Emigreren naar Indonesie

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 05-01-2013 18:00 zieleffe wrote:

[quote removed]

Hij krijgt als tie 65 jaar word, 20% korting er af van € 722,21 Bruto of na gelang hij de jaren hier is.
dat wilde ik even kwijt offtopic................ Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Cry Emoticon: Confused

Grappig dat Bpk Zielefe kan uitrekenen hoeveel AOW een medelid in de toekomst zal krijgen.
Op zijn minst echtpaar* AOW + bedr.pensioentje minus de korting .

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Het is nog maar de vraag of er in de toekomst nog AOW is......Misschien nog wel maar het zal mij niet verbazen als de klote politici de komende jaren gaan besluiten om de leeftijd versneld op te schroeven naar 70 of 71 jaar......

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Dan heb je toch de bijstand ?
Hoe dan ook moeten de mensen dak boven hun hoofd hebben en voldoende eten/drinken hebben .
Nadeel is dat "rijkere"Nederalnders met eigen vermogen of huis ( betaald door keihard te sparen, veel overwerk , zuinig leven etc) hun vermogen eerst moeten opvreten.
Het is eigen schuld, moet je maar niet zo hard gespaard te hebben, gelijk verbrassen is de motto.
Mss kan men alsnog proberen om naar den Oosten te gaan .Toch ?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 05-01-2013 23:53 Surya Atmadja wrote:
Dan heb je toch de bijstand ?
Hoe dan ook moeten de mensen dak boven hun hoofd hebben en voldoende eten/drinken hebben .
Nadeel is dat "rijkere"Nederalnders met eigen vermogen of huis ( betaald door keihard te sparen, veel overwerk , zuinig leven etc) hun vermogen eerst moeten opvreten.
Het is eigen schuld, moet je maar niet zo hard gespaard te hebben, gelijk verbrassen is de motto.
Mss kan men alsnog proberen om naar den Oosten te gaan .Toch ?

Ja, Om Sid....zie het maar van de optimistische kant. Bijstand? Net te veel om van dood te gaan, te weinig om normaal van te kunnen leven, net als AOW overigens.
"" Helaas "" Emoticon: Shut up! behoor ik ook dankzij een ijzeren spaar en beleggings dicipline van bijna 50 jaar ook tot de wat rijkere Nederlanders , ik wacht de bijstand of AOW niet af.....Ben mij al 3 jaar aan het voorbereiden op vertrek uit dit klEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.te land.Next week gesprekken met fin. adviseurs over het vervroegd opnemen / inwisselen van alles>>>kijken hoeveel boete bedragen mij dat gaat kosten en als alles mee zit neem ik de jaren die ik nog moet werken voor eigen rekening en hoop dan eind van het jaar te vertrekken en wacht ik in de zon tot ik de pensioens gerechtigde leeftijd heb bereikt en met mijn pensoen en eigen geld heb ik de AOW niet nodig....dat mogen ze houden....Waar ik ga wonen is voor zover ik weet toch ook geen sociaal verdag op dat gebied, dus krijg ik wellicht geen eens AOW....

hati hati, pelan pelan

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ach Senior, als je verschillende lijfrente polissen hebt? Gewoon de gunstigste momenten kiezen de ze op te nemen. Aan de andere kant, als je uitgeschreven bent in Nederland? En je neemt een periode van 5 jaar en daarna begint met souperen? De AOW gewoon ophalen. Zeker als je resident bent in een ander land. Heb je in iedergeval aangetoond dat je income tax hebt voldaan over inkomen Emoticon: Wink Kan niet 2 keer. We horen een hoop spierballen taal van politici hoe goed ze zijn bankrekeningen aan te pakken in het buitenland? Me neus.
AOW krijg je wel, maar naar rato van het land waar je resident bent. De staat is ondertussen gedaagd, want dat terugschroeven van AOW, het schijnt niet te kunnen. Maar dat zal wel enige tijd duren voor het duidelijk is wat vadertje staat kan maken en wat niet. Het schijnt dat indexering van AOW premie de crux is. Hiermee voldeed/voldoet ieder burger premie naar een door de overheid gelegde lat. Die kun je niet zomaar afpakken. Maar daar zal dit kabinet zich nog niet druk om maken. Kop in het zand.

Dus de AOW zeker niet laten.................... Emoticon: Party!

Where there is a will there will be relatives.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-01-2013 00:10 senior wrote:

[quote removed]

Ja, Om Sid....zie het maar van de optimistische kant. Bijstand? Net te veel om van dood te gaan, te weinig om normaal van te kunnen leven, net als AOW overigens.
In ieder geval hoeft een Nederlandse ingezetene niet te gaan creperen van honger of geen geld hebben voor eten en drinken.

Ik heb ook mazzel dat ik niet afhankelijk hoeft te zijn van mijn AOW/Bedr. pensioentje.
En zeker als ik naar den Oosten gaat ( Land pan erkomst).
Mijn lijfrente heb ik al opgemaakt om mijn manier van leven te bekostigen , bijna jaarlijks vakantie=( eigenlijk sociaal bezoek-verplichtingen) en alle kleine dingen die het leven kan veraangenamen..
Ik heb zelfs al voorschot genomen door extra hypotheken te nemen van mijn arbeidersvilla .
Als gewone ex koelie tinta heb ik niet veel te besteden , gelukkig werkt mijn vrouw nog( part time) .
En zodra ik van Drees kan trekken moet ze ontslag nemen , dan ben ik van plan om te reizen.Veel delen van Indonesia heb ik nog niet gezien .
En toch is het een grote aderlating, want ik kan alleen haar toeslag krijgen .
Voor haar pensioen ( niet veel maar meegenomen)kan ik lang wachten, ya moet je maar niet met een jonge vrouw trouwen.

Mss moet ik straks gaan bijverdienen als "adviseur" .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 06-01-2013 04:40 Anorak wrote:
We horen een hoop spierballen taal van politici hoe goed ze zijn bankrekeningen aan te pakken in het buitenland? Me neus.
AOW krijg je wel, maar naar rato van het land waar je resident bent. De staat is ondertussen gedaagd, want dat terugschroeven van AOW, het schijnt niet te kunnen. Maar dat zal wel enige tijd duren voor het duidelijk is wat vadertje staat kan maken en wat niet. ........... Emoticon: Party!

Belgie en Frankrijk ( staat in de artikel) gaan ook niet korten .

Stel dat een Nederlandse migrant/OAW-er in Indonesia wil wonen.
Dan moet hij redelijk onderdak hebben, hoeft niet gelijk bij Pakubuwono Residence* te wonen maar wel redelijk onderdak . Niet in de kampung.
Een gewone huurprijs op Amsterdamse huurniveau zou ik als basis nemen.
Daar komt maintenance kosten, club kosten , ziekenfondsverzekering ( per defenitie komen de kosten pas als je ouder wordt) .
Wat kost normaal eten en drinken ( niet alleen tahu en tempe of ikan asin plus sambel).
Wat kost transportkosten ( daar heb je niet die ouderen/handicaptenvervoer) .
Zijn er nog andere kosten die nodig zijn om een menswaardig bestaan te voeren ?

http://www.youtube.com/watch?v=aIGzb-KUsyY

hollandseharing
Gebruiker
spacer line

geen zin om al die negativiteit te lezen, iedereen moet het zelf maar ervaren, het leven kun je niet uitstippelen, ook deze lui hier niet, en ook zeker je ouders niet, ga gewoon, indonesie, mensen zijn erg aardig, altijd liegen, maar dat moet je gewoon incalculeren, ga inderdaad onder de mensen, niet in een torentje zitten, dan valt het allemaal erg mee, in nederland is het ook niet allemaal pais en vree, hier kun je op straat slapen als er geen regen is, niemand zal je iets doen, eigenlijk heb je een leven hier zonder brievenbus, geen rekeningen, en inderdaad, je moet een sociaal denkende partner hebben, die voor het leven hier open staat, maar vegeet niet, een vrouw eenmaal gewend in nederland, die kan je niet zomaar even omschakelen, of het nou een chinindische is of wat dan ook, maar goed de tijd zal het leren, ik denk dat weet ik zeker, over 5 jaar is het verhaal in nederland ook afgelopen, daar kun je op rekenen, ik wijdt niet uit in details of politiek, maar jullie zullen deze woorden herinneren van mij, helaas

jawa tengah

hollandseharing
Gebruiker
spacer line

o ja, de nederlanders hier zijn ook rare kostgangers hoor, er zijn maar enkele die ze op een rijtje hebben, sorry , ik ben geen vriendenmaker, maar het is zo, deze site is een wrange site als je het mij vraagd, groetjeeees

jawa tengah

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

hollandseharing zo is het, neem nog er één met uitjes.
Je doet je best maar, kom je over 5 jaar weer hier melden, hoe het met je gaat???
Succes en droom lekker verder............... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-01-2013 00:10 schreef senior:

[quote verwijderd]

"" Helaas "" Emoticon: Shut up! behoor ik ook dankzij een ijzeren spaar en beleggings dicipline van bijna 50 jaar ook tot de wat rijkere Nederlanders , ik wacht de bijstand of AOW niet af.....Ben mij al 3 jaar aan het voorbereiden op vertrek uit dit klEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.te land.Next week gesprekken met fin. adviseurs over het vervroegd opnemen / inwisselen van alles>>>kijken hoeveel boete bedragen mij dat gaat kosten en als alles mee zit neem ik de jaren die ik nog moet werken voor eigen rekening en hoop dan eind van het jaar te vertrekken en wacht ik in de zon tot ik de pensioens gerechtigde leeftijd heb bereikt en met mijn pensoen en eigen geld heb ik de AOW niet nodig....dat mogen ze houden....Waar ik ga wonen is voor zover ik weet toch ook geen sociaal verdag op dat gebied, dus krijg ik wellicht geen eens AOW....

Senior
Omdat het mij zo tot nadenken zet en de vraag, er aangekoppeld, dit beter hier kan stellen.
Als je van plan bent dit te doen, wat je schreef, zou ik je dan een tip mogen geven.
Misschien heb je daar over nog niet nagedacht.
Ik zou die AOW niet aan de staat schenken, maar liever door jou zelf aangewezen, goede doel in die land, die jou het meest lief is.
Je kunt daar voor, toch op je rekening, als je het doorsluist laten verrichten, naar die goed doel, zodat je er niet naar om hoef te kijken.
Als je daarvoor een aparte rekening opent, dat kan ook, maar dan zijn daar weer kosten aan verbonden.
Ik neem aan dat je gewoon een Nederlandse rekening behoud?.. Emoticon: Smile Emoticon: Shiny
Wil je dat niet dan heb ik ook een andere idee als je mijn rekening nummer wilt hebben kan je het ook kwijt……………………….. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Je moet ze allemaal de lange vinger geven Senior, als je toch niets te verliezen heb

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Ziel. ik heb donderdag een paar gesprekken zo hier en daar en hoop dan veel meer te weten te komen, Voor de AOW > het is nog niet zover dat ik daar recht op heb, maar jouw mogelijkheid is natuurlijk het overwegen waard. Weet alleen nog geen echt goed doel in mijn toekomstland, maar heb tijd zat dat om dat te bekijken.

Een Nederlandse rekening zal ik zeer zeker wel aanhouden, zal informeren bij de bank hoe dat allemaal zit

hati hati, pelan pelan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 07-08-2012 13:06 bulekurus wrote:
Beste forumgebruikers, graag wat levenslessen uit Indonesie.
Zal eerst mijn levenssituatie even toelichten zodat jullie me beter begrijpen om mij daarna zo goed mogelijk te kunnen helpen bij het maken van keuzes.
Ik ben al vijf jaar samen met een Chinees Indonesische schone die naar Nederland is gekomen om te studeren . Nu 15 jaar later en op pad voor een mooie carrière begint te kribbelen om terug te gaan naar Indonesie. Dit om vrij te zijn van het monotone Belgie. We hebben echt alles, allebei een mooie job, mooi appartement in de stad, leuke vrienden maar toch vraag je soms af, is dit het, kunnen we het levensavontuur niet nog leuker maken?
Het plan is om het eerste jaar en half in Yogyakarta te wonen omdat daar onze corebusiness is gelegen en van daaruit verder te groeien naar nieuwe mogelijkheden. Natuurlijk hebben we steun van de ouders die in Indonesie wonen.
Ik ben nu nog maar twee keer geweest in Indonesie altijd op vakantie. Het is leuk maar hoe voelt het om daar permanent te wonen ?
Hoe moeilijk zijn de verblijfsvergunningen en alle anderen ? Is het beter om hier in Belgie te trouwen of is het toch beter om ginder te trouwen. Hoe is het om al je spullen te verhuizen naar ginder ? De taal te leren ? Hoe is de Indonesische mentaliteit ? Ik ben nog echt een groentje op dat vlak. Hoe zit op het vlak van ziekteverzekering ? Wij hebben nog een appartement in antwerpen die wij zullen verhuren, hoe zit dat dan met de belastingen ?
Ik zit met nog zoveel vragen maar ik zal hiermee beginnen. Ik hoop op verstandige reacties en veel hulp
groeten
bulekurus

Nauwelijks na 6 maanden worden we geconfronteerd met uitspraken van deze meneer dat we dromers zijn
Een Antwerpse meneer die zijn Chinees Indonesische concubine wilde volgen naar Indonesië.
Naar wat nu blijkt is het gelukt , gezien zijn postings.
Inmiddels heeft hij zijn stad Antwerpen verlaten, met bitterheid in zijn hart, door alle buitenlanders die daar zijn neergestreken en zijn stad verzieken.

Logisch dat je dan met een Chinese die in Antwerpen was neergestreken voor hoeveel jaar? de pleitvaart wil nemen.
Natuurlijk eerst even vragen hoe het zit hihihi.

Afijn alles is inmiddels geregeld, mooi man.
Zelfs komen er nu vragen hoeveel het kost om je steelpannetje over te laten komen uit Antwerpen.

Ik zou werkelijk enthousiast zijn als deze Antwerpenaar zijn zegens had geteld.
Een lekkere Indonesische ontmoeten, liefde op het eerste gezicht, niet in eerste instantie zijn twijfel uitspreken en advies vragen op dit forum om later te gaan schoppen.
Tja, ik kan er niets aan doen, ik kan goed analyseren en mensen inschatten, ik zie nu ineens een Bulekurus weer op het forum verschijnen.

Tijd zat, immers hij is zijn concubine gevolgd, getrouwd of niet getrouwd, zelfs met ikut istri kan en mag hij niets, dus hij leeft van de inkomsten van zijn concubine en het kapitaal van haar familie.
Verveling slaat toe, wat kan je anders doen als op internet te vertoeven en vertellen dat mensen die op eigen ellenbogenstoom iets hebben bereikt in Indonesië, dromers zijn.

Ik ben kei eerlijk Bulekurus, Indonesiërs rekenen iemand af op resultaten, nog meer als Europeanen, ik ben echt benieuwd hoe jij je gaat redden in de aankomende 5 jaar.
Winner die je bent die niet mag werken, loser op de portemonnee van je vrouw en familie daar de aan komende 5 jaar moet verblijven Emoticon: Wink

Tevens een antwoord op jouw vraag of ik een loser of winner was of ben.
Mijn vrouw heeft altijd een betaal en creditkaart gehad van mijn rekening.
Ik zou mij doodschamen als ze de kaart van haar ouders van haar ouders zou gebruiken om mij te onderhouden in het buitenland Emoticon: Bye bye

Ssssssst nu mag jij weer Emoticon: Wink
Neem je hem zo mee?
Of moet ik hem inpakken?

,

pierre
Gebruiker
spacer line

Aaaamen,.... hi hi hi

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Foei Pierre
Laat dit soort postings achterwege ja.

Straks wordt je nog bij de kritische ouwe lullen groep in gedeeld.

Je bent nog een jonkie hihihihi.

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Malam

Wat bent je toch analist, je kent niet eens mijn portefeuille, ik hoef niet meer te werken en ik moet het niet hebben van mijn schoonouders, heb dankzij goed investeringen in vastgoed goed geboerd. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik met andere mensen te maken heb in Indonesie . Niet met zo'n Indonesisch familie die hier al verschillende keren op het forum aanbod is gekomen met al zijn moeilijkheden.
Ik hoop dat het schelden hiermee gedaan, het gaat Malam je goed

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

bulekurus,

Heel Indonesie..............zit vol met Indonesiers, die opmerking makend, gaat er misschien dan een lampje branden? Voor degene die Indonesie gewend zijn? Val je direkt door de mand. Waarom? We horen je met een jaartje wel weer. Alhoewel? Waarschijnlijk miet meer Emoticon: Shut up!

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Hiep hoi, ik zit hier al een jaartje 😄

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Prima nsenada ! Ik hoop dat je het naar je zin hebt !

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Ik heb het hier prima naar mijn zin :-) We zijn niet rijk maar we zijn gelukkig. Ik zou voor geen geld ter wereld willen wisselen. En ik hoop natturlijk dat ik het nog lang ga volhouden... ik wil ancien worden hier op het forum en in Indonesia zodanig dat ik later al de goede raad die ik van julie kreeg op mijn beurt weer kan doorgeven.
Maar momenteel hou ik me nog gewoon bij het lezen, wat best grappig is met momenten.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 17-02-2013 20:00 bulekurus wrote: Malam
Wat bent je toch analist, je kent niet eens mijn portefeuille, ik hoef niet meer te werken en ik moet het niet hebben van mijn schoonouders, heb dankzij goed investeringen in vastgoed goed geboerd.
Daarvan wil 99% van de bevolking je graag afhelpen. Saluut dan monggo .

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik met andere mensen te maken heb in Indonesie . Niet met zo'n Indonesisch familie die hier al verschillende keren op het forum aanbod is gekomen met al zijn moeilijkheden.
Tja, moet je zeker bij China-Indoos zijn. Voor wat hoort wat. En als het niet komt op den duur, dan halen ze het wel op een of andere manier. Nogmaals saluut en monggo .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wat is dit voor guppie? Woont waar in RI? Ya astagana.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Dat is Emoticon: Laugh out loud zo 1 die bij jou vanzelf als klant komt, let maar op............................

bulekurus
Gebruiker
spacer line

Hard om te zeggen, maar moet mijn vrouw gelijkgeven , ze zei, blijf weg van deze forum niets voor ons.
groetjes

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je eigen arrogantie zal je de das omdoen. Daar zitten ze hier op te wachten greenhorn . Types zoals jij worden het eerst (af)geslacht. Ik zie ze al 2 decennia komen en gaan. En het soort zoals jij - met een dergelijke arrogantie en denkende de kennis in pacht te hebben - zijn doorgaans het snelst weggewerkt. Met een dergelijke mentaliteit hou je het niet lang vol. Dergelijke types lusten de Indonesiers rauw.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,747,318 pageviews Een website van indahnesia.com