Op zoek naar mijn roots

Subforum Gezocht & Aangeboden 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Renate Verstift
Gebruiker
User icon of Renate Verstift
spacer line

Geruime tijd ben ik op zoek naar informatie over mijn familie. Ik kom echter niet verder dan het feit dat mijn opa Ulrich Verstift is geboren op 16 juni 1929 in Buitenzorg Ned/Indonesie. Hij is geemigreerd naar Nederland, maar in welk jaar dat was weet ik niet. Ik weet ook niet hoeveel broers of zussen hij heeft en wie mijn overgrootouders zijn.
Mijn opa is geemigreerd naar Nederland, maar in welk jaar dat was weet ik niet. Hij is hertrouwt met Kate, waarschijnlijk achternaam Muller.
Is er iemand die mijn opa gekend heeft of mij op weg kan helpen met mijn zoektocht?
Ik heb gegoogled op de naam Verstift, geboorte- en overlijdensregisters en ook gezocht in historische kranten, maar tot op heden heb ik geen linken kunnen leggen tussen de gevonden namen.
Wie weet kom ik met jullie hulp iets verder.
groeten, Renate

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Dat zal niet makkelijk worden, maar heb je de redactie van spoorloos al eens gemailed? Die hebben volgens mij een behoorlijk database door de loop der jaren heen.
Als je me een email stuurt aan oyiboEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.indahnesia.com zal ik iemand voor je emailen en je in kopie doen.

Emoticon: Smile

Where there is a will there will be relatives.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic verplaatst naar het juiste sub forum.

En ondertussen heb je een email Emoticon: Wink

It's only kinky the first time.

Renate Verstift
Gebruiker
spacer line

oyibo

Ik heb je mailtje inmiddels gelezen. Dank je wel hiervoor ik hoop dat ik iets verder ga komen met betrekking tot mijn opa zijn familie en waar mijn achternaam precies vandaan komt. Ik heb het helaas de beste man zelf niet kunnen vragen aangezien ik nog maar kort contact met hem had en hij kort daarna is komen te overlijden datum 29 maart 2005 te biddinghuizen.Zijn zoon (mijn vader) is ook overleden en dat was is 1995 dus ook daar weinig info van kunnen krijgen aangezien ik zelf nog maar 13 jaar was toen en er nog niet zo mee bezig. Heb in de tussentijd contact gehad met mijn moeder en die is haar trouwboekje gaan zoeken om te kijken hoe de namen van mijn opa en oma voluit waren.Mijn opa had de naam Ulrich Verstift (overleden) en mijn oma haar naam was Joanna Hendrika van Beijnen (levend) zij is de biologishe moeder van mijn vader. Wat ik van mijn moeder weet is dat mijn opa gescheiden is van haar en daarna is hertrouwd met Kate (muller?). Mijn moeder vertelde me dat kate een duitse vrouw was.
Mijn eigen vader heet George Ulrich Emile Verstift hij is geboren op 24 september 1951 te Breda en overleden op 8 januarie 1995 te Breda

Groetjes Renate

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Renate,

Goed dat je toch nog veel gegevens hebt en daar kom je vast verder mee. Het forum hier bestaat doorgaans uit mensen die als ze kunnen helpen het ook zeker doen en als ze iets weten het dan ook delen. Ik heb gedaan wat ik kon in dit geval en hoop dat je verder komt. Succes in dit topic en natuurlijk succes in je zoek tocht !

It's only kinky the first time.

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Beste Renate,

Heb je al gekeken op de volgende sites: www.genlias.nl en www.verborgenverleden.nl? Op deze site is heel veel informatie te vinden. Ik heb zelf mijn familie tot en met 1650 kunnen traceren. Ook heb ik gezien dat er archieven te vinden zijn uit Nederlands-Indie (ik heb zelfs ergens gezien dat je de passagierslijsten van de schepen van Nederlands Indie naar Nederland kan terugvinden). Veel succes.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Renate Verstift
Gebruiker
spacer line

Beste villa ditya

Dank je wel voor het meedenken.
Ik heb inmiddels al best een aantal site`s bezocht maar die je aanraad om ook eens te bezoeken nog niet. Ergens loop je toch eens een keer vast. Aangezien ik ook maar heel weinig info heb van me opa wordt het best moeilijk. Ik heb ook gezocht naar een half zus van mijn vader en heb haar ook gevonden Emoticon: Smile . Nu heb ik een vraag bij haar neergelegd of zij mij misschien iets meer kan vertellen over me op evt groot ouders enz. Ben nu aan het wachten op een antwoord van haar. Maar in die tussentijd is het zeker de moeite waard om zelf weer beetje verder te zoeken op die sit`s die ik van je heb gehad mijn dank daarvoor Emoticon: Blush

Groetjes Renate

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Hoi Renate,

Ja, het zal niet gemakkelijk zijn je roots terug te vinden in Indonesie. Ik heb snel even wat gegoogled en kom op de site http://www.roosjeroos.nl het volgende tegen:

Overledene: Ulrich Armand Victor Emile Verstift (kind)
Plaats (residentie): Buitenzorg (Batavia)
Datum: 17-09-1892
Opmerking(en):
RA jaar/bladzij: 1894/408

Dit zou misschien wel eens familie van je opa kunnen zijn gezien het feit dat je vader Ulrich heette en je opa ook (dat zie je vaak dat een bepaalde voornaam elke generatie wordt doorgegeven; zo ook in mijn familie). Het is misschien een aanknopingspunt. Met zoeken naar familie in Indonesie heb ik geen ervaring en helaas ken ik niemand in Bogor die we het zouden kunnen vragen.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Renate,
Kijk ook op http://www.gahetna.nl
succes.

Shalom

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-12-2012 20:23 Villa Ditya wrote:
Hoi Renate,

Ja, het zal niet gemakkelijk zijn je roots terug te vinden in Indonesie. Ik heb snel even wat gegoogled en kom op de site http://www.roosjeroos.nl het volgende tegen:

Overledene: Ulrich Armand Victor Emile Verstift (kind)
Plaats (residentie): Buitenzorg (Batavia)
Datum: 17-09-1892
Opmerking(en):
RA jaar/bladzij: 1894/408

Gezien het feit dat Renate haar vader George Ulrich Emile Verstift heet kan je er wel van uitgaan dat dit een volle bingo is.
Het is jammer dat de Regerings-Almanak voor Nederlandsch IndiŽ niet online staat, dan moet je de dvd kopen voor 79 Euro Emoticon: Angry

Renate Verstift
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken en het geven van sites om mijn vastgelopen speurtocht weer een beetje op de rit te brengen.
Wil toch wel een weten tot hoever mijn familie terug gaat en waar ingodsnaam mijn achternaam vandaan komt.
De meeste die je spreekt vinden het een apparte achternaam die ze niet vaak horen.
Terwijl de andere weer zegt het is een nldse naam.
Maar ik denk dat zoiets kwa tijd wel duidelijker gaat worden.
Mochten er nog meer internetpagina`s zijn waar ik misschien wel info vandaan kan halen het is altijd welkom.

Nogmaals bedankt!!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ga jou vraag plaatsen bij Indisch4ever.
Ik denk Emoticon: Wink dat iemand daar de bewuste CD rom heeft.

De R.A ( Regerings Almanak van Nederlandsch Indie) kan je zelf bekijken bij KIT Amsterdam ( heb vaker gedaan ) of bij KB en of Nat Archief In Den Haag.
Ben toevallig lid van die 3 biieb , maar kost wel moeite , vooral het bekijken van de micro films .
Als geen lid kan men ook toegang krijgen , en weet zeker dat je de gegevens kan vinden .

bisa dicek of makemyday .

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

renate; stuur een brief naar nationaal genalogisch archief in den Haag.Ik dacht dat de afkorting CGB was,vraag een copy vn de persoonskaar van jou Opa en vul dan zijn al de gegvens wat je van hem heb.

zijn wat kosten aan verbonden niet veel.

Succes

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

Een ander tip is ; ga naar passagiers lijsten indie emigranten daar kan je de familienaam invullen en dan verschijnt de gegeens van schip-vliegyuig-en datum en stad van vertrek en ook de aankomst in Nederland.Succes.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Net als in mijn familie is de kans redelijk groot dat eenieder die in Nederlands-Indie dezelfde achternaam droeg ook familie van elkaar was, echter soms van verschillende takken.
Veel hits op de naam Verstift, waaronder:
- in januari 1842 executieverkoop van onderhandsch schuldbewijs J.W. Verstift te Semarang
- in juli 1859 overleden J.W. Verstift in Semarang
- in mei 1862 aangekomen in Semarang J.H.W. Verstift
- op 3 juli 1865 in Semarang, voorspoedig bevallen van een zoon J.C. Verstift-Kuhr
- in december 1866, aangekomen van Batavia per Minister Fransen van de Putte o.a. Dhr Verstift
- in 1868 failliet verklaard door den Raad van Justitie in Semarang dd 21 Oct. H.W. Voorneman en J.H.W. Verstift
- getrouwd in april 1869 M.H.A. de Lijon met J.H.C. Verstift
- in 1870, aangekomen passagiers vanuit Singapore in Semarang: o.a. Dhr Verstift
- in 1870 vertrokken passagiers van Batavia naar Cheribon, Tegal, Pekalongan, Semarang en Soerabaia met het Ned-Ind stooms. Singapore o.a. Verstift
- in 1873, getrouwd W.F. Soute en C.G.C. Verstift, Poerwokerto 29 augustus
- in 1890 (Soerabaia), bervorderd tot eerste klerken: van Beusekom en Verstift
- in 1902 verleend 3 weken verlof naar Buitenzorg aan den controleur van Bandoeng Verstift
- in 1903, aangevraagd ontslag uit zijn betrekking wegens ziekte door den commies op het residentiekantoor te Bandoeng Verstift.
- in 1904, verleend wegens langdurigen dienst een jaar verlof naar Europa aan den tijdelijken commies bij den pandhuisdienst H.F.E. Verstift
- 16 juni 1905, belast met de waarneming der betrekking van depothouder te Bondowoso Verstift
- op 25 juli 1909 overleden onze innig geliefde zoon Jacques oud 16 jaren, hartelijk dank H.F.E. Verstift / E.M. Verstift-Tromp
- in 1916 eervol uit 's lands dienst ontslagen H.F.F. Verstift, depothouder bij den dienst der Opiumregie te Kediri
- in 1921: Oliefabrieken Insulinde - administrateur en niet aangehouden employees van beide fabrieken werden door de Handelsbank ontslagen. De boekhouder van Renesse, de machinist Hildering en de fabrieksamployee Verstift zijn aangehouden voor het toezicht op en de afwikeling der zaken.
- In 1924, een maand verlof aan den waarnemend 3den commiester Alg. Secretaris H.F.E. Verstift wegens ziekte, door te brengen te Buitenzorg
- op 20 januari 1926, overleden op 59-jarigen leeftijd Edmond Verstift (wed. E.M. Verstift-Tromp)
- op 23 november 1927 te Buitenzorg, Dhr en Mevr Van Riet-Verstift geven kennis van de geboorte van hun zoon Jan Ridi
- op 14 april 1928 verloofd Jopie Verstift en A.C. Walsen te Buitenzorg
- beeindiging door opheffing wegens gebrek aan baten (faillissement dus) A.R.G.E. Verstift te Buitenzorg
- Verloofd op 20 januari 1939 Edith Verstift en C. W. v/d Vrijhoef (Soerabaia, Pesapen 11 - Balikpapan, Pantjoer 39)
- In november 1939, op station Goebeng te Soerabaia heeft zich een ernstig ongeluk afgespeeld, waarbij een Europeesche dame, mevrouw Verstift, werd gedood. Dhr Verstift, hoofdpakhuismeester bij de firma Jacobson van den Berg, was uitstedig en is denzelfden avond op de hoogte gebracht
- op 13 november: dank voor deelneming namens C.H. Verstift, v/d Vrijhoef-Verstift, Edje, Fernand en Hosje

Niets over Ulrich Verstift. Mijn tip zou zijn om je te richten op de andere personen die in Buitenzorg gestationeerd waren, hoogstwaarschijnlijk zullen deze personen je leiden naar je opa. In elk geval zijn er duidelijke tijdperken te zien:
- pre-1890: Semarang
- 1890-1930: Buitenzorg
- post-1930: Soerabaia
Grote kans dus dat je niet in Bogor maar in Surabaya dient te zoeken. Op begraafplaatsen aldaar kom je vaak veel te weten, zo ook bij ons toen we Kembang Kuning bezochten waar in een archief gratis gezocht werd door de mensen aldaar werkzaam.

From Dayeuhkolot with love

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ben hier in Indonesie ook wel eens op een Verstift gestuit maar kan de data nergens meer terugvinden.
Vraag even bij de PUR (Pensioen Uitkerings Raad) bij de SVB, Stationsplein 1, Leiden. Zij hebben al vaker toestemming gegeven te duiken in archieven. Anders weten ze de weg wel. Plaats een oproep in hun periodiek: de Aanspraak.
Succes......

jclaus19
Gebruiker
spacer line

Op 03-12-2012 11:33 schreef Renate Verstift:
Geruime tijd ben ik op zoek naar informatie over mijn familie. Ik kom echter niet verder dan het feit dat mijn opa Ulrich Verstift is geboren op 16 juni 1929 in Buitenzorg Ned/Indonesie. Hij is geemigreerd naar Nederland, maar in welk jaar dat was weet ik niet. Ik weet ook niet hoeveel broers of zussen hij heeft en wie mijn overgrootouders zijn.
Mijn opa is geemigreerd naar Nederland, maar in welk jaar dat was weet ik niet. Hij is hertrouwt met Kate, waarschijnlijk achternaam Muller.
Is er iemand die mijn opa gekend heeft of mij op weg kan helpen met mijn zoektocht?
Ik heb gegoogled op de naam Verstift, geboorte- en overlijdensregisters en ook gezocht in historische kranten, maar tot op heden heb ik geen linken kunnen leggen tussen de gevonden namen.
Wie weet kom ik met jullie hulp iets verder.
groeten, Renate

Just check it op de pagina in het telefoonboek
Misschien is er een vermelding voor de naam die je hebt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,960,955 pageviews Een website van indahnesia.com