emigreren of lang verblijf naar indonesia. Mogelijk?

Subforum Het visumgebeuren 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
indobule55+
Gebruiker
spacer line

Makasih Suya. De laatste keer dat ik in Indonesia was werd mij verteld dat ik dus voor zo'n 1,3 juta een KTP tembakan kan regelen. Ik zeg wel eerlijk dat ik het allemaal ook heel link vind om de boel hier in Nederland op te zeggen. Ik ben werkloos en heb een huurhuis etc. Mijn kinderen (20 en 25 jr) blijven hier achter. Het illegale circuit vinden wij ook griezelig.............want ik ben en blijf een blanke Indo maar dan weliswaar wel een blanke Indo die de taal spreekt. Ik ben nog even naar die website gegaan waar ik dan de Undang undang Keimigrasian 6 2011 gegaan en heb het allemaal (64 paginas) ook gedownload om het op mijn gemak eens te gaan lezen. Ik had het even vluchtigjes doorgenomen en ik schrok wel van de straffen en boetes op dit soort illegale praktijken. 5 jaar gevangenis of 500juta boete. Dat is niet mis !
En idd las ik ook dat een ex WNI weer WNI kan gaan worden, maar dat zal zeker een lange weg zijn in de molen die in Indonesia heel erg langzaam draait.
Ik vind het echt tof dat velen hier zo behulpzaam en informatief zijn. Ik weet dat je met een KTP in Indonesia een huis kan kopen of een bankrekening kan openen. Maar of dat 100% safe is etc dat is de vraag. Met geld is ook alles mogelijk !
De bovengenoemde prijzen van KTP daar heb ik zo mijn twijfels over. Mijn vrouw heeft een KTP en er wordt nu een KTP elektronik voor haar geregeld maar dat gaat toch moeilijker als we gedacht hadden, laat staan dat er voor mij een KTP tembakan geregeld kan worden. Afijn ik ben benieuwd.

indobule55+
Gebruiker
spacer line

Jammer "Zieleffe" dat je zo negatief reageert. Ik heb jouw reacties ook in andere topics gelezen en je bent overal even negatief. Maar geeft niet, ieder zijn mening toch? Wij hie in Nederland vragen van de buitenlander: aanpassing ! maar dat betekent dat ook wij dat in het buitenland moeten doen. Niet alleen als toerist maar ook als inwoner van een bepaald land. Het meest belangrijke is dat wij elkaar respecteren, en dan bedoel ik ook respect in alles, zoals religie, huidskleur en noem maar op. Ik vraag mij nu af wie wie discrimineert??? Beste ZIELEFFE wees eens wat positie(v)f(er) !!!!!!

indobule55+
Gebruiker
spacer line

Ik heb een paar keer gereageerd op reacties. Als laatste een reactie van mij op "Zieleffe" ik zie ze hier niet meer in het rijtje staan, terwijl eerdere reacties van mij hier wel staan.
Ik reageerde meestal onderin, maar deze nu boven in Emoticon: Puh!
afijn zal wel aan mij liggen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

KTP tembak voor een niet-WNI en er dan serieus nog naar doorvragen ook? Ik zal je verwelkomen als je aankomt in Indonesie, dan geef ik je een spade om alvast te beginnen met het graven van je eigen graf, want dat is dan de volgende stap.

KTP WNI kan niet voor niet-WNI. Punt. Uit. Doe je het wel? Consequenties van het schenden van de immigratiewet zijn legio: 15 jaar cel (geen Nederlands 'hotel', maar meer een openbare plee die sinds de bouw niet schoongemaakt is), enorme boetes (tienduizenden euro's), deportatie (definitief Indonesie niet meer in mogen). Als je dat fijn vind, direct een KTP tembak regelen. Emoticon: Party!

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

moge topigers''ik betaal voor mijn kitas suami ikut istri''perpanyang elk jaar niet meer als 2.500 ribu ik denk als nieuwe ling betaal je de hoofd prijs'kijk goed de kat uit de boom''ik zal als ik jullie was een 211 nemen dan heb je tijdt zat om te zoeken voor de juiste oplosing ik heb 5 jaar lang een 211 gehad een social visa',toen ben ik over gegaan naar mijn kitas'om eerlijk te zijn'ik heb liever 1 .211,gewoon 6 mnd en dan lekker naar singapore dat mis ik wel'heerlijk shope''succes G.D,

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Gerry Deuren: Da's wel heel apart, om te zeggen dat je de voorkeur geeft aan een 211 visum boven een KITAS, helemaal als je je bedenkt dat:

Met je KITAS (of dat nu ikut suami / istri is of een andere vorm is) kun je / is:
Een jaar / 12 maanden geldig en hoef je slechts 1x naar het kantor Imigrasi voor een foto en de vingerafdrukken
Een bank-rekening openen op eigen naam
Een huurovereenkomst voor onroerend goed aangaan
Een auto of motor op je naam zetten
Een Indonesisch rijbewijs gebruiken
Kun je combineren met een multiple re-entry permit zodat je onbeperkt het land kunt in- en uitreizen.
Maak je evt. gebruik van de lagere prijzen voor hotelovernachtingen, ziekenhuisopnames, etc., etc. die voor KTP en KITAS-houders gelden.

Met een sociaal-cultureel visum / 211 moet je / is:
Slechts 2 x 30 dagen geldig en daarna
4 x verlengen met 30 dagen, door iedere keer weer naar het kantor imigrasi te gaan (dus in een jaar totaal 8x een bezoek afleggen !!)
Moet je na max. 180 dagen verblijf verplicht het land uit.
Kun je geen bankrekening in Indonesie openen,
geen huurovereenkomsten aangaan,
geen auto / motor op je naam zetten,
geen RI rijbewijs gebruiken,
verlies je je verblijfsrecht bij tussendoor het land uitreizen en moet je bij terugkomst een nieuw sociaal cultureel visum aanvragen,
krijg je geen lagere prijzen zoals vaak voor KTP / KITAS houders gelden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dit zijn de regels/eisen, ga er maar vanuit dat er voor iedere afwijking flink moet worden betaald.
Het is ook duidelijk dat je niet zo maar even met je sponsor dit kan regelen, het moet via een aangewezen Indonesisch reisbureau.

Kitas senioren
• De aanvrager is 55 jaar of ouder.
• Het paspoort of reisdocument is nog 18 maanden of langer geldig.
• Een kopie van alle pagina's van het paspoort en vier pasfoto's van 4x6 cm moeten
aangeleverd worden.
• Een CV moet ingeleverd worden.
• Er moet een verklaring van de bank/pensioenfonds zijn dat er voldoende inkomen is, minimaal $ 1500 per maand om de aanvrager in het levensonderhoud te voorzien tijdens het verblijf in Indonesië
Er zijn bureaus die graag het saldo van de spaarrekening willen weten.
• Er moet een bewijs zijn van een ziektekostenverzekering, begrafenisverzekering, en
een WA verzekering in Nederland of Indonesië
• Een verklaring dat er onderdak is in Indonesië waar minstens $ 35000 voor betaald is als het gekocht is, of minstens $500 voor betaald wordt per maand als het gehuurd is in Jakarta of Bandung, voor overige steden op Java $ 300 per maand.
• Een verklaring dat er een huishoudelijke hulp in dienst is genomen voor de duur van het verblijf.
• Betaling van een immigratie tarief wat gebaseerd is op de op dat moment geldende voorschriften.
• Een sponsorbrief van het aangewezen reisbureau, waarvan de kosten door de aanvrager worden betaald.
• Een verklaring dat je je niet met zaken bezig gaat houden of gaat werken voor een inkomen. Het is niet toegestaan met dit visum te werken.
• Je mag met dit visum een jaar in Indonesië blijven, vijf maal te verlengen tot een maximum verblijf van vijf jaar. Voor de verlenging hoef je het land niet uit.
• Dit visum moet via een departement in Jakarta aangevraagd worden en wordt dan per telex naar een Indonesische ambassade van je keuze gestuurd.
Je kan Indonesië eerst binnen komen op een toeristenvisum en dan voor afloop van de twee maanden een kort verblijfsvergunning (KITAS) aanvragen.
Aangewezen Indonesische reisbureaus treden op als coördinatoren voor senioren en moeten voor al degenen die dit visum aanvragen een sponsor regelen.

Ook met een ouderenvisum ben je verplicht Indonesische inkomstenbelasting te betalen, dit zal ongeveer 35% zijn voor inkomens boven de 200 miljoen roepia's per jaar

KITAP (Kartu Izin Menetap) voor senioren

Nadat je de kortverblijfsvergunning (KITAS) vijf keer verlengd hebt (vijf jaar) kan je als buitenlandse gepensioneerde een permanente verblijfsvergunning aanvragen (KITAP) via een speciaal senioren reisbureau voor buitenlandse toeristen.

Je hebt daarvoor nodig:
• Aanvraagformulier en garantstelling van een officieel erkend toeristen reisbureau als sponsor.
• Vergunning (SIUP) en belastingnummer (NPWP) van het reisbureau.
• Aanstellingsbrief van het reisbureau die de buitenlandse senior toerist vertegenwoordigd.
• CV
• Het origineel en een kopie van een geldig paspoort.
• Vier foto's van 2x3 cm.
• Een verklaring van de bank of pensioenfonds dat er minimaal een inkomen is van $ 1500 om het verblijf in Indonesië te financieren.
• Een verklaring dat er onderdak is in Indonesië waar minstens $35000 voor betaald is als het gekocht is, of minstens huur Jakarta en Bandung $ 500 overige steden $ 300 voor betaald wordt per maand als het gehuurd is.
• Een verklaring dat er een huishoudelijke hulp in dienst is genomen voor de duur van het verblijf.
• Het meest recente, nog steeds geldige kort verblijf visum.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In het kort .
Toekomstige migrant die aan de eisen kan voldoen hoeven geen jalan alternatip /jalan tikus zoeken (alternative route).
Over de sosbud route is het ook duidelijk, wat de eisen zijn .
Ook de Lansia / kitas-kitap route .

Bij de sosbud route , heeft de would be migrant ook bepaalde praktische beperkingen* , maar het is de meest veilige route die men kan gebruiken om langer dan 6 maanden te verblijven .

* zie de vereisten .
Als men langer wil wonen/huis huren etc moet men goed opletten en inventief zijn .
Voor de zoveelste keer :
http://www.expat.or.id/info/docs.html#SosBud

bisa dicek of makemyday .

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

da's 1 hele was lijst'ik betaal wel belasting (NPWP) OOK 1 Bank rek op naam .auto op naam ik heb ook 1 rijbewijs en ik heb re intre' daar betaal ik per jaar 1.500 ribu.meer als genoeg lijkt mij' en 1 keer per jaar ''perpanyang''mooijer kan het niet Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-12-2012 00:21 Jeroen wrote:
KTP tembak voor een niet-WNI en er dan serieus nog naar doorvragen ook? Ik zal je verwelkomen als je aankomt in Indonesie, dan geef ik je een spade om alvast te beginnen met het graven van je eigen graf, want dat is dan de volgende stap.

Er zijn ook niet WNI-er uit buurlanden en zelfs verre Europa* ( Nld-Duitsland) die dubbele papieren hebben.
Heb ik een paar keren ontmoet , geen vrienden of kennissenkring .
Voorwaarde is dat ze geen bule uiterlijk hebben .

Zelfs de beroemde Mr Top uit Malaysia kon jarenlang onderduiken met de benodigde papieren.
Wat ?
Dacht dat hij zelfs een gezin kan vormen.

Een lange blonde man met bermudabroek plus witte sportsokken en gezondheidssandalen valt gelijk op .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-12-2012 08:44 gerry deuren wrote:
da's 1 hele was lijst'ik betaal wel belasting (NPWP) OOK 1 Bank rek op naam .auto op naam ik heb ook 1 rijbewijs en ik heb re intre' daar betaal ik per jaar 1.500 ribu.meer als genoeg lijkt mij' en 1 keer per jaar ''perpanyang''mooijer kan het niet Emoticon: Yes!

Mas, sampeyan is al goed ingeburgerd daaro.
Low profile , en niet te veel tegenspreken , wordt je impopulair Emoticon: Wink

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 30-11-2012 21:01 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Emoticon: Confused

Als je aan alle voorwaarden kan voldoen , hoef je alleen de "kostprijs" kosten betalen .Of mss iets meer .
Zoals KTP maken kost onder de 20.000 rup.
De officiele tarieven zijn gewoon op te vragen .
Zijn jou papieren incompleet dan komen extra kosten erbij , zoals in het voorbeeld tot (paling) 1.500.000 rupiah .
Daarom heet het KTP tembakan .

Want er moet veel schakels ( ambtenaren, calo etc) die ook hun deel moeten krijgen.

Want er moet veel schakels ( ambtenaren, calo etc) die ook hun deel moeten krijgen.

Dan eindig je toch weer bij mijn verhaal Emoticon: Confused

Opzouten met een kost prijs in Indonesia die bestaat (nog )niet ! Emoticon: Shut up!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 01-12-2012 08:56 harlys wrote:

[quote removed]

Dan eindig je toch weer bij mijn verhaal Emoticon: Confused

Opzouten met een kost prijs in Indonesia die bestaat (nog )niet ! Emoticon: Shut up!

Als zakenman weet je ook wel dat kostprijs bestaat.
Dat is (als ik me niet vergist) de kosten van je producten ,productie kosten , van je personeel, huur of koop van je pand , verzekeringen , vergunningen etc .

Bij de vergunningen heb je administratie kosten ( officieel en onofficieel) .
Als het onofficieel moet gebeuren krijgt je extra kosten , dat was > 40 jr geleden al het geval en die praktijken zijn nu ook nog steeds aan de orde , soms groffer .

Had ooit 6000 rupiah moeten betalen voor een formulier.
Omdat ik toen (jaren geleden -nog panas) een slecht humeur heb gekregen( zagen sommigen =waarschijnlijk calo) voordringen wil ik mijn wisselgeld van 4000 rupiah( had 10 gegeven) terug hebben.
Ben na een tijdje wachten ( meneertje moet wisselen en kreeg vele boze blikken) en komentaren in het Indonesisch van een paar mensen achter mij mijn 4000 rup terug gekregen.
Heb haar fijn verteld dat ik die 4000 moet hebben en in logat Betawi , hadden ze niet gedacht dat die orang turis zo koppig doet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 01-12-2012 08:44 gerry deuren wrote:

Dat is het verschil tussen visa ikut istri en visa pensiunan Gerry.
Het is niet anders, ik ga wel ikut istri, maar ze heeft de Nederlandse nationaliteit, dus ik zit aan dezelfde normen als Indo Bule gebonden Emoticon: Yes! Emoticon: Smile

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 01-12-2012 09:57 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Als zakenman weet je ook wel dat kostprijs bestaat.
Dat is (als ik me niet vergist) de kosten van je producten ,productie kosten , van je personeel, huur of koop van je pand , verzekeringen , vergunningen etc .

Bij de vergunningen heb je administratie kosten ( officieel en onofficieel) .
Als het onofficieel moet gebeuren krijgt je extra kosten , dat was > 40 jr geleden al het geval en die praktijken zijn nu ook nog steeds aan de orde , soms groffer .

Had ooit 6000 rupiah moeten betalen voor een formulier.
Omdat ik toen (jaren geleden -nog panas) een slecht humeur heb gekregen( zagen sommigen =waarschijnlijk calo) voordringen wil ik mijn wisselgeld van 4000 rupiah( had 10 gegeven) terug hebben.
Ben na een tijdje wachten ( meneertje moet wisselen en kreeg vele boze blikken) en komentaren in het Indonesisch van een paar mensen achter mij mijn 4000 rup terug gekregen.
Heb haar fijn verteld dat ik die 4000 moet hebben en in logat Betawi , hadden ze niet gedacht dat die orang turis zo koppig doet.

Ok ooit terug geweest bij de zelfde man en kon hij je weer helpen ?

maar goed laaten we dan er van uit gaan dat we een kost prijs hebben in Indonesie

Wat word het eind bedrag dan ! (rekening houden met de grillen zo als jij ze benoemd)

Wederom weet ik pas als ik de beurs getrokken heb betaald en wegwandel wat het

met echt heeft gekost Emoticon: Yes!

dus terug komend op effe je papieren te gaan regelen want het zit zus en zo en dan ga je het dan daar regelen waar? Emoticon: Stupid

Ik vreet mijn pet op als iemand mij de kosten echt kon vertellen Emoticon: Worship

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Begin maar vast aan je pet te vreten, ik heb namelijk het idee dat niemand meer weet waar je het over hebt, misschien drank ?

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 01-12-2012 14:12 schreef Malam:
Begin maar vast aan je pet te vreten, ik heb namelijk het idee dat niemand meer weet waar je het over hebt, misschien drank ?

ga jij nu maar lekker vertellen dat je in Indonesia op de prijzen aan kan ( ja indomaret)

En jouw reacties naar forum leden in het weekend zijn over bekend

zou je die drank fles eens een weekendje overslaan ? Emoticon: Red face

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Kennis van mij betaald alles netjes al zijn papieren

dit jaar moest hij weer komt de agent die het regelt bij hem terug

met zijn nederlands paspoort en een stempel berakhir !!

het nieuwe hoofd vond dat hij lang genoeg in indonesia was en eerst maar weer eens op en neer nederland moest

kosten ? of regelen met de heren ?

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Kennis van mij betaald alles netjes al zijn papieren

dit jaar moest hij weer komt de agent die het regelt bij hem terug

met zijn nederlands paspoort en een stempel berakhir !!

het nieuwe hoofd immigratie vond dat hij lang genoeg in indonesia was en eerst maar

weer eens op en neer nederland moest

kosten ? of regelen met de heren ?

begrijpt u Emoticon: Cooool

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ook met een ouderenvisum ben je verplicht Indonesische inkomstenbelasting te betalen, dit zal ongeveer 35% zijn voor inkomens boven de 200 miljoen roepia's per jaar

Je bent het niet verplicht want Nederland heeft een verdrag met Indonesia wat betreft belasting zaken.

Shalom

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 01-12-2012 14:50 harlys wrote:

[quote removed

En jouw reacties naar forum leden in het weekend zijn over bekend

zou je die drank fles eens een weekendje overslaan ? Emoticon: Red face

Oh Emoticon: Smile
Vertel is Harlys wat voer je uit in Indonesië?
Ik geniet een pensioentje Emoticon: Shut up!
Drank?
Vertel is, waar kan ik dat kopen? Emoticon: Wink
Weet jij een goed adresje Emoticon: Confused

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

indobule; je vrouw is WNA en heeft een KTP. Dat is al behoorlijk strafbaar en je praat er nog openlijk over ook. Besef je je wel dat dit een open forum is waar iedereen kan meelezen? Dus ook de Indonesische immigratie?

Buiten dat, doe je wat met die KTP (huis kopen, rekening openen, krediet nemen), en je valt door de mand of iemand lapt je erbij, dan kun je voor ieder feit ook nog eens apart aangeklaagd worden wegens onder meer valsheid in geschrifte, het overtreden van Bank Indonesia regelgeving en gerelateerde wetten en overtreding wetten op kredietverstrekking.

Ga er maar aan staan. Bij mij gaan inmiddels allerlei alarmbellen af. Wat mij betreft levensgevaarlijk... en dat kan in dit land soms ook letterlijk zijn als 'ze' je het leven zuur willen maken. Je geeft ze namelijk meer dan voldoende informatie om dit eenvoudig voor elkaar te krijgen. En aan het korte eind trekken zul je. Dat is een garantie.

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

Jangan lupa Waspa Waspada''!!!
Emoticon: Confused

indobule55+
Gebruiker
spacer line

Ya Yerun, je hebt eigenlijk gelijk, ze heeft zelfs een KTP tembak. Inmiddels zijn onze plannen gewijzigigd. Het voorgoed verhuizen naar Indonesia willen wij nog graag, maar dan wel via de legale weg. Zo'n jalan tikus vinden wij maar niks, het geeft alleen maar onrust en onzekerheid, en dat is iets wat wij zeer zeker niet zoeken. Waarschijnlijk ga ikzelf volgend jaar voor 2 of 3 maanden naar Indonesia toe. Eerst even rondkijken etc, uiteraard veel informatie inwinnen en dan kijken we wel. Semua harus sesuai dengan Rencana Tuhan. Moet nu wel even kijken hoe dat zit met visum. Ik denk dat ik hier in Nederland dan vooraf een visum voor 3 maanden moet gaan vragen, want een VOA is maar voor 1 maand. De website van de KBR Belanda vind ik vrij onduidelijk daar over. Tja zo zie je maar, het is toch wel goed dat ik hier op www.indahnesia.com ook informatie heb gewonnen, en het maakt ons toch wel aangstig en onzeker om zo'n grote overstap te maken om ons voorgoed in Indonesia te bevestigen. Een gewaarschuwd mens telt toch voor 2 nietwaar? Bedankt Yerun

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Indobule, je kan alleen een toeristenvisum voor twee maanden krijgen (60 dagen)
Of een Sos Bud, maar dan moet je een sponsor hebben.
Na de eerste 60 dagen 4 maal te verlengen voor 30 dagen.
http://visa4indonesia.nl/types-of-visa/visit-visa/
Succes.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,365,627 pageviews Een website van indahnesia.com