reis voorstel. wat denken jullie?

Subforum Java 
77 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
hanhof
Gebruiker
spacer line

Mijn vorige topic werd opeens een ander topic, dus even een nieuwe aangemaakt.

Wat denken jullie van de volgende reis?
We houden het graag relaxed onze vakantie!!

Na veel lezen van dit forum, de lonely planet en allerlei reisorganisaties, hebben we een voorlopig reisplan: Wat denken jullie?

21: 00 1Aankomst jakarta, door naar bogor
2bogor
-3 bogor-bandung
- 4bandung- pangandaran
- 5pangandaran
- 6pangandaran
- 7wonosobo voor het dieng plateau
-8 borobodur
-9borobudur- yogjakarta
-10yogjakarta
- 11met vliegtuig naar surabaya en dan door naar bromo
- 12bromo- kalibaru
-13 kalibaru
-14kalibaru- lovina
-15lovina
-16lovina- ubud
-17ubud
- 18ubud-
-19ubud-gili-eilanden
- 20gili
-21gili
-22gili-
-23gili- sanur
24 sanur
25 sanur en terugvlucht

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Noem je dit relaxed? 'T is maar wat je definitie van relaxed is, maar ik vind 't al een hele klus, zeker voor een eerste keer IndonesiŽ.
Maar wat voor de een relaxed is is voor de ander hollen, vliegen, draven. Voor de eerste keer IndonesiŽ zou ik voor 25 dagen een selectiever programma maken. Zeker de eerste paar dagen.

groet,

koming

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een indrukwekkende werklijst voor een vakantie. Direct na aankomst ook nog door naar Bogor oook.. dus je bent al wat.. dik 24 uur onderweg, komt om 21 uur aan, staat om 22 uur buiten en dan nog door naar Bogor? Dan zul je dag 2 in Bogor slapend doorbrengen vermoed ik.

Je kunt dan beter die laatste 10 dagen op Bali in 7 dagen onderbrengen en een dagje langer in Bogor, Bandung en bijv Jogja blijven. Je zult er geen spijt van krijgen als je dat doet in ieder geval.

fatima
Gebruiker
spacer line

Dit schema is mooi maar veel te veel voor 1 reis. Daar moet echt wat geschrapt worden
vooral als dit de eerste keer Indonesie wordt.

Let it be

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat ben ik wel met Koming eens. Als je het hebt over relaxed, dan is dit in mijn ogen echt teveel. Als ik het lees hebt je van de 25 dagen slechts 13 niet-reisdagen. Wat zou ik veranderen? Het stuk tussen Pangandaran en Yogjakarta vind ik te hectisch. Ik zou persoonlijk Dieng eruit gooien en eerder doorgaan naar Yogjakarta. Ook het stuk door Oost Java is volgens mij heel krap.
Ik zou ťťn van de drie plekken eruit gooien: of Dieng, of Kalibaru, of Lovina

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wanneer ga je precies?

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

En dit noem jij relax? Emoticon: Stupid
Je gaat echt meer dan de helft van de tijd in de auto zitten. Hou er rekening mee dat bij verplaatsingen een gemiddelde snelheid van 50km per uur eerder uitzondering dan regel is, meestal rij je trager Emoticon: Yes!
Ik zou de helft schrappen.
Bijvoorbeeld: Jakarta - Bogor - Bandung, dan per trein of vliegtuig naar Yogya.
4 nachten Yogya (heb je nodig als je relax wilt reizen. Je hebt daar dan 1 dag Yogya city, 1 dag naar Borobodur, 1 dag naar Prambanan. Dan ben je telkens in de namiddag terug en kan je lekker relaxen langs en in een zwembad.
Ik weet niet of je ervaring hebt met tropische landen, maar je wordt daar al moe van de warmte alleen.

Ik zou dus Pangandaran en Dieng schrappen. Ik vind Dieng die verre verplaatsing echt niet waard.
Van Yogya tot Bali vind ik redelijk OK. Waarom je de Gili's er nog bij wil nemen is me een raadsel. In de plaats daarvan zou ik nog wat leuke plaatsen aandoen op Bali.

Dit alles is maar mijn mening. Ik vrees echt dat je spijt gaat krijgen als je jou schema gaat aanhouden, dat is eigenlijk niet te doen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

hanhof
Gebruiker
spacer line

[quote] Direct na aankomst ook nog door naar Bogor oook.. dus je bent al wat.. dik 24 uur onderweg, komt om 21 uur aan, staat om 22 uur buiten en dan nog door naar Bogor? Dan zul je dag 2 in Bogor slapend doorbrengen vermoed ik.

Zo hadden we er nog niet over nagedacht. Thanx. Lijkt me inderdaad erg pittig.

We gaan maar eens opnieuw er naar kijken met deze tips allemaal.
Kun je makkelijk van bogor naar pangandaran?
Wat is zo bijzonder aan bandung? Eigenlijk willen we die overslaan maar dachten dat van bogor naar pangandaran te ver zou zijn voor 1 dag.

En dieng lijkt me zo bijzonder. maar ik lees bij jullie dat het wel mee valt.

En Gili zoveel mensen hebben ons dat aangeraden, omdat het zo lekker relaxed is en mooi.

hanhof
Gebruiker
spacer line

oh elsbeth we vertrekken 21 okotber en komen 22e aan. We vertekken weer op 15 novmeber.

fatima
Gebruiker
spacer line

Dan zit je ook tegen het regenseizoen aan, dwz een hele vochtige warmte.
Daar is aanpassen wel op zijn plaats. Niet iedereen kan daar mee overweg.

Let it be

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Op 25-09-2012 17:31 schreef

Kun je makkelijk van bogor naar pangandaran?
Wat is zo bijzonder aan bandung? Eigenlijk willen we die overslaan maar dachten dat van bogor naar pangandaran te ver zou zijn voor 1 dag.

Hallo,

In Bandung is het bezoek aan de Angklung school van pak Udjo: www.angklung-udjo.co.id/ leuk om te doen als je er bent. De voorstelling vindt dagelijks plaats in de tweede helft van de middag, ik meen rond half 4.
Van Bogor naar Pangandaran lijkt me idd wat veel op een dag. Wij hebben het 3 weken geleden vanuit Bandung gedaan in een keer en ik vond dat al een heel eind.

groetjes,
Anita

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik zou zeggen: of Bali of de Gili's overslaan. De dagen die dan vrijkomen plannen in het traject Jakarta-Yogjakarta (zonder Dieng, vond ik niet overdreven mooi/leuk). West Java is schitterend.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-09-2012 16:59 erwin wrote:

Je gaat echt meer dan de helft van de tijd in de auto zitten. Hou er rekening mee dat bij verplaatsingen een gemiddelde snelheid van 50km per uur eerder uitzondering dan regel is, meestal rij je trager Emoticon: Yes!

4 nachten Yogya (heb je nodig als je relax wilt reizen. Je hebt daar dan 1 dag Yogya city, 1 dag naar Borobodur, 1 dag naar Prambanan. Dan ben je telkens in de namiddag terug en kan je lekker relaxen langs en in een zwembad.

Dit advies van Erwin zou ik zeker in overweging nemen Hanhof, dan zie je in 4 dagen veel en bovendien lekker relaxed.
Je hebt werkelijk geen idee wat er qua verkeer en wegen op je af gaat komen, de gemiddelde snelheid (buiten de tolweg) van 50 km p/u waar Erwin het over heeft is nog erg optimistisch.
Vorige week had ik van Bogor naar Sukabumi meer dan twee uur nodig, dat is nog geen 25 km per uur, in de avonduren zonder noemenswaardige file's, de rest van Java is niet veel anders.

Op zich kan ik mij er wel wat bij voorstellen om bij aankomst Jakarta rechtstreeks naar Bogor te gaan, maar zoals aangegeven zal de dag in Bogor een rustdag worden want dan heb je al ruim 27 uur reizen achter je kiezen.
Bogor - Bandung is via de tolweg redelijk te doen, maar dan zie je weinig.
Ga je binnendoor dan zie je veel, maar dat is een rit van zeker 5 uur, zo als Elsbeth al zei, West Java is schitterend, via de Puncakpas naar Bandung is zeker de moeite waard, op de Puncak eten, drinken, uitrusten, ga je in de ochtend om 7 uur weg dan ben je met een stoptijd van 2 uur op de Puncak in de namiddag in Bandung.

De rit van Bandung naar Pangandaran is ruim 200 km, maak je borst maar nat zou ik zeggen, ik schat met enkele rustpauze's van een half uur ruim 9 uur in de auto, terwijl er zo enorm veel is te zien, neem in overweging op de helft in Tasikmalaya te overnachten.
Wil je een beetje relaxed reizen, dan raad ik aan om 7 uur in de ochtend te vertrekken en niet meer dan 4 of 5 uur per dag te rijden.

6 uur op staan lijkt voor Nederlanders vroeg, maar dat is hier normaal, dan is het licht en begint het dagelijks leven.
Vergeet niet dat in IndonesiŽ rond 6 uur in de namiddag na een kwartiertje schemeren pikkedonker is Emoticon: Wink
Succes.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Bogor-Bandung via tolweg betekent dat je eerst naar Jakarta moet gaan ( via Jogorawi tolweg) om daarna via Tol Cipularang naar Bandung te gaan .

De toeristisch route is of via Puncak (tussen 3-5 uren) afhankelijk welke stops je doet , must done in bij Puncak Pas Resort( kleine restaurants waar toeristen-veel Nl komen lunchen) of extra bij Cipanas of Cianjur.
Een andere route via Sukabumi ( de jonggol route is mmm niet zo denderend) .

Als je de tol Cipularang neemt ( geen theeplantages , andere route) , kan je ook bij de Jatiluhur dam kijken (lunchen) , hun ikan goreng kering of bakar is echt lekker.

http://www.indonesia-tourism.c(...)a/jatiluhur-dam.html

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

hanhof
Gebruiker
spacer line

Het lijkt mij heel mooi om bij de borobodur te slapen. Om daar lekker in de avond al wat rond te kijken en dan in de ochtend lekker vroeg er te kunnen zijn. Vandaar dat we voor die stap kiezen ipv vanuit yogja! Hoe is de reistijd van bandung naar borobodur? We willen eigenlijk ook van bandung met de trein naar yogjakarta (als we er voor kiezen om pangandaran over te slaan). Of kan dat toch makkelijk en dan vanuit yogjakarta meteen door naar borobodur?

Wat fijn jullie tips, want we weten nu dat we wat dingen moeten schrappen om het lekker relaxed te houden. Maar wat lastig om daarin te bepalen.

We dachten om tijd te winnen om vanuit yogjakarta naar surabaya te vliegen en dan doorrijden naar bromo. Wat vinden jullie daarvan? Goed te doen in 1 dag?

O we komen trouwens om 17:20 uur aan ipv 21 uur. We vertrekken om 21 vanuit nederland. Dus gelukkig genoeg tijd om naar bogor door te reizen.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Als je twee keer wil gaan rondkijken bij de Borobodur, moet je mijns inziens ook twee keer een entrance fee betalen, 20 US$ per keer, per persoon!

Je wint veel meer tijd als je van Bandung rechtstreeks naar Yogya reist, per trein of vliegtuig.
Verder is het moeilijk om advies te geven, als we niet weten waar je van houdt.

Hou je van wandelen en natuur, dan heeft West Java veel te bieden, zoals Elsbeth al eerder aangaf. Ujung Kulon National Park, Gunung Haliman NP, Gunung Gede Pangrango NP, om maar de highlights te noemen.

Het is altijd wikken en wegen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

hanhof
Gebruiker
spacer line

oke nieuw voorstel:

22-10 aankomst door naar bogor
23-10 rustdag bogor
24-10 bogor
25-10 bogor-bandung
26-10 bandung
27-10 bandung
28-10 bandung- trein naar yogjakarta- taxi borobodur
29-10 borobodur- yogjakarta
30-10 yogjakarta
31-10 yogjakarta
1-11 yogjakarta- sarangan
2-11 sarangan
3-11 sarangan
4-11 sarangan- bromo-
5-11 bromo- kalibaru
6-11 kalibaru
7-11 kalibaru- pemeturan
8-11 pemeturan
9-11 pemeturan
10-11 pemeturan- ubud
11-11 ubud
12-11 ubud-sanur
13-11 sanur
14-11 sanur
15-11 sanur en terug naar nederland
16-11 aankomst nederland

Met bandung bedoelen we bandung en omgeving.

Erwin, bedoeling borobodur is niet twee maal betalen. Maar in de ochtend betalen en de nacht in een hotel met uitzicht op borobodur. Dus 2 keer genieten op een andere manier. Maar bedankt voor je mening. we nemen hem mee. zie reisvoorstel. Geen gili meer, maar pemeturan Emoticon: Yes! .

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Dat ziet er veel beter uit!
Ik zou kijken of je nog een extra dag in Ubud kunt doorbrengen. Omgeving is prachtig en de ergste drukte zal in oktober wel weg zijn. Wat dan schrappen..ik ken Sarangan niet, kan ik niet over oordelen. Pemuteran vond ik wel leuk, maar eigenlijk alleen voor het snorkelen. Het ligt aan een hele lange weg, waar het verkeer langs raast. Er ligt een aantal mooie hotels, de zee is mooi. Maar ik vind persoonlijk Midden en Oost Bali veel mooier.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Dat ziet er inderdaad lekker relaxed uit. Een reisschema dat lekker in balans ligt.
Eventueel zou je in Bogor een dag minder kunnen doorbrengen. Naar mijn mening is enkel de botanische tuin daar de moeite waard om te bezoeken. Indien je de eerste ochtend op tijd wakker bent, kun je daar de rest van de dag rondkuieren. Dan heb je in ieder geval een dag reserve. En ben je toch te laat wakker, dan is het ook zo, en kan je rustig je jetlag verwerken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ziet er goed uit Hanhof, dat dagje extra in Ubud waar Elsbeth het over heeft zou je van Bogor af kunnen halen, op de botanische tuin na inderdaad niet erg de moeite waard.
Ga je van Bogor naar Bandung neem het zijstapje via de Puncak pas, zonde als je daar aan voorbij gaat.
In/bij Bandung hoef je je niet te vervelen, de Tangkuban perahu.
Kan je ook sate kelinci(konijn) eten Emoticon: Nice , de warmwater bronnen van Ciater.
Hier vast een voorproefje
Succes.
Botanische tuin

Theeplantages Puncak

Ciater

Tangkuban Perahu

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Inderdaad Elsbeth minstens een dag meer Ubud en van mij mag het ook een dag meer Kalibaru zijn en een dagje minder Bogor en Bandung.
Oost Java is zo knap maar wordt soms gewoon overgeslagen. Emoticon: Frustrated

Onderweg van Kalibaru naar Pemuteran zou ik zeker de Kawa Ijen bezoeken >> vroeg opstaan maar heel knap en makkelijk allemaal op 1 dag te doen.

Veel plezier

hanhof
Gebruiker
spacer line

sarangan was een tip van joost. Echter kun je niet vanuit daar door naar bromo, kom ik net achter.
We zijn dus op zoek naar een leuke tussenstop tussen yogjakarta en bromo van 2 nachten. Met mooie natuur en lekker rustig.

bogor een dag minder gaat niet, we hebben hotel al geboekt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Voordat er nog meer adviezen zijn die niet meer van toepassing zijn Hanhof!!
Misschien toch beter om aan te geven wat al vast staat Emoticon: Wink

hanhof
Gebruiker
spacer line

bogor is enige wat vast staat.
Verder niks geboekt.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,757,746 pageviews Een website van indahnesia.com