Van Ambon naar Seram

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
cathy
Gebruiker
spacer line

Zijn er nog andere ‘’opstap’’plaatsen dan Telehu op Ambon om naar Seram te varen?

Ik heb namelijk een reisverslag gelezen van jaaaaaaaaaaaaarrrrrren terug om via Hila naar Seram te varen. Kan dat ook in oktober, zijn de zeewateren dan van daaruit wel te bevaren of is dit echt ondenkbaar?

Ik hoor graag van jullie.

spacer line

Wij gaan over 10 dagen ook weer naar Seram,vanaf Tulehu. Verleden jaar ook deze tijd geweest en een rustige zee.

cathy
Gebruiker
spacer line

Dag Karma,
Dank voor je bericht.
Vorig jaar ben je ook naar Seram geweest lees ik uit je stukje.
Ik ben zo reuze benieuwd wat jou aantrekt om weer daar naar toe te trekken, familiebezoek of op vakantie?
Wij gaan er voor de eerste keer heen en weten niet wat wij aantreffen.
Heb je nog leuke bruikbare tips voor ons, dat wij zeker niet mogen missen. Zoals: denk daar aan en dit kun je doen en ga daar heen! Hoe is het vervoer over land? Met een lokale bus? Of een privéchauffeur? Wat kost het?
Ben je naar het westen of het oosten getrokken?
Wij willen namelijk naar het westen trekken en dan naar die kleine eilandje toe. Ben je daar geweest? Zo ja kun je ons daarmee over vertellen?
Dat zou prachtig zijn als wij wat meer te weten komen over dit eiland dat gelukkig (nog) niet bevolkt wordt door toerisme.
Alvast bedankt
Ik hoor graag van je.
Groet,
Cathy

spacer line

Hallo Cathy,
zelf ben ik verleden jaar maar 2 dagen op Seram geweest,en i.d.d. voor familybezoek. Wij hadden de oversteek gemaakt met een huurauto met chauffeur, moesten daar 1 juta voor betalen,plus de boot. Als ik me goed herinner betaalden we voor de ferry 120.000. Dit was voor de auto,met inzittenden. De tweede keer hebben we ons laten afzetten en de oversteek zo gemaakt,daarna aangekomen op Seram met een ojek verder gegaan. Je kunt de havenplaats met een lokaal busje bereiken. Dit keer hebben we gewoon een auto van familie geregeld,voor de tijd dat we daar zijn. Heb wel gehoord,dat er veel bruggen kapot zijn door de wateroverlast van pas geleden.Verder ga ik Seram nu ook pas goed ontdekken,want die 2 dagen van verleden jaar waren echt voor de familie.Wij zijn wel langer op Ambon geweest,maar gaan nu echt voor Seram. Jammer,dat ik je niet meer inlichtingen kan geven,maar misschien iemand anders op dit forum?
Groet,
Karma.

cathy
Gebruiker
spacer line

Dag Karma,
Je schrijft dat je met de ferry naar Seram bent gevaren. Is dat vanaf Telehu of vanuit een andere plaats geweest?
Wij gaan in ieder geval vanaf Ambon vliegveld naar Latuhalat, daar verblijven wij een aantal dagen om wat te relaxen. Hopelijk kunnen wij nog wat meer van de westelijke omgeving zien met chauffeur en auto. Wij willen ook onder andere Hila aangaan en wij dachten dan van daaruit naar Seram te vertrekken. Ik zal dat ter plaatse moeten navragen.
In 2007 zijn wij al eens meer naar Ambon geweest en hebben al een oostelijk rondje gedaan en vanaf Telehu met de speedboot naar Saparua gevaren.

In ieder geval heel hartelijk dank voor je reactie. Het duurt nog wel eventjes, over een maand vertrekken wij pas! Misschien dat er wel reizigers zijn die mij/ons meer kunnen vertellen over hun reisperikelen.
Groet,
Cathy

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Cathy,

Wij zijn in 2009 overgestoken van Hunimua/Liang (Ambon) naar Waipirit (Seram). Waipirit is een hele kleine veerhaven. De omgeving is prachtig. In 2010 zijn we vanuit Tulehu naar Amahai overgestoken. De veerhaven hier is groter en drukker en je komt er wat makkelijker met openbaar vervoer weg.

Maar als je naar het westen van Seram wil dan kun je het beste vervoer regelen op Ambon en de oversteek met de autoferry vanuit Hunimua/Liang maken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line

Hallo Cathy,
de ferry naar Seram vertrekt vanaf Liang.
Vanaf Tulehu gaat ook een grotere boot naar Saparua,maar hier gaan geen auto's op. Verleden jaar hebben we ook die boot genomen,om naar Booi te gaan,ook familie,maar omdat we de zelfde dag terug gingen,moesten we een speedboot charteren. Misschien heb je wat aan deze link http://www.east-indonesia.info(...)formation-seram.html
Anders gewoon even googlen en reisverhalen zoeken,maar dat zal je vast en zeker al gedaan hebben.

Ik wens je(jullie) i.i.g. een supermooie vakantie en hoop ook dat er meer mensen reageren op dit topic.

Groet,
Karma.

cathy
Gebruiker
spacer line

Dag Karma,
Wat heerlijk dat je zo snel kunt reageren!
Ja ik heb al zoveel gelezen. Ook de link die je mij hebt gegeven heb ik door gespit. Wat ik nog nodig achtte heb ik op een A4tje gekopieerd en geplakt en tegen die tijd print ik dat uit.
Alleen nog een vraag. Komt daar malaria voor op Seram? Ivm het slikken van Malarone
Ook ik wens jou een hele fijne reis toe en hopelijk wissel je je ervaringen uit op dit forum.
Ik doe het in ieder geval.
Groet,
Cathy

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja, op de hele Molukken komt malaria voor, zelfs in de stad Ambon.
Als je naar West-Seram wil, moet je niet de jetfoil nemen van Tulehu naar Amahai/Masohi maar de veerboot van Liang (zie posting BintangJan) naar Waipirit. Die vaart ca. 3x daags. Duur: paar uurtjes. Vanuit Hila is er geen verbinding.
Vlakbij de ferry-haven op Seram kan je al enkele "redelijke" hotels krijgen langs de trans-Seram-highway, doorgaans van Javaanse transmigranten. Vervolgens westelijk naar Piru. Maar de weg naar het noorden vanuit Piru is een ramp. Ik weet niet hoe ver je naar het westen wil? Deze weg (is er een weg?) is mij onbekend want de laatste maal ging niet westelijker dan Piru en vervolgens over de bergrug naar het noordoosten.
De enige goede weg is de weg van Masohi naar Piru. Maar de rest? Ook kan je via Masohi naar Sawai, het noorden. Dat is nog wel te doen maar na de laatste regenval moet je daarnaar zeker informeren.

cathy
Gebruiker
spacer line

Dank, dank voor jullie lieve postings. Ik ben er zeer gelukkig mee. Met alle info die ik her en der heb opgestoken moet het toch wel lukken. Het lijkt wel alsof wij voor de eerste keer reizen, dat is niet zo, maar ik houd er wel van om eerst goed in te lezen. Wij gaan ook wel van de gebaande paden af, maar het is wel makkelijk als je een paar richtingen op kan.
Hopelijk kan ik wat meer nieuws vertellen over Seram en de Kei eilanden, ook daar gaan wij naar toe. Het duurt nog wel eventjes, maar wij hebben er nu al zin in!
Groet.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,612,061 pageviews Een website van indahnesia.com