Reis Medan-Bukit Lawang-Tangkahan-Medan

Subforum Sumatra 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dieuwke
Gebruiker
spacer line

Hoi! Wij gaan 24 dec. naar IndonesiŽ.
Van Jakarta vliegen we rechtstreeks door naar Medan(25/12) waar we een aantal dingen willen zien.

Bukit Lawang en Tangkahan.
En misschien Samosir.

We komen op 25/12 aan en willen op 28/12 terugvliegen van Medan naar Jakarta.

Wie kan ons adviseren hoe het beste deze tour te regelen zonder dat het gruwelijk veel geld kost. Is het beter dit lokaal te regelen? Bestaan deze tours? Ik heb namelijk behoorlijk wat gelezen over het reizen tussen bukit lawang en tangkahan per brommer.
Met een backpack zie ik dit niet zo zitten.

Ik ben benieuwd naar jullie tips! Dank alvast!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-11-2012 16:16 dieuwke wrote:

3 dagen ?
Te kort

bisa dicek of makemyday .

pierre
Gebruiker
spacer line

Ik ben benieuwd hoe je dit wilt doen binnen twee dagen.
Vergis je niet in de grote afstanden op sumatra op een rit van 75 km kun je zomaar 4 uur over doen.
De reis afstand naar bukit lawang vanaf Medan is al ongeveer 4 uur met de auto.
Dan ben je ook nog eens geruime tijd kwijt om de jungle van BL te bewandelen.

Tangkanhan ligt schuin boven bukit lawang en Samosir ligt weer een behoorlijk stuk onder Bukit lawang.
Al met al wordt dit behoorlijk krap allemaal.

wij hebben de beschikking over eigen vervoer, dus heb ik geen idee of dit te organiseren valt.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 03-11-2012 17:51 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

3 dagen ?
Te kort

precies Surya, het is simpelweg tekort

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Diewke.

Je kunt de 25e met de bus of minibus naar Bukit Lawang.
26e moet je een auto (4wd ) huren om naar Tangkahan te gaan.
Je kunt kunt van te voren bij een Indonesisch reisbureau of cantact leggen met een hotel in Bukit lawang die kan regelen om voor jullie de 26e een auto klaar te laten staan voor jullie. Een 4wd is niet echt goedkoop, vlgs. mij tussen de 700.000 en 800.000 rph (ca 2 uur naar Tangk). Neem je een gewone auto dan zal het tarief goedkoper zijn maar doe je er wel langer over.
Ga je de 27e weer terug naar Medan (als je de 28e gaat weet dat de weg van Tangkahan naar Medan een zeer onaangename is en je dan weinig speling hebt)?
Dan kun je in Tangkahan weer de bus pakken.

Al met al zal dit wel de goedkoopste manier zijn.

Moet wel zeggend het schema wel heel erg krap is en dat je zeker geen tijd hebt om naar het Tobameer te gaan.
Trek er minimaal nog 1 dag (beter 2) voor uit.
Zeker als je ook nog dingen in Medan wilt gaan bekijken zoals je aangeeft.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hoe laat kom je aan in Jakarta?
Hoe laat vertek je naar medan?
En hoe laat vetrek je weer van Medan=
Als je de tijden doorgeeft kun je bekijken of er iets van je programma mogelijk is.
Eerlijk gezegd lijkt het mij echt gekkewerk.
Samosir kun je sowieso vergeten als je en Bukit Lawang en Tangkahan wil doen.
En na een internationale vlucht meteen doorvliegen naar Medan, je zal gebroken zijn als je in Medan aankomt. Maar misschien heb je gunstige vliegtijden, laat even horen hoe laat je vluchten zijn.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Sjonge sjonge. Dit begrijp ik echt niet! Ga je naar de andere kant van de wereld, om in elke plaats dat je aandoet een 'stop and go' te maken. Emoticon: Stupid
Iets overdreven misschien, maar volgens je schema zal je ongeveer overdag reizen, 's avonds op je bestemming toekomen, om er de volgende ochtend weer te vertrekken. Als het je bedoeling is om je bestemmingen bij nacht te ervaren, dan heb je het perfect gepland.
Je hebt maar tijd om een van je drie bestemmingen aan te doen (en zelfs dat is krap!).
Maak een keuze en ga ervoor. Wil je ze alle drie aandoen, trek er dan een week voor uit.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

dieuwke
Gebruiker
spacer line

Beste allen,
dank voor jullie reacties.
Leuk en vooral goed om te lezen dat het wellicht gekkewerk is.
Het punt is dat we diverse malen hebben gehoord dat Bukit Lawang toch wel ťťn van de hoogtepunten van de reis was.. Tsjah, dat willen we dan niet missen natuurlijk!

Wij vliegen 24/12 om 11.00 uur en komen 25/12 om 08.35 aan op Jakarta.
Ik hoop wel wat uurtjes te hebben geslapen natuurlijk om van daaruit te vliegen naar Medan.
Daar aangekomen regel je de tour naar Bukit Lawang en evt. Tangkahan.
We kunnen 28/12 terugvliegen maar ook 29/12 evt. Beide keren einde middag.

Dit zou betekenen dat je 26/12 's ochtends met een busje naar Bukit Lawang gaat.
Daar tot de volgende dag 12 uur blijft en dan verder reist naar Tangkahan. Daar slaapt en de volgende dag in de middag weer naar Medan vertrekt.
Dit klinkt mij goed in de oren, maar jullie denken daar anders over?
In Medan willen we niet lang blijven en zullen van daaruit doorvliegen.

Als dit niet realistisch is zou het ook kunnen om het volgende te doen:
26/12 ochtend vertrekken naar bukit Lawang.
Daar blijven tot 28/12 en die ochtend vertrekken naar tangkahan om daar het een en ander te zien en door te reizen naar Medan voor de terugvlucht.
Of ook op Tangkahan te overnachten en daar op 29/12 weer te vertrekken naar medan en van daaruit te vliegen.

Ik ben benieuwd wat jullie me aanraden.

Nog een vraag.. als we ipv met 4 personen, met 11 of 12 personen komen.
Moeten we dan ook andere maatregelen treffen met betrekking tot het reizen?
We vinden het niet erg om in andere hutten/hostels/verblijfplaatsen te slapen als ze in de buurt van elkaar liggen. Dit geldt ook voor het reizen in busjes enzo.

Bedankt weer!
Gr. Dieuwke

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Diewke,
ik zou als ik dan toch moest kiezen dan voor de laatste optie en toch die overnachting in Tangkahan pakken.
Toch blijft het allemaal heel krap hoor.
Zeker als je nog een jungle trekking wil gaan doen enz.
4 effectieve dagen verdelen over BL en Tangk lijkt mij het beste.

Houd er rekening mee dat een busreis Medan -Bukit Lawang zeker tussen de 3 en 4 uur duurt.
Tangkahan - Medan minstens 4,5 uur.
De wegen daarnaartoe zijn echt slecht te noemen en in de periode dat jullie gaan kun je zeker wel een regbui verwachten wat het er niet beter op maakt.
Bussen stoppen onderweg om mensen mee ten nemen of af te zetten.

Met 12 mensen kun je goed naar BL reizen.
Kijk wel hoe je dat moet gaan regelen van BL naar Tanglkahan zeker als je zo'n krap tijdschema wil aanhouden.

In Medan kun je trouwens leuk sfeer en eten proeven van streedfood in Jalan Semarang of Jalan Merdaka.
Dit is in de buurt van het centrum.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 03-11-2012 16:16 dieuwke wrote:
Van Jakarta vliegen we rechtstreeks door naar Medan (25/12) waar we een aantal dingen willen zien.
!

Als jullie met velen zijn , zou ik een kleine busje huren .
1.Dan komt de kosten ( als het belangrijk is) niet groot zijn ( gedeeld door 12)
2. Het is comfortabel en je bent eigen baas.
Laat je ophalen vanaf de airport .

NIET vergeten dat jullie op of omstreeks de grote FEESTDAGEN willen reizen.
Dus ik zou ver van te voren vervoer / slapen reserveren.

dieuwke
Gebruiker
spacer line

Een busje regelen, hebben jullie daar tips over? Of gewoon op internet zoeken?
En zijn de wegen wel begaanbaar tussen Bukit Lawang en tangkahan?
Is het 'zelf rijden' wel aan te raden?

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-11-2012 12:08 dieuwke wrote:
Een busje regelen, hebben jullie daar tips over? Of gewoon op internet zoeken?
En zijn de wegen wel begaanbaar tussen Bukit Lawang en tangkahan?
Is het 'zelf rijden' wel aan te raden?

Die route heb ik nog nooit gedaan.
Zelf rijden is gekkenwerk,
Het kost je(verschil) 100.000 rupiah per dag( ongeveer 8,5 euro ) voor de chauffeur (excl tip / rook-koffie geld =dat geef ik altijd ) .
Neem je 2 kleine busjes kost je extra nog niet eens 1.75 Euro per persoon .

Er is een Nederlandse guesthouse in Medan, ben ook niet geweest , maar ik heb goede indruk (had hun site gezien).
Die kan ook auto plus chauffeur verzorgen.

maryl
Gebruiker
spacer line

Wij hebbeb met 5 persnen het volgende gedaan.dag aankomst medan en meteen door naar bukit lawang door auto via onze lodge opgehaald aan vliegveld.rest van de dag zelf rondkijken. Dag2 start jungle trekking voor 2 dagen. Dag4 met 4WD naar tangkahan middag zwemmen etc in rivier. Dag 5 olifantentocht dag 6 met auto naar luchthaven. Korter dan dit zou ik niet aanraden.

Trui80
Gebruiker
spacer line

Wij hebben dit door een reisbureau in Nederland laten regelen. Zij raadden ons aan om vanaf Medan eerst naar Tangkahan te reizen en daarna naar Bukit Lawang. Dit vanwege de reisafstanden. Ons schema ziet er op Sumatra als volgt uit:

Medan -> Tangkahan (2 nachten)
Tangkahan -> Bukit Lawang (2 nachten)
Bukit Lawang -> Samosir (2 nachten)
Samosir -> Medan

Korter dan dit is bijna onmogelijk begreep ik.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

…erst Tangkahan is logisch omdat dan de reis van Bukit Lawang naar Samosir minder lang en intensief is dan Tangkhan - Samosir.

Korter dan bovenstaand reisschema is gewoonweg niet aan te raden.
Persoonlijk zou ik nog een extra dagje samosir er aan vast geplakt hebben omdat je nu maar effectief 1 dag op Samosir verblijft.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ben het helemaal met Eelco eens. Als je weinig tijd hebt, is 2 nachten Tangkahan en 2 nachten Bukit Lawang goed te doen, maar 2 nachten Samosir is te weinig.
Vorig jaar ben ik om 8.00 vertrokken vanuit Bukit Lawang en had de boot van 17.00 naar Samosir (misschien zelfs wel 18.00, weet ik niet meer).
Dan heb je effectief dus maar 1 dag op Samosir. Heel erg jammer, het is echt mooi, heerlijk wandelen, beetje uitrusten.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 03-11-2012 16:16 schreef dieuwke:
Van Jakarta vliegen we rechtstreeks door naar Medan(25/12) waar we een aantal dingen willen zien.

Bukit Lawang en Tangkahan.
En misschien Samosir.

Wie kan ons adviseren hoe het beste deze tour te regelen zonder dat het gruwelijk veel geld kost. Is het beter dit lokaal te regelen? Bestaan deze tours? Ik heb namelijk behoorlijk wat gelezen over het reizen tussen bukit lawang en tangkahan per brommer.
Met een backpack zie ik dit niet zo zitten.

Ik ben benieuwd naar jullie tips! Dank alvast!

ALs je naar Medan reis, dan vlieg je niet via Jakarta maar via Maleisie Kuala Lumpur.
Of vliegen jullie niet van af Nederland ik denk dat ik iets over het hoofd gelezen heb????>

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Zieleffe.

Je kunt gewoon rechtstreeks van Amsterdam naar Jakarta vliegen, ( of halverwege met een tussenstop) en dan vanaf Jakarta vlieg je weer door naar Medan.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Beste Trui,

Wat je zou kunnen overwegen (om o.a. reistijden een stuk in te korten) is om i.p.v. Samosir naar Tongging (vaak over het hoofd gezien) aan de noord kant van het Tobameer te gaan.
Dit dorpje is bekend van de Sipiso piso waterval waar tourgroepen alleen een fotostop maken om daarna hun weg weer te vervolgen.
De omgeving is ontzettend mooi en qua panorama's misschien wel het beste wat het Tobameer heeft te bieden vooral als je op de top van de "berg" gunung Sipiso piso staat. Voor actieve/sportieve mensen is het een aanrader maar ook om te relaxen en mooie wandelingen in de omgeving maken.

Zie onderstaande links voor uitgebreide info.
http://www.sumatraecotourism.c(...)/tongging/index.html
http://romansinasi.com/bungalow/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 09-12-2012 20:27 schreef pierre:

Zieleffe.

Je kunt gewoon rechtstreeks van Amsterdam naar Jakarta vliegen, ( of halverwege met een tussenstop) en dan vanaf Jakarta vlieg je weer door naar Medan.

Ja Pierre dat kan wel, dat weet ik ook, maar ze willen direct naar Medan zonder van die tijd.
Dan maak je in uren toch een grote omweg.
de KLM vliegen vaak eerst naar MaleisiŽ Kuala Lumpur als tussen stop
Als je oversteek ben je zo in Medan.................. Emoticon: Talk to the hand

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 09-12-2012 23:31 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Ja Pierre dat kan wel, dat weet ik ook, maar ze willen direct naar Medan zonder van die tijd.
Dan maak je in uren toch een grote omweg.
de KLM vliegen vaak eerst naar MaleisiŽ Kuala Lumpur als tussen stop
Als je oversteek ben je zo in Medan.................. Emoticon: Talk to the hand

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Je hebt gelijk zieleffe, vliegen via jakarta is een omweg, het snelst is inderdaad via KL en dan door naar Medan ( tenminste dit doe ik altijd) of we moeten eerst langs familie bezoek in Jakarta dan gaan we eerst naar jakarta en dan naar Medan ( of naar Padang waar mijn vrouw ook een zus heeft wonen)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,553 pageviews Een website van indahnesia.com