binnenlandse vluchten met LionAir

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
90 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
D. Pronk
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal!

Een vriendin en ik gaan zeven weken backpacken door IndonesiŽ. Ons plan is als volgt:
* Van Amsterdam naar Medan (Sumatra)
* Van Medan naar Makassar (Sulawesi)
* Van Makassar naar Denpasar (Bali)
* Van Padangbai (Bali) naar Gili Eilanden met de boot
* Terug de boot naar Bali en dan van Denpasar terug naar Amsterdam.

De binnenlandse vluchten zijn het voordeligst met LionAir. LionAir staat op de zwarte lijst, maar wordt op internet toch vaak aangewezen als een betrouwbare maatschappij. Heeft iemand ervaring hiermee? Verder nog tips om te reizen? Alvast super bedankt voor jullie hulp!

Groetjes

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Hiermee de link;

http://ticketindonesia.info/en/index.php

Lion Air is tegenwoordig goed mee te vliegen. Was wel eens anders maar is al weer wat jaren geleden.

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De afgelopen 12 jaar ruim 170 vluchten met Lion Air achter de rug en geen enkele klacht. Een keertje te laat? Dat is normaal hier en daarin leer je je schikken. Gewoon vliegen met die hap. Zolang er 2 vleugels en 2 motoren aanzitten, zal het wel gaan.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Naast een aantal goede ervaringen had ik slechts ťťn slechte met Lion Air. Ondanks de ruim 4 uur die ik voor de tussenstop in Jakarta had ingepland, had mijn aansluitende vlucht vanuit Yogjakarta voor mijn terugvlucht naar Europa bijna 3 uur vertraging. Toen nog in Jakarta haasjerepje van de ene terminal naar de andere, en als allerlaatste passagiers kunnen inchecken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

jstar
Gebruiker
spacer line

Ze lopen wel eens te klagen over de 'harde' landing bij Lion Air maar dat valt goed mee. Redelijk nieuwe toestellen en zeer veel 'bule' piloten. Hier niet van toepassing: Air Asia zit volledig op terminal 3, dat heeft ook wel voordelen (als je in Jakarta moet zijn; minder chaos en niet zo druk bij VOA). Vertragingen hebben ze allemaal wel eens, des te later op de dag des te meer natuurlijk.

Het voordeel van Lion is ook dat er geen verborgen kosten zijn zoals bij veel anderen (bagage, plaats kiezen, enz.).. Een mogelijk probleem is wel dat er op hun website vaak problemen met betalen met Europese (i.e. niet Aziatische) kredietkaarten zijn. Ik gebruik vaak de BCA debit card, dat is wel gemakkelijk en werkt goed, je betaalt erna dan via internet bankieren (een beetje zoals iDeal in Nederland maar iets minder goed geÔntegreerd). Als dat niet kan gewoon hier onderaan via website van J. boeken (ticketindonesia.info; want Expedia e.d. tonen de low cost carriers niet). Mijn familie was i.i.g. tevreden.

suhanura
Gebruiker
spacer line

Ik heb meerdere keren met Lion Air gevlogen. Had alleen jam karet ondervonden met de flight Bali-Semarang on the 19th of OCT. ruim 1uur vertraging. Wat my opvalt is dat ik Lion Air boekte en met Wing Air vloog. Had IDR 40000 moeten betalen voor te zware koffer. Geboekt met Lion Air voor max 20 kg baggae maar vloog met Wing Air: max 15 kg baggage. Ga niet tegenstribbelen, just pay. Boekte met Lion Air in Semarang en vloog met Wing Air (plane with propellers). Ya sudah... but was op tijd, good departure and landing was ok. Left my suitcase in Semarang to avoid any problems . Yes : Lion Air is okay als je niet te kieskeurig en pietluttig ben. This is Indonesia. I love this country.

jstar
Gebruiker
spacer line

Dat doet me aan iets anders denken (beetje off-topic, sorry): Had geboekt via KLM en een deel van de vlucht was Malaysia Airilines (dus niet de avondvlucht). Heb een goede status bij KLM en kan dus meerdere koffers van 23 kg inchecken. Maar, bij Malaysia wordt dat blijkbaar niet erkend en zij zeggen: 1 koffer. Grote discussie natuurlijk. En in de voorwaarden van KLM (ja ja, de 'small print' ) staat dat hun partners eigen regels kunnen opleggen.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Enige probleem dat ik heb met Lion Air is dat de afstand tussen de stoelen is berekend op een maximale lichaamslengte van 1,75m. Ik voorkom problemen door een dag van tevoren in te checken en te vragen om een plaats naast de nooduitgang.

m.vr.gr.

Koming

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Met Lion Air is het prima vliegen, alleen bij overstappen ruim tijd inplannen ivm vertragingen.
Voor de Gili's even goed inlezen wat je zoekt; onderling zijn er verschillen.
Voor Bali is het oosten mooier dan bv Kuta en onderdak kan je via onderstaande weblink makkelijk regelen....
Emoticon: Cooool

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Koud het is altijd koud in hun vliegtuigen

verder geen op of aan merkingen

Ga niet in de korte broek Emoticon: Party!

Krijg je spijt van Emoticon: Stupid

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

indobule55+
Gebruiker
spacer line

Ik raad je aan om met Air Asia te gaan vliegen, je zit dan echt ruimer dan in Lion Air vliegtuigen. Maar ik moet wel zeggen dat beide maatschappijnen goed zijn. Er is kwa ticketprijs een grote concurrentiestrijd. Air Asia is online te boeken en te betalen met creditcard. Van Lion air weet ik niet. Ik heb vorig jaar geprobeerd bij Citlink te boeken. Zij hadden echt concurrerende prijzen, maar kon met mijn europese Visa kaart niet online betalen. Dat was wel jammer. Probeer dan goed op hun websites te kijken. Desnoods in Indonesia zelf de tickets bij een travel boeken, is of kan vaak goedkoper zijn. Ze pluizen werkelijk alles voor je uit.
In Jakarta zit er een goede travel die 24/7 open is. Deze travel heet: Ramantha en zit volgens mij aan de Jalan Angkasa Raya (in Kemayoran)
nou sukses !!!!

jstar
Gebruiker
spacer line

ALLES is online te boeken. Kijk maar hier onderaan. Dan heb je tenminste een vergelijking tussen alle low cost maatschappijen. En je kan wel met je kaarten betalen. Air Asia biedt geen voordelen boven Lion / CitiLink / Batavia etc. Alleen van Garuda kan je zeggen dat er meer luxe wordt geboden, maar daar betaal je dan ook voor.

indobule55+
Gebruiker
spacer line

Sorry, maar CitiLink is niet online met een europese Visa kaart te betalen. Ik heb ze daar zelfs over gebeld, maar je moet echt een Visa of ATM van Indonesia hebben. Toen ik ze belde, konden ze niet geloven dat ik vanuit Nederland belde. Geloof me nou maar, alle andere Luchtv maatschappijen lukt wel, maar Citilink niet.

jstar
Gebruiker
spacer line

Inderdaad. met Lion hetzelfde liedje bij betaling, zie een vorige post. Daarom zei ik: boek dan gewoon met de ticket website (onderaan je scherm als je dit leest); die accepteren wel de Europese kaarten. En, ze zijn maar een paar Euro duurder per vlucht dan direct zelf boeken. En dat haal je er weer uit omdat ze alle low cost met elkaar vergelijken; je ziet direct wat de goodkoopste op een bepaalde dag is. Dus je hoeft niet de website van alle maatschappijen eerst te openen. Probeer maar eens. Heb er geen commerciŽel belang bij maar ere wie ere toekomt...

zwolle01
Gebruiker
spacer line

wie kan mij vertellen hoeveel en wat voor belastingen je als nederlander moet betalen in Indonesie. als je daar wil gaan wonen.
h.j.albrechtEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.kpnmail.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 02-12-2012 09:34 zwolle01 wrote:
wie kan mij vertellen hoeveel en wat voor belastingen je als nederlander moet betalen in Indonesie. als je daar wil gaan wonen.
h.j.albrechtEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.kpnmail.nl
Buiten standaard belastingen als loonheffing, winstbelasting, BTW e.d. is het moeilijk aan te geven waarvoor je zult moeten betalen en al helemaal hoeveel dit is. Om hier een antwoord op te geven zouden we een hele reeks persoonlijke gegevens moeten vragen om een ruwe schatting te maken.

Ikzelf betaal hier inkomstenbelasting van 25% over het loon dat ik hier ontvang bijvoorbeeld, maar je hoeft niet per se te werken, waarop je geen inkomstenbelasting betaald. Ook kan het zijn dat je een deeltijdbaan hebt, of 1 die minder betaald waardoor je in een andere schaal terecht komt.

Buiten mijn loon krijg ik nog vergoedingen die weer anders aangeslagen worden, en soms ook niet. Dus een volgende rits met antwoorden is hier mogelijk.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,736,436 pageviews Een website van indahnesia.com