Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
52 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

IndonesiŽ wil zoenen in openbaar verbieden

Uitgegeven: 5 februari 2005 12:15

JAKARTA - Zoenen in het openbaar en ongehuwd samenwonen worden strafbaar in IndonesiŽ. Dat blijkt uit het ontwerp van een nieuw wetboek van strafrecht. Het nieuwe wetboek moet de uit de Nederlandse koloniale tijd stammende wetgeving vervangen. Na 25 jaar is het wetsvoorstel daarvoor klaar, zei woordvoerder Abdul Gani Abdullah van het ministerie van Justitie zaterdag.

Als het ontwerp inderdaag wet wordt, kan zoenen in het openbaar worden bestraft met een celstraf van maximaal tien jaar en/of een boete van bijna 26.000 euro. Juristen en mensenrechtenorganisaties vinden dat het ontwerp veel te ver gaat. Zij zijn van mening dat de overheid zich niet moet bemoeien met het privť-leven van de burgers en dat zij de vrijheid van de mensen om uitdrukking te geven aan hun gevoelens niet mag beperken.

Abdullah wees deze kritiek van de hand. Hij zei dat het wetsontwerp aansluit bij de wensen van de bevolking. Het ontwerp wordt aangeboden aan president Susilo. Daarna debatteert het Huis van Afgevaardigden erover.

Tja nu zullen er toch een aantal moeten gaan trouwen.

http://forum.indonesiepagina.nl/topic/192/

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Het ongehuwd samenwonen is al altijd iets geweest waar de mensen schande over spreken in heel Indonesie.
Op TV waren al reportages te zien dat er daadwerkelijk word gecontroleerd, een huwelijk voor het geloof alleen is niet meer voldoende.
De regering wil het gaan verplichten om ook wettelijk te trouwen, daar staat tegenover dat voor de wet huwen een goedkope aangelegenheid word en niet een willekeurig bedrag kan worden gevraagd, ook daar word streng op gecontroleerd.
Voor mannen is het dan niet zo eenvoudig meer om een vrouw met kinderen alleen achter te laten zonder een vorm van inkomen.
Om hier in Indonesie met een meisje te gaan samenwonen en deze weer zonder iets te laten weten weer verlaten om met een ander meisje te gaan samenwonen is er dan niet meer bij.
Vergeet niet dat een meisje in Indonesie die eenmaal heeft samengewoont met een man niet veel kans meer maakt om ooit nog een partner te krijgen en zeker niet als zij met een ORANG BULE (westerling) heeft samengewoont.
Helaas zijn er veel mannen die dat wel eens vergeten.

Het zoenen in het openbaar zou ik met een korreltje zout nemen, er zal echt niet gestraft worden als je iemand als begroeting een kus zal geven, die kus is trouwens gebruikelijk om die op de hand te geven aan een persoon waar je respect voor hebt, zoals je ouders of een oom of tante.
Sta je echter zoals sommige toeristen in Bali te vrijen in het openbaar of zelfs een een ordinair nummertje te maken niet ver van de openbarere weg kan dat wel eens vervelende gevolgen gaan hebben.

Voor ons is in ieder geval na enkele maanden duidelijk dat de nieuwe president Susilo Bambang Yodhoyono niet houd van al te veel inmenging in binnenlandse aangelegenheden.
Dat er wetten gemaakt en getracht word om die na te laten leven is worden in een land met meer dan 230 miljoen inwoners gewoon noodzaak.

Ik denk dat wij als emigranten(gasten) dit soort zaken in Indonesie zeer serieus moeten nemen en waar mogelijk ons gewoon aan de wet houden.
In Nederland word ook verwacht dat wij ons aan de wet houden.
Kunnen we met bepaalde wetten niet leven zijn we vrij om terug te keren naar Nederland.
Tuti & Jan

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik denk dat het vreemd gaan van de Indonesische mannen vele malen groter is dan of het ongehuwd samen wonen of buitenlanders/westerlingen die op bed kruipen met een Indonesische vrouw/meisje.

Daar moet men ook eens aan wat doen. Dat de Indonesische vrouw meer rechten krijgt en dat vreemd gaan ook bij de wet verboden wordt. Een man mag daar alles maar zodra de vrouw het ook doet krijgt zij alle hoeken van het huis te zien. Wat zijn haar rechten wanneer zoiets gebeurt of wat doet men er aan?

Raar dat er op dit forum eerder wordt gesproken over het gebrek aan normen en waarden van de buitenlanders dan die van de Indonesier zelf.

Ik vraag mij af wat eigenlijk de normen en waarden zijn in Indonesie. Ik kan zo een hele waslijst met punten opnoemen waar de Indonesier maling aan heeft en de buitenlander in Indonesie niet.

Ik heb dan niet over N & W van NL vergeleken met die in Ind.
Maar over N & W wereldwijd.

Maar ja laat ik dat maar niet doen want dan krijg je weer een reactie dat je negatief bent.

Misschien dat het leven op Bali totaal anders is dan op Java, het zou dan beter zijn om eerst een tijdje op Java te verblijven wonen.

In Jepara zijn genoeg zaken lieden die met een paar Rp biljetten zwaaien en er zijn genoeg meisjes jonge vrouwen die maar gretig van het aanbod gebruik willen maken.
Maar dat zijn zaken lieden die het doen en over het algemeen is een zakenman geen doorsnee burger. Het heeft mijn vrouw veel tijd en moeite gekosten om iedereen uit te leggen dat ik niet zo ben als al die andere zaken lieden in Jepara.

Soort Sodom en Gomera in het klein. Een stad met +/- 100.000 inwoners in verhouding tot minstens 200 millioen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

Ik denk dat Albert wel heel erg dicht in de buurt komt van de realiteit zoals ik deze ook ken.

Indonesische mannen kunnen veel maken... Ik had een collega die hier openlijk voor uit kwam... en het erg interessant vond om dit allemaal aan een buitenlander (ik dus) te vertellen. Alle details kreeg ik te horen hoe hij met zijn bolide door JKT reed om bij een high school een meisje ergens op te pikken... en hij is uiteraard niet de enige... het lijkt wel volkssport numero satu... Voor die gene die het nachtleven van JKT kennen en 's nachts de stad doorkruist ziet genoeg vermaak (M/V of combinatie) om aan zijn/haar trekken te komen. Inderdaad ook haar... want ik heb het wel eens vaker opgemerkt dat (ook) een Indonesische vrouw er niet vies van is om eens goed onder handen te worden genomen door een ander persoon dan wat dagelijks naast haar in bed ligt

In de sociale verhoudingen gebeurt hetzelfde om nog maar eens een voorbeeld te noemen. Zo hoorde ik eens een verhaal dat een chauffeur in de rangorde van het huishoudelijk personeel zo ongeveer bovenaan staat... en daarmee kan/ mag hij dus ook meer dan het andere personeel... waarbij even over een schoonmaakstertje heengaan ook tot de mogelijkheden voor hem behoort.

Tot slot de bule... Als ik (persoonlijk) wel ergens van walg is om die (kansloze) buitenlanders te zien die met veel flappen een meisje (proberen) te overtuigen om een nachtje te knallen... In de meeste gevallen is dit trouwens niet zo moeilijk... en vaak kun je je flappen gewoon in je portomonee houden aangezien 1 van de natuurlijke eigenschappen van een Indonesische nieuwsgierigheid is... Nieuwsgierig wat een bule in zijn broek heeft hangen in vergelijk met die lokale stumpers waar ze het anders mee zou moeten doen... en wie weet zit er ook nog eens een kans in dat er een ticket extra wordt aangeschaft om naar het paradijs te vluchten... Ach en daarom heeft de bule toch een foute naam in Indonesie... ze komen maar voor 1 ding... en als je als meisje zwanger wordt en de bule zit alweer veilig thuis dan heb je toch een probleem... Of een verhaal van iemand die na zijn wilde nacht wakker werd en de gehele familie van de lieve meid op de stoep stond... of er even getrouwd kon worden

Nee het is een kromme wet om maar op de kern weer terug te komen... niets in het openbaar doen... ach dat gebeurt toch al niet... je kunt beter al die hotelkamertjes afstruinen...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Ik heb nu al 13 maanden een vriend in Bali. Ik reis veel heen en weer en in de zomer komt hij hierheen. Als die nieuwe wet er echt doorkomt, betekent dit dan dat ik ook zal moeten trouwen?

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

On 05-02-2005 19:17 Mariannegls wrote:
Ik heb nu al 13 maanden een vriend in Bali. Ik reis veel heen en weer en in de zomer komt hij hierheen. Als die nieuwe wet er echt doorkomt, betekent dit dan dat ik ook zal moeten trouwen?

Was jij diegene in de kerstuitzending van All You Need is Love die een balinees als vriend had???

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Niet dat ik weet ? Ik zat op dat moment in bali.. Maar vertel? Emoticon: Shiny

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Marianne,

Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen

groeten
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Dan geef je toch gewoon een Zoen Tjemploh.
Emoticon: Shut up!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Zolang men op de Jl. Pasar Kembang in Yogya voor minder dan Rp 100.000 een beurt kan krijgen (zo is het, ik schrijf het maar gewoon zo plat als het is) ben ik niet echt bang voor nieuwe wetgeving.

Ik houd me toch al zoveel mogelijk aan de ongeschreven regeltjes aldaar, dus deze wetten zijn voor mij geen extra last o.i.d.

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Dat was een klapzoen Jeroen!!!!

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line

... ach je vergeet 1 ding... jij bent de buitenlander... dus ook het snelst de l*l...

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.marianne
1 of andere Nederlandse meid had een koter gekregen van een balinees type surfboy... zij blij... haar mams blij... maar hij leek er toch wel anders over te denken... maar hij wist zich net even niet de juiste houding aan te nemen...

Schultz
Gebruiker
spacer line

Ik moet het nog zien dat die wet er komt.En is die er,wat dan nog?De praktijk van het leven is toch altijd anders dan het leven op papier (zegt de oude heer!).Ach,de geschiedenis herhaalt zich : in de koloniale tijd mocht de totok zich ook niet vermengen met de bevolking ( om het moeilijke woord van "inlan...maar niet te gebruiken).Waar komen dan al die "blauwen" vandaan, de mestiezen en hoe ze ook verder genoemd werden en worden.Maar die wel rock-and-roll naar Nederland brachten (Tielman ) en het eetpatroon hier compleet veranderd hebben,de taal doorspekt met prachtige eigen woorden.Valt het niet op,dat zoveel mensen tegenwoordig een "Indische "achtergrond hebben?Sudah laat maar!

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Hť ben jij ook een fan van Indo Rock ===Tielman brothers??.
Ja ik herken die uitspraak "blauwen"wijlen mijn buurman zei dat ook maar dat was puur als je er te veel op had. Emoticon: Angry

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Nee Richy dat was ik niet Emoticon: Puh!
Heb ook geen type surfboy gelukkig haha! Emoticon: Bye bye

Schultz
Gebruiker
spacer line

Ach Mariannegis,als je maar gelukkig bent toch?Wat heb je overigens tegen durfboys?Er zijn best heel leuke bij,net zoals bij niet surfboys.Ja toch?

Mariannegls
Gebruiker
User icon of Mariannegls
spacer line

Ja zijn wel leuke bij, maar die gedragen zich vaak net iets anders Emoticon: Wink Zitten meer playboys aan die kant.. Dus die heb k liever niet Emoticon: Nooo

darisini
Gebruiker
User icon of darisini
spacer line

Sommige willen nu eenmaal graag de frome moslim uithangen. Laat men zich dan richten op de inhoudelijke zaken uit de sjaria en daar zaken uit pikken als ze zo nodig hun best willen doen. Of laat men via moskeeen of promotie films proberen de mentaliteit te veranderen. Maar dit is echt te raar voor woorden.

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Och een handkus is toch ook voldoende? Emoticon: Cry

darisini
Gebruiker
User icon of darisini
spacer line

On 12-02-2005 14:29 hagen763 wrote:
Och een handkus is toch ook voldoende? Emoticon: Cry

Mereka malu juga Emoticon: Angry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

90,807,767 pageviews Een website van indahnesia.com