Van Seram naar Ternate

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
145 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

In april ga ik een mooie reis maken. Via Kuala Lumpur naar Ambon en Saparua. Uiteindelijk wil ik van Ternate naar de vertrouwde Minahasa vliegen (TTE-MDC). Nu mijn vraag Emoticon: Confused

Weet iemand of er boot- of vliegverbindingen zijn tussen Seram en Ternate ? Zo niet, dan moet ik mijn reisplan aanpassen. Alvast veel dank voor de moeite om te antwoorden.

Gert-Jan Emoticon: Bye bye

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Beste Gert-Jan,

Bij mijn weten zijn zulke verbindingen er niet.

Met groet,

Koming

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Beste Koming,
dank voor je antwoord.

Groetend, Gert-Jan

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Ter aanvulling nog, want ik was wel erg kortaf: volgens mij zjin er twee manieren om van Seram naar Ternate te komen:
1. Via Ambon met de boot of vliegtuig naar Sorong en daarvandaan met de boot of vliegtuig naar Ternate.
2. Via Ambon met de boot of vliegtuig naar Makassar en daarvandaan met het vliegtuig naar Manado en dan met het vliegtuig naar Ternate.

Beide manieren zijn een ontzettend end om, en kosten veel tijd en veel geld. Wil je toch gaan dan zou ik voor optie 1 gaan.

m.vr.gr.

koming

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Nog even gekeken op de website van Pelni. Er is een directe bootverbinding Ambon-Ternate. Er gaat drie of vier keer per maand een boot. Ik zou trouwens niet te veel vertrouwen op het schema. Zie verder www.pelni.co.id

groet,

Koming

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Beste Koming,

Ik ben eruit! Ik reis van Ambon naar Saparua, terug naar Ambon met een vlucht via Makassar naar Manado en vandaar via Jakarta/Kulala Lumpur terug naar huis. Het betekent dat ik de Raja Ampat eilanden oversla (ditmaal) et wat meer ga exploreren in het binnenland van Noord-Sulawesi en Bunaken (Siladen was ik 2 jaar geleden)

Dank en groet,
Gert-Jan

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Nou veel plezier dan Gert Jan, en ik zie elders dat je in mei gaat dus misschien komen we elkaar nog tegen Emoticon: Bye bye

groet,

Koming

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er is een Wings Air vlucht van Ambon naar Ternate. En van Ternate naar Manado.

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Koming, woon je er of ben je in die periode ook op vakantie?

Yog-Bali, dank voor de tip, ik ga ermee aan de slag. Zal eens zoeken op ticketindonesia ed.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Heb daar een soort van vakantiewoning

Koming

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Mmm. mijn info m.b.t. Lion Air lijkt niet meer te kloppen. Loop dus achter. Maar probeer het zeker eens via Ticketindonesia. Die zullen je wel kunnen helpen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ambon - Ternate is er niet met Wings/Lion
Ternate - Manado (IW-1175) vertrekt om 13:50 en is een dagelijkse vlucht uitgevoerd met een Bombardier Dash 8

Ho Lee Fuk

ammerkate
Gebruiker
User icon of ammerkate
spacer line

Jeroen,

Wat is nu verstandig: nu boeken of wachten tot er op later moment meer promo's loskomen?

Wat ik zoek is het volgende:
1. een vlucht van CGK naar AMQ op 28 april, vertrek: 01.05 (Batavia promo Ä65,-)
(Ik arriveer op 27 april met Malay vanuit KUL op CGK, de maatschappij is ietsje duurder, maar ik vertrek wel van de makkelijke luchthaven in KUL en op mijn terugreis naar KUL en Parijs hoef ik niet van vliegveld te veranderen)

2. een vlucht van AMQ naar MDC op 8 of 9 mei. De kortste route is AMQ-TTE met Express air maar dat is niet via jullie te boeken en ik kan geen inzicht krijgen in hun vluchtschema.
Alternatief (meer tijd vragend) is Garuda: AMQ-UPG-MDC ca. Ä 97,-

3. een ticket op 21 mei van MDC naar CGK, bijv. Batavia om 07.00 uur
(Met Malay vlieg ik vervolgens naar KUL en vandaar met KLM (23.15 uur) naar CDG.

Wil je je hoofd eens buigen over deze 3 vluchten?
Vriendelijk groetend,
Gert-Jan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,004,591 pageviews Een website van indahnesia.com