Rijbewijs om bromfiets/motorfiets te huren.

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
79 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-08-2012 22:14 schreef siebjans:

[quote verwijderd]

Ik kan het niet laten om toch nog even dit aan te halen;
Om Sid, U met U moeilijke uitleg in Bahasa RI, NAH eerder poste malam EXACT het zelfde maar dan in doodeenvoudig NL-taal.
Chapo voor Malam Emoticon: Smile Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Enne, waar is dat feit van "internationaal bla bla..." Er werd toch echt LOUTER EN ALLEEN naar het NEDRLANDS RIJBEWIJS gevraagd!
(ook bevestigd door yerun...)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dit was de vraag........
On 02-08-2012 16:16 Nyoman wrote:
Is een Internationaal rijbewijs voor de auto voldoende om in Indonesia een bromfiets te huren?
Of vallen die altijd in de categorie "motorfiets" zodat je een Internationaal rijbewijs nodig hebt waarop het stempel "motorrijbewijs" staat?
.....en het gaat intussen over rijbewijzen voor buitenlanders, studenten etc. die in Indonesie wonen in het Indonesisch geschreven dat maar een fractie van de forumbezoekers kan begrijpen..... Emoticon: Confused
SA kijk maar uit dat je geen gele kaart krijgt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-08-2012 21:56 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Omdat hij het ongeluk niet had veroorzaakt misschien?

Interessante vraag. als hij bevoegd was om een motorfiets te besturen.
Als hij geen Internationale rijbewijs had in combinatie met Nederlandse motorrijbewijs dan moet hij toch zwaarder gestraft worden volgens de bestaande undang2 ( max 6 jaar of boete van ....) .
Ook omdat er sprake is van alcohol gebruikt .
Weet niet of de polantas( verkeerspolitie) ook met zo'n blaaspijpje werkt.
Dat zijn natuurlijk verzwarende omstandigheden.
3 maanden eis is heel netjes.

Mss is er een schikking Emoticon: Wink geweest ?
Of is de familie van de slachtoffer niet weerbaar genoeg ?

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 11-08-2012 23:00 Anne Mieke wrote:
Dit was de vraag........
[quote removed]
.....en het gaat intussen over rijbewijzen voor buitenlanders, studenten etc. die in Indonesie wonen in het Indonesisch geschreven dat maar een fractie van de forumbezoekers kan begrijpen..... Emoticon: Confused
SA kijk maar uit dat je geen gele kaart krijgt.

Antwoord op Nyoman's vraag is duidelijk , NEE.
Ik kan met mijn Nederlandse rijbewijs BE (plus gratis brommercertificaat) niet legaal op een een motor in indonesia rijden.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Buitenlandse studenten met een studie-visa kunnen een Indonesisch rijbewijs aanvragen, net zoals een KITAs houder dat kan doen.

Een buitenlandse toerist met VoA of een buitenlander die verblijft op een Sos-Bud visum kan een 30-dagen rijbewijs aanvragen en steeds verlengen. Een a4-tje met vragen invullen (antwoorden worden bijgeleverd) en een rondje op het "examen-terrein rijden. Kost Rp. 350,000,-, per aanvraag en/of verlenging.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-08-2012 03:30 Amed East Bali wrote:

Een buitenlandse toerist met VoA of een buitenlander die verblijft op een Sos-Bud visum kan een 30-dagen rijbewijs aanvragen en steeds verlengen. Een a4-tje met vragen invullen (antwoorden worden bijgeleverd) en een rondje op het "examen-terrein rijden. Kost Rp. 350,000,- , per aanvraag en/of verlenging.

SIM C: 100.000 rup , verlenging 75.000 rupie
Exclusief kleinere kosten voor test etc.

Dus een nog fitte jonge oudere uit Ollanda die een brommer certifikaat heeft kan door "extra toeslag" te betalen een Indonesische SIM aanvragen .

Heb vroeger weleens op een snorfiets gereden in Amsterdam , ben benieuwd of ik ook op een kleine Harley in Jkt kan rijden. (huren dan , tenminste als het niet te groot of te zwaar is))

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 12-08-2012 03:30 Amed East Bali wrote:
Buitenlandse studenten met een studie-visa kunnen een Indonesisch rijbewijs aanvragen, net zoals een KITAs houder dat kan doen.

Een buitenlandse toerist met VoA of een buitenlander die verblijft op een Sos-Bud visum kan een 30-dagen rijbewijs aanvragen en steeds verlengen. Een a4-tje met vragen invullen (antwoorden worden bijgeleverd) en een rondje op het "examen-terrein rijden. Kost Rp. 350,000,-, per aanvraag en/of verlenging.

Ik mag wel zeggen dat ik een redelijk ervaren motorrijder ben na 30 jaar.
Geen snorfietsen of 49.9 cc brommers maar motoren boven de 500 cc.
Ik heb voor de grap is het parcours in Sukabumi een jaar of 2 geleden gereden, het lukte me voor geen kant om de slalom tussen de pionnen te doen, de helft lag om.
Niet vreemd, de pionnen worden zo dicht op elkaar gezet, dat het onmogelijk is om daar zonder enkele pionnen omver te rijden tussendoor te komen.

Ik heb daar met enkele mensen over gesproken en die begonnen allemaal te lachen.
Het is namelijk helemaal de bedoeling niet dat je er foutloos door heen komt.
Dan is de examinator namelijk de onderhandse aanvulling op zijn salaris kwijt Emoticon: Laugh out loud

Dus ik hou het maar bij mijn Nederlandse rijbewijs A en B met een Internationaal rijbewijs. Emoticon: Yes!
Internationaal stelt niet veel voor, fungeert eerder als een vertalings document voor die pepernoten in uniform die geen spetter Engels spreken.
Wel even de Indonesische vertaling erbij zoeken voor de pepernoot als je word aangehouden want zelf het boekje doorbladeren is vaak al te moeilijk voor ze Emoticon: Laugh out loud

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-08-2012 12:46 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Klopt, je neemt in dat geval je Nederlandse rijbewijs, je paspoort en huidige KITA(S/P) mee naar de Samsat en krijgt daar tegen betaling SIM A en SIM C, want als je een Nederlands auto-rijbewijs hebt, dan kun je ook vast motor rijden is de gedachte.

Weet iemand of dit wellicht een wettelijke regeling is in RI?
NL heeft ook iets soortgelijks, heeft men een auto-rijbewijs dan krijg je d'r gratis een bromfietscertificaat (soort van rijbewijs) bij Emoticon: Yes!

In het geval dat deze regel wettelijk zo geregeld is kan het betekenen dat het antwoord op de gestelde vraag van dit topic wellicht met Ja beantwoord kan worden

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,722,235 pageviews Een website van indahnesia.com