Volgend jaar Sulawesi

Subforum Bali, het godeneiland 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Hallo,
Twee weken gelden terug gekomen van Bali en van de Kei-eilanden.
Een geweldige vacantie gehad en veel gezien.
Nu hebben we het plan opgevat om volgend jaar naar Sulawesi te gaan en van daaruit evt door te vliegen naar Kei.
Echter van Sulawesi is niet veel te vinden vwb woning of bungalow huur.
Zijn er leden die mij wat wegwijs kunnen maken voor wat betreft het verblijf op Sulawesi ?
Het liefst zuid-Sulawesi ivm de nabijheid van het vliegveld om van daaruit door te vliegen naar Kei.
ALLE info is welkom !!!!
Thx

www.ramahomestay.com

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Zuid Sulawesi is ook nog groot.
in welke regio en stad zou je dan willen verblijven?
Het vliegveld is dicht bij Makassar vanwaar je naar Ambon - kei zult vliegen maar Makkassar zou ik nou niet kiezen om van daaruit mijn trip te gaan plannen.

Het lijkt me voor de hand liggend als je Zuid Sulawesi wilt gaan bezoeken dat je naar Toradja zou willen... toch?
In Rantepao en in de omgeving zijn toch genoeg mogelijkheden om een passend onderkomen te vinden?

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Beste Eelco78,

Het is voor ons niet zo belangrijk waar we gaan verblijven. Wij zijn onbekend in Sulawesi !!!
Uiteraard verkiezen we een dorp boven een stad. Toradja klinkt prima.
Als je tips of adressen of eventuele websites hebt in Rantepao dan horen we het graag van je.
In ieder geval bedankt voor je reactie

www.ramahomestay.com

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Rama,

Vorig jaar waren we in Rantepao.
Daar heb ik gebruik gemaakt van de diensten van een hoog opgeleide gids.Hij is de woordvoerder van de gidsen in Toraja en bezeten door Toraja.Rustige man en niet te beroerd voor een uurtje langer te werken dan de afspraak was.
Zijn naam is Korne en hij spreekt en schrijft Nederlands en heeft 2 jaar in Leuven aan de universiteit gestudeerd (centrum voor levende talen )
Dit maakt het ook makkelijk voor hem te mailen
We werden opgehaald in Makassar met een privť busje voor de rit naar Rantepao en na 5 dagen van zijn diensten gebruik gemaakt te hebben werden we terug afgezet op de luchthaven in Makassar.
Dit allemaal aan een zeer goede prijs.
Mail me maar en ik geef zijn gegevens door.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Lijkt me een goede suggestie van Pascal.

kwam onderstaande links tegen voor informatie:
http://www.indonesia.travel/en(...)tion/477/tana-toraja
http://www.tripadvisor.nl/Tour(...)awesi-Vacations.html

Ik weet niet hoeveel dagen je hebt maar Sulawesi is ook een heel mooi eiland om van Zuid naar Noord te reizen. Togean eilanden, Minahasa hooglanden, het Tangkoko park en Bunaken zijn ook leuke bestemmingen. Het kost wel minimaal 3,5 week om van Zuid- naar Noord te reizen

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Minahasa hooglanden en het Tangkoko park is zeker de moeite voor naar het noorden te reizen.
Bunaken vindt ik persoonlijk overroepen,geen topische stranden veel plastiek en afval in het water.
Snorkelen was goed ,maar ik kies dan toch voor de eilanden rond Labuan Bajo ( Flores )
Ons werd verteld dat de Togean mooier en beter zijn dan Bunaken maar daar ben ik niet geweest.

Groeten

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,937,580 pageviews Een website van indahnesia.com