof afwezig in Indonesie. Missionarissen en dergelijke lieden van andere geloofsrichtingen (hervormd, gereformeerd, protestant, enz.) brachten ooit de Leer naar RI. En.....naar vele andere landen op de wereld.
Nu is de Islam aan de beurt en grijpt zijn kans. Eén van de Nederlandse grondrechten is vrijheid van geloof en in dat kader kunnen we geen vuist maken.
We moeten ook religies niet veroordelen, maar de extremistische splintergroeperingen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

maar de extremistische splintergroeperingen
.

BJ juist deze groeperingen komen steeds meer en meer op.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

OP welk manier hou je ze tegen ??,,,, Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Kembang,

Hoe hou je deze extremisten tegen.
Kweet het niet, het zal wel de tand des tijds zijn. Kijk naar ons eigen landje. Denk aan de rellen in Haren. Denk aan eerwraak in NL. Zojuist iets gehoord over besnijdenissen in NL. Vooral meisjes uit Somalie.
Wij veroordelen dat, wellicht op grond van ons eigen geloof. Zij (althans daar in Somalie) vinden besnijden normaal. Wie zijn wij om daar een oordeel over te vellen. Indonesie is nu eenmaal een land waar de meeste moslims wonen. Andere religies zullen daar altijd het onderspit delven.
Zo ook tijdens de Hoekse en Kabeljauwse twisten en de Beeldenstorm in NL. Katholieken tegen remonstranten, enz, enz.
Wij hier in NL zijn geen haar beter. Nu niet en toen niet.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Bintang Jan.

Wat je schrijft is waar....maar wat betreft over NL is het eeuwen geleden, toch??

Het gaat wat er op heden/ nú gebeurt.....over die besnijdenis van vrouwen staat nérgens in een geloof c.q. "bijbel" beschreven, ik zie het als een soort tradionele "macht" vanuit hun mannenwereld....

Je moet eigenlijk eens nagaan BJ sinds de mens op de wereld is gekomen moet je kijken wat de vrouw als rol hebben gespeeld......nóóit worden ze als gelijkwaardige partners erkend!!
Door de eeuwen heen en overal ter wereld werden wij altijd gepijnigd zowel geestelijk als lichamelijk en 99% door de macht van de mannen.....waar of niet waar BJ ???
Wij zijn alleen goed voor S.. en kinderen op de wereld brengen die wederom gepaard gaat met véél pijn....en uiteraard als huissloof, toch??

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Aleikum salaam Simpati, marchaba, ng'if halak?

Dus jij gelooft dat je cultuur en religie in Indonesia kan scheiden? 
Okay dat mag je, maar volgens mij kan dat niet? Emoticon: Confused En DAAROM noemde ik ook de mindset, pola pikir, de motivatie en basis van alles - een eeuwenlang proces wat gevoedt wordt door de a). de cultuur 2). adat istiadat 3). (voor)ouders 4). relaties, 'hubungan' 5). opleiding 6.) media maar boven alles, in Indon. door 7). de religie. Zeker in moslimlanden, waar religie, cultuur, voorouders en adat een enorme gebondenheid is geworden en enorm vervlochten met en gehaakt aan elkaar ('terjalin dan terkait') is en daar - voor mij: hier - is geen vrije keuze in die mate als in onze vrije landen (Joods-Christelijk van oorsprong). 

Gelukkig (?) m.i. zijn opleiding en media nu belangrijke factoren geworden tbv de ombuiging van bepaald soort denken...

En inderdaad, dat azan geroeptoeter is 'een onderdeel van de RELIGIE', je zegt het zelf, waar je het toch echt wel over hebt. Toch?

Salam, shalom,  p  e  a  c  e  (in het Thais?)

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Haha die icoontjes werken niet helemaal soms,... of ik heb mijn mijn grote vingers de verkeerde weer aangetipt. Je moet eigenlijk vrouwenhandjes hiervoor hebben, of beledig ik nu iemand?

Ach, er moet MEER Emoticon: Party! onderscheid komen;
vrouwen weer
meer onderdanig (rotwoord; beter: 'dienend'),
vrouwen weer
vrouwelijker,

vrouwen
weer
meer...

Indonesisch HAHAHA

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Kembang heb trouwens net, bij het bestellen van een ticket naar NL, meteen eens gevraagd of t mogelijk was om NIET naast een kerel te zitten.
Kerels maken zich vaak zo breed, en wijdbeens, territoriungedrag, bah. Vooral hier die Molukker snorremannekes Emoticon: Stupid en ook nog vaak dik. Javanen zijn weer heel anders, eten ook beter geloof ik Emoticon: Yummie!

Ik ben denk ik meer een vrouw-mens. En dat wordt niet minder ('Dokter, wat doe ik hier aan?'). En tja, sorry ik ben een man, het blijft een beter gezicht, om naar te kijken...

Al met al, het is 'nooit te voorzien, wie naast je komt te zitten', mailden ze me van het reisbureau terug. Misschien ook daar maar eens wat uang rokok gaan invoeren...

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 06-02-2013 21:12 Keduadam wrote:

Salam, shalom,  p  e  a  c  e  (in het Thais?

สันติภาพ

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,036,971 pageviews Een website van indahnesia.com