Pakketten opsturen naar Java

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
42 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
joloo
Gebruiker
spacer line

Wie kan mij helpen.
Voor een schooltje en een weeshuis op Java willen wij een aantal dozen met spullen opsturen ter grote van een bananendoos en een gewicht van ongeveer 20 kg.
Wie weet hoe dit moet en hoeveel dit gaat kosten.
Hoe lang dit duurt en of het goed aankomt.
Graag jullie reactie.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hoe dit moet? Via post.nl
Hoeveel het kost? Zie website post.nl
Hoe lang het duurt? Zie website post.nl

Ik heb recentelijk enkele pakketjes verstuurd (met eten voor mezelf, maar dat maakt niet uit), deze waren in 3 weken ter plaatse. ik hoefde geen invoerrechten te betalen over deze producten.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Mijn schoonzuster was voorge maand in holland op bezoek en ze heeft 3 dozen van 20kg versteerd via TNT naar Jakarta en dat koste Ä 170 per doos.De duur van de reis is +/- een maand.Maar het vervelende in Jakarta is wie je als douane beambte je treft.Bij een pakket heeft ze Ä40 moeten bij betalen en de andere geen cent.

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

3 dozen van 20 kilo en dan 170 euro per doos? Dat is flink aan de prijs, zeker als je dan ziet dat ze er ook gewoon een maand over doen, net als een pakketzending van post.nl.

Wat invoerrechten betreft, de dozen zijn hoogstwaarschijnlijk netjes opengemaakt om de inhoud te controleren. Als ze van een product het idee hebben dat het geld waard is, dan zul je daarvoor aangeslagen worden. Hoewel de bepalingen redelijk duidelijk zijn (en het bij mij tot heden altijd goed gegaan is) is klagen weer niet duidelijk, want betalen doe je op een lokaal postkantoor, alwaar je kennelijk niet kunt klagen over eventuele te hogen invoerrechten?

sukadi46
Gebruiker
spacer line

beste Joloo
Er zijn in Nederland verscheidene bedrijven waarmee je pakketten kunt
versturen. Ze halen het op en brengen het tot aan de deur.
Ze zijn niet duur. Afhankelijk van de grootte en gewicht wordt de prijs berekend.
Ik verstuur het met Bagus Putra Perkasa een grote doos 40kg. basiskosten Ä55,=
lokaal transport en administratie en transportkosten in IndonesiŽ Het ongeveer Ä85,= totaal incl alles.
Mocht je geintresseerd zijn is het adres Monstersestr 14. 2512PA Den HaagZe versturen 2x per maand en het duurt ong. 8 weken.
Hoop dat je hier wat aan heb.
Groetjes

sukadi46
Gebruiker
spacer line

Ik heb wat betreft de douane geen problemen. Ik verstuur nieuwe en 2e hands kleren, gereedschap, chocola en drop.Zij handelen alles zelf af bij de douane.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Een jaar na dato van het topic?

Where there is a will there will be relatives.

sukadi46
Gebruiker
spacer line

waarom niet misschien helpt dit ook anderen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kijk ook even naar dit topic:
http://forum.indonesiepagina.n(...)etekend_opsturen.php
Wat mij betreft nog steeds actueel.. Bijna 6 ween geleden een pakket gestuurd nooit aangekomen. Ruim drie weken geleden een kaart gestuurd (in een envelop) ook tot nu toe nooit aangekomen. Dus de algemene vragen wat de kosten zijn, eerst de vraag of het uberhaupt aankomt. Ik doe het nu echt niet meer. Het kost alleen maar een hoop ergernis, zinde van tijd, geld en moeite.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,904 pageviews Een website van indahnesia.com