rondreis sumatra

Subforum Sumatra 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
michel1979
Gebruiker
spacer line

Wij willen in de zomer 2 weken naar sumatra.
Ons 1e doel is om naar de oera oetangs te gaan.
En daarna rond te reizen eventueel nog 3 daagjes op het einde op bv bali.
Verder hebben wij totaal geen ervaring in het zelf rondreizen.
Altijd volledig verzorgd te gaan.
Heeft iemand wat tips kwa boeken van vliegreis enz.
En dingen die we zeker gedaan moeten hebben.
Verder met welk bedrag moeten wij ongeveer rekening houden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als je totaal geen ervaring hebt met zelf rondreizen zul je in Indonesie voor een redelijk grote verrassing komen te staan vermoed ik. De aapies op Sumatra kijken kan prima, vanuit daar in de buurt is ook rond te reizen en naar Bali komen lukt ook wel, maar zonder dat we weten wat je precies wil (natuur,cultuur,strand,stad ect) zal het erg moeilijk zijn een lijstje te geven van wat je moet zien en wat het moet kosten.

Ho Lee Fuk

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

2 weken naar Sumatra is prima. Je moet wel je interesses aangeven als je advies wil. Trouwens even zoeken op dit forum levert je een massa informatie op.
Daarna nog even naar Bali, dat is ongeveer hetzelfde als: we gaan 2 weken op vakantie naar Schotland en daarna gaan we nog even 3 dagen naar de Canarische eilanden.
Sumatra en Bali liggen beiden wel in hetzelfde land, maar de afstand is enorm. Je verliest - zelfs met het vliegtuig een hele dag om op Bali te geraken. Ik zou in ruil de laatste 3 dagen ergens in de buurt doorbrengen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als je dan toch drie dagen wil bijkomen, ga dan naar Java, bijvoorbeeld Yogya. Dat is iets minder ver vliegen, maar je zult er net zo veel alsniet meer lol aan hebben.

Ho Lee Fuk

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Michel,

als jullie 14 dagen een rondreis op Sumatra gaan maken heeft Sumatra ook mooie tropisch eilandjes om bij te komen.
Bijvoorbeeld Cubudak en Sikui voor de kust van Padang of Pulau Weh voor de kust van Bandah Aceh.

Aangezien jullie voor de eerste keer gaan is de volgende route wel aan te bevelen?

Medan
Berastagi
Ketambe (Wilde orang oetangs en jungle) Zeker doen
Tongging (Danau Toba)
Samosir (Danau Toba)
Sipirok
Bukittingi
Harau vallei
Maninjau meer
Sikui of Cubadak 9Tropische eilandjes
Padang (vlieg vanaf hier naar je volgende bestemming)

Je reis dan van Noord naar West Sumatra bezoekt dan de meeste "hoogtepunten".
Bovenstaand programma kun je altijd uitbreiden met Tangkahan of Kerinci (heel erg aan te bevelen).
E.a. is afhankelijk hoeveel dagen je per bestemming uittrekt voor verblijven.

Kosten zijn erg afhankelijk van keuze accommodatie en of je een privť chauffeur/gids (op dit forum zijn er verschillende te vinden) neemt, zelfstandig rondreist of een reisbureau (dan wel Nederlands of Indonesisch) in de hand neemt.

Vliegtickets kun je makkelijk online boeken. Ideaal zou zijn met Mas van AMS -KUL-Medan en dan van Padang - KL- AMS

Succes

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

michel1979
Gebruiker
spacer line

Thnx vast voor de input.
En ja we hoeven niet perse naar bali maar willen inderdaad de laatste paar daagjes beetje relaxen op het strand en dan lekker terug.
En liefste zou ik alles zelf regelen om de kosten te drukken.
Heb wel gezien dat de reis het duurste is.
Waar kan ik dan het beste heen vliegen vanaf amsterdam.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 01-11-2012 11:01 michel1979 wrote:
Waar kan ik dan het beste heen vliegen vanaf amsterdam.

Zie de posting / voorstel van Eelco78 Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 31-10-2012 13:09

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Eelco, kun je je schoonvader niet in de aanbieding gooien voor deze mensen?
Lijkt me toch wel handig als je altijd georganiseerd hebt gereisd.
Maar inderdaad Michel, de vliegreis is verreweg het duurst.
Op zich zou het best handig zijn om vantevoren wat vast te leggen.
Dat reist wel lekker, zeker als je geen zeeen van tijd hebt.
Je kunt dat prima zelf doen door bijv. mails naar hotels te sturen.
Zeker op Sumatera, dat niet overspoeld wordt door toeristen, is dat goed te doen.
Het zal niet snel gebeuren dat ze jouw gereserveerde kamer aan een ander weggeven.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Elsbeth,
inmiddels heeft Michel al contact opgenomen en zijn we in overleg voor een passend reisprogramma voor hem.

Ik heb het liefst dat mensen zelf tot de conclusie komen dat Victor mijn schoonvader een optie voor hen zou kunnen zijn.
Bovendien was het voor mij nog niet geheel duidelijk wat Michel nou precies wilde (inmiddels wel).
Zoals Erwin al aanhaalde, als men zich even goed verdiept in het aantal topics betreffende het onderwerp, kan men daar al de meeste antwoorden vinden op vragen en daaruit kunnen concluderen of men bijvoorbeeld zelfstandig of met reisbegeleiding wil gaan rondreizen en of een schema realistisch is).

Ben het wel met je eens (vlgs mij zijn we het vaker eens Emoticon: Wink ) dat je van te voren hotels kunt boeken (ook voordelig met internet aanbiedingen). Dit is voornamelijk van belang als men met meer dan 3 mensen in het "hoog"seizoen reist en rond Idul Fitri.
Als men met 2 of 3 personen is dan kun je het zeker ook ter plaatse bekijken, er zijn vaak opties genoeg voorhanden.

Elsbeth, wil jij niet nog eens terug naar Sumatra Emoticon: Wink kunnen we eens discussiŽren over een ideaal reisprogramma Emoticon: Smile

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja Eelco, ik begrijp dat je hem ook niet wil opdringen. Maar een nieuwkomer heeft geen idee van die mogelijkheid. Ik dacht er eerlijk gezegd meteen aan.
Of ik nog wel eens terug wil naar Sumatera????Nou en of, als het aan mij zou liggen heel vaak, maar ik heb hier rekening te houden met 5 huisgenoten (hoewel ik ook wel eens alleen weg "mag" hoor). Ik zou heel graag nog eens de Zuidkant van de Bukit Barisan bezoeken, maar ook (als we toch die kant opgaan) de door jou geprezen Kerinci. Ik ben een paar keer in Tanjung Sakti geweest, een piepklein gehucht even voorbij Pagaralam, bij Lahat in de buurt. God wat was het daar mooi. Bij de pastoor geslapen, jajaja, zat wel een muurtje tussen hoor.
Die hotels boeken is inderdaad vooral iets voor het hoogseizoen, maar kan sowieso wel prettig zijn als je voor het eerst naar Indonesie gaat.
Maar ik ben niet zo'n enorme doorgwinterde reiziger hoor, heb hele delen van Sumatera nooit gezien. Wat dat betreft kun je beter bij Anne Mieke zijn.

Eelco78
Gebruiker
User icon of Eelco78
spacer line

Nu ja... ik gaf wel een voorzetje in die richting maar fijn als een ander forummember directer is Emoticon: Smile

Kijk... dat vind ik leuk om te lezen, dat je ook bij een relatief onbekend plaatsje bent geweest terwijl die juist vaak nog mooi en authentiek zijn en bij de pastoor hebt geslapen.
Ben je dan ook in Lahat geweest daar schijn je ook een olifantenkamp te hebben.
Tanjung Sakti is relatief ook niet zo ver van Bengkulu toch?
Ben je daar geweest of iemand anders misschien?

Afgelopen maart heb ik het niet gedaan wegens tijdgebrek (vanaf Kerinci doorgegaan naar Jambi). Ik heb gehoord dat daar hele grote kans hebt om Raflesias te zien (het hele jaar door), een waterval met 9 levels, een olifanten kamp, de stad Bengkulu (voormalig Engelse kolonisatie), zeer mooie kustlijn met stranden en mooie vulkanen om te beklimmen.
Zou wel een mooie route zijn (voor jou Elsbeth Emoticon: Wink ) vanaf Zuid Sumatra, Bengkulu via Kerinci naar Padang. Kerinci is echt heel mooi, helaas was ik er de aflopen keer maar 3 dagen Emoticon: Nooo .
Je ziet daar constant mooie panorama's en de regio ziet heel weinig toeristen dus is vrij authentiek.
Ik merk dat de meeste mensen die naar Sumatra willen vaak alleen het bekende pad, Bukit Lawang, Berastagi, Danau Toba, Bukittingi voor ogen hebben terwijl er zoveel meer te zien is. jammer vind ik dat.
Daarom probeer ik er mensen altijd attent te maken van de mogelijkheden die er zijn.

Ja, ik heb het Sumatra reisverslag van Anne Mieke gelezen. Interessante route ook. Kan ook beamen dat het stuk vanaf Jambi, Pekanbaru een hele andere (minder mooie) kant laat zien van Sumatra. Nog nooit zoveel palmoliebomen, acacia's en oliepijpleidingen gezien.
Op het vaste land van Sumatra zijn de regio's rondom de bergen toch het mooist.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik ben in Tanjung Sakti geweest in de periode dat ik voor een maand of 9-10 in Palmebang op een school voor gehandicapte kinderen werkte.(1988-89).
In het ziekenhuis ontmoette ik daar de pastoor die mij uitnodigde naar de pastoran te komen. Nou heb ik op zich niks met pastorans en alles wat daar bij hoort, maar voor deze k(h)eer maakte ik een uitzondering. Dat was natuurlijk een wereldkans!
Uiteindelijk ben ik daar toen 3 keer geweest, zo mooi. 1 keer met m'n collega, 1keer met m'n broer en een paar jaar later nog eens met m'n moeder. Die was toen 62, maar stapte rustig achterop de brommer bij de broeder, ik bij de pastoor achterop. Zo reden we langs allerlei dorpjes, geweldig.
Lahat was ik toen ook inderdaad, kan me niets van olifanten herinneren. Het stuk tussen Palembang en Lahat ben ik ook een aantal keren doorheen gegaan, nog een keer een gigantische doopceremonie meegemaakt, indrukwekkend.
En natuurlijk Bangka, ben ik ook een paar keer geweest, met de boot vanaf Palembang, mooi tochtje!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,807,852 pageviews Een website van indahnesia.com