taxivervoer makassar toraja

Subforum Het visumgebeuren 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
heerke
Gebruiker
spacer line

wie o wie heeft enig idee hoeveel het gaat kosten met vervoer van de luchthaven Makassar naar Toraja?
Binnenkort kom ik ron 0200 uur aan op de luchthaven en wil met een taxi gelijk door.
De bus gaat pas de volgende morgen rond 0900 uur.
heerke

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Heerke,

Je weet dat je minimaal 9 uur in de taxi zit? En dat je een hele mooie tocht mist?
Ik heb geen idee of er verschil zit in dag/nachttarief, maar ik schat dat je voor een taxi al gauw tussen de Rp. 600.000 en 900.000 kwijt bent. Maar misschien zijn er organisaties/bureautjes die het voor minder doen. Ik verwacht dat eigenlijk niet.
Ik heb het lang geleden 1 keer 's nachts gedaan. Hoewel het dan minder druk is op de weg, was ik toch wel als de dood dat de chauffeur in slaap zou vallen. Het is heel vermoeiend rijden in het donker en je maakt een paar behoorlijke slingers door de bergen.
Moet je echt meteen door?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk niet dat een officiele taxi zo ver weg mag van zijn baas omdat ze zich aan werktijden moeten houden en de auto 'op tijd' weer terug in de pool moet zijn. Je komt dan al direct uit bij een snorder die je ongetwijfeld wel in het holst van de nacht naar Toraja wil brengen, maar hoeveel dat gaat kosten? Ergens tissen 'heel veel' en 'nog veel meer', want ronduit idioot als je er zelf even over na denkt.

Sorry voor de woordkeuze, maar wat ik wil zeggen, neem een stapje terug, pak even een hotelletje, doe een tukkie en stap daarna in die bus, want dat duurt uren en uren zoals elsbeth al aan gaf.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

De keer waarover ik het eerder had, vertrok ik rond 14.00 uit Makassar. Na 4 uur rijden wordt het stikkedonker en kort daarna begint de slingerweg dor de bergen. We kwamen om 01.00 aan en ik was gebroken, vooral door het inpraten op de chauffeur die zeer zeker niet meer helemaal fris was. Hele grote kans dat die dezelfde ochtend om 07.00 uit Ranteapo was vertrokken voor zijn eerste rit. Zo gaat dat als je geld kunt verdienen.
De laatste keer overigens (2009) was ik voor de rit Rp. 1.000.000 kwijt. Maar dat was dan ook een 6 persoonsbus. Nog teveel, maar het was het waard want we hadden een erg goede chauffeur. Nogmaals: ik vind het gekkewerk om meteen door te reizen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Inderdaad het is gekkenwerk om door te reizen in de nacht.
Een nachtje Makassar moet toch kunnen om uitgerust de tocht naar Toraja te maken.

http://ge-jacmart-homestay.blogspot.nl/ een betaalbaar kleine schone homestay

Wil je niet met het openbaar vervoer dan zou je eens contact op kunnen nemen met.
http://www.alvintoursindonesia(...)ntact&id=1&Itemid=54

Wij hebben ruim een jaar geleden een 5 daagse tocht met hun gemaakt maar misschien kunnen ze ook wel alleen vervoer regelen van Makassar naar Toraja.Ze werken met mensen uit Tanah Toraja. Eventueel onderhandelen over de prijs moet mogelijk zijn. Ze hebben ook een klein kantoortje op de luchthaven.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

petermax
Gebruiker
spacer line

Ik Had vorige jaar auto met chauffeur gehad ook van makassar naar Toraja geweldig man

heerke
Gebruiker
spacer line

thanks voor de info. de route heb ik al een aantal keren gedaan, maar dan met de bus. gezien het tijdstip dat ik aankom en alle rust die ik heb daarna, want ik ga zo'n drie weken verblijven in Toraja, durf ik de taxi wel aan. wachten tot de volgende morgen is zonde van de tijd.
1 miljoen moet denk ik wel kunnen.

ojla240
Gebruiker
User icon of ojla240
spacer line

2 jaar terug (2011) vroegen ze voor enkele reis makassar - toraja 1.5miljoen rp.
Na afdingen lukt het voor 1 miljoen. Was ons nog te duur.

We nemen nu de nachtbus (vertrek 22:00 makassar, aankomst rantepao 05:00-06:00) voor 120.000 rp p.p.
En terug ook weer de nachtbus. De laatste keer waren we binnen 7 (!) terug in Makassar.
Zelfs voor iemand van 1.90mtr lang is het relaxed reizen.

heerke
Gebruiker
spacer line

Via internet een bedrijfje gevonden, zie mailadres
http://www.alvintoursindonesia(...)p;id=1&Itemid=54
Met hen afgesproken dat zij me halen vanaf de luchthaven voor 1juta,
ben benieuwd of ze er zijn?
bedankt voor alle reacties

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 03-02-2013 13:33 heerke wrote:
Via internet een bedrijfje gevonden, zie mailadres
http://www.alvintoursindonesia(...)p;id=1&Itemid=54
Met hen afgesproken dat zij me halen vanaf de luchthaven voor 1juta,
ben benieuwd of ze er zijn?
bedankt voor alle reacties

Wij hebben wel goede ervaringen gehad met Alvin tours, alles was perfect geregeld. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

heerke
Gebruiker
spacer line

men stond er en de afspraak werd nagekomen. een rit van een kleine 8 uren, over een weg dit steeds beter wordt.
prima organisatie die alvintours.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-04-2013 14:23 heerke wrote:
men stond er en de afspraak werd nagekomen. een rit van een kleine 8 uren, over een weg dit steeds beter wordt.
prima organisatie die alvintours.

Goed om te horen, wij waren ook erg tevreden over de 5 daagse tocht die we zelf uitgestippeld hadden en die door Alvintours compleet was verzorgd.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,935,066 pageviews Een website van indahnesia.com