Tussenstop in Jakarta

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Dag Forumvrienden,

Op 21 mei 2013 arriveer ik om 10.05 in Jakarta en vertrek dan weer om 18.25 naar Kuala Lumpur. In de tussenliggende tijd zou ik graag "iets" van Jakarta willen zien en ik realiseer me dat er tijd gemoeid is met in- en uitchecken. De Damri-bus lijkt een optie, maar waar naar toe? Bezienswaardigheden/ winkelen? Ik vraag jullie van harte om tips.
Alvast dank,
Gert-Jan

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er gaat een Damribus naar het Gambirstation. Afhankelijk van weer en verkeer is het al gauw 11.30 voordat je daar bent. Reken eerder op 12.00 uur.
Om op tijd in te checken moet je al snel rond 15.00 uur weer terug.

Het Gambirstation ligt naast de lapangan en Monas. Verder in de buurt de Istiqlal moskee en aan de noordkant het presidentieel paleis. Winkels zijn overal. ALS je in die paar al wilt verplaatsen dan per busway of met Blue Bird taxi.Vergis je niet in de omvang van Jakarta en de reistijd. File is bijna altijd en overal.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Hoi Gert-Jan

Hou er ook rekening mee dat bepaalde wijken in Jakarta momenteel kampen met overstromingen cq wateroverlast. De files die er normaal gesproken zijn zullen dus alleen maar langer zijn.
En zoals Anne Mieke al zei: vergis je niet in de omvang van Jakarta. In Jakarta wonen ongeveer net zoveel mensen als in heel Nederland. Het is totaal niet te vergelijken met een stad in Nederland. Het is er warm, druk, chaotisch met veel verkeer en luchtvervuiling.

Groeten,
Vincent

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Lekker inchecken in een hotel op/bij het vliegveld. Verspilde energie om voor die paar uurtjes Jakarta in te gaan. File, drukte, en uiteindelijk spijt omdat je erg moe bent voor je ongewijfeld lange vlucht.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Villa Ditya, nu overstromingen ja, maar in mei is die kans vrijwel 0, tenzij Jakarta de zee in zakt in de komende, maar dan is het vliegveld ook verloren.

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Dank voor jullie aanwijzingen. Ik ga dan maar lekker en verstandig het advies van Yerun/Jeroen opvolgen en zoek een hotelletje in de buurt.

Groetend,
Gert-Jan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Als je per se voor een paar uurtjes "Jakarta" en Mall wil zien , dan kan je de Taman Anggrek Mall en er naast gelegen Central Park nemen ( aan de rand van WEST Jakarta, ongeveer 45 min. taxi rijden van Airport.
Nog dichterbij bij de airport is de Karawaci Mall, redelijk groot , weet niet hoe het nu is .
Hou ook rekening mee met incheck tijd .

De nieuwste info over overstroming/macet(traffic jam) kan je vragen bij de info Bali van de taxi bedrijven.

Is het de moeite waard ?
http://www.taman-anggrek-mall.(...)om/mall_concept.html
http://www.centralparkjakarta.com/v2/
Als je naar Taman Anggrek of Central Park wil , zorg dat je voor 16.00 al richting airport begeeft, rekening houden dat het iets drukker kan zijn .

Als je niet naar de stad kan , zal ik bij de airport een massagesessie nemen van 2 uren .
Weet niet of ze nog in bedrijf zijn .

bisa dicek of makemyday .

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun: ja, daar heb je gelijk in. In mei zal het water wel weg zijn en hopelijk is de achtergebleven rommel tegen die tijd ook weer opgeruimd.
Hoe is de situatie trouwens op dit moment in Jakarta? Sommige nieuwsberichten doen net alsof er een klein drama plaatsvindt.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klein of groot is relatief. Voor de kleine man een groot drama; voor de "grote" man een klein drama.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-01-2013 09:34 Villa Ditya wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yerun: ja, daar heb je gelijk in. In mei zal het water wel weg zijn en hopelijk is de achtergebleven rommel tegen die tijd ook weer opgeruimd.
Hoe is de situatie trouwens op dit moment in Jakarta? Sommige nieuwsberichten doen net alsof er een klein drama plaatsvindt.
Waar ik eergisteren reed (Pancoran, Semanggi, Bunderan HI, Harmoni, Kemayoran) was niets meer te merken van overlast of nog niet opgeruimde rommel. Wel stonden overal zakken modder netjes op de stoeprand. Dat zal morgen ook goeddeels wel weg zijn (dan ga ik weer die kant op).

In mei zijn er vast wel weer andere redenen voor vertragingen, files en dat soort onzin. Die zijn er iedere dag
- regen
- overstroming
- lunchtijd
- werkdag
- weekeinde
- feestdag
- bussen rijden
- bussen rijden niet
- teveel auto's op de wegen
enz enz.. iedere keer hebben ze wel iets nieuws om te doen alsof die files gisteren pas ontstaan zijn.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

78,228,705 pageviews Een website van indahnesia.com