Reacties op Salam manis dari Maluku

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Morgenochtend om 11.00 uur vlieg ik terug naar Ambon. Dat is sowieso een stuk beter in vele opzichten.
Naar eilanden als deze ga ik om te beginnen nooit langer dan een dag of 4 heen. Precies om wat er nu gebeurt. De verbinding met Ambon is redelijk goed maar soms zijn vluchten dagen van tevoren volgeboekt. dat is ook de reden waarom ik de terugvlucht al geboekt had in Ambon. Alleen jammer dat er belachelijk hoge wijzigingskosten zijn bij Trigana anders had ik vandaag nog teruggegaan. Een ticket van ruim 1,3 miljoen enkele reis is niet echt goedkoop voor deze vluchten. Maar daarom dus 4 dagen is nog te overzien als het tegenvalt. Zo heb ik het de eerste keer naar bijvoorbeeld Tual op Kei Kecil ook gedaan en ben toen twee jaar later voor langere tijd teruggegaan en toen ook Kei Besar bezocht.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Anne Mieke, over Daniel zeg je dat je op jouw vragen zwijgen of wedervragen krijgt. Eerder was het toch alleen het grote zwijgen? Heb je echt geen idee waarin je hem tegemoet zou kunnen komen om de scheiding erdoor te krijgen?
Als hij wedervragen heeft, vraagt hij dan iets concreets? Eerder vroeg ik je: wat is zijn winst om met jou getrouwd te blijven? En andersom ook: wat is jouw verlies als Daniel verdwijnt in het grote niets? Geen idee hoe en op welke voorwaarden je getrouwd bent. Kan hij ergens aanspraak op maken? Ben jij verantwoordelijk voor schulden die hij maakt?
Zomaar even wat vragen die in mij opkoemn, maar er zijn vast wel mensen die hier meer verstand van hebben.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik denk niet dat dit dingen zijn die Anne Mieke hier in de openbaarheid wil bespreken Elsbeth, lijkt me overigens ook zeer logisch.
Dat Anne Mieke het er moeilijk mee heeft is duidelijk, ze heeft een klein tipje van de sluier opgelicht.
Voldoende voor mij om te weten dat ze het moeilijk heeft, ik beperk me om ze af en toe te knijpen met Doddi, een hart onder de riem te steken en vooral haar mooie verhalen lezen.

Met de mededeling voor Anne Mieke, wat nu onoverkomelijk lijkt is over een jaar volkomen anders, daar weet deze oude vos alles van, voldoende ervaring aan deze kant..

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op 16-10-2012 15:52 schreef elsbeth:
Hai Anne Mieke, over Daniel zeg je dat je op jouw vragen zwijgen of wedervragen krijgt. Eerder was het toch alleen het grote zwijgen? Heb je echt geen idee waarin je hem tegemoet zou kunnen komen om de scheiding erdoor te krijgen?
Als hij wedervragen heeft, vraagt hij dan iets concreets? Eerder vroeg ik je: wat is zijn winst om met jou getrouwd te blijven? En andersom ook: wat is jouw verlies als Daniel verdwijnt in het grote niets? Geen idee hoe en op welke voorwaarden je getrouwd bent. Kan hij ergens aanspraak op maken? Ben jij verantwoordelijk voor schulden die hij maakt?
Zomaar even wat vragen die in mij opkoemn, maar er zijn vast wel mensen die hier meer verstand van hebben.
Nee ik heb echt geen idee. Zijn winst om met mij getrouwd te blijven? Status? Gezichtsverlies? Elsbeth, ik weet het niet en dan bedoel dat ik het echt niet weer. Daniel praat niet. Ik kan het niet beter uitleggen. Ja inderdaad eerder was het het grote zwijgen en eigenlijk is het dat nog. Met wedervragen bedoel ik: ik vraag hem iets en hij vraag waarom ik dat moet weten. Of in het beste geval is het antwoord dat hij daar geen antwoord op geeft. Echt ik kan niet uitgelegd krijgen.
Ik ben volgens de islam getrouwd maar het huwelijk is nooit ingeschreven in Nederland. Hij kan nergens aanspraak op maken. Verantwoordelijk voor zijn schulden weet ik niet. Ik probeer heel voorzichtig dingen los te laten maar ik weet zelf ook niks. Ik weet niet eens waar hij woont en het adres krijg ik ook niet.
Ik heb vanmiddag een mail gestuurd naar de ambassade wat ik hier mee moet.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Het is ook niet mijn bedoeling om hier de antwoorden te krijgen. Ik hoef de antwoorden sowieso natuurlijk niet, maar als iemand ook maar enige richting kan geven in haar denken, dan lijkt me dat meegenomen.
Het is dat Anne Mieke dit onderwerp zelf aldoor aansnijdt, anders was ik er niet over begonnen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hmmm, blijkbaar waren mijn vragen niet zo raar.
Omdat je nu geen idee hebt wat hij uitvreet, zou ik de eventuele aanspraak op schulden door iemand laten uitzoeken. Ik hoop dat de ambassade je verder kan helpen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op 16-10-2012 16:07 schreef elsbeth:
Het is dat Anne Mieke dit onderwerp zelf aldoor aansnijdt, anders was ik er niet over begonnen.
Deze reis heb ik het af en toe genoemd (zeker niet aldoor). Ik snij het veel minder aan dan het me bezig houdt want dat is dag en nacht. Het breekt me heel erg op.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Okť Anne Mieke, het onderwerp komt met regelmaat terug, ik kan me voorstellen dat het je voortdurend bezig houdt. Ik vind het ook echt heel naar voor je, maar goed, als ik meer zeg wordt het te persoonlijk voor een forum.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Zoals ik al eerder aangaf, Elsbeth en Anne Mieke, ik heb een redelijke ervaring met een soortgelijke situatie, helaas ook persoonlijk, maar dan moeten jullie mij op mijn woord geloven want dat hou ik onvoorwaardelijk voor mij zelf.
Het is nu een kwestie van buigen of barsten, impulsief een beslissing nemen en denken het komt wel, dit wil ik en niets anders.
Dat kan even duren, is er geen reactie dan slaat na verloop van tijd de onzekerheid toe.
Hevige verbazing dat er van de andere kant geen reactie komt, tja daar hadden we even niet bij stil gestaan, immers ze houd van mij.
Dan komt de onzekerheid, maar vaak na een periode die al te lang heeft geduurd.
Zelfs dan nog komt het niet tot een goed gesprek, dan moet een kleine toenadering naar de tegenpartij al voldoende zijn om alles weer in het reine te brengen, immers ze houd van mij.
Stelt de tegenpartij zich op, als het hoeft allemaal niet meer, dan worden de contacten steeds indringender, immers zo was alles niet bedoeld en als echt van mij houd ?
Heeft de persoon in kwestie er echt zat van, wat na een bepaalde periode niet ondenkbaar is, dan volgt de vraag hou je dan niet van mij?
En dan ook nog van geen kwaad bewust Emoticon: Laugh out loud
Dat is dus geen liefde, dat is de wil opleggen aan je partner, daar zijn ze in IndonesiŽ dus nog niet achter en zeker niet in het Islamitische gedeelte.
Daar zijn Europeesche vrouwen uitgegroeid, daar kunnen ze niet mee omgaan, ook mannen niet, immers het verschil tussen man en vrouw is bij ons inmiddels achterhaald, hier nog niet.

Doe er je voordeel mee Anne Mieke Emoticon: Wink

Las na dit schrijven jouw laatste verslag.
Mijn enige advies kan zijn, hoewel ik geen beste psycholoog ben, zoek een locatie waar je kan genieten zonder ergernissen.
Maak je koppie leeg en tracht alles op je af te laten komen zonder gedonder, Bali lijkt mij nu het beste voor jou.
Succes en kiek uut.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Het is en blijft moeilijk voor jou Anne Mieke, ik hoop dat het je lukt om gewoon
de knop om te draaien bij jezelf.
Misschien mag ik dit niet schrijven.... Emoticon: Frustrated of er mee bemoeien... Emoticon: Blush Emoticon: Blush
Ik begreep dat Daniel niet afhankelijk (financieel) is van jou en dat je in Nederland
nooit ben ingeschreven als zijnde getrouwd.
Als je ťcht niet meer van Daniel houdt, zou ik zeggen laat het gewoon "doodbloeden" en wacht jij maar gewoon rustig af.....als Daniel iets van zich laat horen ga dan pas handelen en laat het nu maar op z'n beloop gaan....
Zoals Malam schrijft, geniet gewoon van alles om je heen en misschien is het best een
goed idee om op Bali gewoon tot rust te komen...... Emoticon: Yes!

barubagus
Gebruiker
spacer line

Scheiden kost gewoon geld in de RI. Ik ken (indo) mensen die niet scheiden, maar gewoon leven alsof ze gescheiden zijn. Ze stichten gewoon een nieuw gezin, als je dan vraagt hoe gaat het met je ex, dan weten ze het niet, maar op de KTP staat gewoon nog dat ze getrouwd zijn. Of ze scheiden...en vertellen de tegenpartij niets.
Dus soms heb je KTP's waarop staat nikah, terwijl ze allang zijn verstoten (gescheiden zijn). Ze vinden het gewoon te veel pusing om eea te regelen.
Ze weten niet eens de verblijfplaats van hun exen waar ze nog off. getrouwd mee zijn !!!

Het is immers een derde wereld land. Doe gewoon alsof je gescheiden bent.
Het papierwerk daar houdt de doorsnee Indo niet van. Het zijn struisvolgels willen niet
geconfronteerd worden met vervelende dingen.
Pusing, payah, malas urus , malu, tidak mau tanggung jawab etc. etc.
Zet wel in een LANDELIJKE( bv Kompas) krant een kleine anounce. dat je je man hebt verstoten. niet weet waar hij is en vooral nooit verantwoordelijk bent voor zijn schulden.
En dat je je vrij voelt . Omdat hij je niet financieel steunt, is je "huwelijk" volgens
de Indonesische wet sowieso virtueel, dus... ontbonden.

In de krant zie je vaak van zulke meldingen. Ondergetekende, verzoekt..... zonder bekende woon/verblijfplaats zich te melden vooreen scheidings procedure.
Als reden lees ik bv, al .tijd.. geen kontakt, geen geld ontvangen, enz.
In de Jakarta post ( Engels ) kun je ook eentje plaatsen en eentje in de Kompas.
Een advokaat kan ook zo scheiden, er hoeft geen tegenpartij te zijn... want die is
er toch nooit. ( ook een grond voor echtscheiding).
Vraag wel even naar de tarip cerai.

Selamat rejeki

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

BB
Het kan allemaal wel zo zijn zoals je hier opschrijft maar ik ben ook nog een Nederlandse. Advertenties in een landelijke krant, sorry maar dat is mij een brug te ver.
Verder weet ik wel het een en ander van echtscheidingen, in die zien dat ik er met een neus bovenop gezeten heb.
Verder, vergeet niet dat ook niet niet overal hetzelfde gaat.

Malam
Ik kan je verhaal gedeeltelijk volgen maar je bent niet op de hoogte van de situatie behalve het feit dat er geen communicatie mogelijk is. Zoals jij het hierboven beschrift is het niet helemaal

Kembang
Laten doodbloeden is voor mij geen optie.

Aan allen: ik vind het jammer dat dit deel uit mijn dagelijkse verhaal is gepikt. Het is onderdeel van mijn dag dat zeker. Het stuk om rust te zoeken ergens anders, bijvoorbeeld op Bali begrijp ik, maar alle andere dingen kunnen misschien beter achterwege gelaten worden. Het is niet de bedoeling om alle ins en outs hier op te gaan schrijven. dat doe ik in mijn verhaal ook niet.
In Indonesie gaan de dingen anders dan in Nederland, dat weet ik , maar daar gaat het helemaal niet om. Ik heb met iemand te maken door wie ik nu totaal genegeerd wordt. Ik kan me hier nog iets bij voorstellen bij de zg laagopgeleiden maar niet bij iemand als Daniel. Ik heb het verder hier ook niet over een financiele situatie, daar gaat het ook helemaal niet om.

Ik ga nu een vliegtuig halen,.

Evengoed bedankt voor jullie reacties.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Een goede vlucht gehad?

Ik heb een mail naar je gestuurd,,,,,,en zoals je al schrijft om alle ins en outs over Daniel hier op forum te schrijven is jou bedoeling niet, toch?
Veel plezier met verdere reizen toegewenst.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op 17-10-2012 15:26 schreef Kembang:
Een goede vlucht gehad?

Ik heb een mail naar je gestuurd,,,,,,
Ik heb geen mail ontvangen...

cathy
Gebruiker
spacer line

Een heerlijk verhaal Anne Mieke, lekker om zo te lezen. Nog eventjes en dan kun je de vlucht naar Bali nemen. Wij kruisen elkaar ik zal naar je zwaaien vanuit de lucht! Ik heb het een en ander opgeschreven wat je hebt neergepend is altijd wel handig.
Dank voor je tips en zal er dankbaar gebruik van maken.
Kom straks goed thuis.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Het was weer lekker lezen AM....bedankt!
Goede vlucht gehad?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op 19-10-2012 11:44 schreef Kembang:
Goede vlucht gehad?
Hoezo?

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Goeie vlucht en verslaap je niet!!!
Wens je een hele fijne tijd in Bali.... Emoticon: Bye bye

jstar
Gebruiker
spacer line

Op 16-10-2012 23:09 schreef barubagus:
Scheiden kost gewoon geld in de RI. Ik ken (indo) mensen die niet scheiden, maar gewoon leven alsof ze gescheiden zijn. Ze stichten gewoon een nieuw gezin, als je dan vraagt hoe gaat het met je ex, dan weten ze het niet, maar op de KTP staat gewoon nog dat ze getrouwd zijn. Of ze scheiden...en vertellen de tegenpartij niets.
Dus soms heb je KTPs waarop staat nikah, terwijl ze allang zijn verstoten (gescheiden zijn). Ze vinden het gewoon te veel pusing om eea te regelen.
Ze weten niet eens de verblijfplaats van hun exen waar ze nog off. getrouwd mee zijn !!!

Het is immers een derde wereld land. Doe gewoon alsof je gescheiden bent.
Het papierwerk daar houdt de doorsnee Indo niet van. Het zijn struisvolgels willen niet
geconfronteerd worden met vervelende dingen.
Pusing, payah, malas urus , malu, tidak mau tanggung jawab etc. etc.
Zet wel in een LANDELIJKE( bv Kompas) krant een kleine anounce. dat je je man hebt verstoten. niet weet waar hij is en vooral nooit verantwoordelijk bent voor zijn schulden.
En dat je je vrij voelt . Omdat hij je niet financieel steunt, is je "huwelijk" volgens
de Indonesische wet sowieso virtueel, dus... ontbonden.

In de krant zie je vaak van zulke meldingen. Ondergetekende, verzoekt..... zonder bekende woon/verblijfplaats zich te melden vooreen scheidings procedure.
Als reden lees ik bv, al .tijd.. geen kontakt, geen geld ontvangen, enz.
In de Jakarta post ( Engels ) kun je ook eentje plaatsen en eentje in de Kompas.
Een advokaat kan ook zo scheiden, er hoeft geen tegenpartij te zijn... want die is
er toch nooit. ( ook een grond voor echtscheiding).
Vraag wel even naar de tarip cerai.

Selamat rejeki

Sjonge jonge, wat een 'advies'. Vraag me toch werkelijk af met welke mensen je omgaat?

En als je getrouwd een andere relatie begint, kan je nog wel eens een flinke verrassing verwachten:

Article 284
(1) By a maximum imprisonment of nine months shall be punished:
1. a. any married man who knowing that article 27 of the Civil Code is applicable to him, commits adultery;
b. any married woman who commits adultery;
2. a. any man who takes a direct part in the act knowing that the guilty co-partner is married;
b. any unmarried woman who takes a direct part in the act knowing that the guilty co-partner is married and that article 27 of the Civil Code is applicable to him.
(2) No prosecution shall be installed unless by complaint of the insulted spouse, followed, if to the spouse article 27 of the Civil Code is applicable, within the time of three months by a demand for divorce or severance from board and bed on the ground of the same act.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Hoezo ?

Jij ging toch vliegen richting Ambon en misschien daarna naar Bali?
Of heb ik het verkeerd gelezen?? Emoticon: Smile

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op 19-10-2012 18:52 schreef Kembang:

[quote verwijderd]

Jij ging toch vliegen richting Ambon en misschien daarna naar Bali?
Of heb ik het verkeerd gelezen?? Emoticon: Smile
Tja, duidelijker dan dat ik mijn verhaal begin met Ambon, die en die datum kan ik niet beginnen.
Ik BEN in Ambon, dwz nog een paar uur en DAN vlieg ik naar Bali. Ik geloof toch niet dat ik zo onduidelijk schrijf...

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Goed lezen is soms ook een vak apart Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

elsbeth
Gebruiker
spacer line

....en daarin laten we allemaal wel eens een steekje vallen.

paulb.
Gebruiker
spacer line

Op 19-10-2012 16:18 schreef jstar:

[quote verwijderd]

Sjonge jonge, wat een advies. Vraag me toch werkelijk af met welke mensen je omgaat?

En als je getrouwd een andere relatie begint, kan je nog wel eens een flinke verrassing verwachten:

Article 284
(1) By a maximum imprisonment of nine months shall be punished:
1. a. any married man who knowing that article 27 of the Civil Code is applicable to him, commits adultery;
b. any married woman who commits adultery;
2. a. any man who takes a direct part in the act knowing that the guilty co-partner is married;
b. any unmarried woman who takes a direct part in the act knowing that the guilty co-partner is married and that article 27 of the Civil Code is applicable to him.
(2) No prosecution shall be installed unless by complaint of the insulted spouse, followed, if to the spouse article 27 of the Civil Code is applicable, within the time of three months by a demand for divorce or severance from board and bed on the ground of the same act.

waar gaat het nu over: een echtscheiding of een vliegreis vanaf de molukken? ik besef overigens wel dat op beide terreinen opvliegers mogelijk zijn.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-10-2012 22:51 schreef elsbeth:
....en daarin laten we allemaal wel eens een steekje vallen.
paulb schreef
waar gaat het nu over: een echtscheiding of een vliegreis vanaf de molukken? ik besef overigens wel dat op beide terreinen opvliegers mogelijk zijn.

Ha ha Paulb, die is goed, er word nogal zwaar ingezet.
Ik heb er ook een mening over, maar dat laat ik maar achterwege, dat zal ze zelf moeten uitzoeken, een advies kan je hier niet zo makkelijk geven.
Zo als Malam ook al schreef, ervaringen, daar loop je niet mee te koop, in het openbaar.
Wij hebben ook de prikkelingen van scheiding, in mijn omgeving, waar kinderen mee gemoeid zijn, dat is veel erger.
Maar het overkomt 1 op de 3 huwelijken........................ Emoticon: Very funny Emoticon: Blush

A-M sterkte, begrijp je gevoelens, geen antwoord is machteloosheid, tegen iemand die zich niet wil verdedigen.
Mensen zijn soms onbegrijpelijke figuren..... Emoticon: So funny Emoticon: Cry

Elsbeth ben het met je eens, overkomt mij ook wel eens.
Ja lezen is wel het belangrijkste, wat hier en daar wel eens de verkeerde conclusie word getrokken..... Emoticon: Confused Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,545,528 pageviews Een website van indahnesia.com