Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
RPeetoom
Gebruiker
spacer line

Beste heren en dames,

Ik ben al een tijdje een lezer van dit blog en begin mij steeds meer te ergeren aan de manier hoe hier over IndonesiŽrs wordt geschreven. Het onderwerp ďAls Indonesier met paspoort kan je vrij reizen?Ē doet mij besluiten hier maar eens een account aan te maken en te reageren.
De schrijver heeft een vraag en er wordt meteen al vanuit gegaan dat de Indonesische vrouw in kwestie een oplichterster zou kunnen zijn, dit wordt versterkt door het geven van eigen voorbeelden die men heeft meegemaakt met IndonesiŽrs. Prima natuurlijk en geen twijfel dat dit ook echt gebeurd izal zijn maar om er dan maar meteen vanuit te gaan dat dit dan ook bij iemand anders zal gaan gebeuren?

Mijn bezwaar is dat dit een algemene site over IndonesiŽ is en hier dus mensen komen die via een zoekmachine bepaalde info zoeken over IndonesiŽ (zo ben ik hier ook terecht gekomen), deze mensen krijgen als ze hier verder lezen bij voorbaat al een negatief of, beter gezegd, een verkeerd beeld van IndonesiŽ. Nogmaals ik zeg niet dat het niet klopt wat hier geschreven wordt maar het zijn wel allemaal persoonlijke ervaringen met IndonesiŽrs van, naar ik zo inschat, een lagere klasse. En daar zit het hem in . Westerlingen die in aanraking komen met mensen uit een kampung en deze ervaringen hier gaan delen als zijnde hun ervaring met ďIndonesiŽrsĒ. Blijkbaar gaan dus de meeste schrijvers van dit forum met IndonesiŽrs uit de kampung om, dat zou bepaalde reacties en verhalen hier kunnen verklaren. Interessant is dan de vraag wat dan de aantrekkingskracht is op deze kampung klasse? Het zou toch veel meer voor de hand liggen dat een iemand uit het westen meer trekt naar IndonesiŽrs uit de hogere sociale klasse?
Ik kan nog wel even door gaan maar voor nu laat ik het even hierbij.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

RPeetoom Eerst welkom op deze site.
In vergelijk met andere landen hebben wij al vaak geschreven dat die vergelijk niet altijd op gaat.
Generaliseren is hier het gevolg van, dat de meeste mensen daar, een mentaliteit bezitten die je niet anders kan visualiseren, dan dat het de grootste groep is, in onze ervaringen, op de verkeerde manier hun leven indelen.
Van Kampong bewoners, tot als wel, van de hogere klasse, hebben de meeste een nare mentaliteit, van geld geld en nog eens geld.
Mensen betekenen voor hen iets anders, als wij mensen hier beoordelen.

Wie begint hier een goed antwoord op te geven omdat ik maar een leek ben............ Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

U hebt gelijk als er regelmatig wordt afgedwaald van de werkelijke vraagstelling.

Ik weet niet precies wat u bedoeld met mensen uit de kampung maar de sociale klassen in Indonesie zitten wat anders in elkaar dan die in Nederland. Dan kun je je nog afvragen waaraan je de klasse meet. Geld, eigendommen, opleiding, afkomst? Die dingen gaan niet altijd samen.
Voorbeeld: iemand met hetzelfde beroep als ik valt in Indonesie niet in de hogere klasse. Zoals u zelf stelt worden hier persoonlijke ervaringen gegeven. Meer kunnen we niet doen.
Een karakter van iemand is lang niet altijd te wijten aan de klasse waar hij of zij vandaan komt. Het gaat om de persoon.
In toeristengebieden kom ik op mijn reizen veel "gedoe" tegen met gemengde relaties. Ook in Nederland heb ik de loop der jaren veel zien gebeuren.

Overigens wonen de meeste Indonesiers in de kampung, niet alleen op de buiteneilanden maar juist in de groten steden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 07-10-2012 13:17 schreef RPeetoom:
Beste heren en dames,

Ik ben al een tijdje een lezer van dit blog en begin mij steeds meer te ergeren aan de manier hoe hier over IndonesiŽrs wordt geschreven. Het onderwerp ďAls Indonesier met paspoort kan je vrij reizen?Ē doet mij besluiten hier maar eens een account aan te maken en te reageren.
De schrijver heeft een vraag en er wordt meteen al vanuit gegaan dat de Indonesische vrouw in kwestie een oplichterster zou kunnen zijn, dit wordt versterkt door het geven van eigen voorbeelden die men heeft meegemaakt met IndonesiŽrs. Prima natuurlijk en geen twijfel dat dit ook echt gebeurd izal zijn maar om er dan maar meteen vanuit te gaan dat dit dan ook bij iemand anders zal gaan gebeuren?

Mijn bezwaar is dat dit een algemene site over IndonesiŽ is en hier dus mensen komen die via een zoekmachine bepaalde info zoeken over IndonesiŽ (zo ben ik hier ook terecht gekomen), deze mensen krijgen als ze hier verder lezen bij voorbaat al een negatief of, beter gezegd, een verkeerd beeld van IndonesiŽ. Nogmaals ik zeg niet dat het niet klopt wat hier geschreven wordt maar het zijn wel allemaal persoonlijke ervaringen met IndonesiŽrs van, naar ik zo inschat, een lagere klasse. En daar zit het hem in . Westerlingen die in aanraking komen met mensen uit een kampung en deze ervaringen hier gaan delen als zijnde hun ervaring met ďIndonesiŽrsĒ. Blijkbaar gaan dus de meeste schrijvers van dit forum met IndonesiŽrs uit de kampung om, dat zou bepaalde reacties en verhalen hier kunnen verklaren. Interessant is dan de vraag wat dan de aantrekkingskracht is op deze kampung klasse? Het zou toch veel meer voor de hand liggen dat een iemand uit het westen meer trekt naar IndonesiŽrs uit de hogere sociale klasse?

Er worden hier ook positieve verhalen geschreven hoor, vooral de reis verhalen.

Maar dan wil ik U iets vragen.
Bent U ( wellicht buiten de vakantietripjes om ) weleens echt in indonesie geweest?
Ik bedoel hiermee, heeft u het echte indonesisch leven weleens meegemaakt, behalve 3 weken op het toeristen vergeven eiland Bali te vertoeven?

Het echte leven is hier geheel anders dan het beleven van een kant en klare vakantie rondreis over diverse eilanden.

Wat in U ogen negatieve verhalen zijn, zo is wel het echte leven onder de indonesiers.

Maar in feite is dit in de gehele wereld een gegeven. naar welk land je ook naar toe gaat, het werkelijke leven is geheel anders dan het leven wat je als toerist meemaakt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

RPeetoom; ja we kunnen er vanuit gaan dat alle schrijvers hier allemaal negatief zijn en allemaal fout zitten, want op andere websites is het wel positief.

Of toch niet? jij bent een van de velen die komt klagen, en dat is prima, maar als er nu zovelen zijn die in dezelfde richting denken, zou het dan niet - heeeeel misschien - zo kunnen zijn dat er een kern van waarheid in zit?

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2012 13:44 pierre wrote:

[quote removed]

Er worden hier ook positieve verhalen geschreven hoor, vooral de reis verhalen.

Maar dan wil ik U iets vragen.
Bent U ( wellicht buiten de vakantietripjes om ) weleens echt in indonesie geweest?
Ik bedoel hiermee, heeft u het echte indonesisch leven weleens meegemaakt, behalve 3 weken op het toeristen vergeven eiland Bali te vertoeven?

Het echte leven is hier geheel anders dan het beleven van een kant en klare vakantie rondreis over diverse eilanden.

Wat in U ogen negatieve verhalen zijn, zo is wel het echte leven onder de indonesiers.

Maar in feite is dit in de gehele wereld een gegeven. naar welk land je ook naar toe gaat, het werkelijke leven is geheel anders dan het leven wat je als toerist meemaakt.

Men kiest in het leven zelf met wie men omgaat, niet altijd natuurlijk maar bij bv bij de keuze van een relatie partner wel. Een voorbeeldje: Stel ik heb een universitaire opleiding, een goede baan enz. dan zoek je toch automatisch een partner met een beetje dezelfde level.

Van de meiden bij ons op de zaak in Bali heb ik veel verhalen gehoord over zoals hun het noemen "Ayam Kampung", vrouwen die uit een kampung komen waar nog amper standaard faciliteiten voorhanden zijn, geen of slechte opleiding, weinig algemene ontwikkeling hebben en dan toch het "voorelkaar krijgen" een Westerse goed opgeleide partner "te scoren".
Daar gaat het mis en dan krijg de verhalen die hier veel te lezen zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

RPeetoom; je weet het kennelijk allemaal al, dus waarom heb je je dan aangemeld om je gelijk te halen? Ik mis volgens mij iets hier. Zal wel aan mij liggen, ik heb namelijk geen universitaire opleiding en zit alweer jaren in Indonesie. Om Oost-Indisch doof van te worden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Stel ik heb een universitaire opleiding, een goede baan enz. dan zoek je toch automatisch een partner met een beetje dezelfde level.
Dat doe jij, en dat mag je doen, maar waarom denk je dat eenieder dat moet/zal/willen doen? Over generaliseren gesproken. Emoticon: I love it

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp je bezwaren best hoor. Maar je geeft zelf al aan dat je in je zaak op Bali veel verhalen hoort over laag ontwikkelde Indonesische vrouwen met hoog opgeleide Westerse mannen. Dat komt dus blijkbaar veel voor. Wat hebben die vrouwen bij jou op de zaak daar dan voor verklaring voor? is dat een hele andere verklaring dan de verhalen die hier veel verteld worden en waar regelmatig voor gewaarschuwd wordt?
Ik denk persoonlijk dat het vaak een soort deal is. Man krijgt mooie meisje die alles voor hem doet, meisje krijgt het materieel een stuk beter.
Maar het is veel interessanter wat die Indonesische vrouwen in jouw zaak er dan van vinden.
En natuurlijk ook wat jouw ervaringen er dan mee zijn.
Zit je al lang op Bali, heb je allang banden met Indonesie?

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

RPeetoom, welkom op dit forum.

Met wat je bovenaan dit draadje schrijft, heb je wel een punt. Maar. In de topic die je aanhaalt heeft de ip het over het aanvragen van een paspoort voor zijn vriendin. Hij vertelt dat hij meer moest betalen omdat zijn vriendin geen brief van haar werkgever kan/wil voorleggen.
Op dat moment gaan er bij een aantal mensen alarmbelletjes rinkelen. Ik vind dit ook vreemd dat ik een brief van mijn werkgever zou moeten voorleggen bij het aanvragen van een paspoort. Heeft die helemaal geen zaken mee. Zulke smoesjes worden vaak gebruikt door de desbetreffende vriendinnen om meer geld uit de zakken van de verliefde goedgelovige toerist te halen.
Ik wil hier helemaal niet mee zeggen dat dit ook hier het geval is. Maar een gewaarschuwd man is er 2 waard, zegt men nog altijd.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En ach, vanuit Nederland is het natuurlijk makkelijk afgeven op een ander..

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

het zijn meestal wildwest story's die in het meerendeels geprovoseerd worden door buitenlanders' zekerweten ik woon hier all 15 jaar in 1 kampong'' ik hoor meestal negatieve stories van zo ook medelanders''belachelijk''en discriminerend''''

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Wat hebben die vrouwen bij jou op de zaak daar dan voor verklaring voor? is dat een hele andere verklaring dan de verhalen die hier veel verteld worden en waar regelmatig voor gewaarschuwd wordt?
haha, zelfs zijn personeel heeft het er over, en dan nog de schuld leggen bij de schrijvers van deze negatieve berichten. Tja.. ik kan er weinig aan toevoegen.

Die 'meiden' die voor je werken, wat voor scholing hebben die? Wat moeten ze doen? En wat krijgen ze ervoor betaald?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-10-2012 14:19 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Men kiest in het leven zelf met wie men omgaat, niet altijd natuurlijk maar bij bv bij de keuze van een relatie partner wel. Een voorbeeldje: Stel ik heb een universitaire opleiding, een goede baan enz. dan zoek je toch automatisch een partner met een beetje dezelfde level.

Nieuws: mijn echtgenoot (of ex echtgenoot, ik weet het ook niet meer) heeft een universitaire opleiding (rechten in Bandung) (en ik overigens niet, ik heb alleen maar MULO gehad en spreek slechts 6 talen Emoticon: Smile ) had een goede baan.

En dan treedt vervolgens jouw punt twee in werking. "daar gaat het mis". Van mij krijg je overigens behalve wat samenvattingen geen "verhalen". De details hou ik liever voor mezelf. Ik bedoel te zeggen, maar dring blijkbaar niet door dat het lang niet altijd met afkomst of status heeft te maken maar met karakter.

En als ik je eigen antwoord nu teruglees ben je zelf degene die alles over een kam scheert.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2012 14:29 Yerun wrote:
RPeetoom; je weet het kennelijk allemaal al, dus waarom heb je je dan aangemeld om je gelijk te halen? Ik mis volgens mij iets hier. Zal wel aan mij liggen, ik heb namelijk geen universitaire opleiding en zit alweer jaren in Indonesie. Om Oost-Indisch doof van te worden.

Dit gaf ik in mijn eerste posting aan. Er wordt hier veel gegeneraliseerd over de IndonesiŽr en dat is mijn inziens onterecht. Mensen die hier voor de eerste keer komen zouden daardoor al bij voorbaat een negatief beeld kunnen krijgen over de IndonesiŽr. Daarom wil duidelijk maken dat er ook nog een ander soort is dan waar hier vaak over gesproken wordt. Die wel dankbaar zijn als ze een reis aangeboden krijgen of wel de echte prijs van een paspoort noemen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-10-2012 14:31 elsbeth wrote:

Ik denk persoonlijk dat het vaak een soort deal is. Man krijgt mooie meisje die alles voor hem doet, meisje krijgt het materieel een stuk beter.

Eergisteren had ik bezoek van een neef met vrouw die in USA woont .
Voor een schoolreunie van hun oude school in Jkt.
Kwam ook een Indonesische vriendin van hun die al > 30 jr in Nld woont.

Ze waren verbaasd ( ik niet meer) over de smaak of keuze van orang bule die een relatie of getrouwd zijn met een indonesische vrouw.
Hier wordt gesproken over Ayam Kampung , maar veel Indonesiers hebben een andere benaming voor, die ik hier niet eens durf te schrijven.

Mooie meisje ?
Niet altijd, vandaar de Ayam Kampung , AyKamSi

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 07-10-2012 14:19 schreef RPeetoom:

[quote verwijderd]

Van de meiden bij ons op de zaak in Bali heb ik veel verhalen gehoord over zoals hun het noemen "Ayam Kampung", vrouwen die uit een kampung komen waar nog amper standaard faciliteiten voorhanden zijn, geen of slechte opleiding, weinig algemene ontwikkeling hebben en dan toch het "voorelkaar krijgen" een Westerse goed opgeleide partner "te scoren".

U lijkt wel een Nederlandse politieker.
Die weet alleen mensen op te zoeken, die aan zijn referenties past.
Die kennen het werkelijke leven niet en zijn daardoor ook zo bezig afstandelijk te handelen.
Maar goed, u wil, dat een hogere mens, in zijn positie, ook zijn hem of haar gelijke te zoeken, als partner.
Stel u word verliefd?, kan toch, of weet u niet wat verliefdheid is?
Verliefd aan een strand, of waar ook ter wereld.
Gaat u onderzoeken, eerst waar die dame van afkomst heeft.
Goed als je dat doet, maar wat doe je dan, als je met je gevoelens zit, zet je die uit, of ga je toch tegen beter weten in, door met die relatie.
Daar ben ik wel benieuwd naar !.
Want voor beelden kan je hier genoeg krijgen, als je alle topics eens na gaat lezen.....
Ik hoor graag van u hoe u er over denkt.
Dat schep duidelijkheid.................... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2012 14:30 Yerun wrote:

[quote removed]
Dat doe jij, en dat mag je doen, maar waarom denk je dat eenieder dat moet/zal/willen doen? Over generaliseren gesproken. Emoticon: I love it

Natuurlijk hoeft dat niet maar het kan wel een verklaring zijn voor bepaalde conflicten die dan ontstaan.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 07-10-2012 14:19 schreef RPeetoom:

[quote verwijderd]

Het blijkt dat gezien uw verblijf op bali, u de ins en outs van het echte indonesie dus wel bekend is.

Precies.
Een partner zoek je niet, je vind je partner en in welk milieu die partner zich bevind is van te voren niet te overzien.
Je kunt een partner tegen het lijf lopen op het niveau van het betere milieu, maar de familie kan dan wel uit een kampung komen, uiteindelijk krijg je hier dan toch mee te maken, met alle negatieve dingen die hier uit voort kunnen komen.

Tja en daarom wordt er hier op dit forum dan ook voor gewaarschuwd dat die "meiden" alleen uit zijn op geld. ( met alle ellende die hier uit voortkomt)
Maar wat is er mis om diegene die geheel onwetend, het "liefje" hier denkt te vinden, te waarschuwen voor de valstrikken die opgezet worden.

Maar er zijn ook verhalen waar uit blijkt dat het wel positief is gegaan.
Dus het is niet alleen maar negatief op dit forum.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-10-2012 13:17 RPeetoom wrote:
Het zou toch veel meer voor de hand liggen dat een iemand uit het westen meer trekt naar IndonesiŽrs uit de hogere sociale klasse?

Nou, een leuke inkoppertje .
In Nederland en Belgie heb je TV programma over mannen die hun bruid uit vele verre plaatsen halen .
En wat hun motieven zijn hebben ze ook verteld.

Een oud gediende (lid van Indahnesia) heeft het o.a over Goyang Banjuwangi of zoiets.

bisa dicek of makemyday .

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2012 14:31 elsbeth wrote:
Ik begrijp je bezwaren best hoor. Maar je geeft zelf al aan dat je in je zaak op Bali veel verhalen hoort over laag ontwikkelde Indonesische vrouwen met hoog opgeleide Westerse mannen. Dat komt dus blijkbaar veel voor. Wat hebben die vrouwen bij jou op de zaak daar dan voor verklaring voor? is dat een hele andere verklaring dan de verhalen die hier veel verteld worden en waar regelmatig voor gewaarschuwd wordt?
Maar het is veel interessanter wat die Indonesische vrouwen in jouw zaak er dan van vinden.
En natuurlijk ook wat jouw ervaringen er dan mee zijn.
Zit je al lang op Bali, heb je allang banden met Indonesie?

Ze hebben er geen verklaring voor waarom die bule juist dit type vrouw kiest. Vaak zijn het juist helemaal geen mooie meisjes in hun ogen. Ik heb een aantal jaren een huis op Bali en sinds 2011 een zaak op Bali.

RPeetoom
Gebruiker
spacer line

On 07-10-2012 14:17 Yerun wrote:
RPeetoom; ja we kunnen er vanuit gaan dat alle schrijvers hier allemaal negatief zijn en allemaal fout zitten, want op andere websites is het wel positief.

Of toch niet? jij bent een van de velen die komt klagen, en dat is prima, maar als er nu zovelen zijn die in dezelfde richting denken, zou het dan niet - heeeeel misschien - zo kunnen zijn dat er een kern van waarheid in zit?

Het kan ook zo zijn dat veel mensen die hier schrijven een relatie hebben met die bepaalde kampung klasse (dat ene woord noem ik liever niet). Dit zou dan verklaren al die negatieve ervaringen.

Het zou ook kunnen dan de succesvolle ondernemers geen zin of tijd hebben om hier te schrijven op dit blog of dit blog niet kennen, dat zou verklaren waarom er in dat topic over 'ondernemen in IndonesiŽ' geen succesverhalen te lezen zijn. Het betekend dus niet dat die er niet zijn, dat is wat ik wil duidelijk maken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-10-2012 15:16 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Het kan ook zo zijn dat veel mensen die hier schrijven een relatie hebben met die bepaalde kampung klasse (dat ene woord noem ik liever niet). Dit zou dan verklaren al die negatieve ervaringen.
Wat bedoelt u precies?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

On 07-10-2012 15:16 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Het zou ook kunnen dan de succesvolle ondernemers geen zin of tijd hebben om hier te schrijven op dit blog of dit blog niet kennen, dat zou verklaren waarom er in dat topic over 'ondernemen in IndonesiŽ' geen succesverhalen te lezen zijn. Het betekend dus niet dat die er niet zijn, dat is wat ik wil duidelijk maken.

Er zijn zat (buitenlandse) succesvolle ondernemers op Bali te vinden, maar die er gewoon geen harde piemel van krijgen om dat aan de grote klok te hangen, bijv. middels dit forum o.i.d.

If you have nothing to loose, you can risk everything

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat voor verkaring heeft de bule er dan over? Ik neem aan dat je die ook wel spreekt.
En jijzelf: je ziet het toch ook voor je ogen gebeuren?
Ik zou daar nou benieuwd naar zijn als ik daar zou wonen.

Wat betreft dat opleidingsniveau ben ik met eerdere posters eens.
Je gaat niet op zoek naar iemand van hetzelfde niveau, maar je komt veel vaker in aanraking met mensen die dezelfde interesses hebben als jij. Iemand die graag naar het Concertgebouw gaat (ik) komt minder snel in aanraking met mensen die graag naar Frans Bauer gaat. Het ťťn is niet minder dan het ander, smaken verschillen. Ik denk wel dat de populatie in het Concertgebouw over het algemeen hoger opgeleid is dan de populatie bij Frans Bauer. Omdat er culturele verschillen zijn bij mixed couples, bijv. in Indonesie, en niet iedereen in eerste instantie bekend is met de finesses van deze verschillen, zal het vaak gebeuren dat een blanke man terecht komt bij een meisje dat daar voor open staat, dat eerdere relaties met blanke mannen heeft gehad en dat een bepaalde naam heeft gekregen. Ik kan me vergissen, maar een keurig net ongetrouwd Indonesisch meisje zal minder snel zomaar afspreken/een relatie aangaan dan een meisje tja, toch maar, uit de kampong. Of klopt mijn verhaal niet? Corrigeer me!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

78,228,619 pageviews Een website van indahnesia.com