Opgelicht??

Subforum Gezocht & Aangeboden 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bedrogbuitenland
Gebruiker
spacer line

Bent u opgelicht in op Bali of elders dan zijn wij benieuwd naar uw verhaal. Voor een nieuw televisieprogramma zijn wij op zoek naar mensen die het slachtoffer zijn geworden van oplichtingstrucs in het buitenland.

Het gaat ons nadrukkelijk niet om malafide reisorganisaties maar om lokale oplichtingstrucs zoals blackjack-scams, edelstenen-zwendel en andere onbekende trucs waarmee toeristen geld kwijt raken.

Bent u slachtoffer van een dergelijke Ďscamí mail ons dan uw verhaal.
Vriendelijke groet,

= edit: op verzoek verwijderd =

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Nou op Bali ben ik eens "belazerd" met contant geld wisselen Emoticon: Angry
Je weet wel, de methode "3 stapeltjes en tijdens natellen komt er TOEVALLIG iemand binnen, HALLO" Emoticon: Stupid

Ook met een "telmachine" die ze op de een of andere manier gemanipuleerd hebben Emoticon: Angry Ja, hier toets het zelf maar in, verhip ja klopt, later op een ander telmachine of calculator op je hp kom je erachter dat je gedachte toch beter kon tellen als in de moneychanger.... Emoticon: Stupid

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

ooh ja nog 1;

Ik ging eens tanken met een huurauto, De pompbediende hangt de slang erin en ik zie de prijs teller met 1, 2, 3, etc etc oplopen. Ik zeg; meneer waar zijn de nullen gebleven Emoticon: Confused ooh dit apperaat heeft soms kuren dan vallen de nullen weg.... Mmmm oke dus tank vol (meter stond op 50!!) dus ik 50.000 afrekenen Emoticon: Stupid
Precies, weggereden en wat raar zeg dat de meter niet op vol staat, nee man, je hebt maar voor 50 rupiah getankt Emoticon: Blush

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het gedonder begint doorgaans al op de airport : porters die zich niet houden aan de afgesproken prijs en meer vragen na aflevering van hun bagage-service, bestellen van een taxi die opeens duurder uitvalt dan op het bord in het taxikantoor hangt onder het mom dat je opgegeven adres toch net iets verder ligt dan Legian of Seminyak, bij aankomst in een hotel alleen nog maar de duurste kamers available zijn omdat het receptiepersoneel daarmee hogere commissies vangt, vervolgens in je kamer van alles ontbreekt zodat het moet worden na bezorgd en de roomboy een extra tip verwacht, etc.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De hier door Siebjans besproken benzinetrucs zijn legio (verscheidene malen meegemaakt). Evenals de "wisseltruc" bij moneychangers.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Telefoonmeter die niet klopt. Hogere prijs voor telecommunicatie dan elders in IndonesiŽ (hebben ze zelf ingesteld) onder het mom dat het in Bali duurder is dan in de rest van IndonesiŽ (dus niet).
Zelf de posterijen rekenen meer dan elders in IndonesiŽ (onder hetzelfde mom als hierboven).
Oorzaak???? Commissies ..........overal op: transport, telecommunicatie, post, hotels, winkels, restaurants, excursies, etc.

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Yogja-Bali

Ik vind dat je Bali in z'n algemeenheid toch wel erg negatief belicht.

Ik ben heel vaak op Bali geweest en heb de praktijken die jij benoemt nog niet meegemaakt. Bij het taxiloket op de airport betaal ik ALTIJD de prijs van het bord, in hotel laat ik de geprinte reservering zien en als ik op upgrade kamer krijg ( wat me meerdere keren is overkomen) is dat kosteloos. Dat een houseboy een fooi verwacht is erg gebruikelijk in alle delen van de wereld.
Ik kan je vele voorbeelden geven van andere landen waar het zeker anders aan toe gaat. Ook in Jakarta/Bandung en andere delen van Indonesie zijn allerlei wisseltrucks etc aan de orde van de dag. Yogjakarta heb ik ook niet als een uitzondering ervaren.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Negatief? Ja. Het gebeurt in andere streken in Indonesie en andere landen ook. Zeker.
Maar het gaat hier over een TV-programma waarbij specifiek Bali wordt genoemd. Dus houd ik me daarbij.
Dat je die praktijken nog niet hebt meegemaakt kan ook zijn omdat je ze niet als zodanig herkent. Toevallig vorige week nog met mijn zwager over Bali gehad. Hij was volledig onbevooroordeeld (niet door mij gewaarschuwd) naar Bali gegaan en maakte daar ook de geldwisseltrucs mee, de opzettelijk weg gelaten handdoeken zodat de roomboy extra tip vangt, excursies waaraan gids/chauffeur eerst iemand aantrekt met een prachtig programma en men vervolgens wordt gesleurd langs allerlei souvenierachtige oorden (in de hoop vette commissies te vangen). Al bij al vond hij de mentaliteit behoorlijk negatief in vergelijking met Java en Sulawesi.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prijs afspreken voor inpakken van te verzenden pakketjes op het postkantoor en zodra het is ingepakt, de vraagprijs verdrievoudigen (met het idee, nu het is ingepakt kan hij toch niet meer terug).
Grote zending per cargo willen verzenden en de afgesproken prijs voor zending en packing nadat het klaar was ook verdubbelt.

Wellicht komt het ook omdat ik zelf in het toerisme actief ben geweest en je alle trucs kent. Nogmaals: Bali = commissieland. De autochtone Balinees ziet er geen been in om een buitenstaander een "been uit te trekken" en de andere IndonesiŽrs die er werken zijn er naartoe gekomen om z.s.m. binnen te raken en vervolgens huiswaarts te keren. Dus doen mee.

Verkoopsters in winkels die hun "eigen handel" stiekem stoppen tussen de handel van de werkgever (die meestal niet present is) en dat als eerste promoten. Voor de handel van de baas vragen ze dan belachelijke prijzen zodat men koopt wat eigendom van de verkoopster is, etc. Kan wel tientallen gevallen noemen. Het zijn wetenswaardigheden waarachter men komt als men er woont dan wel regelmatig komt.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Met andere woorden nepotisme die je daar tegen komt, zonder dat ze het zelf beseffen of niet willen weten.
Of misschien wel niet kunnen weten, door hun opvoeding en je omgeving bepaald, meestal je karakter trek, je mentaliteit.
Het is daar gewoon, als je iets koop, vooral in de pasars, om af te dingen en als je ziet hoe ze dat doen, dan is het onbegrijpelijk, dat ze dan nog minder dan de helft, genoegen nemen.
Zo kweek je een mentaliteit, van onbehagen en ontevredenheid.
Het is daar wel leuk en mooie en ook nog vriendelijkheid kan je tegen komen.
Maar ze schamen zich niet, om je een poot uit te trekken, vooral als het om geld gaat.
Dan is alles geoorloofd, en dat hebben we vaak door, vooral mensen die kritisch in de mensheid is en wel een beschaving kent die zo iets niet kan velen.
Voor nog geen ťťn rumpia wil je opgelicht worden, dat zijn menselijke emotionele gevoelens...... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

bedrogbuitenland
Gebruiker
spacer line

Dank voor jullie reacties! Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yogya-bali, ik heb je gemaild voor meer informatie. Hoor graag (opnieuw) van je. Alvast bedankt! Groet, Marijke

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Als de roomboy mijn bagage naar de kamer brengt, krijgt hij een tip. Als de handdoeken 'vergeten' vergeten zijn, lekker niet.
Mijn schuld niet dat het kamermeisje al dan niet bewust de handdoeken is vergeten. Ik betaal graag voor extra service, handdoeken nabrengen hoort daar niet bij.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hotel nr. 1
Fraude of verkeerde info geven ( lees ook fraude ) gebeurd niet alleen door IndonesiŽrs maar ook door Nederlanders met een hotel in IndonesiŽ (Sulawesi )
Probleem aangekaart en met tegenzin rechtgezet.

Hotel nr. 2
ďFraude bij betaling en boeking ĒLuta Resort Toraja
Beoordeeld op 30 juli 2012 tripadvisor

2 Kamers geboekt bij booking.com en ter plaatse 2 standard kamer gekregen i.p.v de de luxe kamers die op de betaling stonden.Na 30 min discuteren hebben ze toegegeven dat ze maar 1 de luxe kamer meer hadden.
Dames aan het onthaal zeer onvriendelijk nadat we hun daar mee confronteerde en dit 4 dagen aan een stuk ,zelfs geen goedemorgen !!
We hebben deze kamers dan aan de juiste prijs gekregen door middel van onze gids ,maar bij de betaling kwam er 2.5 % bij op de rekening.... wat wel normaal is is IndonesiŽ ??
Deze 2.5% bleek 70Ä te zijn zodat ze toch nog fraude probeerde te plegen.
Voor ons NOOIT MEER in dit hotel.

Kamer tip: Print de foto's van het internet zodat je de kamers kan vergelijken, of gaan naar een ander hotel..
Ik probeer er een sport van te maken maar ze hebben me meestal toch 1x per vakantie bij mijn ....kl. Emoticon: Frustrated Emoticon: Yes!

bedrogbuitenland
Gebruiker
spacer line

Bedankt Pascal! We zijn ook nog met spoed op zoek naar mensen die op Bali slachtoffer van timesharing zijn geworden. Wie kan ons hier aan helpen? We horen het graag!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

v.w.b timesharing zal het moeilijker zijn mensen te vinden, althans die erover willen praten. Een goed deel is zich totaal niet bewust van dat ze timesharing zijn aangegaan, en het deel wat het wel weet zal wellicht bedreigd worden om maar vooral niets te zeggen. Het zou zomaar mogelijk zijn alles kwijt te raken omdat de Indonesische eigenaar dan simpelweg zegt: contract? Ik weet van niets! Later zal een deel van deze groep mensen hun rotzooi willen verkopen en verwordt zo tot oplchter, waarna het cirkeltje rond is. Meerdere malen dergelijke verhalen gehoord, gelukkig nooit in de praktijk meegemaakt.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Timesharing vond een aantal jaren geleden veel plaats maar ik hoor er tegenwoordig niets meer van. Wat nog wel steeds opgang maakt, is het "kopen" van onroerend goed onder allerlei louche constructies. Velen zijn al hun geld al kwijt. De huizenmaffia, gezamenlijk werk van zowel buitenlanders als Balinezen.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ik hoorde recent dat het weer begonnen is met de timesharing. Het betreft appartementen in hotels. Het is eigenlijk meer van hetzelfde van enige tijd terug. Je loopt door een mall. En je wordt aangesproken. Opeens win je dan iets, jaja. Dan krijg je een uitnodiging. Kom je terecht in een hotel. Dan ontmoet je een Nederlandse meneer.De bedoeling is dan iets als, je koopt dan timesharing over de hele wereld,, niet alleen op Bali. Heb me rot gelachen. voor 20.000 euro per jaar mag je dan een periode verblijven in een hotel of resort wat ook bij de groep hoort.

Gajes is het. Emoticon: Party!

Where there is a will there will be relatives.

Villa Ditya
Gebruiker
User icon of Villa Ditya
spacer line

Op Bali wordt op dezelfde manier opgelicht als in veel andere toeristengebieden. Taxi's die knoeien met de meters, money changers die niet goed kunnen tellen, geknoei met cijfers en nullen (zeker als je als toerist aankomt is dit erg verwarrend), timesharing, bijeenkomsten waar je wordt overtuigd allerlei troep te kopen etc. Dit komt in veel toeristencentra voor en dus ook op Bali.
Ook onder de lokale bevolking vindt oplichting plaats. Zo zijn er regelmatig pyramidespelen, kettingbrieven en kon je een aantal jaren geleden tabletten kopen die je in de benzinetank van je brommer kon doen zodat je ineens veel zuiniger ging rijden. Ook ben ik een aantal jaren geleden benaderd om te helpen met het wisselen van een 1 miljoen dollar biljet (kreeg dan wat provisie). Ik werk bij een bank en ze dachten dat ik daar wel bij kon helpen. Was dus niet bedoeld als oplichting want deze mensen waren echt zo dom dat ze dachten dat er een 1 miljoen dollar biljet bestaat (er zat een certificaat bij). Volgende dag hebben ze het zelf geprobeerd (zonder mijn hulp) en uiteraard niets gekregen. Ook worden er tegenwoordig regelmatig sms-jes gestuurd naar willekeurige lokale mobiele telefoons waarin wordt gezegd dat je snel een bedrag moet betalen (want anders..). Lokale bevolking is niet zo slim op dit gebied en sommigen betalen dus maar.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik kreeg het verzoek dit topic te verwijderen van de beginner van dit onderwerp. Dat doen we niet, want dan zouden alle reacties ook verdwijnen, en dat is niet echt netjes. Op slot kan wel, dat doen we dan ook.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,779 pageviews Een website van indahnesia.com