air asia en bagage

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
villa
Gebruiker
spacer line

Ik ben bezig met mijn reis te plannen en te boeken.
Nu lees ik, op de site van Air asia dat alleen handbagage toegestaan is (7kg)
IK heb al contact opgenomen met ticketsindonesia, die geeft aan dat Air asia inderdaad strikt is met bagage en dat hij daarom bij boekingen al 20 kg op de boeking zet en verwijst mij verder door naar de website van Air asia.
Ik heb hen een mail gezonde maar krijg geen antwoord op mijn vraag:

Is het bij Air asia alleen toegestaan om handbagage mee te nemen?
En als er wel 20 kg op de ticket staat maar en ik kom daar met met mijn grote reistas aan van 20 kilo (duidelijk gaan handbagage) moet ik dan bijbetalen?

Ik hoop dat jullie mij duidelijkheid kunnen verschaffen.

Dank je wel, Villa

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik vlieg erg vaak met Air Asia, ze zijn inderdaad sinds kort aan het controleren of mensen niet te veel handbagage hebben.
Voor handbagage gebruik ik een reistas en daar kan veel in met die 7 kg.
Die 7 kg handbagage is exclusief de computer, daarvoor heb ik een koffertje van 46x34x12cm, daar is nog nooit moeilijk over gedaan.
Wil je zeker spelen neem je 20 kg normale bagage, precies zoals Ticketindonesia doet, vooraf boeken is nog goedkoop, op de luchthaven behoorlijk aan de prijs.
Succes,
Jan

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Nee, je mag bij AirAsia ook ruimbagage meebrengen mits je deze ingekocht / betaalt hebt. Zo niet, dan gaat dat spul niet mee. De prijzen voor ruimbagage zijn vermeld op de website / te zien bij het boeken van de tickets. Vooraf inkopen is goedkoper dan op de luchthaven, maar da's met alles bij AirAsia.

Ja, als je reistas 20 kg weegt en je wilt die de cabine inbrengen, wordt dat op dit moment geweigerd. Die tas moet dan als ruimbagage mee.

De laatste tijd zijn veel maatschappijen in Indonesie, niet alleen AirAsia, erg streng geworden met de controle op hand- en ruimbagage. Overgewicht of groter in afmetingen wordt niet meer oogluikend toegestaan, maar alleen nog tegen extra betaling.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Villa,

je beide emails zijn voor zover ik kan zien beantwoord. Wellicht gaat het scheef omdat je het had over 20 kilo handbagage, maar hier is geen discussie over, dit wordt altijd gezien als ruimbagage omdat handbagage maximaal 7 kilo mag wegen, kilootje meer kan nog, maar het drie-voudige natuurlijk niet.

dit schreef ik:
Voor de vluchten van AirAsia stoppen we standaard 20 kilogram bagage bij je reservering
waarop jij vroeg in een latere email of er alleen handbagage mee mag waarop ik de richtlijnen van handbagage doorstuurde.

Mijn excuses als dit niet goed is overgekomen in de email.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Bij Air Asia mag je naast je normale bagage dus inderdaad 1 stuk handbagage meenemen van maximaal 7 kg.
Voor die gewone bagage kun je kiezen tussen 15 of 20 kg, waarbij voor de laatste optie een paar euro meer betaald dient te worden.
Ik ben 2 keer met AA gevlogen van Europa naar KuLu, een paar jaar geleden vanaf Londen, en afgelopen februari vanaf Parijs. Toen kon je zelfs nog kiezen voor 25 of 30 kg normale bagage, maar aangezien de doorgaande routes naar indonesië die optie niet hebben, omdat daar met kleinere toestellen wordt gevlogen, had dat in ons geval geen zin. Bovendien vlieg ik persoonlijk met zo weinig mogelijk bagage, omdat dat alleen maar lastig is, en hier praktisch alles te koop is. Helaas vliegt AA niet meer op deze routes naar Europa.
Wat handbagage betreft, deze is aan internationale afmetingen gebonden, omdat het moet passen in de bagageruimte boven de stoelen.
Zelf neem ik een handbagagetrollie mee, met de afmetingen 56x35x22 cm, hetgeen precies aan die internationale eisen voldoet, en daar heb ik nog nooit problemen mee gekregen. Daar past vanalles in, niet alleen wat ik onderweg nodig heb, dat is lang niet zoveel, maar ook voor het geval mijn gewone bagage onvehoopt zoek raakt. Is me 2 keer overkomen, dus ik ben voorbereid. Kan ik me in elk geval de eerste dagen behelpen. Moet alleen oppassen dat ik aan die 7 kg eis voldoe. Daarvoor heb ik ook altijd een weegapparaatje bij me, om die gewichten van de koffers zelf van te voren te checken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

jupje, 15, 20, 25, 30 kilogram bagage kan voor vrijwel iedere vlucht zover ik kan zien. Echter willen indonesiers niet te veel betalen, dus kiezen ze voor geen bagage, en moeten dan enorm bijbetalen bij het inchecken. Altijd leuk om daar even naar te kijken als ik weer eens op het vliegveld in Jakarta ben, met al die hordes wachtende mensen.

Voor een paar euro meer je bagage voor vertrek regelen scheelt een hoop aan kosten en gezeur bij het inchecken. Handbagage van bepaalde afmetingen en tot bepaald gewicht in de cabine, de rest in het ruim altijd tegen betaling bij AirAsia.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Het is zeker niet zo, dat de meeste vliegmaatschappijen ook 25 en 30 kg ruimbagage toestaan, bij de meeste is 20 kg bij een toeristenclass ticket de limiet.
Verder wil niemand, dus niet alleen de Indonesiër te veel voor zijn ticket betalen.
Dat je dan bij Air Asia soms fors moet bijbetalen komt, omdat het zowat de enige maatschappij is, waar je extra dient op te geven, dat je ruimbagage meeneemt, en hoeveel kg dan wel. Wat dat betreft is de informatie op te site van ticketindonesia.info ook onduidelijk. Daar staat n.b. vermeldt, dat je géén bagage mag meenemen behalve handbagage, en dan 20 kg.
Kom je met je 20 kg handbagage aanzetten, moet je fors bijbetalen, omdat dat uiteraard niet mag, en de ruimbagage niet geboekt is.
"Altijd leuk om daar even naar te kijken als ik weer eens op het vliegveld in Jakarta ben, met al die hordes wachtende mensen."
Ja , ja, geen leuker vermaak dan leedvermaak!
Overigens, wat die site van ticketindonesia.info betreft, informeerde ik vandaag eens naar een Air Asia ticket van Kuala Lumpur naar Solo. Zou € 41 zijn.
Maar bij het doorgeven van het reserveringsnummer bleek de prijs opeens € 107.
En dan nog de onduidelijkheid, hoeveel bagage je dan wel mocht meenemen, stond ook nergens vermeldt.
Uiteindelijk vandaag bij Air Asia zelf geboekt, was de prijs all-inn (met 20 kg ruimbagage, maaltijd en creditcardbetaling) € 39!?!?

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

Bij AirAsia kun je standaard 20kg ruimbagage meenemen.
Je kunt echter wél extra kilos bijkopen en dat is helemaal niet zo duur. Maar als je dat niet doet en je staat voor de balie met overgewicht bagage, dan is het wel duur.
Ik koop altijd bij, omdat ik meestal iets boven de 20 kg zit.
Ook je maaltijden en drankjes moet je kopen. Die kun je ook vantevoren kopen.
Ze hebben heerlijke nasi lemak Emoticon: Party!

jstar
Gebruiker
spacer line

Niet correct mmeeuwesennl: Er is geen 'standaard' 20kg ruimbagage*. Net als bij de meeste ander low-cost carriers (Tiger Airways, Jet Star, enz.) hier moet je voor ruimbagage ALTIJD extra betalen.

De uitzondering met ruimbagage is Lion, hier is het wel inbegrepen (daarom valt deze uiteindelijk toch vaak goedkoper uit).

Alles kost extra. Zoals een nepconcept als 'early boarding'. Zelfs een stoelkeuze wordt meestal extra aangerekend. Gewoon vergelijkbaar met Ryanair. En vliegtuigkost lekker? Emoticon: Talk to the hand

*In dit geval had ticketindonesia gewoon 20 kilo 'besteld' in de reservering

jstar
Gebruiker
spacer line

Nog iets over Air Asia:

http://www.hln.be/hln/nl/1901/(...)n-op-vliegtuig.dhtml

Kind vrije zones...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Had AirAsia voorheen nog een 'geen-bagage' optie, nu moet je altijd dokken voor minimaal 15 kilo bagage ook al heb je geen bagage. Tel hierbij een stoelreservering op als je vooraan wil zitten (bij Lion Air en tot voor kort Batavia Air kon ik hier altijd om vragen en kreeg ik ook vaak wat ik wilde) en betalen voor niet-online inchecken en AirAsia heeft weer een puntje verloren helaas.

Uit de gemiddelde tarieven (geteld MET bagage 20 kilogram en stoelreservering bij meer dan 1 reiziger omdat men anders uit elkaar gezet wordt!) blijkt dat AirAsia een middenmoter is, en dan kies ik voor Lion Air, want die hebben meer vluchten, dus in geval van vertraging/annulering kan ik dan wellicht eerder mee.

Meer als 20 kilogram meenemen is bijlappen hoogstwaarschijnlijk. Je kunt voor je vertrekt nog goedkoop bagage bijboeken overigens, bij inchecken is het iets van 2x zo duur, reden te meer je goed voor te bereiden omdat ze je anders mogelijk hard pakken. En dat is jammer, want eenvoudig te voorkomen.

Kind-vrije zones? Als je dat wil moet je maar business class vliegen, dan heb je recht van spreken naar mijn mening. Al het andere is slechts als een stadsbus in Indonesie, stampvol, vies en het iets wat het liefst niet te lang moet duren. Daarom is een dik uurtje naar Jogja nog prima te doen in de economy class. Business class levert hier niet echt op, het eten wordt opgediend, en na 4 minuten weer opgehaald.. haha.. maar het idee, daar gaat het om. Emoticon: Puh!

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik boek bij Air Asia nog nooit een stoelreservering, sindse niet meer op Europa vliegen, en als dan ik samen met mijn echtgenote incheck, heb ik nog nooit meegemaakt, dat we niet naast elkaar zaten. Dus dat ze je met opzet uit elkaar plaatsen, is dus zeker niet waar.
Ja, misschien als je vlak voor sluitingstijd komt aanzetten, en alle stoelen zijn min of meer vergeven. Dan vraag je ook er om. Of als je je tickets allemaal los besteld hebt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wees niet bang, dat is wel degelijk gebeurd, en nog wel met een half leeg toestel ook. Dus ze konden lekker een middelvinger krijgen en ben langs elkaar gaan zitten. Was 1 reservering, we waren ruim op tijd en het vleigtuig was dus half leeg. Dat was ook de laatste keer dat ik AirAsia vloog omdat Lion Air altijd goedkoper was sindsdien.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

overigens staat het ook zo op hun site vermeld heb ik recentelijk nog gelezen. "om er zeker van te zijn dat je bij elkaar geplaatst wordt, neem stoelreservering". Daarmee pleitten ze zich dus prima vrij voor personen als ik die niet betalen, maar ik vond het hoogst onbehoorlijk zo te werk te gaan. Bagage betalen? Prima. Eten betalen? Prima. Betalen om NIET uit elkaar gezet te worden in half leeg vliegtuig? Dan ben je net Ryan Air.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Dat je bij AA minimaal moet betalen voor 15 kg ruimbagage, is ook maar een halve waarheid, want dat geld alleen voor binnenlandse vluchten, en niet voor internationale reizen. Dan kun je ook de optie: geen bagage kiezen, dus alleen handbagage.
Ze zijn inderdaad net yan Air, en daar is niets mis mee.
AA is voor mij wel de enige maatschappij die vanaf Kuala Lumpur rechtstreeks naar midden Java vliegt, meerdere bestemmingen zelfs daar, en dat voor prijzen, die concureren met ticketprijzen Jakarta-midden Java. Mits je op tijd boekt, want als je het systeem van AA eenmaal door hebt, weet je, dat de goedkoopste tickets verkrijgbaar zij, zodra de boekingsperiode pas is verlengd, en wel de eerste week van die verlengperiode. Daarna zijn de prijzen soms aanzienlijk duurder, dus minder interessant, tenzij zij alleen op die route zitten. En west-Europa-Kuala Lumpur is per definitie goedkoper dan west-Eur0pa-Jakarta
Maar waarschijnlijk is de winstmarge op hun tickets bij jullie te klein, en geef je daarom zo af op AA.
Want als ik naar ticketprijzen met AA informeer bij ticketindonesia.info, zijn ze ofwel niet beschikbaar, en krijg ik een belachelijke alternatieve route via een tussenstop in Jakarta met Lion Air, of ze geven een ticketprijs op van € 41 (nog exclusief de toeslag voor het boeken), en na het doorgeven van de boekingscode blijkt de prijs ineens € 107 te zijn. Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, ben gekke Henkie niet. Te meer, daar ik het ticket de zelfde dag nog rechtsteeks bij AA voor € 39 heb kunnen boeken, inclusief boekingskosten, 20 kg bagage én maaltijd. Dus ik boek mijn AA vluchten in het vervolg wel rechtstreeks bij AA zelf.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik heb al meerdere malen aangegeven wat mijn bezwaren zijn met AirAsia, en jij legt een link met ticketindonesia.info. Nou, dat is redelijk kort door de bocht, want mijn klachten over AirAsia stammen al van voor dat de site er was. Is ook gewoon terug te lezen op dit forum bovendien.

Vliegen naar Jogja via Jakarta (bijvoorbeeld) is geen belachelijke route. Dat is een route die al jaren bestaat en door Lion Air gevlogen wordt. En kennelijk doen ze het zo slecht nog niet, want ze breiden steeds verder uit, en niet zo'n klein beetje ook. Dergelijke vluchten zullen dan ook steeds normaler en voordeliger worden, zeker ook omdat reizigers kunnen kiezen hoe laat ze vertrekken i.p.v. maar 1/2 keer per dag. Voor een overgrote groep reizigers is comfort belangrijker dan het allergoedkoopste ticket krijgen namelijk.

Wat ticketindonesia.info doet is niet van belang, maar bij deze dan: Klanten die een voor hun doen vreemd tarief krijgen sturen een email dan zoeken we het uit. Wij zijn mensen en maken dus fouten, verder laat AirAsia het op dit moment niet toe om promo prijzen vanuit buiten Indonesie naar Indonesie te boeken in hun agent-systeem, daarom hebben we deze niet beschikbaar (er wordt aan gewerkt om alleen de door ons te boeken tarieven weer te geven, kost tijd). Ook voegen we standaard 20 kilogram bagage en stoelreservering toe bijvoorbeeld. Kost allemaal geld, maar is wel wat de meeste reizigers van ons verwachten en dus doen we dat zo. Dan kunnen we de uitzonderingen netjes per email te woord staan.

We adviseren dan ook maar al te graag om direct een boeking te doen via Air Asia, dat spaart de reiziger namelijk geld (zeker als we bepaalde lage tarieven kennelijk niet mogen verkopen van AirAsia zelf). Bovendien zijn we altijd duurder dan AirAsia omdat wij boekingskosten rekenen. En die staan duidelijk vermeld.

Overigens geeft AirAsia sinds kort agenten netjes commissie voor een deel van de vluchten (QZ-vluchten vooralsnog), dus dat er minder op verdiend wordt is ook maar deels waar. Om in je eigen bewoordingen te blijven.

Ook betalen agenten geen boekingskosten, dus in theorie kan boeken via een agent goedkoper zijn dan via de website. Maar dan moet je wel alles heel strak doen, en dat willen de meeste passagiers niet. Althans niet die wij bedienen.

Voorbeeld: Op Garuda verdienen we nu relatief zelfs minder als AirAsia QZ-vluchten, maar die tarieven kloppen gewoon altijd, geen gehannes met stoelen, bagage, boekingskosten... dus duidelijk voor alle partijen. We hebben nog nooit zo veel Garuda verkocht als in de afgelopen maand. En dat vinden we prima, ook met minder commissie.

timogerritsjans
Gebruiker
spacer line

Hallo,

2 maand geleden heb ik tickets geboekt online bij airasia.com, betaald met creditcard, direct bij de betaling stond confirmed en een boekingsnummer genoteerd! Ik heb geen bevestiging gekregen of iets dergelijks op mijn mail ook niet bij de spam. Nu wil ik de tickets hebben maar ze beantwoorden mijn mails niet. Ik heb een membership aangevraagd maar daar word ik automatisch uitgegooid over en over.. Wie kan mij vertellen hoe dat met de tickets zit,

Groetjes Timo

totto
Gebruiker
spacer line

Kan iemand mij vertellen hoe het met de bagage gaat als je aankomt in Kuala Lumpur vanuit Amsterdam en doorvliegt met Air Asia. En hoeveel tijd dat in beslag kan nemen.

Toto Travel.com

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Als je in KL aankomt vanuit A'dam, kom je aan op terminal KLIA (Kuala Lumpur International Airport), en dien je eerst, daar in de aankomsthal, door de immigratie te gaan.
Je ontvangt een (gratis) visumstempel in je paspoort, wat 3 maanden geldig is.
Vervolgens dien je je bagage op te halen op het betreffende band, in de ruimte direct achter die immigratie.
Wélk band precies staat aangegeven op een monitor.
Afhankelijk van het tijdstip van de dag, en het aantal internationale vliegtuigen, dat net is geland, kan deze benodigde tijd variëren tot wel ruim méér dan één uur.
In de regel (mijn eigen ervaring) kan dit allemaal binnen 'n uur.

Vlieg je direct door met Air Asia moet je tegenwoordig, vanaf mei dit jaar, naar Terminal KLIA2 (de vroegere LCCT (low cost carrier terminal) is niet meer in gebruik).
Dat kan vrij snel (ca. 10 minuten vanaf KLIA naar KLIA2) met de trein, voor enkele Ringit.
Taxi nemen kan natuurlijk ook, is waarschijnlijk iets duurder
Pinautomaten zijn voldoende te vinden in de aankomsthal ná het bagageband.
Bij Air Asia dien je uiterlijk 45 minuten vóór vertrek te hebben ingecheckt.
Reken dus voor de zekerheid op ca. 3 uur tussen het tijdstip van aankomst op KLIA en vertrek op KLIA2.
Het vliegveld, en diverse terminals, is vrij groot. en lang niet zo overzichtelijk als Schiphol.
Uitgebreide informatie is ook op o.a. op de sites van KLIA en KLIA2 te vinden.

totto
Gebruiker
spacer line

Jupje,
Prima antwoord, bedankt. Ik was bang dat je van die Jakarta toestanden zou hebben, via andere terminals en yellow bus. En met een aantal kinderen erbij wel belangrijk.
Aankomst is 2 mei met Malaisia om 6.10 uur. Vertrek met Air Asia ri Yogya om 9.45 uur.
Ik denk dus dat dit haalbaar moet zijn. Gelijk maar boeken.
Nogmaals bedankt.

Toto Travel.com

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Op 27-09-2014 20:07 schreef totto:
Jupje,
Prima antwoord, bedankt. Ik was bang dat je van die Jakarta toestanden zou hebben, via andere terminals en yellow bus. En met een aantal kinderen erbij wel belangrijk.
Aankomst is 2 mei met Malaisia om 6.10 uur. Vertrek met Air Asia ri Yogya om 9.45 uur.
Ik denk dus dat dit haalbaar moet zijn. Gelijk maar boeken.
Nogmaals bedankt.

Dat lijkt me ruim voldoende overstaptijd. Ben je tegen het middaguur in Yogja.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

69,992,247 pageviews Een website van indahnesia.com