Woonruimte Yogyakarta gezocht

Subforum Gezocht & Aangeboden 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
angela12345
Gebruiker
spacer line

Voor de periode van februari 2013 t/m september 2013 zijn mijn partner en ik op zoek naar een huisje in Yogyakarta. Wij willen hier maximaal 400 euro per maand aan uitgeven. Is er toevallig iemand die mij hiermee kan helpen of tips heeft waar we kunnen zoeken??

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

If you have nothing to loose, you can risk everything

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Misschien is "villa Bouganville Jogja" een aanrader!
Als je voor langere tijd huurt heb je wel kans dat 400 euro voldoende is....
(is dacht ik van een Belg)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

angela12345
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reacties.

Is het verstandiger om daar een woonruimte te zoeken als we er zijn, of hier op internet? Ik heb het idee dat het aanbod op internet erg klein is.
Wat kunnen we verwachten voor 400 euro per maand?

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat kunnen we verwachten voor 400 euro per maand?
Voor dat bedrag moet je een fijne gemeubileerde woonruimte kunnen huren.
Ik denk zelfs dat er hotels zijn die je graag voor dat bedrag een heel nette kamer aanbieden.
Mocht je in Malang willen wonen mag je mijn huis hebben voor dat bedrag, dan vertrek ik voor een tijd of ga op de benedenverdieping wonen.
Groetjes,
Jan

angela12345
Gebruiker
spacer line

Jan, bedankt voor het aanbod, maar we willen graag in YogYakarta gaan wonen. Zijn er ook wijken in Yogyakarta die 'slecht' bekend staan qua woonomgeving? Als ik het goed begrijp is een huis vinden als we aangekomen zijn geen probleem?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wel een probleem. Niet zo makkelijk als wordt voorgesteld.
Welke buurt je moet mijden? Hangt ervan af waarvoor jullie komen. En hoever wil je vanaf je werk (of i.d.) verblijven? Als je aangeeft waar je werk/activiteiten zijn, is het makkelijker.
Wil je in de buurt van ander buitenlanders of juist niet?

angela12345
Gebruiker
spacer line

Waar ik stage ga lopen weet ik nog niet, mijn partner gaat afstuderen op de Universiteit Gada Madja. Op zich is het wel leuk als we in de buurt van andere buitenlanders wonen, maar dit is geen vereiste.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Volgens mij wonen "alle" buitenlanders (expats e.d.) toch verspreid door de hele stad en daarbuiten.
Waar men zich vaak ophoud, dat is toch wel zuidelijk Yogya, maar noord Yogya is rustiger en wat mij betreft veel mooier.

Om bij aankomst wat te zoeken lijkt mij ook niet zo makkelijk als het lijkt.
Ik weet niet of "javaconsult" (of hoe heet het precies, is al ergens genoemd in een ander topic) je verder kan helpen. Die mensen hebben veel heel veel ervaring en ik dacht m.n. in Yogya en omgeving dus...... Anyway Succes Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 22-10-2012 22:11 angela12345 wrote:
Waar ik stage ga lopen weet ik nog niet, mijn partner gaat afstuderen op de Universiteit Gada Madja. Op zich is het wel leuk als we in de buurt van andere buitenlanders wonen, maar dit is geen vereiste.
Stage lopen weet je nog niet? Zo makkelijk is dat niet. Daarvoor moet je voor vertrek al een stagevisum hebben.
Het gebied dat ik zou vermijden is zeker de binnenstad; te druk en pollutie. Zuiden of noorden in een enigszins landelijk gebied is het beste voor iemand die moet (af)studeren. De binnenstad zal dan een marteling worden.

angela12345
Gebruiker
spacer line

Een stagebureau regelt alles voor mij. Ze zijn momenteel bezig met het vinden van een stageplek, vandaar, daarna regelen zij het visum. Waarom is de binnenstad zo erg, alleen drukte en pollutie of ook nog andere dingen?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De binnenstad is veel te druk, niet vanwege criminaliteit want dat kan overal voorkomen.
Echter door de drukte kan je 's morgens moeilijk weg komen naar de UGM of waar dan ook. Yogya heeft een ringroad die de hele stad omringt. Wonende bij deze uitvalsbasis is het makkelijkste, op die manier ben je overal op een veilige manier.
Welke transportmiddelen hadden jullie in gedachte te gaan gebruiken aldaar? Met name voor naar de UGM, etc.?

Tristan-05
Gebruiker
spacer line

Vreemd!
Blijkbar weet ik niet met deze site om te gaan.
Of zijn mijn verzoekjes of berichten zo oninteressant dat niemand er op reageert, of komen ze helemaal niet over en worden ze ook niet geplaatst.

Ik verzocht n.l. om woonruimte in Yogyakarta in de periode juni t/m november 2013.
Het kan ook zijn dat niemand iets weet....sorry dan

Tristan-05
Gebruiker
spacer line

Nog een andere vraag:

Weet iemand ook een ziektekostenverzekering in IndonesiŽ om een Indonesische student in Yogya te verzekeren?
Ik hoorde de naam Prudentia.... is dat een zorgverzekeraar?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Prudential. Maar dat is niet zo'n goede. Mail me en ik geef je info.

kemboja
Gebruiker
spacer line

Mijn tante heeft mischien een huis te huur in Yogya.

Tristan-05
Gebruiker
spacer line

Oh dat zou prettig zijn.
Zou je mij daarover kunnen mailen?
mijn e-mail is fransburchartzEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Alvast bedankt

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

nr. 2 dus...... Emoticon: Stupid

Emoticon: Confused

Tristan-05
Gebruiker
spacer line

Ja Siebjans, ik heb al bericht van CvdK gehad en hij zou ook voor mij op zoek gaan. Emoticon: Smile

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 30-10-2012 19:57 schreef Tristan-05:
Ja Siebjans, ik heb al bericht van CvdK gehad en hij zou ook voor mij op zoek gaan. Emoticon: Smile

Oke! Succes Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

kemboja
Gebruiker
spacer line

spijtig genoeg is het huis van mijn tante al verhuurd voor lange periode.

Tristan-05
Gebruiker
spacer line

Aan Kemboja:

Jammer dat het huis van jouw tante al verhuurd is. Maar alsnog bedankt.
Dan kijk ik wel verder....en mocht je wat weten, tip me maar weer...

kemboja
Gebruiker
spacer line

kijk ook naar deze site,

staat er homestay maar zijn er ook kamers en huizen die je maandelijks kan huren
http://www.yogyes.com/id/yogya(...)on-rentals/homestay/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,724,330 pageviews Een website van indahnesia.com