sumatra, wat is het handigst?

Subforum Sumatra 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Sumatra > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
soltje
Gebruiker
spacer line

Hallo! Ik ga in nov-dec met mijn vriend vanuit jakarta naar sumatra. We hebben vanuit jakarta nog niets geboekt, dat willen we daar doen. We willen een week in sumatra spenderen en we willen dan graag naar : BL( voor de aapjes)- Tangkahan Olifanten ride - Toba meer snorkelen-samosir- hierna gaan we naar bali. Ik weet dat dit erg veel is daarom dacht ik zelf gelijk vanuit Medan te worden opgehaald door een gids/chauffeur(iemand ervaring mee?kosten?) daarna of naar BL zodat we erna naar TK kunnen en vanuit daar naar toba/ samosir daarna naar Medan en dan Bali?
Of zit er een ander vliegveld dicht bij het toba meer? Weet iemand verder nog ong hoeveel je kwijt ben in euros in nov- dec?

Het is best lastig regelen voor zon eerste reis, heb wel super zin! alvast bedankt! Emoticon: Bye bye

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ik zou nog even een stukje naar boven reizen. Banda Aceh en het eilandje Pulau Weh / Sabang mee pakken echt relaxed. Google maar eens Emoticon: Smile

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

soltje
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de tip, zou idd veel tijd schelen omdat ik dan tobameer zou kunnen 'inruilen'. Ik vind het toch iets te eng om door Aceh te reizen toch bedankt!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai Soltje, het is wel wat krap, maar het kan wel. Als je een ochtendvlucht vanuit Jakarta neemt, kun je meteen door naar Bukit Lawang of Tangkahan. In ieder geval voor beide lokaties wel 2 nachten uittrekken, anders is het de moeite niet. Ik vond Tangkahan schitterend. Bukit Lawang ook trouwens. Wij zijn eerst naar TK gegaan, daarna naar BL. Van BL naar Prapat (boot naar Samosir) was een klere eind. Om 8.00 vertrokken, om 17.00 waren we bij de boot, eindelijk om 18.00 op Samosir. Van Samosir moet je inderdaad helemaal terug naar Medan voor je vlucht naar Bali. Heb je wat speling in je programma (langer op Sumatera, korter op Bali??).
Je weet dat het op Sumatera behoorlijk kan regenen rond november/oktober? Hoeft niet, maar de kans is wel wat groter dan in juli/augustus/september.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nog even, misschien kun je de schoonvader van Eelco (forumlid) inschakelen, Victor heet hij meen ik. Kijk even bij zoekfunctie.

acufjo
Gebruiker
User icon of acufjo
spacer line

Een week is vrij kort, je bent dan veel aan het reizen. Het voorstel van Elsbeth lijkt me goed, minimaal 2 dagen in TK, BL en tobameer. Wij hebben rondgereisd in 11 dagen van Medan naar toba naar Brastagi naar BL naar TK voor een deel met de gewone bus en deels (van BL naar TK) met 4 WD. De 4 WD kostte vorig jaar na afdingen 600.000 IDR., ongeveer 50 euro.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Soltje,

Het reizen door Noord Sumatera is helemaal niet eng. Sterker nog ik denk dat je eerder beroofd zal worden op Bali dan daar. Het eten is er over het algemeen goed en de mensen zijn vriendelijk. Heel anders dan op Bali waar het een toeristen Mekka is en men weet hoe je geknipt en geschoren moet worden. Ook zijn er ontzettend veel buitenlandse bedrijven actief en zijn de wegen stukken beter dan elders in IndonesiŽ ( aangelegd door USA )

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Soltje

Dit zijn de gegevens van Viktor:
E: gidsindsumatraEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.gmail.com
T: 0622670537

Ik heb deze gegevens bewaard, daar wij volgend jaar 3 weken door Sumatra gaan reizen.
1 week is veel te kort voor Sumatra. Wij zijn al 2 keer eerder naar Sumatra geweest, maar hebben nooit Banda Aceh aangedaan en dat willen wij nu gaan doen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Pamelabak,

De omgeving van Bandah Aceh is mooi en ruig. Wij zijn er olifanten wezen kijken in een reservaat. Geweldig om de beesten zo dichtbij in het "echt" te zien
Als je in Bandah bent kan je de oversteek wagen naar Pulau Weh ( Sabang ) Dit is 45 minuten varen. Hier kan je nog heel relaxed aan het strand liggen of duiken. Het is een geweldig leuk eiland. OOk zijn er veel Nederlandse huizen en gebouwen te vinden in de "hoofdstad' Sabang.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Bule Gembel,

Dank voor je info. Van Anne Mieke hebben wij ook het ťťn en ander ontvangen. Hebben alle info's verzameld en gaan binnenkort op ons gemak dit doorspitten. Het wordt nog heel moeilijk om te beslissen wat wij gaan doen. Ik denk dat de 3 weken die wij voor Sumatra hebben uitgetrokken te weinig is.

Groet,
Pamela

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Wat een heerlijk vooruitzicht Pamela, 3 weken Sumatra! Alvast veel plezier met de voorbereidingen. By the way: ooit nog iets van Willem gehoord? Ik kijk af en toe op de site van de stichting, maar zie helemaal niks meer.

Groet Elsbeth

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Elsbeth,

Hoor helemaal niets meer van Willem. Ik zag wel op de website dat hij opnieuw vrijwilligers heeft gevraagd. Ik vind het nog steeds jammer dat het zo gelopen is.

Groet,
Pamela

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik kan de oorspronkelijke site niet meer vinden, alleen vrij onleesbare hyves etc. sites.
Welke bezoek jij? Opmerkelijk dat hij hier niks meer achter laat, zeker als hij nieuwe mensen zoekt.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Elsbeth,

Probeer het volgende: http://cahaya-anak.jouwweb.nl/de-weeshuizen
Alleen op deze wijze kom ik erin.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,974,136 pageviews Een website van indahnesia.com