Wat voor visum.. en wat voor procedures???

Subforum Het visumgebeuren 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
rudi_nuis
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Schrijven op een forum is voor allemaal nieuw, so here it goes.
Ik zit met de volgende vragen..
Ik wil in November voorgoed vertrekken richting Indonesia. Ik zal dan een aantal weken in Jakarta verblijven waarna ik verder vlieg richting Bali om mij daar te settlen. In december ga ik trouwen met mijn partner, die een Indonesisch staatsburger is.

Ik krijg van verschillende kanten verschillende verhalen te horen over wat ik precies moet doen en wat ik precies nodig heb.

Weet iemand hier misschien op wat voor een visum ik het beste naar Indonesia kan reizen, en welke procedures er precies doorlopen moeten worden om mijn Kitas te krijgen???

Ik krijg namelijk van de een te horen dat ik tijdens mijn kitas aanvraag wel in indonesia mag blijven en een ander zegt weer dat ik terug moet naar NL. Dus ik hoop hier wat duidelijkheid te vinden..

Groetjes,

Rudi

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik kan je niet veel wijzer maken, maar er zijn hier mensen die je het haarfijn uit kunnen leggen, wacht maar af Emoticon: Smile
Ik kan ťťn ongerustheid van je weg nemen, je hoeft er niet voor terug naar Nederland als je de juiste papieren bij je hebt.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

wat je precies moet doen en wat je precies nodig hebt hangt grotendeels af van wat jij wil, hoeveel geld je er aan uit wil geven e.d.

Voor een visum hoef je inderdaad niet terug naar Nederland, dus dat scheelt weer. De aanvraag kun je afwachten in Indonesie, zodra de papieren gereed zijn en de telex is gestuurd naar een Indonesische ambassade naar keuze kun je het land uit om op die ambassade je visum op te halen dat bij terugkomst in Indonesie omgezet zal worden in een KITAS.

De procedure is al vele malen voorbij gekomen hier, maar als je het handig wil doen laat je het regelen door een tussenpersoon. Dat scheelt je wellicht een hele boel stress en heen en weer rijden. Het is wel duurder, maar ja, je moet er wat voor over hebben.

Ho Lee Fuk

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Je kan ook op een SosBud het land in, trouwen en het dan omzetten naar een KITAS. Zal morgen iets uitgebreider reageren.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

klopt'je kan van sosbud omzetten naar kitas'of beter gezegt''suami ikut istri''dan is jouw vrouw jouw sponser'is geldig voor 5 jaar'verlengen per jaar'de eerste keer betaal je de vole
prijs''dat verschild weer per tussen persoon die het voor jouw regeld'er zijn mensen
die nog steeds de hoofd prijs betalen''voor een perpanjang''voor een kitas''de grote buro's
profiteren daar van'ik heb vaak een discusie gehad met mensen op bali''die gepensioeneerd zijn'die per jaar 6500.000 betalen''het heeft dan ook geen zin om verder te ''dicuseren''terwijl de prijs de helft is''ik zelf betaal minder dan de helft'voor een verlenging
als mensen interesen hebben''wil ik ze graag helpen''ik wil er niks voor hebben''ik geef dan wel mijn Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mail adres succes

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

[quote] Op 14-08-2012 06:47 schreef gerry deuren:
kloptje kan van sosbud omzetten naar kitasof beter gezegtsuami ikut istridan is jouw vrouw jouw sponseris geldig voor 5 jaarverlengen per jaarde eerste keer betaal je de vole
prijsdat verschild weer per tussen persoon die het voor jouw regelder zijn mensen
die nog steeds de hoofd prijs betalenvoor een perpanjangvoor een kitasde grote buros
profiteren daar vanik heb vaak een discusie gehad met mensen op balidie gepensioeneerd zijndie per jaar 6500.000 betalenhet heeft dan ook geen zin om verder te dicuserenterwijl de prijs de helft isik zelf betaal minder dan de helftvoor een verlenging
als mensen interesen hebbenwil ik ze graag helpenik wil er niks voor hebbenik geef dan wel mijn Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mail adres tevens wat ook goed is ''gelijk een reintree'' voor 1 jaar er bij laten doen'dan kan je .in en uit bali gaan zo veel je maar wild'je hoeft dan niks te betalen bij aan komst''aleen als vertrekt''op de luchthaven'is de belasting''dat is niet veel'ik dacht iets van 150.000

Milani
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Gerry Deuren

Wij betalen voor kitas 12.800.000rp via Bali Ide voor mijn man 6.800.000 rp dat is incl verzekering en voor mij dan 6000.000 rp en re entry 2.000.000 rp per persoon dat is voor een jaar.

Wil graag informatie van je want dit scheelt wel erg veel. Onze dank alvast. Emoticon: Worship

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

dat is echt veel geld''bali Ide kan ik al jaren''jullie doen het via een tussen pesoon die daar werkt zeker''kan niet anders''ik kan bali Ide al zins de jaren 90 de eigenaar is schat rijk geworden'en oudere personen''zijn daar de dupe van''van die praktijke die zij uit voeren'
het wordt het je makelijk gemaakt''als je niet meer kunt lopen'etc etc' het is een pot nat 'en buiten dat''er zijn mensen'die angst hebben'om naar een andere instantie te gaan'ze kunnen mij gestolen worden''heel dat zooitje''die verzekering''daar krijg je geen polis voor zeker''voor een re intre per jaar 1.800.000 is een normale prijs'als je voor de eerste keer 1 een kitas neemt dan betaal je gemiiddeld 6.500,000 buiten jouw eigenkosten naar singapore dus.daar naa .gemiddeld de helft per jaar'dus niet 'de vole pont'wat de meeste wel doen'die mensen zijn heelerg dom''bodoh' dit is mijn Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mail adres g.deurenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com. 1 gewaar schuuwd mens telt voor 2'''

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Zoals ik hierboven al vermeldde kun je met een eenvoudige SosBud Indonesie in, trouwen en het om laten zetten naar een KITAS.

Check vantevoren goed welke documenten je nodig hebt om te trouwen. Het moet ergens vermeld staan op de website van de ambassade. Als ik het me goed herinner moet je een uitreksel van het gemeenteregister uit NL hebben vd gemeente waar je ingeschreven staat. En een uitreksel van het geboorteregister van de gemeente waar je geboren bent. Met deze documenten moet je naar de Ambassade in Jakarta waar je een verklaring krijgt/koopt waarin volgens mij wordt vermeldt dat de NLse staat geen bezwaar heeft/dat je nog niet getrouwd bent.

Na het huwelijk begint het feest, dan moet je het huwelijk laten registreren, en moet je langs de Ambassade, Ministerie van Buitenlandse zaken, MInisterie van Geloof en Ministerie van Justitie om je huwelijksboekje te laten legaliseren.
Daarna naar Immigratie met een aantal fotokopieen waar vervolgens het proces voor het omzetten van je SosBud naar KITAS plaats kan vinden, na het inleveren van alle kopieen en formulieren krijg je een 3 brieven , 1 voor jezelf en 2 voor andere departementen. Die moet je daar afleveren en na een week of 2 kun je je KITAS ophalen.

Een heel circus wat redelijk tijdrovend is. Als je de tijd en geduld hebt echter geen probleem om het zelf te doen. Kosten in totaal iets van 3 miljoen (taxi kosten niet meegerekend) Qua tijd heeft het me zeker 4 volle dagen gekost met wachten en rondreizen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Gerry Deuren; mensen zijn niet de dupe van Bali Ide, ze maken gebruik van services van Bali Ide die geld kosten. Dat is wellicht een keuze geweest. Dat het goedkoper kan lijkt me duidelijk, maar er zijn mensen die kiezen ervoor om er geen sores van te hebben en dus meer betalen (zoals ik, want ik wil niet heen en weer naar Bandung voor mijn visum, dat laat ik iemand doen)

Milani
Gebruiker
spacer line

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,475,448 pageviews Een website van indahnesia.com