Rondreis Bali: autohuur?

Subforum Bali, het godeneiland 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jozef72
Gebruiker
spacer line

Wie heeft er ervaring met zelf een auto huren en rondtrekken op Bali? Is dat te doen? Ik heb aardig wat rij-ervaring in het buitenland (AziŽ en Midden-Oosten), dus schrik niet snel terug van kuilen/bochten/etc. Een SUZUKI JIMNY KATANA kost USD 20 per dag, da's goedkoop. Ik reis graag alleen rond, zonder chauffeur en vaste verblijfplaats. Of is dit een absolute afrader? Graag tips/adviezen! Dank alvast.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Het is te doen, maar er kleven wel wat risico's aan. Er vanuit gaande dat je de rijkunst onder de knie kan krijgen, dus stuur rechts en links rijden, drukte, vele motoren en scooters van dronken Australiers, is er nog steeds het risico dat je aangereden wordt zonder dat je hier schuld aan hebt.
Als er lokale politie bijkomt dan moet ik nog maar zien dat de toerist het wint van de local in zo'n zaak. Als je per ongeluk een kind aanrijdt dan kun je zo maar de gevangenis in verdwijnen.
Ik heb zelf ook enkele malen gereden en vond het redelijk te doen, zolang je maar het drukke Denpasar/Kuta zoveel mogelijk vermijdt. Richting het binnenland rijden is heel plezierig. Let er wel op dat veel huurauto's van slechte kwaliteit zijn. Zo stopte onze Suzuki Samurai ermee omdat we door een plas waren gereden. Dat kan namelijk niet met zo'n auto want dan komt er water in het oliefilter. Nooit van gehoord zoiets in Nederland. Service was wel goed, want een telefoontje naar het verhuurbedrijf en binnen dertig minuten was er iemand.

From Dayeuhkolot with love

eveline
Gebruiker
spacer line

Hallo Jozelf72, het is goed te doen in Bali.
Een Suzuki Jimmy is meestal idd goedkoop...een nadeel van Jimmy is wanneer je richting de bergen gaat..die trekt echt niet fijn.
Voor de rest in steden zelf...bij stoplichten goed kijken..die stoplichten daar staan echt heel raar, bij de meeste staat die niet voor de kruising zelf maar na de kruising.
Ah ja, ik heb daar vorige jaar een boete gekregen, iig iemand blij gemaakt Emoticon: Shiny

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

94,115,546 pageviews Een website van indahnesia.com