aanvraag visum voor vriendin uit indonesie

Subforum Het visumgebeuren 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
gosse36
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik ben dit jaar 2 keer in indonesia geweest en heb daar echt een fantastisch leuke vriendin ontmoet. Ik zou haar graag naar nederland halen met een toeristenvisum voor 3 maanden. Ik heb hier al vele dingen gelezen maar er zijn nog een paar dingen onduidelijk, hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Moet ik de benodigde formulieren, origineel opsturen of mag dat ook via mail. Misschien kan het ook rechtstreeks naar de ambassade?
Vliegtuigreserverig en verzekering is wel aardig duidelijk maar ja daar komt ie het grootste probleem, hoe zit het nou met die werkgeversverklaring? Mijn vriendin werkt 5 dagen in de week maar hoe werkt het met een arbeidscontract want als ze het zat is neemt ze gewoon een andere job zoals zo vele mensen in Indonesie. Wel heeft ze een dochtertje waar haar tante oppast omdat zij aan het werk is.

Graag hoor ik van jullie,

Hormat,

jstar
Gebruiker
spacer line

Dit is ťťn van de meest onduidelijke en arbitraire dingen die er zijn; sommigen worden op het rooster gelegd en de eerste keer geweigerd en bij anderen is het allemaal geen probleem. Nederland is over het algemeen wel iets makkelijker dan Engeland of zo. Misschien ook door de historische banden.

Zou toch echt proberen een werkgeversverklaring te krijgen. En ook een bank-uitreksel. Als ze een eigendom bezit en een dochtertje heeft die niet mee gaat, zeker aantonen/vermelden. Alle kleine beetjes helpen.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Alles van de benodigdheden die je moet hebben, is het belangrijkste, dat je een uitnodigings-brief van de gemeente gaat halen en dat scant en door stuur naar haar en die dat in de ambassade afgeef.
Je moet die formulier ondertekenen.
Dat is wat wij in mei hebben moeten doen, zodat de zus van mijn vriendin naar Nederland kon komen.
Maar zij is een vrouw van een Jeans fabrikant dus, of dat invloed heeft weet ik niet.
Ook u moet een salaris formulier kunnen tonen, als ze het niet vertrouwen, of iemand die gerant staat in Nederland.
Zij moet ook een reisverzekering afsluiten.
Ook in Jakarta, bij de ambassade, een afspraak maken.
Je kan het ook, een reisbureau het laten verzorgen, in IndonesiŽ
Dit is wat wij er van weten...................
lees dit ook even

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 30-09-2012 17:28 schreef gosse36:
Hallo,

Ik ben dit jaar 2 keer in indonesia geweest en heb daar echt een fantastisch leuke vriendin ontmoet. Ik zou haar graag naar nederland halen met een toeristenvisum voor 3 maanden. Ik heb hier al vele dingen gelezen maar er zijn nog een paar dingen onduidelijk, hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Moet ik de benodigde formulieren, origineel opsturen of mag dat ook via mail. Misschien kan het ook rechtstreeks naar de ambassade?
Vliegtuigreserverig en verzekering is wel aardig duidelijk maar ja daar komt ie het grootste probleem, hoe zit het nou met die werkgeversverklaring? Mijn vriendin werkt 5 dagen in de week maar hoe werkt het met een arbeidscontract want als ze het zat is neemt ze gewoon een andere job zoals zo vele mensen in Indonesie. Wel heeft ze een dochtertje waar haar tante oppast omdat zij aan het werk is.

Graag hoor ik van jullie,

Hormat,

Neem eens een kijkje op de site van stichting buitenlandse partners.
zie link hieronder

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum.php

Hier zijn speciale topic betreffende VKV ( visa kort verblijf) aanvragen.

Het grootste gevaar wat je vriendin kan verkrijgen is de afwijzing wegens het fenomeen "vestiginggevaar" meer dan de helft van de aanvragen worden hier op afgewezen. ( maar als men in bezwaar gaat dan wordt het altijd toegewezen aangezien de bewering vestiginggevaar gebaseerd is op een vermoeden en geen vast staand feit , kortom het IND verliest hier altijd op)

Het is dus de zaak dat je vriendin duidelijk kan aantonen dat ze terug zal keren naar het land van herkomst. dit kunnen bewijzen zijn als een arbeidscontract, hypotheek aktes , een bewijs van schoolgaande kinderen. auto papieren enz enz.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een arbeidscontract is een contract, daar hebben beide partijen zich aan te houden. Dus als deze fantastisch leuke vriendin ook daadwerlijke fantastisch en leuk is, dan kan ze zich wellicht konfirmeren aan dit feit en de aanvraag eenvoudiger maken voor je door niet van baan te wisselen.

Overigens zijn ze niet zo wispelturig als je stelt hoor, het personeel van mijn vrouw blijft, eenmaal aangenomen, gewoon werken op basis van het opgestelde contract. Maar goed ook, anders hebben ze uiteraard een probleem.

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

Mijn ervaring is dat er gekeken wordt naar:
- welke garantie is er dat de persoon in kwestie - in het onderhavige geval uw fantastische vriendin - echt terugkeert naar Indonesie. Als zij "als onderpand" haar dochtertje bij tante laat, zou dat al; een eind schelen; ethische bezwaren hier buiten gelaten
- staat de NL partij garant voor haar kosten = Euro 33,-- per dag
- werkgeversverklaring van haar werkgever in Indonesie (of deze zo blij is met haar vakantie voor 3 mnd is nog maar de vraag).

TOON zaken AAN! Ga er niet vanuit dat de ambassade medewerker welwillend is en het snapt.

Het interview dat zij heeft op de ambassade met een van de ambassade medewerkers kan heel vervelend uitpakken. Het lijkt er in sommige gevallen op dat medewerkers er echt op uit zijn iemand te laten 'struikelen'. Absoluut onprofessioneel. Dus uw vriendin dient zich er echt op voor te bereiden dat zij doorgezaagd gaat worden door een jaloers lijkende medewerker ("Nog maar net verkering en nu al voor 3 maanden naar NL...... de slet, zij wel, ik niet" is in sommige gevallen de gedachtengang van de ambassade medewerkster die het interview afneemt; althans, dat is mijn invulling bij de afwijzing van 100% kansrijke aanvragen die ik van zeer nabij ken en heb meegemaakt.
Succes!!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ga er niet vanuit dat de ambassade medewerker welwillend is en het snapt.
Als je daar vanuit gaat dan ga je uit van het beste in de mens, en zo werkt het in de wereld anno 2012 echt niet.

Onprofessioneel? Ik zie het personeel meer als 'been there, done that'. Ze hebben van alles voorbij zien komen en weten grofweg waar ze op moeten schiften. dik 95% van de visa wordt zonder meer uitgegeven, dus zo'n probleem is het helemaal niet.

Je tip om zaken aan te tonen is de enige juiste. Liefst veel meer dan noodzakelijk, dit zal alleen maar in je voordeel werken. Het maakt mij hierbij niet uit wat de gedachtengang is, bewijs is bewijs en daar hebben ze respect voor.

Ik ging naar de ambassade met veel te veel papieren
- trouwboekje + legalisaties
- geboorte-akte (van de kleine) + legalisaties
- NL paspoorten van mij en de kleine
- garantverklaring
- verzekering
- printje van ticket-reservering
- kopietje van bedrijfsgegevens van vrouwlief
- kopietje alle bankrekeningen bedrijf en prive van vrouw
- kopietje bankrekeningen van mezelf
- bewijs van auto op afbetaling
- huurovereenkomst huis

Die laatste drie zijn niet gevraagd, en na overleg van 1 vrijwel lege bankrekening van vrouwlief hoefde ze de andere niet meer te zien. Interview werd met mij afgenomen, de vrouw+ kleine was al 'gezien' en was in orde. Een paar uur later netjes paspoort + visum erin terug.

Dit kostte echt niet veel moeite ter plekke, voornamelijk omdat alles al klaar was en ik met een rustig gevoel naar de ambassade ging. Niets te vrezen dus eigenlijk.

gosse36
Gebruiker
spacer line

Dank jullie wel voor je reacties. Met hele lieve vriendin bedoel ik gewoon lief voor mij hoor misschien een beetje overdreven uitgedrukt. Is gewoon als we bij elkaar zijn de laatste 2 jaar klikt het gewoon erg goed en we hebben elke dag contact via fb of skype. Ben nu druk bezig met de laatste formulieren, om die dan naar haar toe te sturen, en echt we hebben niks te verbergen maar als je dit forum hier leest begin je toch te twijfelen.

Ik snap wat bedoelt wordt met vaker wisselen van baan, maar ja wat kun je er aan doen zo is het nou eenmaal en daar zullen we het mee moeten doen. We hebben pas vorige week besloten toen ik nog in indonesie was om haar hier 3 maanden naar toe te halen.

Mag ik de formulieren per mail sturen of moet dit echt per post?

Heb ook een brief geschreven voor de ambassade waarin ik uitleg waarom ik haar uitnodig en met uitleg waarom ik haar zeker naar huis zal laten gaan. Ik werk namelijk veel voor het provinciehuis Friesland en Rijkswaterstaat. Heb zelfs meegeholpen met de opening gebouw provinciehuis met de koningin. Daarvoor wordt ik regelmatig gescrened. Als ik haar niet naar huis laat gaan, kan ik mijn baan wel vergeten.

Alvast bedankt voor jullie hulp en ik hoop op nog meerdere reakties

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niets rechtstreeks naar de ambassade sturen. Je krijgt geen reactie: te druk en er is nog geen file van je vriendin. Logisch.
Is allemaal niet zo moeilijk maar alles moet compleet zijn, that's it.

hubertus
Gebruiker
spacer line

ik wil graag weten hoe het zit als je in nderland getrouwd bent met een indonesische vrouw die nog in Indonesie verblijft omdat de inburgering nog niet in orde is en je wilt scheiden

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

hubertus, je kunt daar beter een nieuw onderwerp over openen omdat dit niets met het huidige onderwerp te maken heeft.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Is het huwelijk in IndonesiŽ geregistreerd, ben je in gemeenschap van goederen getrouwd, zijn er kinderen, is je vrouw het eens met de scheiding, dit zal allemaal meespelen in de procedure.
Ik denk dat je beter een advocaat in de hand kan nemen die op de hoogte is met internationaal recht.
In Nederland kan je scheiden op duurzame ontwrichting, ik denk dat dit in IndonesiŽ iets anders ligt.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-10-2012 01:59 Malam wrote:

In Nederland kan je scheiden op duurzame ontwrichting, ik denk dat dit in IndonesiŽ iets anders ligt.

Natuurlijk wel .Ook kennen ze duurzame ontwrichting .
Zelfs bij Hukum Islam.

Hangt ook af waar het huwelijk gesloten is.
In Indonesia moet men daarnaast ook rekening houden met Huwelijks(goederen)recht .
Die kan mss anders zijn dan de Nederlandse .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 03-10-2012 08:50 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hangt ook af waar het huwelijk gesloten is.

ik wil graag weten hoe het zit als je in nderland getrouwd bent met een indonesische vrouw die nog in Indonesie verblijft omdat de inburgering nog niet in orde is en je wilt scheiden

Lijkt me duidelijk genoeg waar Hubertus is getrouwd Surya!!!!!!!!!!!
Had je er over heen gelezen of wilde je weer een zijweg inslaan om te laten zien hoeveel je er over weet, zonder dat de vraagsteller er iets mee kan en bovendien geen antwoord op zijn vraag krijgt.???????

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-10-2012 15:05 Malam wrote:

[quote removed]

Lijkt me duidelijk genoeg waar Hubertus is getrouwd Surya!!!!!!!!!!!
Had je er over heen gelezen of wilde je weer een zijweg inslaan om te laten zien hoeveel je er over weet, zonder dat de vraagsteller er iets mee kan en bovendien geen antwoord op zijn vraag krijgt.???????

Dat is duidelijk, ook voor mij .
Dan ga je scheiden volgens Nederlandse wet als je in Ned. getrouwd is .
Is ook duidelijk voor bijna iedereen. Toch ?

Daarna moet men mss ook rekening houden of het huwelijk al geregistreerd was in Indonesia.
In verband met de reciprociteitsprincipes, die bilateraal was overeengekomen.

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 03-10-2012 16:34 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

In verband met de reciprociteitsprincipes,

met de wattuh??

hati hati, pelan pelan

simpati
Gebruiker
spacer line

Bron: http://www.simpelnetwerken.nl/mntv.shtml

Reciprociteitsprincipe.

Netwerken kent spelregels.
Het aloude principe van geven en nemen is zeer zeker op netwerken van toepassing.
Het gaat niet alleen om het behalen van je eigen doelen!
Het is geven en nemen en brengen en halen of zaaien en oogsten.
Het reciprociteitsprincipe: wanneer je iemand iets geeft, zal hij of zij geneigd zijn je daarvoor iets terug te geven.
Zoals tips, hulp, contacten, faciliteiten, e.d.
Dingen worden meer als je ze deelt!
Een open houding en de bereidheid dingen te delen helpen enorm bij oprecht en eerlijk netwerken.
Wie goed doet, goed ontmoet!
Vergeet ook niet om mensen te bedanken.
En besef dat je met eerlijkheid vertrouwen opbouwt en dus niet met bluffen want die leveren (onherstelbare) deuken in je vertrouwen op.

Als men dit soort woorden maar niet gaat gebruiken bij de inburgeringstoets!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

En als we dit soort woorden dan ook maar niet gebruiken als het gaat over gelijke behandeling want dat is de ware intentie van reciprociteit, daar hebben ze in IndonesiŽ geen kaas van gegeten, laat staan de persoon die dit woord introduceert Emoticon: Wink
Buitengewoon interessant, maar volledig uit de lucht gegrepen, een ťťnzijdigige mening van iemand die niet meer met beide benen op de grond staat.
Niet in zijn moederland en zelfs niet in het land waar hij al decennia woont.

gosse36
Gebruiker
spacer line

allemaal dank je wel voor de reacties,

stand van zaken op het moment:

ktp, paspoort, pasfoto s, brief van werkgever, ingevuld aanvraagvisumformulier, bankgegevens van haar aanwezig
originele uitnodiging, 3 loonstrookjes, werkgeversverklaring, kopie paspoort, reservering vliegticket en verzekering aanwezig.
verder heb ik er nog een reservering vliegticket van mij bijgedaan omdat ik samen met mijn vriendin (terug) vlieg naar indonesie.Ook een brief geschreven aan de ambassade waarin ik uitleg waarom ik haar uitnodig (vakantie en kennismaking met nederland) en waarin ik de ambassade uitleg dat zij zeker zal gaan terug keren.
Samen met de uitnodiging gaat zij donderdag as naar de ambassade.
Als ik nog wat vergeten ben of voor tips hoor ik het nog graag.

pierre
Gebruiker
spacer line

Heb je ook de logies en garant verklaring al ingevuld ?

Neem anders even een kijkje op de site van stichting buitenlandse partners.

Hier kun je heel veel info verkrijgen.
zie link hieronder waarin je rechtstreeks naar het subtopic toeristen visum gaat

http://www.buitenlandsepartner(...)php?8-Toeristenvisum

gosse36
Gebruiker
spacer line

Dank je wel pierre, ja heeft ze alle 2

Groet

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

Voor juiste info: djavaconsultsEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmx.com

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Neem ook alle formulieren mee terug naar Nederland als visum wordt toegekend,douane in Nederland zal er om vragen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

de douane kan erom vragen denk ik, ik had ook alle papieren bij me, maar er werd niets gevraagd door de douane, behalve het geboortecertificaat van de kleine, die juist geen visum nodig had, want NL paspoort.

nyomanresiani
Gebruiker
spacer line

Ik heb vorig jaar uren op schiphol gezeten omdat ik de formulieren niet bij me had,mijn vriend is toen naar huis gegaan om ze daar op te halen.Ik kwam er niet in zonder de formulieren.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,885,861 pageviews Een website van indahnesia.com