Hoeveel % v/d Nederlandse expats in Indonesie wil naar huis?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Volgens een onderzoek gepubliceerd door Intermediar wil 62% van de Nederlanders wereldwijd weer naar het veilig kikkerlandje terug.

Soms om hele reemde argumenten. Je vraagt je dan ook af heeft men wel voldoende voor onderzoek gedaan. Opmerkingen welke hier regelmatig terug komen.

Om nu niet het hele stuk hier neer te kwakken, maar een klein stukje. De rest kan men via de link vinden.
Is het bekent hoeveel % van de NL jaarlijks afhaakt in indonesie er weer terug keert?

Vera Schut wil naar huis. Ze werkt zes maanden als manager corporate finance bij PricewaterhouseCoopers (Vietnam) Ltd in Ho Chi Minhstad en het is genoeg geweest. Hiervoor werkte Schut (30) twee jaar in MaleisiŽ voor PricewaterhouseCoopers, en nu ze dit voor de tweede keer doet, merkt ze dat 'Nederland er steeds rooskleuriger uit begint te zien. Ik kijk er wel weer naar uit om te werken met mensen die dezelfde normen en waarden hebben en hetzelfde ambitieniveau als ik. De ervaring waarnaar ik op zoek was (werken in een compleet andere cultuur) heb ik wel ervaren. Met name op carriŤretechnisch gebied ben ik weer op zoek naar een nieuwe uitdaging." Schut weet nog niet op welke termijn, maar verwacht over ongeveer een half jaar definitief het vliegtuig naar Schiphol te pakken.

"Ik heb altijd gezegd niet langer dan 5 jaar weg te willen blijven," stelt Schut, "anders word je een 'internationale forens'. Ik voel me thuis in Amsterdam en dat thuisgevoel wil ik niet kwijtrijken. Het klinkt mooi om te zeggen dat je je wereldburger voelt, maar naar mijn mening betekent dat dat je je nergens meer echt thuis voelt. Dat wil ik niet."

De ervaringen en ideeŽn van Schut zijn niet uniek, ze passen in een patroon, zo blijkt uit een nieuw wereldwijd onderzoek van de Intelligence Group. Deze internationale arbeidsmarktexpert ondervroeg expats of ze op korte termijn van plan zijn terug te keren naar hun vaderland. Maar liefst 62% van de Nederlandse expats wil uiteindelijk terug, 38% wil permanent blijven. De AustraliŽrs hebben met 84% het meest last van heimwee, de Brazilianen (74%), Zwitsers (72%) en Chinezen (71%) behoren ook tot de kopgroep. Onderaan bungelen de Belgen (15%), Fransen (11%), IsraŽli's (7%), en Wit-Russen (5%).

Uit het artikel blijkt dat het gaat om de Expat en niet de emigrant, verder ook niet de voordelen. Er zijn genoeg andere landen waar het beter gaat dan in indonesie .

Bron: http://www.intermediair.nl/wee(...)_member_181485473#22

Wegwezen hier!
Welke expats willen het liefst naar huis?

Waarom naar het buitenland?
De redenen dat expats in het buitenland werken

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

"Ik heb altijd gezegd niet langer dan 5 jaar weg te willen blijven," stelt Schut, "anders word je een 'internationale forens'. Ik voel me thuis in Amsterdam en dat thuisgevoel wil ik niet kwijtrijken. Het klinkt mooi om te zeggen dat je je wereldburger voelt, maar naar mijn mening betekent dat dat je je nergens meer echt thuis voelt . Dat wil ik niet."

Dit is zo WAAR als WAAR waar is!
Ik kamp met dat probleem! En ik kan je melden dat dat geen prettig gevoel is Emoticon: Angry
( en de "heren" doktoren hebben hiervoor geen medicijn Emoticon: Nooo ) Ja antidepressie medicijnen en er over praten en bla bla bla bla.... Ik kan je zeggen, ALLEMAAL zinloos!
Als je je nergens meer thuis voelt, ga er dan maar aan staan!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

merkt ze dat 'Nederland er steeds rooskleuriger uit begint te zien.

Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Wel?????????
Sorry maar die zin begrijp ik werkelijk NIET Emoticon: Angry

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Vlgs mij is er ook een onderzoek geweest dat 62% van de Nederlanders weg wilde uit nederland die gouden medaille voor klagen pakken ze "hollanders" nooit af ;-)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

ardianto
Gebruiker
User icon of ardianto
spacer line

Dit is zo WAAR als WAAR waar is!
Ik kamp met dat probleem! En ik kan je melden dat dat geen prettig gevoel is Emoticon: Angry
( en de "heren" doktoren hebben hiervoor geen medicijn Emoticon: Nooo ) Ja antidepressie medicijnen en er over praten en bla bla bla bla.... Ik kan je zeggen, ALLEMAAL zinloos!
Als je je nergens meer thuis voelt, ga er dan maar aan staan!

Dit is herkenbaar. Het heeft gelukkig een naam: dit is het expat syndrome.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geÔntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Volgens mij moet er verschil gemaakt worden tussen expat (vaak tijdelijk uitgezonden krachten) en migranten ( al dan niet met goede vooruitzichten in de arbeidsmarkt).
Bij de migranten moet je kijken hoe de persoonlijke situatie in het land van herkomst was.
Zelfs bij de categorie expat heb je ook verschillen wie de werkgevers zijn , kleine/mkb/multinational en in staatsdienst (diplomatiek/semiediplomatik).

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zeer interessant, als er dan ook statistieken er op na gehouden zijn.
Oh het is, zo gemakkelijk, als je een relatie hebt, in het land van je toekomst.
Maar zit je er eenmaal, dan pas komen de klachten, van een cultuur verschil.
Dan gaan ze terug, als ze tenminste terug kunnen, dat is voor iedereen verschillend.
Het heeft te maken met je afkomst.
En hoe je, je leven heb geleid.
Je kan het zien hoe mensen zoeken, naar hun roots, (zie Spoorloos.)
Ondanks dat ze hier zijn opgevoed en zich als Nederlander(ster) zich eigen gedragen.

Als een boer niet kan klagen, dan is hij geen boer meer, sabar2.
Dat zit in de gene, in het bloed waar het niet gaan kan.
Ja in mijn kenniskring, ken ik ook oud AustraliŽrs, die terug gekeerd zijn en hier hun hand weer op moesten houden, om een nieuw leven op te bouwen.
Maar gezien de situatie nu zullen velen wel weg willen uit Nederland of Europa
Hoe veel slagen er in het door heimwee gebeurde, persoonlijk ervaringen kan ook veel problemen op leveren.

Wij kennen hier toch ook iemand, die daar vandaan komt, vol zit met gevoelens over zijn land.
Maar toch daar niet voor vast wil gaan wonen.
Zijn situatie is het geld, dat de doorslag geeft.
En dat zal bij de meeste wel zijn.

Sommigen zullen ook niet, voor vast in IndonesiŽ willen wonen en alles achter zich verbranden.
Tenminste ik niet, dat zullen ze hier wel hebben begrepen
Het is geen emigratie land, om je toekomst voor eeuwig daar willen opbouwen.
Uitzondering daar gelaten.
Canada, AustraliŽ en Amerika als je daar in komt, dat zijn landen die je goed, als het kan je opvangt en als je niet te lui bent, een goede toekomst je kan opbouwen.

Het gaat toch om, hoe je geld mee kan nemen, of je kan verdienen in je nieuw land.
Als je een bepaalde states heb opgebouwd, dan kan je toch niet meer zonder dat leven en ergens op nieuw weer beginnen.
Als je emigreren, in het zoek programma typt, dan kom je heel wat topics te zien, over de mensen die zijn geŽmigreerd. http://forum.indonesiepagina.n(...)&submit=Start+search!
Ik heb daar eens rond gekeken en er zijn er velen, waar je nooit meer iets van verneemt.
Of ze geslaagd zijn, dan hoor je wel iets van hen, zijn ze bedrogen, dan hoor en zie je niets meer, hoe het is gegaan.
Een soort schaamte gevoel, komt dan om de hoek kijken.
Dus alles is zeer persoonlijk, je kan het niet in het algemeen schrijven, dat velen met hun staart tussen de benen, terug komenÖÖ.. Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Heimwee is een valse belofte ! Emoticon: Stupid

Of een leeg gevoel dat je eigenlijk nooit kan opvullen Emoticon: Bye bye

Terug naar huis Emoticon: Confused is je levens weg tot je dood gaat Emoticon: Frustrated

Dit noem ik nu een zinloze topic Emoticon: Cooool

Mamma..aaaaaaaaaaa Emoticon: Cry

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Heb nooit heimwee gehad in de jaren dat ik hier nu zit, alweer dik 6,5.. maar ik ben dan ook geen expat die met grof geweld in een andere omgeving gestampt wordt omdat het moet van de baas. Dit moeten leidt tot een capsule-bestaan, en je krijgt vrijwel niets mee van het land waar je zit, tenzij het moet. En voor Jakarta is dat steevast veel mensen, files en in deze tijd van het jaar overstromingen.

Ik wil niet terug, ik ben gegaan omdat ik dacht dat ik het hier beter kon hebben. En tot op heden is het dat onder de streep ook... buiten het feit dat ik dus geen expat ben dus. Hoewel ik op dit moment wel als buitenlander werk voor een Indonesisch bedrijf.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Ik denk dat Yerun een goed punt heeft. Als expat kom je vaak in situaties terecht waar je niet zoveel controle over hebt. Je komt in een kantoor terecht waar je niet te ver vanaf wil wonen, zoekt naar internationale scholen voor de kids en je weet dat het tijdelijk is.
Als je er zelf voor kiest om te emigreren dan is dat een heel andere invalshoek. Indonesie blijft natuurlijk een land dat vol zit met uitdaging in het dagelijks leven: de infrastructuur, het verkeer, het weer, hygiene etc etc.
Ik probeer nog altijd een expat job te krijgen in Indonesie maar besef me ook dat je beter op eigen houtje kunt emigreren. Dan heb je de situatie meer in eigen hand, ook al zul je het financieel vaak wat moeilijker hebben.
Expat jobs zijn er trouwens toch niet zo vaak meer, de grote multinationals willen er al bijna niet meer aan.

From Dayeuhkolot with love

fatima
Gebruiker
spacer line

Op 06-11-2012 01:54 schreef harlys:

Terug naar huis Emoticon: Confused is je levens weg tot je dood gaat Emoticon: Frustrated

Waar je dit vandaan haalde is me een raadsel ,maar wel waar ,zo waar ,dat velen dit niet waar willen hebben.... Emoticon: Clown Emoticon: Clown

Let it be

fatima
Gebruiker
spacer line

Op 11-11-2012 21:24 schreef monyet:
Ik denk dat Yerun een goed punt heeft. Als expat kom je vaak in situaties terecht waar je niet zoveel controle over hebt. Je komt in een kantoor terecht waar je niet te ver vanaf wil wonen, zoekt naar internationale scholen voor de kids en je weet dat het tijdelijk is.
Als je er zelf voor kiest om te emigreren dan is dat een heel andere invalshoek. Indonesie blijft natuurlijk een land dat vol zit met uitdaging in het dagelijks leven: de infrastructuur, het verkeer, het weer, hygiene etc etc.
Ik probeer nog altijd een expat job te krijgen in Indonesie maar besef me ook dat je beter op eigen houtje kunt emigreren. Dan heb je de situatie meer in eigen hand, ook al zul je het financieel vaak wat moeilijker hebben.
Expat jobs zijn er trouwens toch niet zo vaak meer, de grote multinationals willen er al bijna niet meer aan.

Wat voor job-werk zoek je ??

Let it be

fatima
Gebruiker
spacer line

Op 06-11-2012 06:34 schreef Yerun:
Heb nooit heimwee gehad in de jaren dat ik hier nu zit, alweer dik 6,5.. maar ik ben dan ook geen expat die met grof geweld in een andere omgeving gestampt wordt omdat het moet van de baas. Dit moeten leidt tot een capsule-bestaan, en je krijgt vrijwel niets mee van het land waar je zit, tenzij het moet. En voor Jakarta is dat steevast veel mensen, files en in deze tijd van het jaar overstromingen.

Ik wil niet terug, ik ben gegaan omdat ik dacht dat ik het hier beter kon hebben. En tot op heden is het dat onder de streep ook... buiten het feit dat ik dus geen expat ben dus. Hoewel ik op dit moment wel als buitenlander werk voor een Indonesisch bedrijf.

Als je in of nabij Jakarta woont moet je wel een tunnelblik of krankjorem worden van het verkeer. Bali spant nog (net)niet de kroon. Emoticon: Yeah right!

Let it be

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

[quote] Op 06-11-2012 01:54 schreef harlys:

Shoot me zo door het hoofd.

Zijn mijn eigen woorden en gedachten over het leven.

Inderdaad velen willen er niet aan dat dit gewoon een feit is

of hebben het gewoon niet door !

Mensen met zelf kennis en een beetje kijk op het leven

zullen je begrijpelijk aan kijken als jij zegt ik heb heimwee.

maar is het eigenlijk niet een tekort koming in je ontwikkeling Emoticon: Confused

Heimwee zou je ook kunnen beschrijven als medelij met je zelf hebben ?

Dat dan een stel geleerden ? onderzoekers met een statestiek komen

Zoveel mensen hebben heimwee .....

Ga een eind fietsen zou ik tegen hen zeggen mafklappers Emoticon: Bye bye

Maar ja ze presenteren zon onderzoeken (nu ook hier)

En het gaat er in als koek, word gelezen en je hebt dan ook nog mensen bij die bevestigen knikken om de uitleg Emoticon: Shut up!

Heimwee is ook de duivel zij oorkussen Emoticon: Party! Mensen met heimwee maken fouten !

Ik haat mensen die zeggen ik heb heimwee niet

Maar ik ga liever een blokje om dan dat ik er aandacht aan geef

Emoticon: Bye bye

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 12-11-2012 00:45 fatima wrote:

[quote removed]
Als je in of nabij Jakarta woont moet je wel een tunnelblik of krankjorem worden van het verkeer. Bali spant nog (net)niet de kroon. Emoticon: Yeah right!
Heb er over het algemeen weinig problemen mee. Ja, af en toe sta je een uurtje vast. Maar als je daarom moet gaan huilen, dan moet je ergens anders gaan wonen, bij voorkeur in de binnenlanden van Java of Bali of op een ander eiland in een niet al te grote stad.

Ik denk dat je je al toerist op Bali (en die bevinden zich vaak in het zuiden) meer zult irriteren aan het verkeer dan ik doe in Jakarta. Afgelopen juli was ik op Bali. Buiten retourtje vliegveld en retourtje Ubud e.o. alles te voet gedaan, met kinderwagen ook prima te doen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Same time in Bali (met de kids). Elke dag van onze leuke villa (maar niet bij het strand) zeker een uur in de auto (flies) om voor je plezier naar het strand te gaan. Dat is dus voor je plezier en niet voor werk. Ik denk dat dat de laatste Bali strandvakantie was.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

YB; ik kom op Bali en duik dan Seminyak in, daar is op loopafstand alles wat ik nog heb voor een dag of vijf (eenvoudig maar schoon hotel, lekker eten, goedkoop bier). En daarna? Vlieg ik lekker weer terug. Dat is een luxe die de gemiddelde expat niet zal hebben, want als die vakantie heeft, heeft iedereen op kantoor (en dus 90% van werkend Indonesie) ook vakantie en is alles stervensduur en stampdruk.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat wordt voor jou ook anders als die kleine schoolgaand is. That's the problem.
Maar ja, 5 dagen is nog wel te spijbelen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 12-11-2012 00:39 fatima wrote:

[quote removed]

Wat voor job-werk zoek je ??

Zit zelf in de scheepvaart & offshore, dus iets in die richting. Specialiteit is corrosiebescherming, maar achtergrond is marketing & sales, dus kan veel kanten op. Het heeft geen haast natuurlijk maar de wens is er absoluut.
Ik denk gewoon dat de vooruitzichten voor mijn kids in Indonesie beter zijn dan in Nederland qua economische groei en vooral ook op maatschappelijk vlak. Ik vind Nederland wat kil worden.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat zal dan toch Batam of Surabaya voor je worden Monyet.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 17-11-2012 01:57 Malam wrote:

Scheepvaart in Bandung is ook booming business Emoticon: Laugh out loud

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Corrosiebescherming? Tenzij je voor een bedrijf werkt wat al een multinational is en al voorschreven is in bestek heb je een markt. Zonder zou ik zeggen, vergeer het maar. De markt is moordend in jouw geval op de vierkante milimeter. Zo erg is het. Maar dat is het al sinds 2008. En waarschijnlijk weet je dit wel.

Where there is a will there will be relatives.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

http://www.internations.org/ex(...)Country_ID_Indonesia

Volgens verhaal waren er 618 Nederlandse expat in 2010.
Hoeveel ze terug gaan is onbekend.

bisa dicek of makemyday .

jstar
Gebruiker
spacer line

Op 17-11-2012 01:57 schreef Malam:

Hmm. Ook wel op Sulawesi of Kalimantan.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

On 18-11-2012 05:36 Anorak wrote:
Corrosiebescherming? Tenzij je voor een bedrijf werkt wat al een multinational is en al voorschreven is in bestek heb je een markt. Zonder zou ik zeggen, vergeer het maar. De markt is moordend in jouw geval op de vierkante milimeter. Zo erg is het. Maar dat is het al sinds 2008. En waarschijnlijk weet je dit wel.

Werk voor een Amerikaanse multinational en we hebben inmiddels al enkele kantoren in Indonesie, ook een grote fabriek. Als de GM daar weggaat neem ik graag zijn plaats in Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,913 pageviews Een website van indahnesia.com