Commotie over moskee-internaten in NL

Subforum Geloof in Indonesië 
58 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Interessant artikel in de volkskrant..

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)kee-internaten.dhtml

Vragen wij onsin Nederland over 20 jaar net zoals in Indonesie nu af waar de haat en terreur werd gekweekt?

Gracias. Sama sama

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ze onderschatten het weer, want op de eerste plaats, willen ze die mensen niet voor hun hoofd stoten.
Wat je hier op kan schrijven, is dat men die lieden, eens en voor altijd, moet vertellen, dat ze die primitiviteit hier niet moeten uitvoeren.
Als ze willen leven zoals de Islam voor schrijft, dat doen ze maar in hun eigen land , waar ze vandaan komen.
Ja dat kan je wel stellen kiwimave over 20 jaar, moeten wij vechten, om die lieden het land uit te sodemieteren.
Ver verleden was dat met de Spanjaarden...... Emoticon: Emoticon: Cry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 11-11-2012 11:59 schreef kiwimave:
Interessant artikel in de volkskrant..

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)kee-internaten.dhtml

Vragen wij onsin Nederland over 20 jaar net zoals in Indonesie nu af waar de haat en terreur werd gekweekt?

Zo verdomd jammer dat dit überhaupt getolereerd word in het westen.
Geeft weer duidelijk aan dat een bepaalde richting van het Islam levensgevaarlijk te noemen is.
Ze blijven hun geloof maar door pushen en hun eigen ideeën uitvoeren in het vrije westen

Nogmaals ik heb niets tegen de moslims opzich, maar heb een duidelijke afkeer tegen het extremisme.
Die lui zijn levensgevaarlijk en leven nog echt in de middeleeuwen.
Helaas nemen hun aantallen verontrustend toe. ( met toestemming van westerse regering leiders en het NWO )

Dat er een oorlog hieruit zal ontstaan zal me niet verbazen en dat zal niet lang op zich laten wachten.
Wellicht zal ik het nog meemaken.

fatima
Gebruiker
spacer line

Weet je wat me zo opviel in die 2-3 mnd dat ik meelees op dit forum /..
Dat het de mannen cq vrouwen zijn,die met een moslima, of moslim-man getrouwd zijn,
het hardste schelden over de Islam cq Moslims. ,Maar als ze willen trouwen ,wordt toch zeg maar 80% niet uit overtuiging Moslima -Moslim alleen om te trouwen.
Voor mij is dat een soort van hypocriety die zijn weerga niet kent.

Let it be

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Klopt....maar deze moslima/ moslim zijn géén extremisten, snap je Fatima?

Het Islam-geloof is prima....maar juist de WETTEN die de mannen hebben gemaakt om de vrouwen te onderdrukken gaat vér in de extreminiteit en dát moet stoppen!!!

En vooral de WIL opleggen ( met geweld) om iederéén in de wereld hún geloof aan te nemen gezien zij de enige échte geloof hebben.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Frustrated

Voor mij mogen deze extremisten de wereld verlaten.....hopelijk dat er vrede én blijheid onder de vrouwen die hier onder gebukt gaan.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

fatima
Gebruiker
spacer line

Klopt schrijf je .Maw ben je het met mijn bericht eens, want dat heeft met het krantenbericht weinig te maken. Het valt alleen op dat diegene die een moslima cq moslim zijn getrouwd , altijd aan het mopperen zijn, hoewel ze hemel en aarde bewogen hebben, om die bewuste persoon naar NL te laten komen. Of zelf naar Indonesie.

Let it be

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 11-11-2012 19:06 schreef fatima:
Klopt schrijf je .Maw ben je het met mijn bericht eens, want dat heeft met het krantenbericht weinig te maken. Het valt alleen op dat diegene die een moslima cq moslim zijn getrouwd , altijd aan het mopperen zijn, hoewel ze hemel en aarde bewogen hebben, om die bewuste persoon naar NL te laten komen. Of zelf naar Indonesie.

Volgens mij wordt er gemopperd op de extremisten.

De moslims die zich normaal gedragen mopperen zelf over deze extremisten en keuren dit af.
Daarbij zijn er ook moslims die meegezogen worden in die verkondigde idealen van deze extremisten, maar zijn ze bang om als ze niet meedoen dat ze wat aangedaan wordt ( hetgeen ook daadwerkelijk gebeurt)

In mijn vrienden kring en die van mijn vrouw heb ik vele moslims en moslima's die draaien gewoon netjes mee met de Nederlandse gewoontes en proberen zich zo goed mogelijk aan te passen.
Juist voor deze moslims/ moslima's neem ik mijn petje af.
Vooral omdat ze in een vreemd land vertoeven en ze toch al een stempel zouden kunnen krijgen, maar toch hun best doen om zich aan te passen.

Helaas zijn er ook moslims in den lage landen die dit verdommen en hun eigen idealen blijven doorvoeren, deze mogen m.i. terug gaan naar land waar ze vandaan komen.

ohh btw mijn Indonesische vrouw is katholiek

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-11-2012 20:45 pierre wrote:

[quote removed]

Volgens mij wordt er gemopperd op de extremisten.

ohh btw mijn Indonesische vrouw is katholiek

In sommige gevallen ook op de doorsnee (moderate Moslims) .
Kan je in oude topics lezen.

En ik heb ook de indruk dat vele leden toch gelukkig getrouwd zijn met Indonesische Moslima's.
Ik spreek niet over me zelf , want ik ben getrouwd met een Hollandse Moslima

bisa dicek of makemyday .

fatima
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Pierre , daarmee heb je het gelijk wel degelijk aan jouw kant. Emoticon: Yes!

Let it be

fatima
Gebruiker
spacer line

Een Hollandse Moslima Pak. Surya ,gaat die ook naar de moskee ?
Of worden de gebeden voor en vrouw thuis gehouden.

Maaf saya tidak tahu Emoticon: Confused

Let it be

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Fatima; dus ik zou mijn mond moeten houden? Nou ik dacht het dus even niet. Dergelijke pondok pesantren, wat in het Nederlands kennelijk een moskee-internaat genoemd wordt, zijn in sommige gevallen wel degelijk broeinesten van intolerantie en haat.

Kijk maar naar dat gesticht van Abu Bakar Bashir (veroordeeld terrorist) in Centraal Java. Daar komen een flink aantal veroordeelde en inmiddels ge-executeerde terroristen vandaan. Goed voorbeeld doet volgen helaas, dus zijn er al meer van die plekken aangewezen als broeinest.

Op Sumba hebben omwonenden eerder dit jaar een dergelijk 'moslim-internaat' in de fik gestoken omdat er mogelijk terroristische activiteiten plaatsvonden. En waar rook is, is vuur, in dit geval letterlijk.

De controle op dergelijke scholen (want daar vallen ze onder in Indonesie) is ondermaats, want Islam, dus vast goed. En in Nederland wellicht 'want geloof, dus niet aankomen'. Inmiddels weet men hier wel beter. Nederland zal er wel weer achteraan hobbelen, zoals kiwimave al aangaf. Nu een vermoeden, straks een feit.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya; beetje botte opmerking, net of alle moslima's gelijk zijn. Nou, gelukkig niet, want die van mij is niet belijdend. Ze mag van me, maar dan moet ze niet verlangen dat ik het spelletje mee ga spelen, want mijn antwoord daar op weet ze al.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.fatima; waar je offtopic lulkoel vandaan komt weet ik niet. Wellicht poog je het topic om zeep te helpen met je uitspraken. Succes ermee dan maar, kijken wie er wint. Emoticon: Puh!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-11-2012 04:52 Yerun wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya; beetje botte opmerking, net of alle moslima's gelijk zijn. Nou, gelukkig niet, want die van mij is niet belijdend. Ze mag van me, maar dan moet ze niet verlangen dat ik het spelletje mee ga spelen, want mijn antwoord daar op weet ze al.

Pardon, niemand beweerd het .
Dit heb ik geschreven:
" En ik heb ook de indruk dat vele leden toch gelukkig getrouwd zijn met Indonesische Moslima's."
Dus hoezo BOT ?
Mijn moeder,tante's nichten, vriendinnen/klasgenoten , bekenden dus zijn ook moderate Moslim .
Ze zijn Moslima en ze zijn modern , goed opgeleid etc.
Of iemand het 100% (Of niet) belijdt is zijn of haar

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Surya; ik heb je eerdere tekst volgens mij verkeerd gelezen. We bedoelen hetzelfde. Dus was mijn eerdere reactie niet nodig. Excuses. Emoticon: Party!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.geenstijl.nl/mt/arc(...)erland.html#comments
Goed nieuws: een herhaling van het Katholieke kindermisbruikschandaal voorkomen is mogelijk. Moet de overheid alleen wel NU even ingrijpen in plaats van over 20 jaar 'geschokt en verbijsterd' te reageren op de aantijgingen van een totaal verknipte generatie slachtoffers. Correctfolder NRC is gaan onderzoeksjournalistieken en benoemt zowaar wat nare waarheden: veel Islamitische kinderen in Nederland leven zonder enig toezicht in moskee-internaten. Uit 'interne' mails en 'vertrouwelijke' stukken blijkt dat er tientallen kinderen in zulke illegale internaten leven. Brandgevaarlijke zolders waar vijftig meisjes slapen, berichten over lijfstraffen die niet worden nagetrokken, en niemand weet hoe veel van zulke instellingen er zijn. Goh, kinderen 24/7 religieus brainwashen in een potdichte omgeving, dat levert altijd stabiele en weerbare volwassenen op en is beslist geen recept voor machtsmisbruik. Ook zijn dit soort toestanden enorm gebaat bij stilte en terughoudendheid. Dat weet iedereen. Zucht. Dat deze kinderhatende religekkies nog in de jaren vijftig leven qua pedagogische inzichten is natuurlijk geen verrassing, beetje jammer alleen dat de aanpak van deze misstanden al net zo anachronistisch verloopt. Opsporen, openbaar maken, opdoeken en de madrassaklantjes veilig onderbrengen bij Jeugdzo..
http://www.uitkijk.net/islam.p(...)208&archive=&ucat=3&
Eurabische nachtmerrie in Rotterdam
In onze tijd zijn we getuige van de zelf-uitroeiing van de Europese beschaving, die de bakermat vormde van het huidige moderne tijdperk. In zijn nieuwe bestseller Civilization schrijft de hoog in aanzien staande Harvard historicus Niall Ferguson: 'Als de moslimbevolking in Groot Brittannië jaarlijks met 6,7% blijft doorgroeien (zoals tussen 2004 en 2008 het geval was), dan stijgt hun aandeel van krap 4% in 2008 naar 8% in 2020, 15% in 2030, 28% in 2040 en voorbij de 50% in 2050.'

Geen commentaar dit zegt al genoeg!, dan wat mijn mening nog zou kunnen bijdragen.. Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

In mijn vrienden kring en die van mijn vrouw heb ik vele moslims en moslima's die draaien gewoon netjes mee met de Nederlandse gewoontes en proberen zich zo goed mogelijk aan te passen.
Juist voor deze moslims/ moslima's neem ik mijn petje af.
Vooral omdat ze in een vreemd land vertoeven en ze toch al een stempel zouden kunnen krijgen, maar toch hun best doen om zich aan te passen

Pierre, zoals je het beschrijft ben ik volkomen met je eens.....ook ik heb hiervoor respect voor deze groep moslims/ moslima's die zich aanpassen aan de Nederlandse Maatschappij.... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Dus Fatima....ik bedoel géén extremisten, het is dan griezelig én gevaarlijk dat er internaten worden gesticht onder het mom van....( vul zelf het maar in), snap je??

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 11-11-2012 22:52 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

In sommige gevallen ook op de doorsnee (moderate Moslims) .
Kan je in oude topics lezen.

En ik heb ook de indruk dat vele leden toch gelukkig getrouwd zijn met Indonesische Moslimas.
Ik spreek niet over me zelf , want ik ben getrouwd met een Hollandse Moslima

Het ontbreekt me aan tijd om oude topics door te nemen.
Maar ik geloof je zonder meer op je woord.

Ik heb ook wel het idee dat vele met hun partner gelukkig zijn, althans als ik in mijn vriendenkring zo eens rond me heen neus, zijn ze alle gelukkig met hun partner.
( in hoeverre je natuurlijk diep in hun relatie kan kijken)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728(...)ee-internaten.dhtml]

Rotterdam wil landelijk toezicht op moskee-internaten
Door: Robin de Wever − 12/11/12, 14:40
© ANP. Jongens in de Rotterdamse Mevlana-moskee, Voor zover bekend zijn de jongens niet betrokken bij een van de moskee-internaten.
De twee Rotterdamse wethouders die verantwoordelijk zijn voor zogeheten moskee-internaten willen landelijk toezicht.
De gemeente gaat alvast met de moskeebesturen in gesprek om de bedrijfsvoering op orde te krijgen.
Dat meldt NRC Handelsblad maandagmiddag. De krant berichtte zaterdag dat in Nederland minstens enkele honderden kinderen in moskeeën wonen.
Mogelijk ligt het werkelijke aantal veel hoger: schattingen lopen op tot 3000 kinderen.
Toezicht vanuit de overheid ontbreekt, terwijl andere vormen van kinderopvang wel worden gecontroleerd.
Raadslid: niks mis met moskee-internaten
Geen paniek mensen! Er zijn namelijk helemaal geen aanwijzingen voor misstanden in zogeheten moskee-internaten in Utrecht.
Dat meldt PvdA-gemeenteraadslid Gadiza Bouazani.
In de NRC stond geschreven dat er op dergelijke internaten geen enkele controle is en ook de brandveiligheid zou niet in orde zijn.
Gadiza Bouazani bezocht de twee internaten in de Domstad en kwam met andere conclusies terug. Tegenover RTV Utrecht laat ze weten dat schoon, veilig en goed georganiseerd was.
In de internaten verblijven kinderen die daar bijvoorbeeld koran les krijgen. Bouazani pleit wel voor extern toezicht op deze instellingen.

Hier zie je al hoe verdeeld de boel is.
Het niet aanpakken is een laffe daad, zowel van de gemeenteraad, als van de overheid.
Van de gemeente kan je het begrijpen, door een moslim als wethouder, kan je ook niet verwachten, dat hij zich krachtdadig optreed.
Hij moet verder, want in die gemeenschap, dulden ze geen moslim, die tegen hen ingaat.
Ik heb al eerder de mening toe gedaan dat die mannen van natura, uit een moslim land, in de politiek, van Nederland infiltreert om zo die islam wereldwijd te verspreiden...... Emoticon: Blush Emoticon: Very funny Emoticon: Stupid

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ziel....Islam is net een inktvlek op een vloei-papier, het breidt steeds méér uit......

helaas doet de wereldbevolking c.q. machten er niets of nauwelijks wat aan...

tot dat het TE LAAT is...... Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Luo Ni
Gebruiker
User icon of Luo Ni
spacer line

Hier kan heel Europa een lesje aan nemen !!! Emoticon: Yes!

· Moslims die onder de Sharia-wet wensten te leven werden woensdag gevraagd om Australië te verlaten, toen de regering zich richtte tot de radicalen in een poging om potentiële terreur- aanvallen te verijdelen.

·
> Afzonderlijk zette Premier Howard woensdag kwaad bloed bij sommige Australische Moslims door te verklaren dat hij de inlichtingendiensten steunde die de binnenlandse moskeeën in de gaten houden.
>
> Citaat:
> 'DE IMMIGRANTEN, NIET DE AUSTRALIËRS, MOETEN ZICH AANPASSEN!

> Aanvaard dit of vertrek. Ik ben het beu dat deze natie zich ongerust maakt of we een individu of een cultuur beledigen. Sinds de terreur aanslagen op Bali, hebben we een grote toename meegemaakt van patriotisme bij de meerderheid van de Australiërs, zoals we dat voordien nog nooit hebben meegemaakt.'
> 'Deze cultuur heeft zich ontwikkeld gedurende twee eeuwen van strijd, proberen en overwinningen door miljoenen mannen en vrouwen die vrijheid nastreefden.'
> 'Wij spreken voornamelijk ENGELS. Niet Spaans, Libanees, Arabisch, Chinees, Japanees, Russisch, of welke andere taal dan ook. Daarom zeg ik U; als je deel wilt uitmaken van onze samenleving, dan hebben jullie geen andere keuze dan ONZE taal te leren.'
>
> 'De meeste Australiërs geloven in God. Dit is geen rechtse radicale politieke praat maar een vaststaand feit, omdat Christelijke mannen en vrouwen deze natie gesticht hebben, gefundeerd op Christelijke principes, en dit is duidelijk gedocumenteerd. En het is zeer zeker gepast om dit feit te tonen op de muren van onze scholen. Als God u beledigt, dan stel ik voor dat u overweegt om een ander deel van de wereld uw thuis te noemen, want God maakt deel uit van onze cultuur.'
> 'Wij aanvaarden jullie geloof, en zullen ons niet afvragen waarom. Het enige dat we van jullie vragen is dat jullie ons geloof accepteren en vredig en harmonieus met ons wilt samenleven.'
>
> 'Dit is ONS LAND, ONZE GROND, en ONZE MANIER VAN LEVEN, en we willen jullie alle mogelijkheden geven om hiervan te genieten. Maar als jullie nu eens eindelijk ophouden met klagen, jammeren, onze vlag te verscheuren, onze EED, ons Christelijk Geloof en onze levenswijze onderuit te halen, raad ik jullie ten zeerste aan om gebruik te maken van nog een ander Australisch voorrecht, …'

· 'HET RECHT OM OP TE STAPPEN!' Emoticon: Eerie

> 'Als je niet gelukkig bent STAP DAN OP. Wij hebben jullie niet gedwongen om naar hier te komen. Jullie hebben zelf gevraagd om naar hier te komen. Aanvaard dan ook het land dat jullie aanvaardde.'... Emoticon: Sadley

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Luo Ni
Het is gebleken, dat men zich niet zo hard maakt, om dit probleem op te lossen, men verbergt het weer, onderop in de lade, op die manier, wat zo past in Nederland.
De problemen moet veel groter worden dan ze nu zijn .
Je weet wel de bekende kalf en de put.
Het geval wat u als voorbeeld beschreef had ik al op Nu Jij gepost en wat zie je geen respons zoals het gaat als men aan hun eigen haggie gaat. (Dit is Haags)
http://www.nujij.nl/politiek/p(...)ralia.19216037.lynkx
Nederland brokkelt in een sneltempo af naar een bananen republiek(dat hebben we eerder gehoord), hoe is het mogelijk dat een stel Roemenen een flat kunnen huren in Rotterdam en van daaruit in Nederland kunstroof plegen.
Schiet mij maar lek, geld en nog eens geld is alles veroorloofd.
Gisteren weer een oud echtpaar wil zijn boot verkopen ( dat is dan ook begrijpelijk als je als melkkoe word behandeld) maar ze lagen wel in het water vermoord.
Kijk voorbeelden uit het Internet bij de vleet en Nederland is wel het land geworden van Europa, waar alle criminelen worden gedumpt.
Zo is dit geval van de Moskeeën, ook een zeer kwalijke zaak, want op een gegeven ogenblik komen ze als een duiveltje uit hun dozen en dan pas ben je te laat.....
Wij zijn die roepende in die woestijn, niemand geloof je en het heeft geen prioriteiten, want we zitten al heel diep in de shit crisis.............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Helaas.....hier in Nederland kan en mág alles........

Hoelang zal het duren voordat het volk wakker wordt !!!! Het wakker schudden is

waarschijnlijk erg moeilijk.... Emoticon: Sadley Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,382 pageviews Een website van indahnesia.com