Routeplanner

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
16 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)
05-08-2014 15:29 · [nieuws] IndonesiŽ fel tegen ISIS  (0 reacties)
05-08-2014 13:16 · Jokowi zet overgangsbureau op  (0 reacties)
22-07-2014 16:37 · [nieuws] Joko Widodo wint presidentsverkiezingen IndonesiŽ  (0 reacties)
19-07-2014 21:40 · [nieuws] KPK doorzoekt kantoren ambtenaren in Karawang  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kaybee
Gebruiker
spacer line

Ik reis binnenkort over het Indonesisch grondgebied en zou mijn reis zelf willen uitstippelen, gebruik makend van een routeplanner.
Weet iemand of er op het internet een routeplanner te vinden is die lijkt op bv ROUTENET.NL en waar Indonesië in de databank is opgenomen??

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

hahaha.... das wel erg grappig... en ik lig al helemaal in een deuk als het nog ergens zou bestaan!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

En dan spreken we nog niet eens over de betrouwbaarheid ervan.

Je wordt niet langs de kortste weg geleid .... maar over de beste commerciele route.....

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

... en als je dan toch even die snelle route via de jalan toll neemt.... dan kom je er vanzelf wel achter dat deze halverwege ergens stopt... ohw ja het geld was op...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hallo Kaybee,

Je bent blijkbaar nog nooit in Indonesie geweest, vandaar dat dit nogal lacherige reacties oproept. En eerlijkgezegd moet ik er ook wel om lachen.
Ik weet niet precies waar de reis naar toe gaat maar het komt er op neer dat alleen Java en Bali nog de uitgebreidste infrastructuur heeft. En ook daar moet je je niet teveel bij voorstellen. En zoals gezegd, vandaag is er nog een weg maar morgen moet je je dat maar afvragen, zeker tijdens het regenseizoen. Dan kan er zomaar ineens ineens een stuk weg weg zijn (ha, ha da's een leuke dubbeling). Kortom, routeplanners zijn leuk voor (west)Europa en Noord-Amerika maar zeker niet voor Indonesie. Maar, dat maakt Indonesie nou zo leuk; dat je maar nooit weet hoe het morgen zal zijn............ Ik heb op Sumatera diverse malen om moeten rijden, zelfs varen........... Tja, als er een gat van een meter in de weg zit, zal je toch iets moeten. Voor de bewoners is het erg maar voor de toerist is het avontuur. Zo moet je het maar zien.

groet (en toch selamat jalan, tanpa routeplanner)
Anne Mieke

avatar: rumah WK 2014, Sawai, Seram, Maluku, september 2014

djattiman
Gebruiker
spacer line

Wat kleinschaliger, maar geziend de grootte van de big cities daar, is deze site heel bruikbaar : http://www.indostreets.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Goedemorgen,

Ik heb op die site wat uitgeprobeerd maar het is toch allemaal erg weinig; twee plaatsen op Sumatera en een paar meer op Java en Bali. Ik vind het op Java de lading niet dekken maar als je nu net naar die plaatsen van de site heengaat dan kun je misschien iets mee. Heb ook een paar bergen in Sulawesi gezocht, Klabat en Lokon maar die kent het systeem niet.

Het lijkt mij bedoeld voor de Indonesische yuppen. Echt bruikbaar???????????

Doe mij maar een gewone kaart, daar zitten al verrassingen genoeg in.

gr
Anne Mieke

avatar: rumah WK 2014, Sawai, Seram, Maluku, september 2014

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid in een andere topic lees ik zonet over zelf bestek en bord meenemen..
en nu deze: routeplanner van indonesie...
wat wordt de volgende topic?
wat kost een kaartje voor de skilift op merapi?
kan ik online bij een kaki lima bestelling doen?
werkt de bonuscard van ah bij de hero?
krijg ik een wielklem als ik m'n auto fout parkeer?
verkopen ze antivries op de pasar?

iemand nog andere?

djattiman
Gebruiker
spacer line

Sayang.
Als Kaybee die vraag stelt, dan mag hij toch het meest juiste antwoord krijgen? Een gewone kaart is praktischer, of gewoon de weg vragen aan iemand. Ik vind het zelf wel grappig om naar de nieuwe mogelijkheden te kijken , in deze tijd, in een land met voor onze begrippen, een heel gebrekkige infrastructuur.
Ook grappig (als we het toch over topics hebben) : hoe vertaal je ' yup' of ' allochtoon' naar behasa indonesia? .

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

inderdaad djattiman maar ik was net bekomen van een andere topic.
met een goede kaart kun je zelf je route plannen,als je daar zin in hebt.
wat jouw vraag betreft...orang yuppie misschien? haha

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 03-04-2005 10:44 sayang wrote:
Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid in een andere topic lees ik zonet over zelf bestek en bord meenemen..
en nu deze: routeplanner van indonesie...
wat wordt de volgende topic?
wat kost een kaartje voor de skilift op merapi?
werkt de bonuscard van ah bij de hero?
krijg ik een wielklem als ik mn auto fout parkeer?
verkopen ze antivries op de pasar?

iemand nog andere?

Maar ze zijn wel grappig Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Misschien een parkeerkaart voor vergunninghouders?
Flitspalen bij stoplichten
Kilometerheffing (tolportjes)?
Metro
Naaktstrand
Interlinerbus
Zijn de treinkaartjes buiten de spits goedkoper?
Rolstoel vriendelijk
Met airmiles korting van Jakarta naar Bali
Spaarzegeltjes bij de supermarkt
ANWB of Routemobiel
Sauna (wel/niet gemengd)
Zonnebank

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Per Handphone is het al mogelijk, als dat een succes word hebben ze straks gewoon een laptop met wireless internet in hun Kaki Lima!!!
Tuti & Jan

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

ok nog een paar dan..
waarom is de badkuip in kamar mandi altijd gevuld?
kun je pinnen bij warung?
waar kan ik m'n hond uitlaten?
kent indonesie stiltegebieden?
hebben warungs rookvrije zitplekken?
zijn de videos in de bussen nederlands ondertiteld?
sudah

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 03-04-2005 13:05 Tuti & Jan wrote:

Per Handphone is het al mogelijk, als dat een succes word hebben ze straks gewoon een laptop met wireless internet in hun Kaki Lima!!!
Tuti & Jan

ik zag laatst op jl pecenongan een kaki lima met rujak, op de zijkant stond met vilstift www....co.id enz...ben jammergenoeg het adres vergeten, had graag de FAQ willen zien bijv..haha

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Er zijn in Yogya wel een paar Kaki Lima's, warungs, ect. met stickers "indahnesia.com", die had ik nog een handjevol over Emoticon: Very funny

Yerun

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

ben binnenkort weer 'ns in yogya..zal 'ns rondkijken
ook naar de becak met de westertoren erop geschilderd...ooit 'ns gezien maar daarna nooit meer...toch maf om 12000 km verderop m'n dagelijkse uitzicht terug te zien in yogya op becak..anyway..
hartstikke offtopic maar ga nu buiten spelen....
Emoticon: Bye bye

pietervanriet
Gebruiker
User icon of pietervanriet
spacer line

Geen routeplanner, maar als je een plaats zoekt kijk dan op
startpagina.nl . Hier is een topic "Elk plaatsje ter wereld".
erg handig

gr.
Pieter

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

35,858,362 pageviews Een website van indahnesia.com