Scheiden van Indonesische man, verblijfsvergunning behouden?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Emoticon: Yes!
Gefeliciteerd Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM
Echtscheidingen in Indonesie zijn al moeilijk en jij hebt het zonder advocaat
ook nog over de grenzen geregeld, petje af Emoticon: Worship

Heel wat ervaringen rijker neem ik aan en nu steviger in de schoenen.

Go for a new future Emoticon: Yes!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-07-2014 16:58 Lieve wrote:
Anne Mieke, goed te horen dat er een last van uw schouders is en dat u een hoofdstuk kan afsluiten. Zo ziet men maar dat ook een vrouw alleen maar die veel initiatief toont en doortastend is, zaken gedaan krijgt in dit land. Ik weet dat het u een bittere nasmaak geeft en wil niets goedpraten, maar in elk land is een aanvraag vanuit het buitenland door een vreemdeling wel complexer.

En over godsdienst en echtscheiding gesproken; in een aantal landen zoals Ierland en de Filippijnen (om dhr. YB zijn zin te geven m.bt. het vergelijken van appels met appels) was het voor kort bijna onmogelijk uit de echt te scheiden.
Ik had geen keuze omdat het huwelijk niet in Nederland was ingeschreven.

Ik weet niet wat je bedoelt mbt de Filippijnen en Ierland. Heeft dat te maken met het katholieke geloof? In dat geval vind ik dat idd ook wat anders. Ik had nl. volgens de islam álle recht tot echtscheiding (maar dan krijg je het nog niet Emoticon: Angry ). Binnen het katholieke geloof maakt het niet uit wat er gebeurt en is het "tot de dood ons scheidt" hoewel ik heb begrepen dat dit in Indonesie ook aan het veranderen is.
Maar enfin het was allemaal al gedoe genoeg. En zeg nooit nooit; ik had dit 4 jaar geleden ook niet kunnen verzinnen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-07-2014 18:02 sabar2 wrote:
Emoticon: Yes!
Gefeliciteerd Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM
Echtscheidingen in Indonesie zijn al moeilijk en jij hebt het zonder advocaat
ook nog over de grenzen geregeld, petje af Emoticon: Worship

Heel wat ervaringen rijker neem ik aan en nu steviger in de schoenen.

Go for a new future Emoticon: Yes!
Dankjewel.
Er wordt vaak beweerd dat in de islam de vrouw veel rechten heeft, maar zoals ik hierboven ook al schreef, dan moet je het nog wel krijgen. Er is bijna altijd minimaal een man nodig om een vrouw te vertegenwoordigen (...) en dat gaat niet heel erg samen met een westerse die op eigen benen staat.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 27-07-2014 18:13 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dankjewel.
Er wordt vaak beweerd dat in de islam de vrouw veel rechten heeft, maar zoals ik hierboven ook al schreef, dan moet je het nog wel krijgen. Er is bijna altijd minimaal een man nodig om een vrouw te vertegenwoordigen (...) en dat gaat niet heel erg samen met een westerse die op eigen benen staat.

Een vrouw heeft "gelijke rechten" (op papier) in de praktijk wordt dat anders
ingevuld vaak. Een vrouw die wil scheiden moet zelfs eerst het akkoord van haar
man hebben dat hij wil scheiden, om het even uit de doeken te doen.
Er lopen genoeg "getrouwde" vrouwen rond met een andere partner waar ze niet
mee kunnen trouwen omdat de ex niet wil scheiden, maar die heeft intussen al wel
weer een andere vrouw.
Voor doorzetters, met geld en/of een goede advocaat lukt het na verloop van tijd wel
maar zonder advocaat dat is een lot uit de loterij in Indonesie.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 27-07-2014 18:09 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Ik had nl. volgens de islam álle recht tot echtscheiding (maar dan krijg je het nog niet Emoticon: Angry ). .

Een echtscheiding in de Islam is een serieuze en ernstige zaak.
Men , de omgeving , familie, vrienden en ook het geloof probeert altijd een scheiding te voorkomen.
Meestal door een lijmpoging , MAAR als een huwelijk geen stand kan houden kan de betrokkenen (man en vrouw) altijd het recht om de mislukte huwelijk te ontbinden.
Het staat ergens geschreven .

De regels en procedures zijn duidelijk.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het huwelijk is voor mij ook een serieuze zaak maar de bemoeienis van PA en KUA t.o.v. een echtscheiding is niet in verhouding. Als "men" het zo serieus neemt dan had het PA om te beginnen weleens mijn mails kunnen beantwoorden. ook weet ik niks van lijmpogingen. Niet tegengekomen.
Nee Om Sid ik heb inmiddels hier toch een heel ander beeld bij gekregen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-07-2014 20:08 Anne Mieke wrote:
Het huwelijk is voor mij ook een serieuze zaak maar de bemoeienis van PA en KUA t.o.v. een echtscheiding is niet in verhouding. Als "men" het zo serieus neemt dan had het PA om te beginnen weleens mijn mails kunnen beantwoorden. ook weet ik niks van lijmpogingen. Niet tegengekomen.
Nee Om Sid ik heb inmiddels hier toch een heel ander beeld bij gekregen.

Ik heb niet over individuele gevallen of ervaringen.

In het algemeen zal de vrienden , familie(ouders) vaak mee bemoeien en zeker als er (klein) kinderen zijn , een zaak etc.
En het scheiden is nog steeds "not done", vaak blijven de echtparen bij elkaar ter wille van de kinderen, of andere zwaarwegende zaken.
De KUA - P.A zijn gewoon uitvoerders van regels en wetten.
Dat er incompetente of corrupte mensen zijn is ook geen publiek geheim meer.

Bij financieel afhankelijke vrouwen zijn de zaken duidelijk , ze kunnen moeilijk of niet scheiden.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-07-2014 20:17 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik heb niet over individuele gevallen of ervaringen.
Ja, ik ben zo’n “geval”. Ik kan natuurlijk niet anders dan over mijn ervaring spreken en dan komen de islamatische instanties er bij mij niet goed vanaf. Daarbij heb ik de indruk dat ik niet echt een uitzondering ben.

[quote removed]

En het scheiden is nog steeds "not done", vaak blijven de echtparen bij elkaar ter wille van de kinderen, of andere zwaarwegende zaken.
Nou breekt mijn klomp. Als ik ergens wel veel gebroken gezinnen ben tegengekomen wegens echtscheiding dan is het wel in Indonesie. De mannen of vrouwen gaan naar een ander eiland of een ander deel van het eiland en beginnen daar weer van voor af aan. Dat zie ik niet alleen of verzin ik niet. Het is hetgeen regelmatig ter sprake komt op mijn reizen.

[quote removed]

De KUA - P.A zijn gewoon uitvoerders van regels en wetten.
Dat er incompetente of corrupte mensen zijn is ook geen publiek geheim meer.
Spreekt u hier uzelf niet tegen? Incompetent en corrupt gaan niet samen met dat echtscheiding een serieuze zaak is….

[quote removed]

Bij financieel afhankelijke vrouwen zijn de zaken duidelijk , ze kunnen moeilijk of niet scheiden.
En dat is geheel TEGEN de islam en de rechten van de vrouw. En bovenal triest als dat inderdaad zo is.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 27-07-2014 21:38 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

1.Ja, ik ben zo’n “geval”. Ik kan natuurlijk niet anders dan over mijn ervaring spreken en dan komen de islamatische instanties er bij mij niet goed vanaf. Daarbij heb ik de indruk dat ik niet echt een uitzondering ben.
[quote removed]

2.Nou breekt mijn klomp. Als ik ergens wel veel gebroken gezinnen ben tegengekomen wegens echtscheiding dan is het wel in Indonesie.

3.De mannen of vrouwen gaan naar een ander eiland of een ander deel van het eiland en beginnen daar weer van voor af aan. Dat zie ik niet alleen of verzin ik niet. Het is hetgeen regelmatig ter sprake komt op mijn reizen.
[quote removed]

4.Spreekt u hier uzelf niet tegen? Incompetent en corrupt gaan niet samen met dat echtscheiding een serieuze zaak is….
[quote removed]
En dat is geheel TEGEN de islam en de rechten van de vrouw. En bovenal triest als dat inderdaad zo is.

mbt 1.
Het zou kunnen dat je die ervaring hebt .
Ik heb ook over mijn ervaringen , van mijn vrienden, familie etc.
Ik kan niet zo snel een naam van iemand vinden die ik ken die gescheiden zijn .
Dat er ongelukkige huwelijken zijn ( tenminste werd het verteld ) dat is wel aanwezig , maar met de hand e tellen , men blijven bij elkaar ter wille van -----------
Ook hoorde ik van een paar bekenden dat ze een 2de vrouw hebben .

m.b.t 2.
Volgens statistiek zijn de echtscheidngen in Indonesia de hoogste in Asia Pacific., en dat is 10%.Cijfer van Selasa, 24 Desember 2013
" Bahkan, angka perceraian di Indonesia pun dianggap paling tinggi di Asia-Pasifik. Sesuai data yang ada, rata-rata satu dari 10 pasangan menikah berakhir dengan perceraian di pengadilan ."

mbt 3
Als men dat vertelde zou het wel waar zijn maar dan in hun eigen/naaste omgeving , dan is het in strijd met de officiele cijfers.
Wel is het bekend dat bij huwelijken van jongeren onder de 18 jaar zijn de cijfers van scheidingen relatief groot .
Ken verhalen van onze PRT .

mbt 4 :
We moeten verschil maken tussen incompetente en corrupte ambtenaar en de institutie zelf .
Ik heb ook kennis gemaakt met incompetente en gladde ambtenaar van P.A en Catatan Sipil.
Heb hun wel afgeleerd.

Ya , het is triest als een vrouw(in R.I) niet kan scheiden omdat ze anders niks hebt, geen inkomen, geen werk (soms weinig opleiding) en kleine kinderen.
Dat is vaak zo in ontwikkelingslanden, ze kennen daar geen bijstand.

Interessant is dat 70% van de echtscheidingen werd ingediend door de vrouw
" Data tersebut, lanjutnya, juga memperlihatkan bahwa 70 persen perceraian itu karena gugat cerai dari pihak istri d engan alasan tertinggi ketidakharmonisan."

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

1.
Het ZOU niet kunnen. Ik HEB die ervaring. Wel een ervaring maar niet zo snel een naam hebben.... Emoticon: Confused En een tweede vrouw? Ja, en een derde, vierde.
2.
Ik heb geen statistieken nodig. Ik zie wat ik zie, hoor en meemaak.
3.
Zie 2. What's new?
4.
Als ik met een bepaalde instantie, hier de PA te maken heb dan heb de ambtenaren niet voor het uitkiezen. Bovendien werken zij uit naam van de PA (net zoals ik dat uit naam van ProRail doe). Dus nee, dat verschil is er dan niet. Bovendien heb ik er tot nu toe niet één meegemaakt waarmee te praten viel.

Ik had het erover dat vrouwen binnen de islam of volgens de syariah wel degelijk recht op echtscheiding. Nazorg zoals bijstand, alimentatie of weet ik wat heeft niets te maken met het scheidingsrecht op zich.

Om Sid, ik weet echt niet waar al die cijfers vandaan komen en daar heb ik ook weinig aan. Nogmaals ik ken de "feiten" niet van verhalen maar rechtstreeks uit de eerste hand van mensen die ik op mijn reizen tegenkom. Hoe vaak ik situaties heb gehad met mannen die een gezin hadden maar er geen doekjes omwonden om ernaast met mij nog "iets leuks" te gaan doen terwijl ook zij wisten dat ik getrouwd was. Dus huwelijk/echtscheiding een serieuze zaak neem ik intussen ook maar met een korrel zout.

Ik wilde alleen mijn overwinning hier melden en mochten er dames zijn (of heren) die hetzelfde van plan zijn dat het dan niet zo is dat er altijd een advokaat aan te pas moet komen. Sterker nog; ik geloof eerlijkgezegd ook niet dat het in Indonesie gebruikelijk is om dit met een advokaat te doen. Al was het maar omdat de gemiddelde burger de achterlijke bedragen (sorry ik heb er geen ander woord) die mij gevraagd zijn nooit en te nimmer kan betalen.

De PA hanteert voor een 3 talak echtscheidingszaak een starttarief van Rp 816.000. Dat is voor veel Indonesiers al een hoop geld. Nogmaals, een advokaat had voor mij niet veel meer kunnen doen (en het scheelt mij minstens 10 vliegtickets Emoticon: Smile )

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Sorry Surya; je probeert een plank te slaan vanaf 7 meter afstand.. oftewel, je slaat de plank volledig mis.

de PA en KUA zijn door en door corrupt, daarbij is de POLRI nog heilig (haha, geen woordspeling). Dergelijke corruptelingen zitten er niet om regeltjes uit te voeren, maar om mensen te kleineren, traineren en af te persen. Niet meer dan dat.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM; Echtscheidingen zijn hier veel normaler als in Nederland zo lijkt het. Het aantal gebroken gezinnen lijkt veel hoger als in Nederland, al heb ik er geen cijfers over (want taboe, dus niet over praten, dan bestaat het niet).

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya; de realiteit is dat gescheiden vrouwen vaak hun geld moeten verdienen door bijvoorbeeld aan te pappen met een rijke pejabat (strafbaar voor de pejabat overigens) of zichzelf moeten verkopen. Heb ik geen statistieken over, maar deze verhalen zijn hier heel gewoon. Geen bijstand dus inderdaad, gewoon werken voor je geld, al is het op een ander manier dan 'wij in Nederland' graag zien.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Rp 816.000 ?? dat is een koopje Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM ik hoor hier startbedragen vanaf 5 juta
en dat bedrag mag men dan soms 3-4 keer op tafel leggen voordat er succes is.

Scheidingen worden inderdaad vaak voorkomen uit "zwaarwegende redenen"
zoals bv gezichtsverlies,gengsi,roddel,familienaam / eer. Poppenkast dus.

Ik denk dat Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya ervaringen heeft in de hogere klasse waar een 2e-3e vrouw
erbij nemen of een "buitenrelatie" een alternatief is voor scheiden.
Dat "recht" heeft de man. Een vrouw moet gewoon buigen want een vrouw met
een buitenechtelijke relatie da's een zwaarwegende reden voor de man
om van haar te scheiden.

Statistieken in dit verband zeggen weinig, want zoals ik al eerder aanhaalde
heel veel scheidingen zijn een feit maar worden nooit officieel uitgevoerd.

Er is geen bijstand in Indonesie voor gescheiden vrouwen, dat klopt Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya
en sterker nog er is ook geen alimentatieverplichting voor de man, nog een
reden waarom financieel afhankelijke vrouwen vaak niet kunnen scheiden.
Men "accepteert" dan vaak maar gewoon "de avontuurtjes" van de man en/of
sluit "de eigen tempel der liefde" om het poeetisch te zeggen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, er staat geen komma verkeerd of zo. Hieronder hoe het is opgebouwd.

Panjar Biaya Perkara Cerai Talak

1. Pendaftaran Rp. 30.000,-
2. Biaya Proses Rp. 75.000,-
3. Panggilan Pemohon 2 X Rp. 100.000,- Rp. 200.000,-
4. Panggilan Termohon 3X Rp.100.000,- Rp. 300.000,-
5. Panggilan Ikrar Thalak Pemohon dan Termohon Rp. 200.000,-
6. Redaksi Rp. 5.000,-
7. Materai Rp. 6.000,-

JUMLAH Rp. 816.000,-

Deze bedragen staan gewoon gepubliceerd op hun website. Zoals gezegd dit is een starttarief. Bij ons is er Rp 400.000 bijgekomen omdat de rechter de uitpraak/vonnis op schrift vertaald wil hebben. Dat had voor mij niet gehoeven, maar zoals gezegd luistert er niemand daar naar mij.
De dagvaardingen zouden via de ambassade gestuurd worden ("zou" want het is minimaal een keer niet goed gegaan). Die ene keer ging ook nog niet goed omdat ze mijn naam verkeerd hadden geschreven, het postkantoor niet wilde zeggen waar het aangetekend stuk vandaan kwam etc. Dus ik moest even optreden Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

HA ha ....op de eerste plaats gefeliciteerd van mij .
Door deze topic even door heen te lopen kwam ik mij eigen tegen en moet nu vreselijk lachen om wat ik heb geschreven, maar toch mijn gelijk heb gekregen.
Trouwen is een instituut die voor ieder land anders kunnen zijn.
Maar door de jaren heen gemangeld, weet je uit wat er hier er over geschreven is, dan kom je te weten hoe het van uit Indonesië begrippen beoordeeld kan worden.
Dat trouwen voor de vrouwen daar, het meeste ellende oplevert.
Voor Nederland, in de meeste gevallen de mannen, er heel slecht van afkomen, bij scheidingen.
Dat word nu wel in deze tijd wat anders geïnterpreteerd, omdat de vrouwen ook meer zijn gaan werken en daarmee soms een hogere salaris binnen haalt en dat kan die man die minder verdiend bij haar afsnoepen bij scheiding, via de alimentatie wet wat de grootste onlogische wet ooit is bedacht,door die wijlen trut Dalles van de P.vd.A ingesteld.
Men is nu dan ook een nieuwe wet aan het maken dat je niet meer in gemeenschap van goederen kan trouwen, maar ieder hun eigen geld en waarde blijft behouden...... Emoticon: Shiny
De mannen kregen zo grote druk op hun inkomen, dat er bijna geen nieuw leven mee opgebouwd kon worden. Emoticon: Cry Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

Dit plaatje is toepasselijk op de inhoud van hier geschreven dus een plaatje op herhaling

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-07-2014 00:09 Anne Mieke wrote:
1.
Het ZOU niet kunnen. Ik HEB die ervaring. Wel een ervaring maar niet zo snel een naam hebben.... Emoticon: Confused En een tweede vrouw? Ja, en een derde, vierde.
2.
Ik heb geen statistieken nodig. Ik zie wat ik zie, hoor en meemaak.
3.
Zie 2. What's new?
4.
Als ik met een bepaalde instantie, hier de PA te maken heb dan heb de ambtenaren niet voor het uitkiezen. Bovendien werken zij uit naam van de PA (net zoals ik dat uit naam van ProRail doe). Dus nee, dat verschil is er dan niet. Bovendien heb ik er tot nu toe niet één meegemaakt waarmee te praten viel.

5.Ik had het erover dat vrouwen binnen de islam of volgens de syariah wel degelijk recht op echtscheiding. Nazorg zoals bijstand, alimentatie of weet ik wat heeft niets te maken met het scheidingsrecht op zich.

1. Ik heb ALTIJD beweerd( bisa dicek in mijn oude posting) dat Indonesia een land van tegenstellingen is(ook ontwikkelingsland).
Dat daar KKN heerste , wordt verminderd door de komst van KPK.Nu doet men om die KKN te vervolgen, soms met sukses , soms niet .It's long way to go.
Dat weet iedereen , toch.

Daarnaast bestaat de Indonesische maatschappij uit diverse sociale lagen , met hun "eigen"waarden en normen.
Dus het kan voorkomen dat iemand buiten de pot pist, een 2de vrouw (desnoods met kawin siri) , een maitresse (gula2 of simpenan) etc etc.
Gelegenheid maakt de dief , hoewel niet iedereen dat doet .

Jou geval is iets ingewikkelder , het is een perkawinan campuran .
Dus een fout van hun kant ( procedur , incompetentie-KKN ) etc is zo gemaakt.
Dat zijn feiten.

2. Je verteld hier je nare ervaring(en) , dus dat is een feit , heb je zelf meegemaakt.
De statistieken ( 1 op de 10 eindigt mt scheiding ) is ook een feit , beide feiten kunnen samen naast elkaar staan.
Anders heeft de bevoegde instanties , ministers , de orang pinter staan te liegen.

3.Niks nieuw onder de zon.

4.Ik heb niet anders beweerd of aan je woorden/ervaring getwijfeld.
Ik vertel alleen hoe in ideaalbeeld de KUA en P.A moet gaan functioneren , conform de regels.
Ik heb altijd beweerd dat in de Islam de vrouw bepaalde rechten en plichten zijn , zoals de mannen dat ook hebben.
Dat sommigen of velen niet er aan houden is ook een feit .

5. Dat heb ik altijd beweerd.
Vandaar dat volgens de statistieken een GUGAT-CERAI ( scheiding op grond van rechtszaak=gugatan di P.A) 70% door de Indonesische vrouwen werden ingediend.
M.a.w dat veel mannen probeerden het te voorkomen of te traineren .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-07-2014 00:38 Yerun wrote:

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya; de realiteit is dat gescheiden vrouwen vaak hun geld moeten verdienen door bijvoorbeeld aan te pappen met een rijke pejabat (strafbaar voor de pejabat overigens) of zichzelf moeten verkopen. Heb ik geen statistieken over, maar deze verhalen zijn hier heel gewoon. Geen bijstand dus inderdaad, gewoon werken voor je geld, al is het op een ander manier dan 'wij in Nederland' graag zien.

Zou kunnen, betaling in natura heet dat.
In Nederland gebeurt dat ook , ook verhalen waar ik niet mijn eigen hand in de vuur wil steken.
Dat het gebeurt , tja , het is bijna universeel.
Alleen in ontwikkelingslanden zal het waarschijnlijk meer gebeuren.

Dat KUA en bij de P.A veel incompetente mensen zitten is statistisch gezien bewezen.

Ik heb in 1979 een leuke aanvaring gehad met KUA.
Ik trouwde binnen 30 minuten , met 2 saksi(getuigen o.a mijn vader ) .
Het is perkawinan campuran , zonder poes pas zoals we het nu hebben.
Alles liep perfect. De trouwboeken kan na 1 week (?) opgehaald worden.
Dus kwam ik met mijn vader en broertje om het te op te halen.
Nou , nog niet klaar.
Dus ik vroeg aan mijn vader of die man al betaald was ( weet niet of er extra betaald wordt , mijn vader kennende is de kans klein) .
Die man (de baas) wilde wel wegbrengen bij ons thuis.
Afspraak gemaakt.
Vlak voor de afspraak bij mij thuis ben ik weg gegaan naar Sarinah (express gedaan) , en komt later thuis.
Die arme man staat in de veranda te wachten , hij is al een slijmbal in zijn eigen kantoor (mungguk mungguk) , bij mij thuis erger .
Wordt echt misselijk van .
Gaf hem uang ongkos gegeven en hij mag oprotten.
Mijn moeder was toen kwaad op mij omdat ik die "arme"man had vernederd.

Dit verhaal heb ik jaren geleden verteld in Indahnesia.
Ik wil alleen zeggen dat ik ook leuke/grappige ervaringen heb .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-07-2014 03:21 sabar2 wrote:

Rp 816.000 ?? dat is een koopje Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.AM ik hoor hier startbedragen vanaf 5 juta

Scheidingen worden inderdaad vaak voorkomen uit "zwaarwegende redenen"
zoals bv gezichtsverlies,gengsi,roddel,familienaam / eer. Poppenkast dus.

Ik denk dat Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya ervaringen heeft in de hogere klasse waar een 2e-3e vrouw
erbij nemen of een "buitenrelatie" een alternatief is voor scheiden.
Dat "recht" heeft de man. Een vrouw moet gewoon buigen want een vrouw met
een buitenechtelijke relatie da's een zwaarwegende reden voor de man
om van haar te scheiden.

Statistieken in dit verband zeggen weinig, want zoals ik al eerder aanhaalde
heel veel scheidingen zijn een feit maar worden nooit officieel uitgevoerd.

Er is geen bijstand in Indonesie voor gescheiden vrouwen, dat klopt Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.surya
en sterker nog er is ook geen alimentatieverplichting voor de man, nog een
reden waarom financieel afhankelijke vrouwen vaak niet kunnen scheiden.
Men "accepteert" dan vaak maar gewoon "de avontuurtjes" van de man en/of
sluit "de eigen tempel der liefde" om het poeetisch te zeggen.

Pardon,
Een goede scheidingsadvocaat kan alimentatie voor de kinderen (verplicht) en de ex vrouw eisen .
De Hukum Perkawinan KHUPerdata van Indonesia is bijna dezelfde als de oude ex B.W van Nederland .
Als de man veroordeeld werd tot betalen van alimentatie , wil nog niet zeggen dat hij dat ook doet .Ook een feit.

En dan is het afhankelijk of de ex vrouw de macht/kennis of geduld heeft om het af te dwingen.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Sabar , ik heb over mijn eigen vriendenkring en familie , dus gewone mensen.

De wetten is voor iedereen "gelijk" , arm , rijk , "lagere of hogere klasse" .
Uiteraard een gewone kampongvrouwtje met weinig opleiding dus 100% afhankelijk van manlief zal voor haar voortbestaan vaak overgeleverd aan de grillen van hun( ex )mannen.
Het is een feit .

PS : De statistieken gaat alleen om geregistreerde huwelijken, de kawin siri wordt niet mee geteld.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-07-2014 03:21 sabar2 wrote:

Dat is de officiele tarieven bij een gewone Indonesische echtscheidingen.
Met inschakelen van een advocaat kan het tot gemiddeld 8 jut of iets meer worden.
Je kan de verhalen van ervaringsdeskundigen zo van internet plukken.

De kosten van een advocaat kan ook verschillend zijn , van een paar rupie tot een paar honderd dolari per uur .
Je kan ook naar de LBH( Lembaga Bantuan Hukum) stappen, die is vast goedkoper.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-07-2014 11:53 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

PS : De statistieken gaat alleen om geregistreerde huwelijken, de kawin siri wordt niet mee geteld.

Dat is maar goed ook, want als men dat mee gaat tellen dan hebben we veiligheidsriemen nodig om ons aan de stoel vast te binden om er niet uit te donderen.
Eigenlijk geven de statistieken dus een verkeerd beeld, ook een kawin siri is namelijk een erkend huwelijk in Indonesië Emoticon: Bye bye

AM niet gefeliciteerd met je scheiding, deze afloop had je namelijk niet voor ogen en is alleen maar jammer, wel gefeliciteerd met je succes en de manier hoe je dit van elkaar hebt gekregen.
Ik heb gezien mijn verblijf daar een beetje inzicht tegen wat voor hobbels/bergen je bent aangelopen, knap hoor petje af.

Ondanks enkelen die elke keer weer op de fantastische rechten van de scheidende vrouw terugkomen is mijn ervaring dat ook de weegschaal van vrouwe Justitia in Indonesië scheef hangt ten nadele van de scheidende vrouwen.

Dat gezeik over gelijkheid van vrouwen en mannen is in boeken geschreven, de praktijk in Indonesië is helaas heel anders, zoals zoveel andere dingen.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ja, ik heb het altijd al gezegd. Theorie en praktijk kunnen verschillen.
Wetten en regels staan genoteerd en niet iedereen leest ze of houdt zich er aan.
Er zijn algemene en individueele ervaringen.
Niks nieuws onder de zon dus.... alles gaat zoals vanouds verder.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Hai AM, ik ben heel blij voor je dat dit hoofdstuk nu in juridisch opzicht is afgesloten.
Dat maakt waarschijnlijk (en hopelijk) ook de weg vrij om het in andere opzichten af te sluiten. Inderdaad knap hoe je hier zelf uit bent gekomen, petje af!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-07-2014 12:24 Malam wrote:

[quote removed]
AM niet gefeliciteerd met je scheiding, deze afloop had je namelijk niet voor ogen en is alleen maar jammer, wel gefeliciteerd met je succes en de manier hoe je dit van elkaar hebt gekregen.
Ik heb gezien mijn verblijf daar een beetje inzicht tegen wat voor hobbels/bergen je bent aangelopen, knap hoor petje af.
Nee, deze afloop had ik zeker niet voor ogen.
Ik heb vele malen tot tien moeten tellen en heb zeker niet altijd diplomatie aangewend maar heb wel altijd het gevoel "mij krijgen ze niet klein" gehad.
Dankjewel.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-07-2014 12:33 elsbeth wrote:
Hai AM, ik ben heel blij voor je dat dit hoofdstuk nu in juridisch opzicht is afgesloten.
Dat maakt waarschijnlijk (en hopelijk) ook de weg vrij om het in andere opzichten af te sluiten. Inderdaad knap hoe je hier zelf uit bent gekomen, petje af!
Dankjewel Elsbeth.
Voor mij maakt dit álles uit. Ik wist de laatste jaren, vooral in Indonesie, ook niet meer wat ik desgevraagd moest antwoorden en ik had het er zelf ook moeilijk mee.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Over kawin-nikah siri.

Volgens de sjariah is het rechtsgeldig.
Volgens de regering en vrouwenrechten organisaties is het niet kosher , men wilde dat niet.
Kan tot uitbuiting van de vrouw leiden.
Want nikah sirih werd vaak gebruikt of misbruikt door mannen, en of toeristen uit Midden-Oosten.

De MUI(Majelis Ulama Indonesia ) heeft ook een fatwa uitgevaardigd.
http://www.voaindonesia.com/co(...)-siri/1559471.htmlok

Ook in strijd met de U.U. Perkawinan van 1974
Praktik pernikahan siri harus diakhiri karena bertentangan dengan Undang-Undang No. 1/1974 tentang perkawinan,” ujar Amidhan.

Mooier kan ik niet maken Emoticon: Shiny

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-07-2014 12:53 Surya Atmadja wrote:
Over kawin-nikah siri.

Volgens de sjariah is het rechtsgeldig.
Volgens de regering en vrouwenrechten organisaties is het niet kosher , men wilde dat niet.

Mooier kan ik niet maken Emoticon: Shiny

Volgens de wet is het ook rechtsgeldig, valt de politie een hotel binnen en een getrouwde man ligt samen in bed met een dame waar hij mee is getrouwd (Kawin sirih) dan kan hij naar hartenlust zijn gang gaan, dus de wet staat het toe, kosher of niet.

Vrouwenrechten organisaties vinden het ook niet kosher, nee natuurlijk niet, maar dat heeft geen ruk met de wet te maken, Greenpeace is ook al jaren bezig met het uitbannen van de walvisvangst.
Net als die vrouwen organisaties met het uitbannen van kawin sirih, zonder succes.

Er zit een duidelijk verschil tussen niet willen en niet mogen volgens de wet, het lijkt me beter met iets beters op de proppen te komen om het goed te praten Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

Mooier kan ik het niet maken Emoticon: Blush

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

70,078,954 pageviews Een website van indahnesia.com