Rondreis voorstel Java & Bali HELP!

Subforum Java 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
John&Pauline
Gebruiker
spacer line

Wij John & Pauline willen dit jaar graag een rondreis maken door Java en Bali .
Natuurlijk genoeg ideeŽn alleen geen idee waar te beginnen met boeken, Łberhaupt waar of hoe te boeken. Het idee is om in mei voor 21 dagen de reis te gaan maken.

Ons idee voor de reis is nu als volgt:
1. Vertrek amsterdam- jakarta
2. Aankomst en overnachting jakarta
3. Jakarta - Bogor
4. Bogor - Bandung
5. Bandung
6. Bandung - Yogyakarta
7. Yogyakarta
8. Yogyakarta, borobodur
9. Yogyakarta - Malang
10. Malang (bromo )
11. Malang - Kalibaru
12. Kalibaru
13. Kalibaru - Pemeturan
14. Pemeturan
15. Pemeturan -Ubud
16. Ubud
17. Ubud -Sanur
18. Sanur
19. Sanur
20. Sanur - vliegveld
21. Aankomst Amsterdam

Graag zouden wij van jullie wat tips krijgen over de route en boekingen e.d.

Alvast bedankt!

John & Pauline

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hoe willen jullie die reis gaan maken?
Georganiseerd of met een auto, willen jullie gebruik maken van de trein op sommige trajecten enz. enz.
Je zal toch wat meer informatie moeten geven, voorlopig geef je een heel zwaar programma op zonder te vertellen hoe je wil reizen.

Bijvoorbeeld Bandung - Yogyakarta is 400 km, als je hier een gemiddeld van 50 km per uur haalt dan ben je een enorme bofkont, komen je rusttijden er nog bij, dan rol na een uur of 10 als een koekie uit de auto, het verkeer in IndonesiŽ is namelijk een ramp.

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Beste John & Pauline,

Java overland (en vervolgens naar Bali) kan je op verschillende manieren doen. Je kan dit per trein, bus of auto met chauffeur doen. Auto met chauffeur is het meest comfortabel maar ook het duurste. Het voordeel is wel dat je dit van tevoren al vast kan regelen en dat je flexibel bent; vervoer per trein en bus zal je ter plaatse moeten regelen. Reizen met de trein (of een gedeelte met de trein) is goedkoper en een goed alternatief. Met name het traject Bandung-Yogyakarta wordt vaak per trein gedaan. Informatie over de verschillende manieren van reizen kan je op onze website vinden.

= edit: links weggehaald =

Groeten,
Vincent

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat voor boekingen bedoel je? En wanneer?

Ik zie een nacht in Jakarta en dan door naar Bogor. Je kunt er ook voor kiezen om meteen naar Bogor door te reizen.

Verder zou ik Malang - Kaliburu in een keer doen met bezoek aan Bromo omdat je dan toch al in die richting reist..

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

3 zielen 1 gedachte Emoticon: Laugh out loud

John&Pauline
Gebruiker
spacer line

Alvast bedankt voor jullie reacties, er komt nog best veel bij kijken, het liefst doen we de rondreis individueel met auto en chauffeur, de trein optie tussen Bandung en Yogyakarta hadden we idd voorbij zien komen, dit lijkt ons een goede optie.

Van Jakarta direct naar Bogor door reizen hebben we bewust niet gedaan ivm nog onbekende vlucht tijden zodat het dan misschien wat teveel wordt voor een dag.
Afgelopen jaar zelf een rondreis gemaakt door west USA heel veel gezien, en ook erg veel gereisd maar niet echt te vergelijken. We vinden het een stuk moeilijker nu.

Vincent, jou site gaan we zeker even bekijken, en een beetje hulp met boeken en reserveren zou misschien wel makkelijk zijn. Emoticon: Smile

Groetjes, John en Pauline

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Beste John & Pauline,

We horen graag van jullie. Als jullie hulp nodig hebben dan kan je via e-mail of telefonisch contact met ons opnemen. Kan eventueel ook rechtstreeks met onze reisagent in Indonesie. Guntur (de eigenaar) van Tirta Bianca Tours & Travel spreekt goed Nederlands, heeft heel veel ervaring en reageert altijd snel op e-mails.

Groeten,
Vincent

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Villa Ditya; reclame maken kan via je signature of tegen betaling op dit forum. Vooralsnog is het gratis reclame maken in iedere reactie die je geeft wel voldoende geweest nu.

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jeroen: we helpen mensen graag met het beantwoorden van allerlei vragen over Java. Vandaar dat we ook veel informatie over Java op onze site hebben staan aangezien veel dezelfde vragen steeds terugkomen. Directe links naar de juiste pagina's op onze website lijkt ons handig maar als dat niet mag zullen we deze niet meer in onze posts gebruiken.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Een ding kan ik jullie wel afraden: boek niet via een Nederlands reisbureautje zoals een die op indahnesia veevuldig adverteert. Wij hebben namelijk ook via dat reisbureau geboekt en je betaalt je werkelijk scheel. In principe per definitie de betere hotels, maar wel afrekenen per persoon en dus niet per kamer. Op vluchten geven ze geen korting dus ook daar geen voordeel te behalen.
Beste kun je gewoon zelf je vlucht boeken eerst en vervolgens op je dooie gemakkie zoeken via de bekende hotelwebsites zoals agoda of booking. Op fora zoals deze kun je veel info vinden over de budget stays mocht je daar naar zoeken.
Voor een budget van 75 euro per nacht kun je geweldige hotels vinden, maar ook voor 20 euro per nacht kun je in sommige steden al wat vinden, hoewel je dan kritischer moet zijn met je keuze. Jakarta is duurder uiteraard dan Yogyakarta en Bandung. Periode is ook heel belangrijk, dus liever niet in de zomermaanden (vakantie + ramadan) of met de Kerst.
Reizen met auto plus chauffeur is goed te doen, reken op een 50 euro per dag minimaal (vergeet de dagelijkse fooi niet voor eten en overnachting). Bandung-Yogya is wel een hele ruk hoor, aantal keer gedaan maar elke keer weer een drama. Vliegen is veel beter dan trein of auto.

From Dayeuhkolot with love

joost
Gebruiker
spacer line

John en Pauline,

Wel een late reactie maar je kunt me mailen voor meer info tbv auto met chauffeur

Groet Joost

totto
Gebruiker
spacer line

moneyjet,
Als je een bedrijf zwart wil maken met een goede reden is dat prima. Als je dat echter niet duidelijk doet, is voor de lezers niet duidelijk wie je bedoelt en kan dit alle kanten uitgaan en ook de bonafide bedrijven benadelen.

Toto Travel.com

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Heeft niks met zwart maken te maken, is een legitiem business model en er is niets achenebbish aan dat soort bedrijfjes. Alleen als je de kosten laag wilt houden dan is dat geen optie. Je kan als je goed rondshopt op internet de hotels al stukken goedkoper krijgen dan via welke tour operator dan ook. Het enige wat ik doe is mijn twijfel uitspreken over het gebruik maken van dat soort bedrijven.
Sommigen zijn bang voor het onzekere en willen van tevoren alles piekfijn geregeld hebben, ongeacht de kosten. Voor dat soort mensen is het misschien wel een optie. Wij zijn in elk geval enorm geschrokken van de prijsverschillen tussen iets via internet regelen en via een tour operator.

From Dayeuhkolot with love

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Monyet, het klinkt alsof je door een bepaald bedrijf een poot bent uitgedraaid. Ik denk dat anderen dat misschien ook zo lezen. Terwijl je een offerte volgens mij gewoon moet tekenen, dus dan wist je vantevoren wat de kosten zouden zijn. Om dezelfde redenen als jij zo'n reis boekte (gemak, tijdnood, of gewoon geld zat) kunnen anderen dat natuurlijk ook doen.Als je werkelijk iets hebt moeten betalen dat niet was afgesproken, dan kun je toch gewoon het bedrijf vermelden?
Ik heb 2 keer bij van Verre een deel van een reis geboekt. Sowieso de intercontinentale vlucht en daarna nog een stukje Noord Sumatera omdat ik waar ik heen wilde geen mailcontacten vond. Dat was zeker duurder dan als ik het zelf had gedaan, maar ik had er dan ook geen omkijken aan. Best lekker als je met 4 kinderen reist.
Maar ik ben er ook vrij huiverig in, regel het liever allemaal zelf.
Dat moet je wel een beetje passen en dan is het een voordeel dat je je in het bahasa Indonesia verstaanbaar kan maken.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-01-2013 09:28 totto wrote:
moneyjet,
Als je een bedrijf zwart wil maken met een goede reden is dat prima. Als je dat echter niet duidelijk doet, is voor de lezers niet duidelijk wie je bedoelt en kan dit alle kanten uitgaan en ook de bonafide bedrijven benadelen.

Ha, Ha, Toto travel kan het niet zijn Emoticon: Nooo daar hebben wij ondertussen goede ervaringen mee gehad Emoticon: Wink en niet alleen wij, kijk eens op hun website. http://www.tototravel.com Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,785,883 pageviews Een website van indahnesia.com