Vlucht Indonesie-Nederland

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
PetraS
Gebruiker
spacer line

Mijn pleegdochter wil in februari naar Nederland komen voor 3 weken.
Na hier gelezen te hebben over hoe ik een visum kan regelen (jezus wat een hoop papieren; andersom is makkelijker) ben ik nu dus opzoek naar een betaalbare vlucht.
Als ik op Cheaptickets zoek dan ben ik op zijn goedkoopst 791 euro kwijt van Jakarta naar Amsterdam. Ze woont in Jogya, maar vanuit daar ben ik weer paar honderd euro meer kwijt.
Nou weet ik dat vliegen op andere luchthavens (Duitsland/Belgie) goedkoper kan zijn maar kan dit niet gemakkelijk vinden. Heeft iemand tips voor een luchthaven waarop het vaak goedkoper is vliegen?

Mijn andere vraag is of het voor mij goedkoper is om de vlucht vanuit Indonesie te (laten) kopen dan wanneer ik dat hier vanuit NL doe?

Groeten,
Petra.

tu-bagus
Gebruiker
spacer line

Hoi Petra,

Zelf vind ik http://www.skyscanner.nl een handige site om te vergelijken.
Vliegvelden hier in de buurt zijn snel gewijzigd.
Volgens mij kun je ook voor vluchten in IndonesiŽ zelf zoeken anders raad ik je daar http://ticketindonesia.info/nl/index.php
Deze prijzen schelen niet veel als wanneer je rechtstreeks zaken doet met een indonesische maatschappij.

gr
Danny

totto
Gebruiker
spacer line

Petra
Je kunt in ieder geval overwegen eerst met Lion air o.i.d naar Jakarta te vliegen.
Ook kun je met Singapore airlines uit Solo vertrekken (eerste stuk met silk air)
Voor de tickets kun je het beste veel googlen. Niet bij Cheap tickets bestellen. Ze verkopen je eerst een ticket uit Jakarta en later herroepen ze dat of moet je vet bijbetalen.

Toto Travel.com

cathy
Gebruiker
spacer line

Dag Petra,
Kijk eens voor tickets op BMair. Ik heb eventjes gekeken voor je en zij bieden al tickets aan Jakarta - Amsterdam vanaf 739,00 euro. Ik kom net terug uit Indonesie en heb twee keer met Lion Air gevlogen, ging perfect, geen vertragingen en op tijd.
Wat Toto ook aangeeft, google en je zult je antwoord vinden.
Succes.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

PetraS, deze staat op Vliegtickets.nl ga er maar van uit dat je beslist niet goedkoper kan vinden.
Misschien dat Brussel of Dusseldorf iets goedkoper uitvalt maar dan staan daar weer kosten van het ophalen tegen over.
Retour Yogya - Jakarta is pakweg 80 Euro.

Jakarta Soekarno-Hatta (CGK)
Vertrek vr 08-02 19:50
Malaysia Airlines 724 Amsterdam(AMS)
Aankomst za 09-02 06:35
Overstappen in Kuala Lumpur (KUL) 1 stop 16u 45m Amsterdam(AMS)
Vertrek vr 01-03 12:00
Malaysia Airlines 17 Jakarta Soekarno-Hatta (CGK)
Aankomst za 02-03 09:00
Overstappen in Kuala Lumpur (KUL) 1 stop 15u 0m
Ä 790,14
per persoon
Subtotaal Ä 790,14

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Yogya-Jakarta v.v. kan uiteraard ook met de bus, dan kost een retourtje minder als de helft van het vliegen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Is vervelend maar de vluchten VAN IndonesiŽ zijn altijd duurder dan die NAAR IndonesiŽ. En eigenlijk niet alleen RI, het is heel AziŽ.

Vanuit IndonesiŽ kopen heeft weinig nut, soms kan je wel gewoon niet anders (geen KLM.nl maar KLM.com en kies daar Indonesia/English). Op Expedia.com is het iets goedkoper dan op Expedia.nl (maar wel in het Engels en afrekening in Amerikaanse dollars). Wat veel kan besparen: de data variŽren. Vooral op een maandag-dinsdag kan het veel goedkoper zijn dan een weekend.

Als ze met z'n tweeŽn zouden zijn: Er is een Mandiri (credit en debit) card actie: twee kopen voor de prijs van ťťn bij Garuda.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

jstar; ik kan die ervaring ook niet delen met je. Ben afgelopen juni naar Nederland gevlogen voor 18,5 miljoen voor 2 volwassenen en 1 baby. De baby was 60 USD, de volwassenen omgerekend nog geen 750 euro p.p. Ik kan niet zeggen dat dit duur is, of zelfs duurder.

Drie jaar geleden vloog ik alleen naar Nederland retour en had ik miijn aller-goedkoopste ticket in al die jaren dat ik vloog, 600 euro en een beetje.

Is ook logisch dat het niet veel scheelt, daar er ook mensen vanuit hier naa daar vliegen en weer terug natuurlijk. Waar de wijsheid vandaan komt dat tickets hier duurder zijn is me niet duidelijk, maar het berust niet op feiten.

Die Garuda actie klinkt leuk, maar heeft een hele rits voorwaarden, voor de meesten niet haalbaar, en je moet dus met 2 personen vliegen EN een rekening bij Mandiri hebben.

jstar
Gebruiker
spacer line

Had toch niets beters te doen.

Natuurlijk zijn er (zoals altijd) uitzonderingen (er is maximaal maar ťťn vlucht dezelfde natuurlijk en er zijn altijd speciale acties per land), maar over het algemeen is een retourvlucht NAAR IndonesiŽ goedkoper dan VAN IndonesiŽ. Je ziet hetzelfde bij Garuda/SA/Emirates trouwens....persoonlijke ervaring van 35 trips tussen HK/SIN/JKT/DPS en Europa de afgelopen 5 jaar. En de zoon studeert in Oz en daar is het helemaal absurd als er geen speciale acties zijn (boek voor hem eerst een enkele vlucht en dan een retour uit NL).

jstar
Gebruiker
spacer line

Op de KLM websites kan je zien wat de vluchten apart kosten en het gedeelte belastingen.

Als we de KL809 van Amsterdam naar Jakarta op maandag 11 februari in een retourtje nemen:

VERTREKKEND IN EEN RETOUR VANUIT RI:
Price return flight USD 721.95

VERTREKKEND IN EEN RETOUR VANUIT NL:
Prijs heenvlucht EUR 389,12

PetraS
Gebruiker
spacer line

Super bedankt voor alle reacties! Dank, daar kan ik wat mee!

Ik hoopte dat het in Indonesie boeken of vanuit Indonesie vliegen iets goedkoper kon zijn omdat het inkomen daar lager ligt ;-).
Mijn eigen ervaring was dat het boeken van binnenlandse vluchten in Indonesie zelf wel goedkoper was dan dat ik het hier alvast regelde.
Dus hoopte dat dat misschien ook voor de vluchten naar Nederland zou zijn. Niet dus. Jammer maar ook geen ramp.
Als iemand het kon vertellen waren jullie dat wel. ;-)

Raar dat vluchten vanuit Indonesie duurder blijken te zijn dan andersom....je zou toch zeggen dat (omdat het inkomen daar veel lager ligt) het eerder andersom het geval zou zijn.

Bedankt voor de tips; ik ga eens opzoek!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

PetraS ik had je bericht van daar net gelezen, je hebt het gedelete en nu zie ik een ander bericht, schaam je je niet?
Jammer ik vond het oude bericht wel iets hebben.
Het kwam er in principe op neer dat ik ongelijk had en iedereen hier je op het verkeerde been wilde zetten.
Allereerst stel je een vraag op de 21e en daar komen van verschillende kanten antwoorden op.
Je zei in je oude bericht dat je het zo druk had, als je het zo druk hebt stel de vraag dan niet, val anderen dan niet lastig, als je niet kan reageren.

Vervolgens trek je ook nog verkeerde conclusies, Amsterdam- Jkt of Jkt-Amsterdam zelfde prijs, mits je maar even de moeite neemt om te zoeken..
Ik wens je veel succes, maar mensen zoals jij zijn voor mij het delen van mijn ervaring beslist niet waard.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Het is een misvatting, om te denken, dat tickets vanuit IndonesiŽ wel goedkoper zouden zijn dan vanuit Nederland, puur omdat het inkomen hier lager is.
De prijzen van vliegtickets worden internationaal bepaald, en mede door de olieprijs.
Dat in Nederland, en de rest van de westerse wereld praktisch iedereen een vliegticket naar de andere kant van de wereld kan kopen, is een pure luxe.
De gemiddelde Indonesier kan zich dat absoluut niet veroorloven, zeker gezien de nog hoge bijkomende kosten als hotelovernachtingen, maaltijden, paspoort, visa, e.d.
De Indonesier, die naar het buitenland reist, behoort ofwel zeker tot de upper-ten klasse, zeg maar de beter gesitueerde zakenman, ofwel iemand die een topfunktie bekleedt.
Daarnaast is er nog een grote groep Indonesiers, die een aantal jaren in MaleisiŽ, of in een of ander Z.O. asiatisch of arabisch land gaan werken, en zo o.a. hun dure ticket op die manier terug verdienen.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 27-11-2012 03:02 jupje wrote:
De gemiddelde Indonesier kan zich dat absoluut niet veroorloven, zeker gezien de nog hoge bijkomende kosten als hotelovernachtingen, maaltijden, paspoort, visa, e.d.
De Indonesier, die naar het buitenland reist, behoort ofwel zeker tot de upper-ten klasse, zeg maar de beter gesitueerde zakenman, ofwel iemand die een topfunktie bekleedt.
Daarnaast is er nog een grote groep Indonesiers, die een aantal jaren in MaleisiŽ, of in een of ander Z.O. asiatisch of arabisch land gaan werken, en zo o.a. hun dure ticket op die manier terug verdienen.

Bij benadering zijn er mss max 2 miljoen TKI-ers die in Malaysia en midden oosten, zd korea , japan etc werken.
Daarnaast zijn 16 tot 17% Indonesiers die gerekend kunnen worden tot de middle class.
Die ook een tiket en verblijf kunnen betalen buiten Indonesia of in Nederland(west Europa)

bisa dicek of makemyday .

PetraS
Gebruiker
spacer line

Malam; waar heb je het over? Ik heb niks gedelete. Ik denk dat jij het over een bericht van mij in een ander topic hebt; en dat staat er volgens mij nog gewoon want IK heb niks gedelete.
Weer onterechte beschuldigingen dus. Emoticon: Angry

In het andere bericht schrijf ik inderdaad dat ik NOG niet had kunnen reageren; waar in de forumregels staat dat als ik een vraag stel ik meteen moet reageren op een reactie? Dat ik dan moet zorgen dat ik elke dag hier online kan zijn? Het kan voorkomen dat mensen ook enkele dagen niet online kunnen zijn hoor, zoals ik daar ook al schreef. Dat jij, omdat ik niet elke dag hier zit, meteen conclusies trekt dat ik me dus maar teruggetrokken heb omdat het me waarschijnlijk te duur zou zijn en ik hopelijk niet al loze beloftes aan iemand heb gedaan is echt belachelijk. Emoticon: Bye bye
Daarnaast moet je lezen; ik zeg niet dat ik alleen te druk was om te reageren maar dat dit mede kwam omdat ik geen mogelijkheid had om hier te komen. Namelijk nog steeds afhankelijk van internet enzo! Emoticon: Shut up!
Ik stel en vraag en kom hier zeker kijken voor de antwoorden, maar als ik dit dus niet direct doe val ik mensen lastig?
Je mag alleen vragen stellen als je niks te doen hebt volgens jou? Emoticon: Stupid

Zoals Jstar post lijkt het inderdaad dat vliegen vanuit Indonsie wel degelijk duurder is.

De rest; nogmaals bedankt voor jullie zinnige reactie. Ik heb wat aan jullie tips, thanks! Emoticon: Worship

Jupje; blijkt inderdaad een misvatting (eerder hoop) te zijn van mij. Maar ik heb wel de ervaring dat tickets in indonesie zelf boeken (binnenlandse vluchten) goedkoper is dan vanuit NL. Vandaar dus dat ik hoopte dat het voor inter-vluchten ook zo kon zijn.
Helaas. Emoticon: Blush

Ik ga gewoon een vlucht een vlucht zoeken en kijken of het nog iets scheelt als ik haar in bv Duitsland of Belgie aan laat komen. Al hoor ik hier dat het waarschijnlijk niet veel uit zal maken.

PetraS
Gebruiker
spacer line

Ik snap dat het voor de meeste indonesiers niet te betalen is om met zulke prijzen te vliegen. Gaat bijna op een jaarsalaris neerkomen van een gemiddelde indo gok ik?

Jupje, je stelt dat het logisch is (wat ik voor groot deel met je eens ben) omdat het internationaal bepaald is en afhankelijk van olieprijzen maar dan zou het ook goedkoper kunnen zijn want het inkomen daar ligt lager (een bigmac is daar ook goedkoper volgens mij) en de bezineprijzen zijn daar ook goedkoper (al snap ik dat ie hier ook weer moet tanken voor terug).
Ik vond het nog niet zo'n hele stomme vraag/hoop. Emoticon: Wink

jstar
Gebruiker
spacer line

Misschien nog een mogelijkheid Sandra: kijk eens of je goedkope(re) vluchten vanuit Singapore kan regelen. Van daaruit heb je nog wel eens betere mogelijkheden. Ik zie ze in februari bijvoorbeeld voor $860. Gewoon even data variŽren. En daar geraken is redelijk simpel vanuit elke Indonesische luchthaven.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Prijzen van binnenlandse vluchten is een ander verhaal.
Die moeten soms concureren met trein en busreizen, en profiteren van de goedkope lokale arbeidsmarkt.
Wat de benzineprijzen hier betreft, die zijn zwaar gesubsidieerd, terwijl deze in Europa weer zwaar belast zijn. Vandaar het gigantische verschil.
Verder zijn internationale vliegreizen in Europa onderhevig aan een enorme concurentie tussen de talrijke vliegmaatschappijen, die allemaal het hoofd boven water proberen te houden, vandaar dat er vaker gestunt wordt met de prijs.
Zo heb ik voor 4 familieleden/kenissen een october-ticket Amsterdam-Jakarta met Emirates weten te boeken voor het luttele bedrag van Ä 540 (weliswaar al in het voorjaar geboekt).
Dat zal van Indonesie uit zeker niet lukken.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik denk, dat het lood om oud ijzer is, wat betreft proberen een vlucht vanaf Singapore of Kuala Lumpur naar Nederland te boeken. Er hangt altijd een meerprijs aan vast voor de aansluiting daar naar toe, wat vaak het prijsverschil nauwelijks rechtvaardigt.
In omgekeerde richting is dit veel vaker wel het geval. Zo ben ik zelf al meer dan 10 jaar om prijstechnische ťn/of praktiche redenen niet meer vanaf Schiphol vertrokken, maar vanaf Dusseldorf, Frankfurt, Brussel, of zelfs Parijs. Komt mede vanwege de grote afstand van mijn woonplaats tot Schiphol. En verder vermijd ik zo veel mogelijk Jakarta, door via Kuala Lumpur te vliegen, en vandaar rechtstreeks naar midden-Java.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

????? Nou, het is geheel niet zo dat doorgaans tickets vanuit Indonesia duurder zijn. Hangt af van de seizoenen, net als de omgekeerde richting NL-RI.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ze noemen daaro HARGA PROMO .

bisa dicek of makemyday .

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik heb wel diverse familieleden en kenissen, die belangstelling en tijd hebben om een poosje naar Nederland op vakantie (een aantal weken of misschien wel 2 maanden) te komen, maar vooralsnog ben ik nog geen retourticket onder de Ä 700 tegengekomen vanuit hier (Jakarta, Singapore of Kuala Lumpur, dat is in dit geval om het even). Wel lijkt het me klimaattechnisch in elk geval voor hen dan geschikter in de zomerperiode, te meer daar ik zelf in de winterperiode hier zit.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik moet mijn juist gedane uitspraak herroepen, want ik zag net op www. sky.de een vlucht vanaf Singapore naar Amsterdam met Emirates retour voor Ä 650, te boeken bij Emirates zelf. Misschien interessant voor PetraS, want er is een rechtstreekse vlucht vanaf Yogjakarta naar Singapore.
Nou nog iets dergelijks voor de zomerperiode voor mijn familieleden/kenissen.

jstar
Gebruiker
spacer line

Ja, dat ziet er wel goed uit. En van Singapore weet je zeker dat met de twee aparte vluchten er toch wel redelijk eenvoudig over te stappen is (met snelle bagage afhandeling en goede en duidelijke verbinding tussen de terminals). Als je in Kuala Lumpur pech hebt met verschillende luchtvaartmaatschappijen, kan je redelijk lang onderweg zijn tussen de terminals.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ja, dat viel me in oktober ook al op.
De busreis tussen de internatinale terminal, waar mij Egypt Air toestel was geland, en de LCCT (low cost carrier terminal), waar Air Asia vertrekt, duurt bijna ťťn uur.
Gelukkig had ik eerst nog een overnachting voor de boeg in het Tune hotel, voordat ik doorvloog naar Yogja.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,786,058 pageviews Een website van indahnesia.com